להתחטב במינוס 85 מעלות: מכון הכושר שהוא מעבדה עם ציוד מנאס"א

תנו לנו לישון על זה. Ever Lab בהרצליה | צילום: יח"צ
תנו לנו לישון על זה. Ever Lab בהרצליה | צילום: יח"צ

במקום משקולות או הליכונים יש כאן אופניים עם בינה מלאכותית ומיטת קור ש-21 דקות עליה שוות לשעתיים ריצה. הכירו את "Ever Lab" בהרצליה, מכון כושר עתידני שהפך לחביב הסלבס

88 שיתופים | 132 צפיות

ניסיתן פעם לעמוד עירומות בתא קטן וסגור במינוס 85 מעלות? כנראה שלא. אני ניסיתי, ואפילו נהניתי. למעשה, הצטערתי שהוקצבו לי שתי דקות בלבד. התחושה כעבור 120 שניות היא של זריקת חיוניות ובעיטת אנרגיה לכל מערכות הגוף. לזמן קצוב, אפילו מראה העור נראה משופר. אז מה אם טיפה'לה קר?

את החוויה החריגה הזאת עברתי לאחרונה ב-Ever Lab בהרצליה, שבהגדרה הרשמית שלו הוא "מעבדה לבריאות אופטימלית". בפועל, מדובר בגן שעשועים לחנונים שמגיע אלינו היישר מעמק הסיליקון, מין חדר כושר עתידני משולב בספא משודרג, שאפילו האוויר בו נקי יותר, הודות למערכת טיהור משוכללת. במהירות גדולה הוא הפך לחביב הסלבס כמו עינת ארליך שמבקרת בו באופן קבוע, ולתו תקן של כל המתאמנים הכי יודעי דבר.

לא תמצאו כאן משקולות או הליכונים. במקומם ניצבים מכשירים המצויים בשימוש נאס"א, NBA ו-NFL, כמו גם שחקני מכבי חיפה בישראל, שעושים שימוש בטכנולוגיות המדעיות המתקדמות בעולם בתחום הארכת החיים ומנצלים את קפיצת המדרגה המעריכית שעשה המדע בהבנת גוף האדם ושיפור הביצועים שלו. המטרה היא הפעלה חכמה ומדויקת לאורך זמן של מנגנוני הגוף השונים, על פי היכולת והצורך ובמינימום זמן, בין השאר לחיזוק המערכת החיסונית, צפיפות העצם, פיתרון בעיות שינה וזיכרון, הפגת מתחים והאטת תהליכי הזדקנות.

להוציא את הגוף מאזור הנוחות ולעורר את מנגוגני התיקון הטבעיים | צילום: יח"צ
להוציא את הגוף מאזור הנוחות ולעורר את מנגוגני התיקון הטבעיים | צילום: יח"צ

להכריז על הזדקנות כמחלה

מאחורי המיזם המסקרן, שנפתח בדיוק לפני שנה, עומדות שתי נשים. האחת היא סיגל שילוני, לשעבר מנכ"לית חטיבת הממתקים של עלית שטראוס, שבגיל 50 העניקה לעצמה במתנה לימודי רפואה תזונתית ששינו את ראיית העולם שלה בכל הקשור לבריאות הגוף והנפש. השותפה שלה היא גיסתה, לימור שילוני, אשת הייטק בעברה שהבריאה מסרטן השד, ואף ייסדה ומכרה סטארט-אפ פורץ דרך שנותן מענה לנשים הסובלות מגלי חום אחרי טיפולי סרטן.

"נאפ פוד" היא מין חללית שמשרה על השוהים בה תחושת שינה עם עיניים מכוסות, קולות רקע וריחות שמשפיעים על גלי המוח. באופן אישי נותרתי דאגנית גם בתוכה

 

יום אחד, בעודן יושבות במרפסת ביתה של סיגל בהוד השרון, החליטו השתיים כי הבשילה השעה לעשות משהו משמעותי יחד. כך, הן החלו בחיפוש אחר מיזם שיעמיק את הידע שלהן בתחום הבריאות. באחת הנסיעות שלהן לחו"ל הן פגשו פרופסור אמריקאי מהרווארד בשם דייויד סינקלר, שגישתו המהפכנית שכנעה אותן שמצאו מה שחיפשו. "הרגשנו כמו מישהו שמסתובב בעולם ולא יודע שהוא לא רואה טוב, ואז שמו לו משקפיים וזהו, יותר הוא לא מוכן להוריד אותם", נזכרת סיגל. "פרופסור סינקלר כתב ספר שעוסק באריכות וערכיות החיים, ובכך החליט לדלג על אוכלוסיית המדענים ולפנות ישירות אל האנשים הרגילים. בקצרה, אמנם אנחנו עתידים לחיות שנים רבות יותר מאשר הורינו, אבל סטטיסטית הבריאות שלנו לא תהיה טובה יותר, בעיקר בגלל כל מיני מחלות כרוניות. כבר לפני 21 שנה גילו שיש גנים שאחראים על אריכות חיים, שהולכים ומתנוונים. זה קורה כי אנחנו חיים בנוחות, כמעט שלא רעבים, ואין לנו תדר הישרדותי".

המעבדה שהן הקימו – בליווי הצמוד של פרופסור יובל חלד, מדען העוסק בחקר הפיזיולוגיה של גוף האדם ומרצה בתחום רפואת הספורט – שואפת לעורר את הגנים המוזנחים האלה על ידי כך שהיא יוצרת תנאים הישרדותיים פיזית. "מטרתם של הגנים האלה לעזור לנו להתמודד עם מצבי הישרדות. אם נדמה מצב כזה ונוציא את הגוף מאזור הנוחות, נעיר את הגנים האלה ונעזור לגוף להפעיל את מנגנוני התיקון הטבעיים שלו. במילים אחרות, מדובר ברפואה מונעת" היא מוסיפה.

הנכדים יתלהבו. קוויק בורד | צילום: יח"צ
הנכדים יתלהבו. קוויק בורד | צילום: יח"צ
מקצרים את זמן האימון משמעותית. אופני "קרול" | צילום: יח"צ
מקצרים את זמן האימון משמעותית. אופני "קרול" | צילום: יח"צ

"העולם מחפש כל הזמן פתרונות לסרטן, לאלצהיימר ולמחלות נוספות שהן תוצר לוואי של הזדקנות", אומרת לימור, "אז למה לא להכריז על הזדקנות כמחלה ולקחת את התקציבים כדי למנוע את המחלות האלה מראש? יש גיל כרונולוגי שנולדנו איתו ויש גיל ביולוגי, והמדע יודע למדוד את זה. אם נחיה בצורה נכונה, אפשר להשפיע על הגיל הביולוגי ולחיות יותר שנים בבריאות טובה ולהאט את קצב ההזדקנות".

לפני פיזור, בדקתי את סאונת האינפרה אדום. אפשר לבחור איזו מוזיקה שרוצים ברקע. הח"מ ביקשה משום מה שירי ארץ ישראל

 

בין המתקנים הפזורים בחלל של אבר לאב, ניסיתי את מיטת העיסוי הלימפטי, שהיא סוג של בילוי כיפי בן חצי שעה בתוך בגד חללי, לטובת ניקוי רעלים דרך הכליות והשתן באמצעות פולסים נעימים למדי. בדקנו גם הווספר, מיטה בטמפרטורה של 7 מעלות עם כריות קרות המתחברות לשרירים בידיים וברגליים, ש-21 דקות קשוחות עליה שוות לשעתיים עד שלוש שעות ריצה. "נאפ פוד" היא מין חללית שמשרה על השוהים בה תחושת שינה מדיטטיבית במשך כעשרים דקות עם עיניים מכוסות, קולות רקע וריחות שמשפיעים על גלי המוח. באופן אישי נותרתי דאגנית גם בתוכה. ה"קוויק בורד", מתקן משעשע ומאתגר שהנכדים שלי כנראה היו משתגעים עליו, הוא לוח שמחייב מהירות תגובה וקואורדינציה בתנועת הרגליים. אופני כושר המתכנים "קרול" ומתהדרים בבינה מלאכותית, מבטיחים לקצר את זמן האימון מ-45 דקות ל-10 ולקבל את אותן התוצאות. לפני פיזור, בדקתי את סאונת האינפרה אדום. אפשר לבחור איזו מוזיקה שרוצים ברקע. הח"מ ביקשה משום מה שירי ארץ ישראל. הסאונה עצמה לא חמה מדי (עד 55 מעלות) ואפשר לשבת בה בקלות במשך 20 דקות ולהרוויח פליטת רעלים מהגוף ועידוד תהליכי ריפוי טבעיים.

עלות מינוי לארבעה ביקורים בחודש נעה בין 1,300-1,700 ש"ח. שימוש במתקנים ללא מינוי יעלה מ-200 ש"ח לטיפול ועד 450 ש"ח לשלושה טיפולים בביקור אחד. תמורת 1,800 שקלים ניתן לרכוש במקום טבעת ניטור בשם Aura, המופעלת על ידי סוללה ועמידה במים, שמודדת כל מיני פרמטרים בעת השינה כדי להבין את איכותה ועומקה ואז מדוווחת באפליקציה ייעודית ומציידת את העונדת בתובנות למיצוי הפוטנציאל.

>> כך הפכה שר פיטנס מילדה חובבת ג'אנק פוד לגורו כושר