אודיה אזולאי: "המטרה שלי היא שאנשים יתחזקו בדת"

אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו
אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו

היא מפוצצת את קיסריה בגיל 21, השירים שלה צברו מיליוני האזנות ועכשיו היא נכנסת לעולם הדוגמנות. אודיה מספרת איך היא מפיקה מהכאב להיטים ומה הסיפור בינה ובין עדן חסון

88 שיתופים | 132 צפיות

בגיל 9 היא הגיעה למיונים של התוכנית "בית ספר למוזיקה" אבל בסופו של דבר לא התקבלה. השופטים שלא בחרו בה וצביקה הדר, מוזמנים לבלוע עכשיו את הכובע. היא עשתה את זה בענק בלי טובות של אף אחד. בסוף חודש ינואר האחרון, למחרת ההופעה שלה באמפי קיסריה שהייתה סולד אאוט, הזמרת-יוצרת אודיה קלטה שהיא כבשה את הפסגה עם "ערב טוב קיסריה", חלומו של כל מוזיקאי הישראלי.

>> הפשוטע יוצאת להגנת אגם בוחבוט: "יאללה מתחסדים דוט קום, תתקדמו"

אודיה בת ה-21 לא רק ציינה את כניסתה להיכל התהילה של זמרי קיסריה, אלא גם עשתה היסטוריה בתור הזמרת-אישה הכי צעירה שכבשה אי פעם את הפסגה הזאת. אגב, הזמר-גבר הכי צעיר שעשה את זה אי פעם, הוא עומר אדם. "הוא חבר שלי ואחד האהובים עליי", היא אומרת. מאז היא עשתה שם עוד מופע סולד אאוט, גם את רדינג היא מילאה עד אפס מקום פעמיים. הריאיון הזה נערך ופורסם לראשונה באמצע ספטמבר ובחודש שחלף מאז גם המופע שלה בהיכל מנורה נהיה סולד אאוט בתוך 5 שעות והיא פתחה למכירה הופעה נוספת שם, ובנתיים "האמת", השיר החדש שהוציאה, עבר את רף השני מיליון צפיות.

אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו
אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו

אודיה, שם מלא אודיה אזולאי, ממקמת את עצמה על הציר המוזיקלי ש"בין אמינם לשרית חדד". היא משתייכת לז'אנר הפופ האמוני, אבל שואבת השראה מבילי אייליש וריהאנה. בעוד כשבועיים היא תגיע שוב לקיסריה (29.9), אבל אם לא קניתן כרטיסים מבעוד מועד כבר אין לכן סיכוי כי המופע סולד אאוט מזה חודשיים. האלבום שני שלה כמעט בחוץ, את כל השירים היא כתבה והלחינה בעצמה, וכמה מהם כבר הספיקו לכבוש את הפסגה ביוטיוב, אפל מיוזיק וספוטיפיי. השיר "אם הייתי צריכה" כבר חצה את רף ה-11 מיליון האזנות ביוטיוב, השיר "תשבור לי ת'לב" הגיע לכמעט 6 מיליון האזנות, ובמכונת הלהיטים שלה מתנגנים ללא הפסקה גם השירים "אינטלקטוערס", "אוהבת אותך בטעות", "הרב שלי אומר" – כולם פרי עטה. היא גם כותבת לאחרים – היא כתבה את הלהיט "מה קרה" לעדן בן זקן, וכתבה לאגם בוחבוט את השיר "באתי להציל אותך", שכבר זכה ל-11 מיליון השמעות ביוטיוב. "השיר טייל שנה וחצי אצל מיטב הזמרים ואף אחד לא האמין בו, כולל אני בעצמי, שלא רציתי להיות הפנים שלו".

ובסוף שיחקת אותה בענק, בכל דבר שעשית.
"זה משהו מטורף, לא משהו שאפילו העזתי לחלום עליו או לדמיין, אבל ישתבח שמו לעד, זה פשוט קרה ואני מאוד שמחה. ועדיין, גם כשאני אומרת לעצמי בקול שאני עושה קיסריה פעם נוספת, אני בקושי מבינה כמה זה גדול. תמיד אמרתי לעצמי שאין דבר כזה שלא אגיע למקום שאני רוצה, ובחסדי השם זה יקרה".

"דוגמנות זה חלום של שנים, כל כך רציתי שזה יקרה, אבל כמובן שיש לי את הגבולות שלי. הציעו לי קמפיין לבגד ים אבל זה קו אדום למשל, וגם אם הבגד קצר מדי"

 

כשרון? מזל?
"זה הרבה תפילות ועבודה קשה. אבל לעומת כאלה שחושבים שהכל קרה לי מהר, אני חייבת להגיד שהתחלתי להתעסק במוזיקה כבר בגיל 8, למדתי לנגן על פסנתר וגיטרה ולקחתי שיעורי פיתוח קול. בגיל 14 כבר כתבתי שירים, בגיל 17 הקלטתי ובגיל 18 יצא השיר הראשון שלי. הפריצה הגדולה באה אחרי שהכנתי את השטח, ובסוף הכל זה השגחה פרטית".

עכשיו היא מגשימה עוד חלום: להיות דוגמנית. אודיה היפה מתנשאת לגובה של 175.5 ס"מ (היא מדגישה את חצי הס"מ הנוסף). "זה בטבע שלי", היא מתייחסת לגזרה הדקיקה ומוסיפה: "אבל אני גם שוכחת לאכול לפעמים". עכשיו היא מתגאה בקמפיין האופנה הראשון שלה, לנעלי "סקופ" – קמפיין גדול בהשקעה של 2.5 מיליון דולר, הכולל פרסום בטלוויזיה ושלטי חוצות. על פי השמועות היא קיבלה עבורו 300 אלף ש"ח לשנה, אבל לא תוציאו ממנה אישור לכך.

אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו
אודיה אזולאי בקמפיין של נעלי סקופ | צילום: שי פרנקו

"דוגמנות זה חלום של שנים, כל כך רציתי שזה יקרה, אבל כמובן שיש לי את הגבולות שלי", היא מספרת על סט הצילומים. אודיה התנסתה בדוגמנות כבר בגיל צעיר, אבל כמי שבאה מרקע דתי, לא עבד לה הקונספט כשהתבקשה ללבוש בגדים חושפניים. "הציעו לי קמפיין לבגד ים אבל זה קו אדום למשל, וגם אם הבגד קצר מדי".

היום היא מרגישה שזה נכון לה, והיא תשמח להיכנס גם למשבצת הזאת. "הקמפיין של 'סקופ' בא לי הכי בזמן, אני צריכה הרבה נעליים להופעות ולאירועים. הכרתי את החברה עוד לפני הבחירה בי כפרזנטורית, כי אני אוהבת את העיצובים ואת הצבעוניות, ואת זה שכולם יכולים להתחבר לסגנון. אני מקווה שיהיה לזה המשך".

"היו לי יחסים מורכבים עם אבא שלי. היו לו בנות זוג צעירות, לא כולן אהבו אותי, ועם אחת מהן הייתי צריכה להתחרות על הלב שלו. בסוף הם נפרדו"

 

משחק זה גם משהו שמדבר אליך?
"מאוד. יש לי חלומות על סדרות וסרטים ויום אחד פסטיגל. למרות זאת, אני לא שוכחת שהמהות זה המוזיקה, וקודם כל אני מוזיקאית יוצרת".

 

ההצלחה באה עם אחריות גדולה

אודיה נולדה בתל אביב למשפחה דתית, הצעירה משני ילדים. היא גדלה בבת ים וכשהייתה בת שנה הוריה נפרדו, אביה עזב לחו"ל ואימה הגננת גידלה את הילדים. "שמרנו שבתות וחגים, למדתי בבית ספר ממלכתי דתי, אבל אחרי שעות הלימודים לבשתי טייץ", היא מתארת את ילדותה.

על היחסים עם אביה היא מספרת: "לא תמיד היה בינינו קשר הדוק. לא יודעת אם כעסתי עליו, אבל מערכת היחסים הייתה מורכבת. זו הייתה רכבת הרים של כל מיני רגשות, אבל אני מאמינה שהייתי צריכה לעבור מה שעברתי כדי להיות מי שאני היום. היו לו בנות זוג צעירות, לא כולן אהבו אותי, ועם אחת מהן הייתי צריכה להתחרות על הלב שלו, ובסוף הם נפרדו. היום יש לו חברה מהממת".

על אימא שלה, עמה היא מתגוררת כיום בבית דגן, היא אומרת: "אימא שלי, שהיא לביאה והאישה שאני הכי מעריצה, לא נישאה שוב. אני מאחלת לה שתמצא את הבחור המתאים לה".

 

עד גיל 12 למדה אודיה בבית ספר דתי ואז עברה לתיכון חילוני. "שנתיים לא שמרתי שבת. טיילתי בעולם החילוני, אבל אז גיליתי שלמרות שאני אוהבת את שני העולמות, אורח חיים דתי הוא זה שמתאים לי. מאז נטיית הלב שלי היא להמשיך להתחזק".

אילו הייתי פוגשת אותך ברחוב, לא הייתי חושבת שאת דתיה.
"אני דתיה – חיה באורח חיים דתי, שומרת שבת וחג וקוראת בשישי בתורה – פרט ללבוש, שהוא לא צנוע כשל דתיה. יש לי גם רב שאני הולכת אליו כל פעם שיש לי ספק רוחני או משבר".

בגיל 16 חייה קיבלו תפנית, אחרי שאביה לקח אותה לראשונה למשרד של רוברט בן שושן. מאז היא שם, יחד עם ארומה מיוזיק וחברת ההפקות P.A.I. את השירות הצבאי שחיכה לה מעבר לפינה היא המירה בשירות לאומי בבית ספר דתי.

מי הקהל שלך?
"מאוד מגוון – דתיים וחילונים, נערים ונערות. אני ליברלית בגישה שלי, הייתי גם דתיה וגם חילונית ואני מכירה את שני העולמות, אז אני מקבלת את כולם וכולם מקבלים אותי".

"אני רוצה זוגיות עם אדם מאמין, אני לא מחפשת הגדרות של דתי או חרדי, מה שירגיש לי נכון. חשוב לי שיהיה איש טוב עם ערכים, שאוכל להקים איתו משפחה של שלושה-ארבעה ילדים, שיגדלו במסגרות דתיות ויחונכו למצוות"

 

 

השירים שלך מאוד אישיים.
"כי אני שרה על חיי. יש כאלה שכותבים מהדמיון, אבל אני כותבת רק מתוך מה שאני חווה על בשרי – על אהבה ועל מערכות יחסים. יש לי מזל שאני יכולה לתעל כאב לשירים".

אם כבר אהבה ומערכות יחסים. מה הסיפור שלך עם עדן חסון? הנשיקה ביניכם שברה את הרשת.
"זה היה אמיתי. עדן ואני היינו בזוגיות, וזה הרגיש טבעי ונכון".

כמה זמן הייתם זוג?
"לא עמדתי עם סטופר, זה נגמר ונשארנו חברים. אצלי הדלת תמיד נשארת פתוחה, ככה חינכתי את עצמי. אף מערכת זוגית שלי לא הסתיימה בפיצוץ, אני שוחרת שלום ואת האנרגיה של כל מה שהיה אני מתעלת לשיר חדש".

היום, יש בכלל סיכוי שתיכנסי לקשר עם בחור חילוני?
"לפני שנה וקצת הכרתי בחור, הוא היה רחוק ממני מנטלית ולא חי את אורח חיי. כתבתי עליו חצי אלבום, מאוד אהבתי אותו והוא היה אחת ההשראות שלי. אני רוצה זוגיות עם אדם מאמין, אני לא מחפשת הגדרות של דתי או חרדי, מה שירגיש לי נכון. חשוב לי שיהיה איש טוב עם ערכים, שאוכל להקים איתו משפחה של שלושה-ארבעה ילדים, שיגדלו במסגרות דתיות ויחונכו למצוות".

יש לך 101 אלף עוקבים ברשת. עד כמה את פעילה?
"אני פעילה לפי מצב הרוח. אנשים כותבים לי הרבה, מחמיאים לי, כותבים לי שהשירים שלהם משפיעים עליהם ומחזקים אותם. יש שאומרים לי שבזכות השירים שלי הם מתחזקים בדת. הבנתי שההצלחה שלי באה יחד עם אחריות גדולה שכרוכה בלהיות דמות משפיעה, וזו המטרה שלי – שאנשים יתחזקו בדת".

>> שריי גבעתי: "בתודעה נשארתי דוגמנית, דמות סקסית שמרוחה על שלטים"