רועי סנדלר: "קרה לי נס מטורף. עוד יום ואולי לא הייתי בחיים"

רועי סנדלר | צילום: שי תמיר
רועי סנדלר | צילום: שי תמיר

רועי סנדלר היה בשיא הקריירה כשחייו השתנו ברגע אחד. בריאיון חשוף הוא מספר על ההתמודדות עם מצבו הבריאותי, על החזרה למוזיקה, על החיים כילד שמן ועל הזוגיות עם אנה זק 

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני חמישה חודשים נפל דבר בחייו של המוזיקאי הצעיר רועי סנדלר, בן 24, כוכב נוער, כותב ויוצר, ובן זוגה של אנה זק בת ה-21, כוכבת על בפני עצמה. הוא היה בתקופת שיא בקריירה – השיר שלו "אהובתי" שכתב במקור לחתונת אחותו הפך להצלחה היסטרית ולשיר חתונות פופולרי, והשיר החדש שהוציא, "אין מושלם", הפך ללהיט טיקטוק והסרטונים שהעלה זכו למיליון וחצי צפיות ברשת.

>> מאיה קיי מ"הישרדות": "חודשיים בלי מראה גרמו לי להבין שאני טובה כמו שאני"

ופתאום, ברגע אחד הכי לא צפוי – הכל נקטע. זה התחיל עם חום גבוה מלווה בכאבים בגוף, שלא ירד במשך שלושה שבועות. הרופאים הורו על צילומי ריאות, חזה ובטן, ועל טיפול אנטיביוטי שלא עזר. סיבת החום נשארה עלומה, עד שאימו מיכאלה, "אימא לביאה" כדבריו, הזמינה הביתה מעבדה פרטית וסופסוף התקבלה האבחנה הקשה: חיידק טורף פגע באחד המסתמים בליבו.

"עברתי משבר נפשי והתקפי חרדה, אבל הרמתי את עצמי. המוזיקה היא הצלה בשבילי. השיר החדש הוא סוג של ניצחון על המחלה, וגם הכרה בזכות שיש לי לשמח אחרים"

 

בדיעבד, מתברר שהזיהום שהוא חטף פוגע באנשים עם בעיה מולדת. כך נודע לו שהוא סובל מבעיה בלב שאף גורם רפואי לא עלה עליה במהלך השנים. "אימי הצילה את חיי. הובהלתי מיד לבית חולים ואילו היה עובר עוד יום, הייתי נכנס לקומה או שכבר לא הייתי בין החיים. קרה לי נס מטורף", הוא מספר. סנדלר אושפז וטופל במשך חודשיים בבית החולים ואז שהה חודשיים נוספים באשפוז ביתי. יש עוד דרך לפניו, אבל סנדלר מסרב לוותר.

בימים אלה הוא משחרר סינגל קצבי חדש בשם "ניפגש בסיבוב", בווייב דומה לשיר הקודם שלו. גם השיר הזה הוא כולו רוח נעורים משובבת ועדכנית, שהיא זו שהפכה אותו לכוכב פופ ים תיכוני. הוא כתב את השיר יחד עם אלמוג קריאף, נדב "נאבי" אהרוני ואליה רוסיליו. בתוך כל זה, זק והוא עזבו לאחרונה את היחידה שבה התגוררו בבית הוריו בראשון לציון ושכרו דירה מפנקת בקומה ה-18 של בניין דירות יוקרתי.

>> עמית פרקש: "כל השנים הסתתרתי מאחורי מסכה, פחדתי שלא ירצו לעבוד איתי"

היחסים עלו שלב?
"כן. שנינו חווינו בעבר זוגיות לא טובה, לי הייתה זוגיות ממש קשוחה שאחריה ידעתי בדיוק מה אני רוצה, ועם אנה הכול התחבר. בית הוריי מדהים, אבל הרגשנו שאנחנו רוצים לפרוש כנפיים ולעוף. אם לא היינו רואים עתיד משותף לא היינו עושים את המעבר הזה".

חושבים כבר על חתונה?
"בעזרת השם יום אחד. עכשיו אנחנו בונים את עצמנו. אנה בת 22 ואני בן 24, אבל אני יכול להגיד חד משמעית שמצאתי את האחת. החלום שלי הוא בית עם ארבעה ילדים, אבל כמובן שאהיה קשוב לרצון של אנה".

מה מצבך הרפואי היום?
"הלב שלי לא תקין, יש בו דליפה מהמסתם הראשי. אני עובר הרבה בדיקות, וכנראה שאצטרך לעבור בקרוב ניתוח לב פתוח. החיים שלי השתנו. אני מאוד אוהב ספורט – נהגתי להרים משקולות וזה אסור לי היום, גם לא אימוני נינג'ה שעשיתי בעבר. אז אני עושה פילאטיס, יוגה והליכות בים. אני גם לא יכול למשל לשתות רד בול שממריץ את זרימת הדם, אבל אני אומר בכל יום תודה ומנסה להוציא מהמצב את המיטב. שר פיטנס שחלתה גם היא בעבר בחיידק היא המנטורית שלי, ובעצם של כל המשפחה. אני מקווה שאחרי הניתוח אוכל להחלים".

בתוך כל זה חזרת להקליט ולהופיע?
"כן. כשזה קרה, הקריירה שלי נעצרה. בחודש אוגוסט בוטלו לי 32 הופעות. בעקבות המחלה והאשפוזים עברתי משבר נפשי והתקפי חרדה, אבל הרמתי את עצמי. היום אני לא מוותר על הופעות. המוזיקה היא הצלה בשבילי. השיר החדש הוא סוג של ניצחון על המחלה, וגם הכרה בזכות שיש לי לשמח אחרים עם המוזיקה שלי. אני מופיע בהתאם למה שאני יכול, בדקתי וזה לא מסוכן לי. אני רוצה להיות הגרסה הכי טובה של עצמי, גם במצב הנוכחי".

>> גאלה קוגן: "להיות קירחת פירק אותי לחתיכות. זה היה יותר קשה מגילוי הסרטן עצמו"

אתה נשמע אופטימי חסר תקנה.
"אני כזה. כל בוקר אני קם ורושם 10 תודות. תנסי גם את, זה יעזור לך לאהוב את עצמך ואת החיים. קל מאוד לאבד את עצמנו כשקורים לנו דברים שמפילים אותנו. אבל בסוף, לכולנו יש חבילה שאנחנו סוחבים איתנו, ועדיין צריך להודות על כל הדברים שעושים לנו טוב על הנשמה".

"עם אנה הכול התחבר. בית הוריי מדהים, אבל הרגשנו שאנחנו רוצים לפרוש כנפיים ולעוף. אם לא היינו רואים עתיד משותף לא היינו עושים את המעבר הזה"

 

גם אנה עברה תקופה קשה בגלל תסמונת בל שגרמה לשיתוק בפניה.
"כן. שנינו עברנו התמודדות כל אחד בתורו. וכמו שאני הייתי שם בשבילה, היא נמצאת שם בשבילי. היא עסוקה מאוד בימים אלה, גם הקליטה שיר עם עדן בן זקן ונונו והיא גם בפסטיגל כל היום, אבל באנרגיה וברוחניות היא כל הזמן איתי".

מה אתה הכי אוהב בה?
"הכל. אין מושלם, אבל אצל אנה אני אוהב הכול. אנחנו מחכים שיסתיים הפסטיגל ונטוס לחופשה בתאילנד. ואז נקבע לי תור לאקו לב ונמשיך להתמודד".

 

צריך להיות טאלנט

מאז שהוא זוכר את עצמו, המוזיקה הייתה משמעותית בחייו. בגיל 17 הוציא אלבום ראשון בהשקעה של 200 אלף ש"ח של הוריו. "כפרה עליהם על התמיכה הכלכלית בי כנער", הוא אומר. הוריו, שבאו מתחום האופנה, הבחינו בכישרון שלו כילד. כבר בגיל 12 הוא היה מגיע לבית החולים ושר לילדים חולים. יש לו אח גדול בשם דור, מנישואים קודמים של אימו, שהתגרשה כשהיה תינוק ורק לאחרונה (בגיל 28) פגש את אביו הביולוגי. דור הוא החבר הכי טוב שלו. להוריו נולדו שתי בנות, בר ולירון והוא הצעיר מבין כולם. הוא השתתף יחד עם אימו ב"פושרז" (HOT), תוכנית הדוקו-ריאליטי שעקבה אחרי כוכבים צעירים, ביניהם נועה קירל למשל, שמפלסים את דרכם בעולם הבידור בעזרת הפוש של הוריהם. סנדלר אף הקדיש שמונה שנים מחייו לקורסים שונים שלקח במשחק. "היום במציאות הישראלית אתה לא יכול להיות או זמר או שחקן, צריך להיות טאלנט. הלימודים עוזרים לי גם כזמר לגשת היטב לשירים שלי. הרצון הגדול שלי הוא לכתוב פסקול לסדרה מוזיקלית".

>> שי גבסו: "לאחרונה אני מרגיש שאני חייב להיות אבא"

לצד כל אלה, מדגמן סנדלר לרשת האופנה המקומית "תמנון" ואף הצטלם לאתר השופינג "One Project". עליו פניו, חבילת טאלנט ביי דה בוק. אבל בפועל, טוויסט מפתיע בעלילה של מי שמעיד על עצמו כי היה ילד שמן במיוחד – זיכרון שמלווה אותו כל השנים.  "בשיא שקלתי 110 ק"ג", הוא מספר, "היה לי קשה לישון בגלל קשיי נשימה, והמשקל הכביד עליי בהרבה מובנים. גם מבחינה חברתית היו הרבה הערות מסביב ועדיין שיחקתי כדורגל, דבר שהיה אסור לי. אבל אף אחד ידע אז שיש בעיה במסתם שלי".

איך הורדת במשקל?
"בעצמי. עשיתי הרבה ספורט, אימוני כושר קבועים ושיניתי את התזונה. בלי בורקסים ושוקולדים אבל עם סלמון וחזה עוף בכמות מדויקת. היום אני שוקל 75 ק"ג וזה משקל נכון לגובה 182 ס"מ. כשהוצאתי את השיר 'אוהב אותך יותר' הבאתי לצילומים ילד עם עודף משקל שסובל מחרם חברתי. מבחינתי זו סגירת מעגל, לחבק את הילד השמן שהייתי ולהגיד בקול שכשאתה תאהב את עצמך כמו שאתה – גם אחרים יקבלו אותך".

"הבאתי לצילומים ילד עם עודף משקל שסובל מחרם חברתי. מבחינתי זו סגירת מעגל, לחבק את הילד השמן שהייתי ולהגיד בקול – כשתאהב את עצמך כמו שאתה, גם אחרים יקבלו אותך"

 

יש לך פחד מהשמנה חוזרת?
"ממש לא. אני דווקא במקום שרוצה לעלות קצת במשקל כי החיידק אכל לי את החלבון בגוף".

>> עינב בובליל חושפת את מתיחת הבטן שעשתה 

מה צופן לך העתיד מבחינת הקריירה?
"אני עומד לצאת במופע חדש ומטורף שבו כל השירים הם שלי. המוזיקה שלי באה לשמח וזו המטרה שלי כמוזיקאי, כותב ויוצר. אני שואף להגיע עם המופע לכל מקום בארץ".

יש מחשבה לעבוד עם אנה? אולי דואט?
"לא כרגע. שנינו אוהבים את זה שלכל אחד מאיתנו יש את העולם שלו. לי יש 32 אלף עוקבים בטיקטוק, לאנה יש 5 מיליון. היא ההצלחה הכי גדולה של הטיקטוק בישראל. אני כמובן לא מתחרה וגאה בה מאוד. אולי בעתיד נעשה משהו יחד".

יש לכם מחשבות על חו"ל?
"אני חושב שכל אחד שמגיע למעמד מסוים חולם על חו"ל, אבל אנחנו בינתיים רוצים לכבוש את ישראל ולהיות בכל בית".

מי הקהל שלך?
"בעיקר בני נוער וסטודנטים, אבל לאחרונה הופעתי במסיבת בת מצווה וגם ההורים בני ה-40 ו-50 רקדו ושרו את השירים שלי. זה מאוד שימח אותי. ברגע שיש לך טיקטוק אתה מגיע לבני כל הגילים".

ספר קצת על החיים החדשים שלכם כזוג. מי זורק זבל?
"אני. זה פשוט מאוד – יש פיר אשפה והזבל מתגלש לתוכו".

מי הבשלן בבית?
"אנה בתקופה אינטנסיבית וחוזרת מאוחר ועייפה, אז או וולט או שאני מכין משהו, כמו שניצל תירס במלאווח. אבל אני מקצוען ולמדתי להכין סוגי בשר שונים. אני נהנה להכין לה. אני אוהב לאהוב ואני בעיקר בן זוג מפנק".