ויברטור זה הוואזה החדשה

לא פחות טובים מאביזרי המין שתמצאו בחנויות לאביזרי מין | צילום: shutterstock
לא פחות טובים מאביזרי המין שתמצאו בחנויות לאביזרי מין | צילום: shutterstock

סופר פארם פתחו מחלקה של sexual wellness וכתבתנו בדקה אותה מקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

״בא לך ללכת להשקה?״ שאלה אותי העורכת. ובכן חברות, שאני אסרב לפלטות פירות, שמפניה וכריכונים מיניאטוריים?  ״יופי, זה ב-10 בבוקר״, ענתה לי. נחנקתי מהשעה, כי אני והבוקר זה כמו גברים מהטינדר ומחויבות – לא חברים. ולמרות זאת התייצבתי כמו טטל׳ה ב-10 בבוקר בהשקה של הקטגוריה החדשה בסופר פארם: sexual wellness, כי מה לעשות, האהבה שלי לסקס עולה על אהבתי לעוד שעת שינה מתוקה. ובכל זאת – כריכונים מיניאטורים… 

הגעתי למתחם בצפון תל אביב שעוצב בצבעים פסטליים כיאה למגמה הרווחת כעת בתחום עיצוב אביזרי מין: זו לא רק אורגזמה זה גם אקססורי, יחד איתי עוד שלל נשים, החל מעיתונאיות ועד סלבס ומשפיעניות, לא בהכרח בתחום המיניות, מסתבר. שמעתי בטעות מישהי שמודיעה לאחת אחרת  ״וואי, יש פה איברי מין״. נכון חמודה, יש פה איברי מין. עד כמה שידוע לי הם מחוברים אלינו. 

מה שהיא התכוונה, אני מניחה, היה למוקד ההשקה, גולת הכותרת- אביזרי המין החדשים של סופר פארם. על שלושה פודיומים ורודים ניצבו להם הויברטורים החדשים שסופר פארם החלו לייבא, מעוצבים לתפארת משל היו אקססוריז לוהטים, לצד אביזרי דקורציה נורדיים וספר של ורסצ׳ה. ויברטור זה הוואזה החדשה. 

כן, נגמרו מזמן הימים היפים בהם סקס היה מביך וסודי. נגמרה הפאזה של להתפדח ללכת לסופר פארם כדי לקנות שם קונדומים. זוכרות את התקופה היפה הזו, מילניאלז ומעלה? אשכרה היינו מעדיפות להגיד שאנחנו קונות משחה לטחורים. רק לא קונדומים, לא עלינו. 

הדגש העיקרי במסר של סופר פארם היא פנייה לקהל נשי

 

לא עוד. היום, כולם מדברים ומדברות sexual wellness או בניסוח פחות מעודן – אביזרי מין שיעשו בנו שמות. זה לא מפדח, לא מביך, זה ה-דבר. ועכשיו גם ברשת הפארם הידועה והותיקה.  

למעשה, לפי שני מוזס, דוברת סופר פארם שהרצתה בהשקה – השוק הזה נמצא בעלייה כל כך גדולה, שבשנת 2021 הוכפלו המכירות העולמיות ביחס לשנת 2016, והן גלגלו 19 מיליארד דולר, נתון שמתקרב לשוק טיפוח השיער. מה זה אומר? כנראה שהתחלנו להבין שאורגזמה גורמת לנו להיראות טוב יותר מפוני מסודר. 

הדגש העיקרי במסר של סופר פארם היא פנייה לקהל נשי, זה לא חזון חדש והם מצטרפים להלך רוח שהתחזק מאד בשנים האחרונות, החל מחנויות אביזרי מין שפונות ומיועדות לקהל נשי בעיצובן ובחווית הקניה שהן נותנות ועד לעיצוב אביזרי המין, שהפכו ממאד ריאליסטיים ופורנוגרפיים לפסטליים, א-מורפיים בעיצובם, ואפילו יש לומר – מאד משדרים הייטק וייבס עד שתטעו לחשוב שיש להם קרן השתלמות ותן ביס. 

מוזס הזכירה כדי לאשש את חשיבות הזווית הנשית בעולם אביזרי מין, את סיפורה של דל ויליאמס שב-1974, רצתה לקנות ויברטור וקיבלה תחושה מאד לא נעימה בחנות אליה נכנסה. היא נתקלה שם בשלל שאלות כמו "למה את צריכה את זה? מה תעשי עם זה?" מה היא תעשה עם זה טיפשונים? תטחן מרק אפונה? בעקבות החוויה הזו וויליאמס פתחה את eve's garden, החנות הראשונה דאז שפנתה במיוחד לקהל נשי. נראה שסופר פארם הולכים בקו הזה של "נשים יודעות מה נשים רוצות", ושלושה מתוך שישה מן המותגים שהם מייבאים הם מותגים שהקימו נשים ובניהול של נשים.

 בנוסף למוזס, הרצתה ד"ר ליאת יקיר, ביולוגית שמתעסקת בתחומי מיניות ואהבה, שאולי מוכרת לכן כאחת המומחיות בעונות הראשונות של "חתונה ממבט ראשון". היא זו שהייתה אחראית על לגרום לזוגות להריח. חולצות כן? מה חשבתן? ד"ר יקיר דיברה, בין היתר, על ההורמונים המשתחררים בגוף תוך כדי אורגזמה  – דופמין, סרוטונין (הורמון השמחה) ואוקסיטוצין (הורמון האהבה).  כאילו הייתי צריכה עוד סיבות לגמור. כשד"ר יקיר שאלה באופן רטורי: "מה קורה לגוף שלנו בזמן אורגזמה?" אני כמובן לא התאפקתי ועניתי בקול רם: "כיף".

סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-Sexual Wellness | צילום: יח"צ
סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-Sexual Wellness | צילום: יח"צ

ד"ר יקיר דיברה בנוסף גם על השפעת הסטרס על הדחפים המיניים שלנו (סטרס שאגב אנחנו הנשים חוות יותר מגברים, FACTS. כאילו, לא בסלנג, באמת אלו העובדות) וכן דיברה על הרוויה המינית שחווים בזוגיות ארוכת טווח. אבל אל חשש, אפשר לנצח את הביולוגיה, לפי ד"ר יקיר. כל מה שצריך זה להשקיע בחיי המין, לשפר את האינטיליגנציה האירוטית, וכדבריה: "אל תחכו לדחף שיבוא, הביאו את הדחף", שזה כמו "אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום" אבל הרבה יותר סקסי, ובקיצור – עם האוכל בא התאבון. לסקס, כן? לא לכריכונים מיניאטוריים. 

בכנות, אני מתרשמת. אביזרי המין שסופר פארם בחרו לייבא לא פחות טובים מכאלו שתמצאו בחנויות לאביזרי המין, רק שאת הראשונים תוכלו לשים בסל הקניות הוירטואלי יחד עם טמפונים, קרם עיניים ורגיעון של הדס. 

את קטגוריית ה- sexual welness ניתן למצוא באונליין במדור הבריאות, דבר שגורם לי לחכוך בדעתי. מצד אחד, ללא כל ספק סקס הוא חלק נכבד מהבריאות שלנו. למעשה, לפי סקר שערכו סופר פארם, 80% מהמשיבים שיש בידם אביזרי מין מאמינים שזה משפר להם את בריאות הנפש, אז אולי לא צריך את הרגיעון של הדס. מצד שני, לפעמים בא לי שנדבר ישראלית שוטפת ובמקום לסדר את זה כל כך פיין ולקרוא לקטגוריה "sexual wellness", פשוט נקרא לילד בשמו – לאונן בכיף. 

סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-Sexual Wellness | צילום: יח"צ
סופר-פארם משיקה את קטגוריית ה-Sexual Wellness | צילום: יח"צ

אבל המגמה היא משמחת, וכניסתה של סופר פארם לשוק הזה מעידה על משהו אחד חשוב מאוד: הסקס כאן כדי להישאר. כאילו ברור, ככה אנחנו מתקיימים בגדול. אבל סוף סוף יש התעוררות שלנו הנשים. התחלנו להבין שהסלילו אותנו שנים לדכא את הדחפים שלנו, להצניע, לבייש את עצמנו ולרצות חברתית, אבל לא עוד. סקס הוא חלק מהחיים שלנו, הוא חלק מבריאות הגוף והנפש שלנו, הוא חלק מהדחפים שלנו כנשים והוא ללא ספק צריך להיות חלק מהתחביבים שלנו. העידן הנוכחי בו אנחנו מרגישות נוח לדבר סקס, לשאול, ללמוד, לנסות ולצרוך אביזרים שמשפרים לנו את חיי המין – לא הולך להיגמר בקרוב. 

באמצע המצגת, נפל המחשב לרגע, ובזמן שניסו לסדר את המחשב זרקתי לאוויר "כנראה מפלגת נעם השתלטה לך על המחשב", ולצד הצחוקים של שאר המי ומי שהיו שם, חשבתי לעצמי – בעצם, לא יפילו אותנו כל כך בקלות. הם עוד לא ראו עצבים של אישה שמגלה ששכחה לטעון את הויברטור שלה.