שיר הדס מאיר: "אני עושה המון פדיחות. עם הזמן הן הפכו לדבר שאני מעלה לטיקטוק"

שיר הדס מאיר | צילום: באדיבות המצולמת, סטיילינג ושיער: רנה גליקסמן,
איפור: תום לב
שיר הדס מאיר | צילום: באדיבות המצולמת, סטיילינג ושיער: רנה גליקסמן, איפור: תום לב

היא משדרת בגלגלצ, יש לה פודקאסט מצליח עם הפשוטע, היא כותבת לאגם בוחבוט ומנהלת זוגיות עם כוכב בהתהוות. כך הפכה שיר הדס מאיר לאיט גירל

88 שיתופים | 132 צפיות

"לפני שנה גילו לי גוש בשד ואמרו לי שזה כנראה סרטן. באולטרסאונד הראשון, בעודי די חשופה שם, הטכנאית אמרה לי: 'שיר הדס מאיר? זה מגלגלצ, נכון?' ואני כזה, 'כן'. ואז היא ענתה לי: 'יש לך גוש ענק בשד. אבל תגידי, איך מתקבלים לגלי צה"ל? מיונים?", מספרת הקריינית ויוצרת התוכן שיר הדס מאיר בחיוך גדול ורך ומבט צלול וכחול שממש קשה לא לטבוע בתוכו. "הוא היה בגודל של חמישה סנטימטר, לא מוגדר. החיים שלי נכנסו להמתנה של חודשיים, טיולים בין מכונים, רופאים וביופסות". ובדיוק אז, ממש רגע לפני שהיא נכנסה לחדר הניתוח – החיים עשו את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. חכו רגע עם הטישו, הלכנו על נרטיב אחר פה.

>> דורית רבליס: "סיימתי את הלימודים בדם, יזע ודמעות"

הפכת את החיים בקטע של לחיות את הרגע?
"להפך. כל הצרות באו לי על הראש בצרורות. הייתי במקום אחר לגמרי, ממש האכילו אותי סרטים שאני חולת סרטן ובסוף התברר שהייתה טעות והגידול שפיר. אבל זו טעות שפיקסה אותי. אני בסדר ברוך השם, רק צריכה לעשות מעקבים".

"בי אישית לא התעמרו בגל"צ. זכיתי במפקד שתמיד היה שם למעני. אבל כן, זה תפקיד קשה, עובדים קשה ויש מפקדים קשים יותר וקשים פחות. היום אני יכולה להגיד שהמצב הרבה יותר טוב"

 

באותה תקופה סוערת, החליטה מאיר לסיים את תפקידה כראש מחלקת הדיגיטל של גלי צה"ל, לחתוך ממערכת היחסים הקודמת שלה, להתאהב בטירוף במפיק המוזיקלי ישי סוויסה (הבן של מאיר), להפוך לשותפה המושלמת לפשע של בר אלמליח (הפשוטע, בשבילכן), להנחות איתו פודקאסט שובר שיאי האזנה ולהרים ביחד איתו משדר לייב משוגע בהשתתפות נועה קירל, אלה לי, גיתית פישר ועוד כוכבות פופ מבעבעות. חכו, זה לא הכל. מאיר הספיקה גם לכתוב להיט לאגם בוחבוט, לעשות ראפ עם ג'ימבו ג'יי ולהגיש את סדרת הרשת "נכנסו לבר" שמאחדת לבבות מכל קצוות החברה הישראלית בעמוד הפייסבוק של גלי צה"ל. בשתי מילים: איט גירל. חוץ מזה, היא מתחזקת חשבון טיקטוק המאגד את הפאדיחות הכי יפות שלה, להנאתם של 3,000 עוקביה, ויש לה 11 אלף עוקבים באינסטגרם – אבל יש לנו תחושה שהמספרים האלה הולכים לתת קפיצה גדילה בקרוב מאוד.

פוליאמורית ומונוגמיסט נכנסו לבר | פרק 2

דמיינו את בת הזוג שלכם חוזרת הביתה, שמה את המפתחות על השולחן, ומספרת לכם שהיא נדלקה על מישהו ממש חמוד והם סגרו יחד מלון לסופש. מה תגידו לה?פוליאמורית ומונוגומיסט נכנסו לבר | פרק 2Shir Hadas Meir

Posted by ‎גלצ‎ on Wednesday, August 4, 2021

זה נכון שאת הבחורה שהלכה למיונים של גל"צ ברגע האחרון?
"יש לי אימא מושלמת שתמיד אמרה לי שאצליח בהכל בחיים, אבל הייתה לי מתכונת במתמטיקה והיא העדיפה שאני אישאר ללמוד. הרי מי יקבל אותי? אני לא הבת של אף אחד. חבר מהכיתה אמר שזה יעשה לי טוב, אז בכל זאת הלכתי למיונים והדבר קרה. זו כנראה הייתה הפעם הראשונה שלא הקשבתי לה".

אז היה שווה להפסיד את המתכונת?
"בדיעבד. האמת שאני קצת בסטרס להיות בצד שעונה על השאלות פתאום".

"בגלל שבאתי מאשקלון הוצאתי לא מעט כסף עבור הזכות לשרת בגל"צ. יש תפקידים בצבא שאת עושה מה שצריך כדי ללכת הביתה. אבל כשאת חיילת בגל"צ, את יודעת שכל מה שתעשי הוא ראי של הקריירה שלך"

 

ואיך זה לנחות בגלי צה"ל מאשקלון?
"זו הייתה נחיתה קשה. לא באתי עם רגשי נחיתות, אבל כן הרגשתי דיס כלפי זה שאני מאשקלון. הרבה חברי ילדות שלי שהגיעו ל-8200 או דובר צה"ל הרגישו גם הם שזה קצת מביך להגיד שהם משם. לא חשבתי שזה מביך, עד שראיתי את התגובות כלפיי".

הדס מאיר עזבה את אשקלון לתל אביב כבר מזמן, אבל אשקלון לא עוזבת אותה. "מכיתה ה׳ אני כבר רגילה ל-15 שניות התראה, לבדיחה הקבועה של התלמידים שצועקים כשהכיתה עושה רעש למורה, 'שקט! אם יש אזעקה לא נשמע!', גם בתקופות שקטות", היא מספרת. "עברתי לתל אביב כבר בגיל 18 בגלל גלי צה״ל, אבל אין מה לעשות, לעולם לא אתרגל. כשאת גדלה בצורה כל כך ספציפית זה לא עוזב אותך".

היית נציגת הפריפריה?
"לא באמת. אבל אם נניח היו מבקשים המלצה על מוזיקה מזרחית, אז היה ברור שיפנו אליי. זה לא שאנשים מתלמה ילין לא רואים אותך, אבל את פשוט לא אחת מהם. אבל בסופו של דבר זה לא משנה. בדיוק כמו בסרט 'ילדות רעות': כולם מתבגרים ומבינים שהכל בסדר. אבל זה לוקח זמן".

שיר הדס מאיר | צילום: באדיבות המצולמת, סטיילינג ושיער: רנה גליקסמן,איפור: תום לב
שיר הדס מאיר | צילום: באדיבות המצולמת, סטיילינג ושיער: רנה גליקסמן,
איפור: תום לב

איך נראית התבגרות לצלילי האזעקות?
"כשגדלתי הייתי מתנדבת, ובהמשך גם אחראית על המקלטים באשקלון מטעם הצופים. הפעלנו מאות מקלטים ציבוריים לילדים שההורים שלהם עבדו ולא היה להם איפה להשאיר אותם, או שפשוט נשארו לישון שם כי לא הייתה להם אופציה אחרת. היינו מגיעים ומשחקים עם הילדים ימים שלמים, עושים בייביסיטר, התארגנות חברתית מדהימה של נוער מדהים. היו מקלטים קשים יותר וקשים פחות, עם ילדים שיש להם אופציות וכאלה שפשוט נאלצים לישון ראש-זנב במקלט ציבורי מוזנח".

איך זה הרגיש לעבור לתל אביב ולכאורה להשאיר את המציאות הזאת מאחור?
"כשהתגייסתי ועברתי לתל אביב התחלתי להרגיש כמה זה מוזר שיש כזה מצב בטחוני, והוא כן מורגש, אבל רחוק. תמיד כשיש סבבים אני באווירת 'אני לא עושה מספיק'. לא בקטע מתייפיף, פשוט כל המשפחה שלך שם ואת רגילה שכשיש מצב חירום פועלים, אז פתאום להיות בתל אביב זה מוזר ומרוחק. כשהשתחררתי ועבדתי בגלצ כאזרחית שלחו אותי לאשקלון לסקר את אחד הסבבים. פתאום נשמעה אזעקה והתחבאתי מהר מאחורי חומה בכניסה לבית מגורים. נפל טיל ממש מולי, כל החומה שהתחבאתי מאחוריה הייתה מלאה רסיסים מצידה השני. בחורה שהייתה שם ליד פונתה עם רסיס ביד לבית החולים".

"כל הצרות באו לי על הראש בצרורות. הייתי במקום אחר לגמרי, ממש האכילו אותי סרטים שאני חולת סרטן ובסוף התברר שהייתה טעות והגידול שפיר"

 

מפחיד.
"מצאתי את עצמי מדווחת בגל הפתוח בגלצ על הנפילה, אבל מרוב שהייתי מבוהלת אני חושבת שזה היה הדיווח הכי מתנשף בהיסטוריה. מאז החלטתי שהתרומה שלי תהיה לאכול את הראש בשידורים לאנשים לשמור על ההנחיות. באמת אין חופרת ממני כשאני משדרת בזמן סבבים, אני אומרת למאזינים שלי בכל דרך יצירתית שאני מצליחה, לא להתפדח לשכב על הרצפה. זה לא מביך להציל את החיים של עצמכם. אני מנסה להקליל ולהצחיק, זה עוזר בעיקר לי, ככה אני מרגישה שתרמתי משהו. אני יודעת שאם אשב פשוט בבית ואלך בניחותא לממ"ד, אני אתחרפן ואכנס לחרדה".

סערה בצלחת חומוס

"שיר מאשקלון של לפני עשר שנים חשבה בכלל שהיא תהיה פיזיקאית", אומרת מאיר בת ה-25, אחות גדולה לתאומים, בן ובת שיתגייסו בקרוב לצה"ל. מאיר נשמעת כמו הילדה הזאת שאימא שלך ממש רצתה שתהיי חברה שלה בתיכון – כי היא עושה ניסויים במכון ויצמן בזמן שאת נרדמת מול מרתון של "השמינייה". "למדתי בבית ספר לאמנויות באשקלון, כיתה אחת בשכבה. אותם אנשים מכיתה א' עד י"ב. אני יודעת שיש סטיגמה על אשקלון, מבאסת כזאת. אבל למדתי במקום שמח, הישגי ותחרותי", היא מספרת, "להתנדב במד"א או ללכת לכל החוגים היה הכיף שלי. גדלתי בבועה שבה כולם חיים ככה. בדיעבד, הייתי די חננה".

בגיל 17 וחצי היא כבר עלתה על מדים והתיישבה על כיסא הקריינית בתחנה הצבאית היוקרתית, אותו היא עדיין מאיישת במקסימום קלאס. רוב הזמן הכל עבר לה חלק. כלומר, חוץ מהפעם ההיא עם אבו חסן מלך החומוס ואבו מאזן – נשיא הרשות הפלסטינית. אבל עוד נגיע לשם.

וואלאבלה!

יש מצב שזה סרטון הגיוס הכי טוב אי פעם?ברקוני

Posted by LSports – The Way We Roll on Wednesday, September 28, 2022

>> הזמרת אודיה אזולאי: המטרה שלי היא שאנשים יתחזקו בדת

בתחילת השנה פורסם תחקיר במגזין "פוליטיקלי קוראת" על יחסים לא הולמים בתחנה. גם בגל"צ היה שמח והישגי?
"בי אישית לא התעמרו. זכיתי במפקד שתמיד היה שם למעני. אבל כן, זה תפקיד קשה, עובדים קשה ויש מפקדים קשים יותר וקשים פחות. היום, בתור מישהי שהייתה מפקדת בעצמה במשך שנה וחצי על חיילים, אני יכולה להגיד שהמצב הרבה יותר טוב". 

לא היה קטע כזה של "תגידי תודה שאת בכלל פה?"
"זה שירות סופר אינטנסיבי. בגלל שבאתי מאשקלון הוצאתי לא מעט כסף עבור הזכות לשרת בגל"צ. יש תפקידים בצבא שאת עושה מה שצריך כדי ללכת הביתה. אבל כשאת חיילת בגל"צ, את יודעת שכל מה שתעשי הוא ראי של הקריירה שלך. את בתחרות, אבל רק כי את רוצה להצליח. עם כמה שהצבא ניסה לתת לי פתרונות ולתמוך בי, בסופו של דבר שכרתי דירה באזור כי זה שירות של 24/7 עם הרבה לילות ומעט שעות שינה – אבל גם עם הרבה רצון להתקדם".

בעצם עזבת את הבית של ההורים רשמית בגיל 18?
"באיזשהו שלב פשוט הבנתי שאין מצב שאני ממשיכה לעשות את הנסיעות האלה בשש בבוקר אחרי שהייתי ערה לילה שלם. אבל התרגלתי מהר, עברתי לגור לבד עם שותפים אזרחים וקיבלתי המון תמיכה מהבית".

בואי נדבר על פאדיחות.
"אני עושה המון פאדיחות, פשוט עם הזמן הן הפכו לדבר שאני מעלה לטיקטוק. תקרית אבו חסן הייתה הכי מצחיקה: הייתי בת 18 וקריינתי מהדורת חדשות. יצא שבטעות ביומן חצות אמרתי שאבו חסן (חומוסיה יפואית מפורסמת, ד"א) הוזמן לנאום בכנסת במקום אבו מאזן. זה היה ויראלי לא פחות משודדי הטודו בום – הקראתי ידיעה על שודדים שאמרו אחד לשנייה: 'אחלי לי בהצלחה, טודו בום'. זה ציטוט אמיתי לגמרי שהייתי צריכה להגיד עם טון רציני ונשברתי מצחוק באמצע המהדורה. גם זה הגיע לצינור והיה מאוד ויראלי".

החיבה לוויראליות הולידה גם את החיבור עם הפשוטע?
"הכל התחיל כשניהלתי את מחלקת הדיגיטל של גלי צה"ל. בר (אלמליח, ד"א), פרסם פוסט על טקס פרסי הפשוטע כבדיחה ואני חשבתי שכדאי לפנות אליו כדי להרים משדר משותף אלטרנטיבי. הוא הסכים, נפגשנו בבית שלו עם מסכות כי הייתה קורונה. באותה פגישה גילינו שאנחנו שכנים ופתאום זה הפך לאירוע שנועה קירל מגיעה אליו, אלה לי להב, תותית ומילעל ואליאנה תדהר. הרמנו תהלוכה של כוכבות פופ שהפכה למשדר מטורף עם 300 אלף צפיות בלייב. זה נתוני פריים טיים".

"עם הזמן הפכנו את הפשוטע לדמות שעושה דברים. מסיבות, פודקאסטים, משדרים, הרצאות ואפילו כתבנו לאגם בוחבוט את השיר 'בשורות טובות'"

 

ומתי צמחה גם חברות גדולה?
"בלילות של עריכה הבנו שאנחנו הולכים להיות בסטיז. יש לנו תדר נורא ספציפי ובאופן טבעי המשכנו להיות חברים טובים. עם הזמן הפכנו את הפשוטע לדמות שעושה דברים: מסיבות, פודקאסטים, משדרים, הרצאות ואפילו כתבנו לאגם בוחבוט את השיר 'בשורות טובות'. אנחנו כנראה כותבים לה עוד שיר עכשיו וזה הכי כיף בעולם כי הוא החבר הכי טוב שלי. הוא מישהו שחולמים איתו ומגשימים על אמת".

אגם בוחבוט חטפה אש על אחד הריליסים האחרונים שלה, בטענה שהיא "מינית מדי". הפשוטע יצאה להגנתה, וגם את.
"היינו בסשן וצוות צילום חדשות הגיע כדי לצלם אותה לכתבה. ראינו שממש תוקפים אותה והרגשתי שאני חייבת להגן עליה. אני לא מבינה למה צריך לצאת על אנשים בגלל האמנות שלהם. אהבתם? עופו על זה. לא אהבתם? תעבירו לשיר הבא. אגם בוחבוט לא תשחית את הנוער, גם בלעדיה יש להם גישה לפורנו מגיל אפס. חוץ מזה, אם נתרגם שירי פופ מאנגלית לעברית, אנחנו לא נצא מזה".

>> הפשוטע יוצאת להגנתה של אגם בוחבוט: "יאללה מתחסדים דוט קום, תתקדמו"

"הוא מישהו שחולמים איתו ומגשימים על אמת" בר אלמליח (הפשוטע)  | צילום: ספיר כהן, גלי צה"ל
"הוא מישהו שחולמים איתו ומגשימים על אמת" בר אלמליח (הפשוטע)  | צילום: ספיר כהן, גלי צה"ל

בחודש אוגוסט האחרון, השיקו מאיר ואלמליח את "ההסכט של הפשוטע" (הטעות במקור), פודקאסט בן שמונה פרקים בהנחייתם שפורץ את גבולות הפייסבוק והופך את הפשוטע לגוף תוכן שמגדיר את חוקי צריכת הטראש שלנו מחדש. עם נבחרת אורחים כמו מולי שגב, גיתית פישר, ערן סויסה, מאיה ורטהיימר, נונו, טליה ברטפלד, נועה קולר, כוכבי הפיג'מות וג'ורדי ג'ורדליש – אפשר להגיד שיש יורשים חדשים לכתר "קולו של דור". ולמקרה שתהיתן – הוא ורוד, מנצנץ ומעוטר בפרווה בגוון תואם.

עם איזה אורח הכי נהנית?
"קשה להגיד. בחרנו נושא ואז חשבנו איזה אורח יתאים לו כדי שיהיה יותר מעניין. לא חיפשנו עוד מפגש עם מפורסם שבא לדבר על עצמו. הכי מצחיק היה עם טליה ברטפלד ואדיר מזרחי. אבל אילן רוזנפלד ועודד פז הכי זרמו. וכמובן אין על מאיה ורטהיימר שבאה, פשוט כי בר סימס לה".

החיים המורכבים של הפשוטע – הכירו (באמת) את בר אלמליח >>>

דיברתם עם מאיה על חשיפת יתר. זה מעסיק אותך?
"כן. אני מתפעלת את האינסטגרם בעיקר בגלל המקצוע. אני אוהבת ליצור תוכן, זה כיף נורא, אבל כל התחזוקה וההתעסקות בעוקבים – אני לא תמיד סגורה איך להתנהל עם זה".

מעניין אותך להיות מפורסמת באינסטגרם?
"זה הולך ביחד. אם את רוצה ליצור או להגיש או לכתוב, או לעשות מערכונים ולשחק – יש מצב שתפסידי עבודה אם את לא פעילה שם. זה מזין את עצמו. אבל אישית, אם הייתי יכולה, כנראה שהייתי מתעסקת ברשתות חברתיות פחות". 

עלית לבמה עם ג'ימבו ג'יי וזו גם הפכה לתחילתה של שותפות אמנותית מופלאה. איך נהיה?
"רועי דורון המפיק פנה אליי ופשוט שאל אם בא לי לעשות ראפ חדשות. שלחתי טסט, הקלטנו את זה ויצא השיר 'תביאו חטיפים'. חשבתי ששם זה נגמר, אבל אז ג'ימבו הזמין אותי להופיע בשוני ולעלות איתו לעוד שיר יחד. וזה כיף ברמות לא הגיוניות. הוא גאון".

"זה כיף ברמות לא הגיוניות" שיר הדס מאיר וג'ימבו ג'יי | צילום: אייל דולב, סטיילינג: רנה גליקסמן, חליפה: נוי זוהר ברהמי
"זה כיף ברמות לא הגיוניות" שיר הדס מאיר וג'ימבו ג'יי | צילום: אייל דולב, סטיילינג: רנה גליקסמן, חליפה: נוי זוהר ברהמי

מאיר מפלרטטת עם המוזיקה ביותר ממובן אחד. בשנה האחרונה היא בזוגיות עם המפיק המוזיקלי והמוזיקאי ישי סוויסה, שעבד בין היתר עם נגה ארז, יסמין מועלם ורביד פלוטניק. "התחלתי איתו באינסטגרם. אנחנו תכף חוגגים שנה ובדיוק עברנו לגור ביחד", מספרת מאיר, "הוא המתנה הכי גדולה של החיים שלי, ואם זה תלוי בי – אני ממש אשמח שיהיה בעלי".

זה אומר שתיכנסי למשפחה סופר מגניבה.
"הם הכי מדהימים, מיוחדים ומצחיקים בעולם, וזה שלא עשו עליהם דוקו זו בושה וכלימה לכולנו. הצטרפתי אליהם לטיול שורשים במרוקו: שני ההורים (אבא מאיר סוויסה ואימא רותי – בתה של הזמרת האגדית יפה ירקוני ז"ל, ד"א), מיכאל הראפר, בת הזוג שלו ואחותם, וזה תמהיל מצחיק בטירוף. בסרטון יום ההולדת שהכנתי לישי עם טל טירנגל החזרנו את ההורים שלו לערב אחד בתור מתנה והם הכי זרמו. כבר אמרתי שדחוף לעשות עליהם דוקו-ריאליטי?".