"כשאבא שלי עזב זה היה מבאס, אבל מרגע שהבנתי שהוא מאושר שם, קיבלתי את זה"

אנה זק | צילום: דור שרון ל-ArtBook, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. שמלת טול: Daizy shely,שמלה לבנה: zara
אנה זק | צילום: דור שרון ל-ArtBook, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. שמלת טול: Daizy shely,שמלה לבנה: zara

הפרידה מאביה, הטראומה מהשיתוק על שם בל בו לקתה, הזוגיות עם רועי סנדלר עליו היא מעידה: "הוא האחד" והסכום המטורף שהפסידה בתקופת הקורונה. אנה זק מדברת על הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

עכשיו אנה זק מחייכת. כזכור, הזמרת, הרקדנית והשחקנית הייתה חודשיים מתחת לראדר בעקבות תסמונת בל בה לקתה, אותה דלקת איומה שגורמת לשיתוק העצב בפנים ושעיוותה את פניה. את הסיפור חשפה ביומן מצולם ששודר בתוכנית "חשיפה" של חיים אתגר אחרי תקופה שבה הפרופיל התקשורתי הגבוה שלה בדרך כלל, דמם לחלוטין. היעלמותה העלתה לא מעט סימני שאלה בקרב המעריצים וכמו תמיד חרושת השמועות סביב הסיבה להעלמות, חצתה כל דמיון: מחלה, היריון, הפלה ועוד. "ברוך השם כבר אין לי שום סימפטומים ואני בסדר גמור,  אבל עברתי סוג של טראומה" היא מספרת בשיחה עם מגזין "את", "זה קרה בוקר אחד בלי שום הכנה והייתי בהלם מוחלט. לא הבנתי מה זה אבל מהרגע הראשון הרגשתי שקרה לי משהו מפחיד ושחצי הפנים שלי משותקות. זו הייתה חוויה מטלטלת, בהתחלה נורא פחדתי שלא אוכל לחזור לחיים הרגילים שלי, זו מחלה שאת לא באמת יודעת ממה היא נובעת ומתי תעבור. חודשיים אחרי כבר ראיתי שינוי משמעותי אבל עדיין יש חששות, עד עכשיו אני נעמדת כמה פעמים ביום מול המראה ובודקת שהכול במקום, הפחדים ילוו אותי ולא ייעלמו בזמן הקרוב, אבל אני מנסה לשים את התקופה הזאת מאחורי, חזרתי לצבא, לעבודה, לצילומים, לחיים שלי שאני כל כך אוהבת".

כזכור, גם מיכל אנסקי חלתה באותה מחלה לפני כשנתיים וזכתה להרבה אהדה אחרי ששיתפה מיד את עם ישראל בכל מה שעובר עליה מהנימוק שרצתה לחשוף את המחלה, שעד אז לא דיברו עליה בציבור, ואנסקי חשבה, בצדק, שנכון שהיא תהייה חלק מהשיח.

בדיעבד את מתחרטת שלא חשפת את זה מיד?
"אני לא מתחרטת. הייתי צריכה את השקט שלי. תוך כדי ה"בלס פלסי" הבנתי שזה קרה דווקא לי כי כנראה הייתי בסטרס, בלחץ תמידי והבנתי שאני חייבת להירגע גם נפשית וגם גופנית ולכן החלטתי שזה עניין פרטי שלי ושבאותו זמן נתון שבו אני חיה את השיתוק שתקף אותי, אני לא רוצה שיתעסקו בזה. אני מודה שלי בעצמי היה נורא קשה לקבל את זה, אפילו להסתכל במראה היה לי קשה, אז לספר את זה? אפילו לאנשים קרובים זה היה אתגר עצום מבחינתי. עכשיו כשאני רואה מה שקורה סביבי, את החיבוק הענק שאני מקבלת מהקהל, אני שלמה מאוד עם הדרך שבחרתי ללכת בה ועם הבחירות שעשיתי גם אם הן היו לי קשות. כמות ההודעות שאני מקבלת מאנשים שעוברים משברים כאלה ואחרים, היא עצומה, אז אם זה מה שהייתי צריכה לעבור כדי שאוכל היום לעזור לאחרים- אני מקבלת הכול באהבה גדולה. דבר אחד בטוח, מהמשבר הזה הבנתי עד כמה החיים שלנו לא צפויים ועד כמה הכול יכול להשתנות ברגע אחד. והכי חשוב: למדתי להעריך כל שנייה ביום כי שום דבר לא מובן מאליו".

בתקופה שהסתגרה בביתה השיקה זק את אייזי, דמות וירטואלית בדמותה כדי להחליף אותה בהתחייבויות השונות. הדמות עוררה סערה ברשת עקב גזרתה הדקיקה, טענת הגולשים הייתה שהיא מעודדת רזון קיצוני בקרב עוקביה הצעירים של זק. לאחרונה השיקה אלבום שכולל חמישה שירים ואותה הדמות מככבת בקליפים במקומה. נוכח הבאאז שאייזי יצרה, יש דיבורים, בינתיים אמנם רק בשושו, על ייצור בובת אייזי, כולל כל מיני מוצרים נלווים, אז תזכרו היכן קראתם על זה בפעם הראשונה. ברבי, אחריך.

 

אומרים שמה שקרה לך כנראה הגיע מהרבה לחצים. את לוקחת הכול יותר באיזי כיום?
"אני מקשיבה יותר לגוף שלי. אני מזהה מתי אני זקוקה למנוחה ומתי יכולה להמשיך".
בשבוע שעבר, ה-12 במרץ היא חגגה יום הולדת 20. בן זוגה, רועי סנדלר בן ה-23, זמר וכוכב נוער בפני עצמו, פינק אותה היטב. "התחלתי את החגיגות עם הרבה ברכות שחיממו לי את הלב, המשכתי עם אימא והמשפחה הגרעינית שלי בבית באשדוד, ובסוף השבוע  רועי הפתיע אותי בטיול מדהים בגליל, שנינו מאוד אוהבים טיולים בטבע.  נשארנו במלון בוטיק מדהים לסוף שבוע ארוך וכיפי של חופשה אמיתית".

אנה זק | צילום: דור שרון, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. בגד גוף: Daizy shely
אנה זק | צילום: דור שרון, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. בגד גוף: Daizy shely

אביך עזב מזמן את הארץ? איך זה השפיע עליך? את שומרת אתו על קשר?
"כשהוא עזב זה היה מאוד מבאס, אבל מרגע שהבנתי שהוא מאושר שם, קיבלתי את זה. ההורים שלי תמיד אמרו להיות רק במקום שטוב לי בו אז אני לא שופטת. אנחנו בקשר ממש טוב, נפגשנו פעם אחרונה לפני שנה וחצי והוא יודע כל מה שעובר עלי. יש לי אחות גדולה ממנו שאני מאוד אוהבת".

ספרי על הקשר בינך לרועי?
"
הכרנו דרך חברים משותפים ומהרגע הראשון היה לנו קשר מטורף ועמוק ומשם התחיל סיפור אהבה. אנחנו חיים יחד בדירה עם הוריו בראשון לציון. אני עדיין לא מנהלת משק בית, הלוואי שהיה לי זמן. ביום יום הוריו מבשלים לנו, אני יותר בקטע של אפיה ומכינה עוגות וקרואסונים, רועי אוהב מאוד את המתוקים שאני מכינה. לגבי השאר אני עדיין  בלמידה, התחלתי עם פסטות ודגים".

רועי הוא האחד?
"
לגמרי. חד משמעית. אין לנו עדיין תוכניות למסד את הקשר, אבל כשזה זה- את יודעת".

אנה זק ורועי סנדלר | צילום מסך
אנה זק ורועי סנדלר | צילום מסך

העובדה שאתם באותו תחום לא מקשה? קנאת אמנים?
"
ממש לא. ההפך, לנו זה עושה רק טוב. אנחנו מתייעצים הרבה מרימים אחד לשנייה וקנאה זה לא בלקסיקון שלי בכלל".

הסוכן של אנה, עמרי יערי, מעריך את ההפסדים הכספיים שנגרמו לה בשנת הקורונה בכמיליון שקלים, אנה עצמה מתעקשת שהיא לא מתעסקת בכספים, "אני סומכת על הסוכנים שלי בעיניים עצומות, עובדת איתם בשיתוף פעולה מלא, מעורבת בכול ונותנת את הויז'ן שלי", נכון להיום החיים המקצועיים שלה פורחים, היא הפרזנטורית של מותג האיפור והטיפוח סקארה (החליפה את נטע אלחמיסטר), והיא מככבת בקליפ המוזיקלי של החברה. קמפיינים נוספים שלה כוללים את הסלולרי של סמסונג, רשת הסושי ג'פניקה, בימים האחרונים היא הצטלמה לפרק בעונה הבאה של "סברי מרנן" ואנחנו דיברנו איתה בסיום יום עבודה לחברת האופנה אורבניקה שגם אליה היא משמשת פרזנטורית כבר עונה שנייה. "אני מאוד אוהבת להיות פנים של מותג, זה היה יום עבודה ארוך יחד עם סטטיק ובן אל, כולל צילומי חוץ, אבל השילוב שלי עם השניים זה הדבר הכי טוב שיכולתי לבקש, הנאה צרופה וכיף חיים. לקחתי לעצמי בגדים מקולקציה, אני מתה במיוחד על קולקציית התאי החדשה, חטפתי מהר לפני שייגמר".

אנה זק וסטטיק ובן אל בקמפיין של אורבניקה | צילום: רפי דלויה
אנה זק וסטטיק ובן אל בקמפיין של אורבניקה | צילום: רפי דלויה
אנה זק לאורבניקה | צילום: רפי דלויה
אנה זק לאורבניקה | צילום: רפי דלויה

את בזבזנית?
"
לא. אני מוציאה מעט על אוכל ובגדים. חשוב לי לחסוך כסף. ואני עוזרת היכן שאפשר למשפחה".

את מסומנת ככוכבת נוער, יש מחשבות לקפוץ למים העמוקים של עולם המבוגרים?
"בוודאי. אני מכוונת לזה וזה יקרה".

קריירה בחו"ל?
"כשאסיים את השירות הצבאי, יש בהחלט כיוון לטוס לארצות הברית ולבדוק שם".

השרות הצבאי הגיע כשאת בסוג של שיאים מקצועיים. חשבת אולי לוותר עליו?
"
מעולם לא. להפך. מילדות זה היה החלום שלי. כשהגעתי לישראל בת 10, כעולה חדשה, רק לראות חיילים במדים נתן לי תחושת בטחון. היה לי רצון גדול לגדול הכי מהר כדי להתגייס והזמן טס ואני כבר יותר משנה בצבא. זה מטורף".

מי הרול מודל שלך כשחקנית?
"ג'וליה רוברטס".

את מקפידה על כושר? תזונה בריאה?
"אני מתאמנת פעמיים עד שלש בשבוע, עם מאמן אישי, כולל אימוני כוח. אני מאוד אוהבת לאכול, סושי, פסטות, בורקס ולא מוותרת על פינוקים מתוקים, הסוד הוא האיזון".

אם לא על הבמות, מה היית עושה?
"
התחומים שקרובים אלי הם עיצוב ואיפור, אולי הייתי מפתחת קריירה כמאפרת אבל יש מצב שהייתי קונדיטורית. לאחרונה ממש התאהבתי במטבח ורועי הוא הקליינט הקבוע למתוקים שלי".

>> הקוסמטיקאית האישית של גל גדות מגלה את לנו סודות טיפוח של וונדר וומן הישראלית

אנה זק | צילום: דור שרון ל-ArtBook, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. שמלה: zimmermann בפקטורי 54
אנה זק | צילום: דור שרון ל-ArtBook, סטיילינג: אלין זידקוב ל-ArtBook. שמלה: zimmermann בפקטורי 54