כך הפכה שר פיטנס מילדה חובבת ג'אנק פוד לגורו כושר

שר פיטנס | צילום: שי פרנקו
שר פיטנס | צילום: שי פרנקו

"מאחורי כל אישה שבוכה בגלל סימני מתיחה, יש אישה שבוכה ומתפללת שיהיו לה כאלה", ריאיון עם גורו הכושר שר סנדה

88 שיתופים | 132 צפיות

אמוציות מתפרצות, רצון למרוד ומערכת יחסים אובססיבית עם המשקל – מי מאיתנו לא בילתה במקומות האלה בגיל ההתבגרות ורצתה להיכנס מתחת לפוך עד יעבור זעם, שלא לומר יעברו השנים. גם שר סנדה, אז נערה מלאה וחובבת מחול, הכירה את התופעות מקרוב, הרבה לפני שהפכה לכוהנת וולנס ולאימפריית כושר הידועה כשר פיטנס.

"הייתי ילדה מלאה, זללתי הרבה ג'אנק פוד ותמיד היה לי אישיו עם המשקל ועם המראה", היא נזכרת, "הייתי סוג של מרדנית אבל אופטימית, ולמרות כל הביקורות על המשקל היה לי רצון להוכיח, גם כרקדנית, שאני יודעת לעשות הכול טוב יותר מהשאר".

נראה שסנדה עמדה במבחן ההוכחה. בגיל 29 בחר בה מגזין "פורבס ישראל" לרשימת 30 המצליחנים מתחת לגיל 30 בזכות רשת מכוני הכושר שהקימה, מכונים הנושאים את שמה ופועלים על בסיס השיטה שפיתחה, ונמצאים בתל אביב, חיפה, הקריות, עכו, נתניה, ירושלים ובקרוב גם באשדוד, נהריה ועפולה. וכיום, שלוש שנים אחרי, הלו"ז שלה מתפקע מהרצאות וסדנאות העצמה נשית שהיא מעבירה והשתתפות בתוכניות אירוח בטלוויזיה. לאחרונה אף הושקה ב-HOT העונה החדשה של תוכנית הריאיונות הספורטיבית "פושאפ" בהגשת צחי קומה ובהשתתפותה.

"אם אכלת פיצה זה בסדר, מחר תשגיחי", שר פיטנס. צילום: שי פרנקו
"אם אכלת פיצה זה בסדר, מחר תשגיחי", שר פיטנס. צילום: שי פרנקו

מה כל כך מיוחד בשיטת האימון שלך?
"אני מאמינה בשילוב יעיל בין תזונה נכונה לתוכנית אימונים ייחודית – כושר בלי שמירה על תזונה נכונה לא יביא לתוצאות וגם דיאטה בלי כושר לא תצליח לאורך זמן. המטרה היא ליצור תהליך ארוך טווח שיוביל לשינוי תפיסתי, לא רק כדי לשמר את התוצאות אלא גם על מנת לשמור על הבריאות ולסגל שגרת חיים ספורטיבית. אנחנו מעניקים את כל הכלים הנחוצים לתהליך הזה בזמן קצר יחסית, יש לנו מערך אימונים שכולל הכול מהכול: שיעורי ספורט, אימוני כוח, משקולות, אירובי ועוד, לצד סדנאות עם דיאטניות קליניות והתאמת תפריט אישי תחת ליווי צמוד לאורך כל הדרך".

ועדיין לכל אחת נתוני פתיחה שונים, מטבוליזם שונה.
"נכון. כל אישה היא שונה ואצל כל אחת גורמים שונים משפיעים על קצב הירידה במשקל ולכן התהליך של כל אחת יהיה שונה. אני אימא לפעוט, מתחילת הדרך שלי הורדתי 20 ק"ג בזכות השיטה ואני שומרת שנים על משקל יציב. בהיריון עליתי 17 ק"ג ועברה שנה שלמה עד שחזרתי למשקל הרגיל שלי. אין דבר כזה לחזור תוך חודש לממדים הרגילים, מעבר לעניין הפיזי יש גם מצב רגשי וזה מצריך זמן. אבל כאשר יש התמדה ועבודה נכונה ושגרת החיים הופכת לספורטיבית ופעילה, יגיעו התוצאות ואז השינוי ישמר לאורך זמן".

כשאת מדברת על ירידה במשקל, למה את מתכוונת?
"יש אצלנו סיפורי הצלחה גדולים, נשים יורדות, 20, 30 ויש גם שירדו 40 ק"ג. אבל משקל הוא לא חזות הכול וכמות הקילוגרמים שנושרים היא לא החשובה, אלא השינוי הגורף בדרך החשיבה והכלים שהן מקבלות לחיים".

למשל?
"החלום שלי מאז שאני ילדה הוא להיות במקום שבו אני יכולה לעזור. מבחינתי ההישג הגדול הוא שאני מצליחה לגעת בנשים ולהרים אותן. אני מרגישה אחראית לגורלן. העבודה מבחינתי היא שליחות. נשים מתקשרות בכל שעה כדי לקבל ייעוץ והדרכה ואני תמיד שם בשבילן. מעבר לזה שהן הופכות בריאות וחזקות יותר, הן שלמות עם מי שהן, הן אופטימיות, החשיבה שלהן חיובית. המטרה שלי היא שנשים יכנסו למסגרת וייקחו איתן משהו להמשך החיים. כך למשל, מישהי שהייתה לפני גירושין שיקמה את היחסים בעקבות האימונים ב"שר פיטנס", אחרת שהייתה בדיכאון, חזרה לחיים שמחים. בעולם האינסטוש יש נשים שחושבות שהן צריכות להיות מושלמות, וכאן הן לומדות שזה בסדר לא להיות מושלמת. אף אחת לא צריכה להשוות את עצמה לאחרות, אלא לפרוץ גבולות כדי להשיג את המיטב מעצמה. אני נגד פנאטיות. אין אצלי אסור ומותר. אם אכלת פיצה – זה בסדר, למחרת תשגיחי, הסוד הוא באיזון".

לא עשירה, אבל מעושרת

סנדה נולדה בחיפה ב־1985, אחת משלושה ילדים. הוריה התגרשו כשהייתה בת 12. אביה, שהיה דמות משמעותית בחייה, נהרג בתאונת דרכים כשהייתה בת 22 ואימה נפטרה אשתקד בנסיבות טראגיות. מגיל צעיר עסקה סנדה בריקוד, כולל הופעות במסגרת קבוצתית באירועים, אבל לא נחשבה לרקדנית הקלאסית בשל ממדי גופה. כשבגרה עשתה הרבה ניסיונות כדי לרדת במשקל ופנתה למכוני הרזיה ולדיאטניות, אבל התקשתה להתמיד ולא ראתה תוצאות.

"בתקופה הזאת גמלה בליבי ההחלטה שיבוא יום ואעשה משהו שיעזור לי וגם לאחרים", היא מספרת. סנדה נרשמה ללימודים בוינגייט (היא בוגרת תואר שני בחינוך גופני) ובתום הלימודים, כשהיא בת 27, החליטה לפתוח מכון כושר קטן בחיפה. זה לא הלך חלק. "ביקשתי הלוואה מהבנק אבל זרקו אותי מכל המדרגות", היא משחזרת. "לא ויתרתי. בתוך תוכי ידעתי שאני מביאה משהו אחר ונכון שיעזור לנשים רבות". כיום ישנם שמונה סניפים של שר פיטנס ברחבי הארץ. על הניהול הלוגיסטי אחראי בעלה של סנדה, עידן, איש נדל"ן ובעל אולם אירועים בעברו, שעזב את עיסוקיו לטובת העסק. השניים מעסיקים כ־200 עובדות, ולדבריהם, מתאמנות אצלם כעשרת אלפים נשים.

"מראש החלטתי לפנות רק לקהל הנשי", אומרת סנדה, "אני אישה ואוהבת להרים לנשים. אישה היא ייצור רגשי שעובר תלאות גדולות משל גברים, כמו לידות למשל, שמכתיבות שינויים גופניים והורמונליים במהלך החיים. אני מאמינה בכוח נשי, בדינמיקה המיוחדת שקיימת בין נשים ולכן אין אצלי אימון פרטני, אלא רק אימונים בקבוצות קטנות עם הרבה אנרגיה, קצב, פרגון ותמיכה".

התעשרת?
"עוד לא. אני לא עשירה אבל אני מאד מאושרת. כל הרווחים הולכים לפיתוח הרשת, יש לי מנהלות שמרוויחות יותר ממני. המרכזים שלי הם ברמה הכי גבוהה מבחינת ציוד ותאורה ואין שום פשרות. עלות הקמת הסניף בתל אביב עמדה על 6 מיליון ש"ח. כשאישה מגיעה אלינו ורואה כמה השקיעו בה, היא תרצה להשקיע בעצמה".

שר פיטנס. צילום: שי פרנקו
שר פיטנס. צילום: שי פרנקו

איך נראה יום בחייך?
"הוא מתחיל בשש וחצי בבוקר. אני מתארגנת ומביאה את הילד לגן ואז עוברת בין הסניפים, נפגשת עם מדריכות, מעבירה הדרכות, הרצאות, מאמנת. אני גם נוסעת לכנסים בעולם. למזלי יש לי בן זוג שהוא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני לא רואה את עצמי בלעדיו. אנחנו יחד סביב השעון וזה נפלא. לוקחים את העבודה הביתה ומדברים על עבודה גם בבית. העבודה המשותפת מרימה אותנו גם כזוג, יחד אנחנו מגשימים את החלומות שלנו".

איך את משלבת קריירה ואימהות?
"לפני שילדתי לא ידעתי אם אני בנויה בכלל לאימהות, אבל בני אלרואי הוא אהבה ענקית בחיי ואני מנסה לגנוב זמן איתו ולשלב בין העולמות. זה לא קל, אבל מה זה לעומת ילד שרואה את אימו מאושרת ומסופקת".

לרגל יום האישה, תוכלי לתת טיפים לנשים שמייחלות לעבור שינוי?
"אל תחפשי מישהו שישנה את חייך – את היחידה שיכולה לעשות את זה. אם תחכי לזמן הנכון כדי להתחיל להתאמן – הזמן הזה לא יגיע. אין זמן נכון יותר מאשר עכשיו. גם אם לא תהיי מושלמת – לפחות תהיי שלמה ומאושרת. זכרי שמאחורי כל אישה שבוכה בגלל סימני המתיחה שלה – ישנה אישה שבוכה ומתפללת שיהיו לה כאלה. את אישה. את מלכה אמיתית עם עולם שלם ורק העובדה הזאת הופכת אותך למופלאה".