שורדת הטבח בנובה הגיעה לפסטיבל קאן בשמלה מצמררת

שמלת החטופים על השטיח האדום: לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן | צילום: Cindy Ord/Getty Images
שמלת החטופים על השטיח האדום: לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן | צילום: Cindy Ord/Getty Images

בין כל השמלות המפונפנות והחיוכים הזוהרים בפסטיבל קאן, בלטה למרחקים שורדת פסטיבל נובה לורה בלג'מן כאדר, שלבשה שמלה צהובה ומקפיאת דם במטרה להזכיר לעולם את זוועות השבעה באוקטובר

88 שיתופים | 132 צפיות

לורה בלג'מן כאדר שרדה את התופת בפסטיבל נובה, וגילתה אומץ ותושיה בלתי נתפסים כאשר הובילה את חבורת הצעירים שהייתה עמה לקרוואן בשביל להימלט מהמחבלים. את המראות הקשים היא לא תשכח לעולם, כפי שסיפרה אחרי הטבח באולפן חדשות 13: "אני כבר ראיתי גופות בחיי, ראיתי זירות, אבל רק בסרטים של השואה רואים מה שאנחנו ראינו". מאז השבת המדממת של השבעה באוקטובר, היא נרתמה להסברה הישראלית ואתמול (רביעי) היא הגיעה עד השטיח האדום של פסטיבל קאן.

>> פראית ואצילית בפסטיבל קאן: בגיל 86 ג'יין פונדה נראית לא מהעולם הזה

לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן | צילום: VALERY HACHE/AFP via Getty Images
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן | צילום: VALERY HACHE/AFP via Getty Images

בזמן שהשטיח האדום של פסטיבל הסרטים הנחשב בריביירה הצרפתית התמלא בשלל שמלות מפונפנות וחיוכים נטולי דאגות, בלטה השמלה הצהובה של לורה למרחקים. על שמלתה נתפרו תמונות של כמה מהחטופים המוחזקים בעזה כבר למעלה משבעה חודשים, ביניהם נעמה לוי, אגם ברגרלירי אלבג, ירדן ביבס, עומר שם טוב וחברה הטוב אליה כהן. על השמלה היא עטתה סרט שעליו כתוב באנגלית "Bring Them Home".

>> גיבורות בשר ודם: סיפורי הסמב"ציות בשבעה באוקטובר

בפוסט שהעלתה לאינסטגרם היא כתבה (באנגלית במקור): "זה לא היה קל, אבל בעזרתם של אנשים מדהימים הצלחנו. לא נרשה לעולם לשכוח אתכם! השיבו אותם הביתה!".

ב-21 במרץ הוציאה לורה ספר בצרפתית בשם "להאמין בחיים", שכתבה בעקבות התופת שעברה, וכאמור, היא מתגייסת למען ההסברה הישראלית בכל הזדמנות שנקרית בדרכה. בריאיון לחדשות 13 היא סיפרה בימים שאחרי הטבח: "הם ניסו לשרוף את הקרוואן, אנחנו שומעים אותם שופכים איזה נוזל, ואני שוכבת על בלוני גז שיש בתוך הקרוואן והרחנו עשן". אחרי שנחלצו מהקרוואן היא סיפרה: "כל הסרטונים שיצאו זה אחרי שהרימו את הגופות. אתם צריכים להבין שכל החנייה הייתה גופות של אנשים צעירים, של אנשים מבוגרים, ואני מחפשת פינה לעמוד בה, ואני נשבעת לכם שאין פינה באדמה הזאת שיכולתי לעמוד בה בלי שתהיה גופה".