נעמה מריומה מ"פריפריה אימפריה": "גם לגדל חמישה ילדים זאת קריירה"

נעמה מריומה .פריפריה אימפריה | צילום: עומר אליהו לוי
נעמה מריומה .פריפריה אימפריה | צילום: עומר אליהו לוי

ילדת השמנת מרמלה שהתגלתה על ידי רוברטו בן שושן, החליטה בגיל 20 לשים ברקס לקריירה בטרם התחילה לטובת הרחבת המשפחה. עכשיו, בגיל 34, היא חוזרת לדגמן ועפה על החיים ב"פריפריה אימפריה"

88 שיתופים | 132 צפיות

הקריירה של נעמה מריומה הסתיימה רגע לפני שהתחילה. אבל עכשיו, הדוגמנית לשעבר – שאם נודה על האמת, אף אחד מאיתנו לא ידע שהיא כזו – נכנסת אלינו לסלון דרך הדלת הקדמית בדוקו-ריאליטי החדש "פריפריה אימפריה" של yes ואורנה בן דור, יוצרת "מעושרות".

>> נוכל הטינדר, מאחוריך: הדוקו החדש והמטריד של נטפליקס

מריומה (תודו שזה שם מגניב), היא יפה וססגונית, תוססת ומצחיקה, דעתנית בדרכה והיא בעיקר אותנטית עד שלרגעים נדמה שהיא הייתה בביזנס תמיד. רק אל תקשקשו לה במוח על העצמה נשית וקריירה, כי מבחינתה גם לקחת החלטה להפוך לאימא מרובת ילדים זה סוג של קריירה – וזה מה שהיא עשתה. עכשיו, כשהיא אוטוטו בת 34 ואם לחמישה, זה בדיוק הזמן שלה לפרוץ מבחינתה, ונראה שהיא עושה את זה ביג טיים. עם עליית "פריפריה אימפריה" למסך, קטפה מריומה קמפיין ראשון כדוגמנית. היא הצטלצה לקולקציית האביב של מותג האופנה המקומי SEVENSEVENTY, והיא גם תצעד על המסלול בשבוע האופנה קורנית תל אביב שיתקיים באפריל.

"תמיד, עמוק בפנים, היה בי הרצון הזה לחזור לדוגמנות. כל בוקר במקלחת בזמן שלי לבד, דיברתי עם עצמי, ושאלתי אם תחזרי לשם. עד עכשיו עוד אין לי סוכן, אפילו חשבתי לחזור לרוברטו ולהציע את עצמי, אבל עוד לפני שעשיתי את הצעד – יום אחד התקשרו אליי ואמרו לי שרוצים אותי לתוכנית טלוויזיה עם בנות שהקימו את עצמן, וכל אחת מביאה את הסטייל שלה", היא מספרת, "יום אחרי באו אליי הביתה ואמרתי 'אבל אני בבית, מגדלת ילדים, מה תראו אצלי' ואמרו לי שרוצים להראות שפאקינג העבודה הכי קשה היא לגדל חמישה ילדים".

"פריפריה אימפריה" | צילום: דויד סקורי
"פריפריה אימפריה" | צילום: דויד סקורי

הסדרה, העוקבת אחר שש נשים נשים מהפריפריה, בקושי הספיקה לעלות לאוויר אבל מריומה כבר הספיקה להפוך לשיחת היום. היא מגלה שעד לאחרונה בכלל לא ידעה מה זה אינסטגרם ("הייתי ממש תמימה"), ועכשיו יש לה כבר 13 אלף עוקבים ובכל יום נוספים לה עוד ועוד.

"התאהבו באופי שלי כי אני מרגשת ומצחיקה, קצת אישה וקצת ילדה ואני צבעונית ובעצם יש בי הכל", היא מסבירה מה גרם לצוות הסדרה להתאהב בה. "בחודש מרץ לפני שנה התחילו לצלם. צילמו את הבית עם הבלאגן של המשחקים של הילדים בסלון, ויום אחד באו לצלם ואמרו לי 'תלבשי משהו', כי הייתי בפיג'מה. אמרתי להם 'אני אמיתית ועם פיג'מה. לא רוצה לדפוק את ההופעה של החיים', והם התחברו לאותנטיות שלי".

מריומה מתגוררת עם הבעל יואל, הבעלים של חברת "מריומה", חברה גדולה לארגזי משאיות, בבית רחב ידיים במושב מצליח, סמוך לרמלה.

"התחתנתי טוב", היא אומרת, "אבל גם אני באתי מבית עם מעמד גבוה. אבא שלי איש עסקים, הוא הבעלים של החנות 'נסי' בשוק של רמלה. כל מה שרציתי קיבלתי, קנו לי הכל. אף פעם לא שמעתי לא, וככה אני עם הילדים שלי. הילדים שלי לא יודעים מה זה 'לא', מה שהם רוצים – הם מקבלים. לא משחק של 3,000 שקל, אבל אם הילד רוצה שאקנה לו משחק של 30-40 שקל, אז למה שאתן לו לבכות. כל עוד אני יכולה, אז למה לא? אותי תמיד חיבקו, הייתי ילדת שמנת אהובה ונחבאת אל הכלים, צנועה ואדיבה שתמיד אוהבת לעזור. אימא הייתה מביאה לי בהפסקה פלאפל חם, כמה מנות. היינו שתי בנות עשירות ומפונקות בבית ספר, ואני תמיד הייתי מחלקת ממה שהיה לי, והיא לא. עד היום אני כל הזמן בנתינה".

"התחתנתי ואמרתי שעכשיו הקריירה בצד. הודעתי לאורטל הפקידה של רוברט בן שושן לא להציע לי יותר כלום. העצמה נשית זה לא תמיד קריירה,אני עשיתי בחירה להקים משפחה גדולה, זאת הייתה הקריירה שלי. בגיל 21 כבר נהייתי אימא"

 

אבל גם אם הדרך לתל אביב נראית היום קצרה מתמיד, עדיין לא תזיזו אותה מרמלה רבתי. "קשה להוציא ממני את רמלה. אני תמיד נמצאת במקום שנוח וטוב לי. אומרים לי תעברי לתל אביב, את יכולה, ואני אומרת, תעזבו אותי, תנו לי את הפינה ליד סבתא שלי, ליד אבא", מריומה מצהירה. "עד היום אני באה לחנות שלו בשוק, נשארת לפעמים על הקופה, לפעמים עוזרת במידות וצבעים. כאן זה המקום שלי. תל אביב אף פעם לא הייתה החלום. היא עיר מהממת לטייל, לא לגור, ובואי, גם ברמלה יש אנשים שחיים טוב. וכמו שיש ברמלה גם מתנשאים וגם לא, גם בתל אביב ובכל עיר יש את הסנובים ויש אנשים טובים ואמיתיים. יש עשירים ויש פשוטים".

איך את מסבירה את החיבור המיידי של אנשים אלייך?
"אני מצליחה לרגש. כולם ראו איך בכיתי כשדיברתי על אימא שלי ז"ל, ואיך אני מתכופפת אל סבתא שלי, מנשקת לה את הרגליים ואומרת לה אני 'עפר לרגלייך'. האהבה שלי אליה היא דבר שאין לתאר. בטלפון היא מופיעה אצלי תחת השם 'חיים, אוויר, לב, דופק, נשימה'. עכשיו, אחרי שהצילומים הסתיימו, ההרגשה שלי הייתה מהממת כי אני יודעת שהייתי אני, לא שיקרתי, לא שמתי מסכות. דיברתי לפעמים שטויות, כמו שאני בחיים האמיתיים. לא הלכתי לפני צילומים לעשות פן, יש כאלה שקמו מוקדם לסדר שיער, אני שמתי קצת מייק אפ, סומק וביי. אפילו לא רימל".

יש גם כאלה שמלכלכים?
"כן, יש אנשים רעים. חיפשתי את אחת הילדות שלי יולי לטווס, עם חצאית מיני שחורה והבאתי מאפרת שעשתה לה איפור על כל הגוף וציירה לה נוצות על בית החזה. מישהי כתבה לי שהיא מקווה שלא שלחתי את הילדה ככה לבית ספר ב-3 מעלות צלזיוס.. עניתי לה 'תסירי דאגה, הילדה הצטלמה עם התחפושת הזאת בבית ב-30 מעלות. לבית ספר היא הלכה בתחפושת חד קרן ומעיל".

נעמה מריומה לצילומי המותג Sevenseventy | צילום: דניאל קמינסקי
נעמה מריומה לצילומי המותג Sevenseventy | צילום: דניאל קמינסקי

יצא לך לצפות בעבר בסדרה "מעושרות", על העשירות ה"נכונות" מהמרכז?
"ראיתי כמה פרקים. אנחנו בפריפריה שונות מהן, אצלנו אין בכלל אינטריגות. אנחנו חברות ומפרגנות כל הזמן, ורק הרמנו אחת לשנייה. נוצר בינינו חיבור אמיתי לחיים, זכיתי לקבל חברות חדשות כמו שאני אוהבת. בעבר העפתי הרבה שקינאו בי, ועכשיו מצאתי נשים רגישות וטובות. אני חושבת שהבית שלי יותר קטן וחמים מהבתים שראיתי שם. אני לא ברמה של ניקול ראידמן ולאה שנירר – יש לי ג'יפ מפנק אאודי קיו 7 ואופר ויהלומים, אני יכולה לקנות מה שאני רוצה, אני יכולה לאכול כל יום במסעדה ומי שיושב אתי יודע שאני משלמת, אני קונה בגדים ב"נוני" בכיכר המדינה וב"פקטורי "54, אבל גם בזארה ובשוק ברמלה – אני הכי עם רגליים על הקרקע ועושה הכל בגבול הטעם הטוב. בעלי מפרנס ומהכסף שאני מרוויחה אני תורמת מעשר לקופת צדקה בבית הכנסת. גם קרה ששמעתי על משפחה בלוד עם ארבעה ילדים שאין להם אוכל, אז הבאתי להם עופות, דגים וחטיפים, ולא פעם אחת".

ככה אלוהים רצה

היא נולדה ברמלה כבת הבכורה לאבא נסי ואימא עליזה. אחריה נולדו שני בנים. לאביה הייתה חנות בגדים הנושאת את שמו בשוק רמלה, כשיום אחד צעירה מקומית בת 17 שחיפשה עבודה עברה במקרה במקום. הוא קיבל אותה לעבודה וכעבור שנה, כשהייתה בת 18 הוא התחתן איתה. "זאת אימא שלי עליזה", מספרת מריומה.

מריומה למדה בתיכון עמל ברמלה, וכל יום אחרי הלימודים – משעה ארבע אחר הצהריים עד שמונה בערב – הייתה הולכת להחליף את אבא שלה בשוק ("אנחנו שולטים בשוק. לדוד שלי יש את בורקס 'באבא', מי לא מכיר. הכי טעים שיש").

אימה נפטרה במפתיע לפני שש שנים. "יום אחד היא לא הרגישה טוב, הרופא אמר שיש לה דלקת ריאות ונתן לה אנטיביוטיקה. היא סבלה חודש, ואז אמרו שיש לה מים בריאות. אח שלי עמד להתחתן וכבר התחילו ההכנות, והיא אמרה לו 'לא אהיה בחתונה לך'. יום אחד בבית חולים היא ביקשה לאכול סנדוויץ' טונה ושלחה אותי להביא ולקחת את הילדים מהגן, זה היה הסנדוויץ' האחרון שלה והפעם האחרונה שראיתי אותה. התברר שהיו לה גרורות בריאה הימנית", היא מספרת.

נעמה מריומה ומשפחתה | צילום: באדיבות נעמה מריומה
נעמה מריומה ומשפחתה | צילום: באדיבות נעמה מריומה

"1,600 איש באו להלוויה. כולם אהבו אותה, אימא תמיד עזרה וריחמה על כאלה שאין להם, נתנה הנחות וגם בחינם למי שאין. אחרי השלושים הייתה החתונה של אחי, באנו כולם עם עיניים נפוחות, הייתה חתונה עצובה ומרגשת. לפני שחלתה, אימא הספיקה להכין לעצמה אוברול מהמם לחתונה, אז אני אני לבשתי אותו. סבתא ליוותה את אחי לחופה".

"אחרי שהצילומים הסתיימו, ההרגשה שלי הייתה מהממת כי אני יודעת שהייתי אני, לא שיקרתי, לא שמתי מסכות. לא הלכתי לפני צילומים לעשות פן, יש כאלה שקמו מוקדם לסדר שיער, אני שמתי קצת מייק אפ, סומק וביי. אפילו לא רימל"

 

אל הדוגמנות, מספרת מריומה, הגיעה במקרה. "אמרו מסביב שאני יפה אבל לא השתחצנתי, אותי עניין לעזור, להיות בנתינה, לא היופי – ככה עד היום".

אז איך נהיה?
"לפני הגיוס שלי דודה שלי התקשרה וסיפרה שרוברטו בן שושן עושה יום פתוח לבנות שרוצות להיות דוגמניות. אמרתי לה מה פתאום אני ביישנית, והיא אמרה הולכות, שמתי ג'ינס וטי שירט. הגענו, היו שם מעל 1,500 בנות, מתוכן שתיים התקבלו. אני אחת מהן. הייתי 90-60-90 , 173 ס"מ עם עיניים חומות, רזה רזה, כל הנתונים. זה מה שאלוהים רצה. אורטל המזכירה אמרה לי שאני מאוד מבוקשת, פעמיים בשבוע יצא לי להצטלם, לדלתא ועוד כל מיני. ואז התגייסתי לפיקוד העורף ברמלה".

וחלום הדוגמנות?
"נגמר. אחר כך כבר יואל קטף אותי – אהבה ממבט ראשון, ישר פרפרים בבטן. הכרתי אותו דרך חברים, גם הוא גדל ברמלה, ואחרי ארבעה חודשים ידעתי שהוא האיש. התחתנו בנצר סירני בחתונה של 1,100 איש. דני מזרחי תפר לי שלוש שמלות בעיצוב אישי. אבא של יואל קנה לו שטח במושב מצליח, אבל למרות שאחרי החתונה עברתי למושב, רמלה עדיין בלב שלי".

בגיל 20 הייתה לך כבר נקודת זינוק לקריירה של דוגמנית, וככה ויתרת?
"התחתנתי ואמרתי שעכשיו הקריירה בצד, לא אודישנים, כלום. הודעתי לאורטל הפקידה של רוברט בן שושן לא להציע לי יותר כלום. העצמה נשית זה לא תמיד קריירה, לפעמים אפשר לבחור במשפחה. אני עשיתי בחירה להקים משפחה גדולה, זאת הייתה הקריירה שלי. חודש אחרי החתונה נקלטתי, ובגיל 21 כבר הייתי אימא. ההיריון היה קשה. חליתי בשפעת החזירים, היה לי חום גבוה וקשיי נשימה. בלידה צרחתי צרחות של החיים, אמרתי לסבתא 'אני אמות כאן'. לא היה דופק וכמעט ילדתי תינוקת מתה. הצילו אותה בדקה האחרונה בניתוח קיסרי, הייתי שבוע בבידוד ורק אז ראיתי אותה".

נעמה מריומה לצילומי המותג Sevenseventy | צילום: אור גפן
נעמה מריומה לצילומי המותג Sevenseventy | צילום: אור גפן

היום בתה הבכורה, יהלי–מרים, כבר בת 12. "כשהיא הייתה בת חודש נקלטתי להריון שני, בת 21 עם תינוקת ביד ועובר בבטן. ילדתי את אור (היום בן 11, דב"א), ואז החלטתי לעשות הפסקה".

אחרי שלוש שנים החליטה מריומה שהיא בשלה לעוד ילדים, ואז הגיעו אביב (8), יולי (7) ואן (3) – שהגיעה לעולם למרות אזהרות הרופאים לאחר שמריומה עברה ארבע לידות קיסריות. "רציתי ילד חמישי ויהי מה. ביקשתי מאלוהים עוד בת והוא שמע, ואז אמרתי – אני את שלי עשיתי. הגעתי ליעד".

קשוח. הפרשים קטנים, לילות בלי שינה.
"הייתה לי עזרה. לא קמתי בלילה, סבתא שלי, מרים, ישנה אצלנו ולא עזבה אותי. אימא עליזה ז"ל וסבתא מרים היו האופר שלי, הן עשו הכל – מקלחות, לחתל, להאכיל – אני רק בקטנה".

מה זה אומר שאת רק בקטנה?
"למשל ישר אחרי הברית של אור, כל החברים שלנו נסעו לאילת. סבתא שלי אמרה 'תלכו גם', אז שמונה ימים אחרי הלידה עלינו על טיסה לאילת. סבתא עוזרת לי עד הרגע הזה. היא החיים שלי. אפילו את הקירות שהילדים מקשקשים עליהם, היא מנקה לי".

את מתחילה קריירה בדוגמנות בגיל 34, לא קצת מאוחר?
"מאוחר למה? כמו כל דבר שאני עושה, וכמו שדבקתי במשימה להביא חמישה ילדים, ככה עכשיו אני נותנת את כל כולי בדוגמנות. היה יום מאתגר, צילמנו משמונה בבוקר עד שש בערב, ולא היה פשוט לעמוד על עקבים ולתת את כולך למצלמה במשך 10 שעות. נזכרתי בימים שרק התחלתי כנערה צעירה, ואז כמו היום, התעסקתי רק בעבודה, בלי טלפונים, כלום. אני לא פוחדת שהיופי שלי ייעלם. כשיש לך יופי מבפנים, עם ערכים טובים, זה ישאיר לך את היופי החיצוני – ואני תמיד אשאר יפה מבפנים. חוץ מזה, אני לא מטפחת את עצמי מאוד. רק לפני חודש הייתי פעם ראשונה אצל קוסמטיקאית".

>> קיילי ג'נר במסר חשוב לאימהות שרק ילדו