יום האורגזמה הנשית

"עבור האישה האורגזמה היא לא סוף, אלא התחלה"

קודם כל תירגעי. יום האורגזמה הבינלאומי | צילום: shutterstock
קודם כל תירגעי. יום האורגזמה הבינלאומי | צילום: shutterstock

"אישה מסופקת מינית היא יותר שמחה, פרודוקטיבית ויצירתית". היום הוא יום האורגזמה הנשית, כך תהפכי את האורגזמה לאירוע משמעותי ונטול מעצורים

88 שיתופים | 132 צפיות

גם לאורגזמה הנשית מגיע יום, והיום הזה הגיע. ב-8 באוגוסט מצוין ברחבי העולם "יום האורגזמה הנשית", שבאופן אירוני נוסד לפני תשע שנים בברזיל על ידי גבר, פוליטיקאי בשם ארימטאו דנטאס, שחש כי אשתו איננה מסופקת מינית והחליט להביא את הנושא לידיעת הציבור על מנת להזכיר את חשיבות ההנאה הנשית מהאקט.

>> סודות מהמקלחת: הכירי את המרענן הרשמי של מערכות היחסים

על פי מכון קינגסלי האמריקאי רק כשליש מהנשים בעולם חוות אורגזמה כתוצאה מפעילות מינית, אך נדמה כי יותר ויותר נשים מודות לאחרונה שהאורגזמה היא חלק בלתי נפרד מהוולנס הנשי שלהן. תשאלו את השחקנית וכוהנת הוולנס, גווינת' פלטרו, שעשתה הרבה כסף מנרות בניחוח האורגזמה שלה. "לאשה יש פוטנציאל מיני גבוה הרבה יותר מזה של הגבר וכל אחת יכולה ללמוד לשלוט בהנאה המינית שלה ולהיות מולטי אורגזמית", מבטיחה רוני ארז, מדריכת אורגזמות בעיסוקה. כן, יש עיסוק כזה. ארז היא מאסטר NLP, מנחת קבוצות ומפתחת שיטת הגל, המלמדת נשים להיות אחראיות על העונג המיני שלהן. לדבריה, בחמש השנים האחרונות היא הדריכה לפחות 2,500 נשים בשיטה שלה. "תחושת הסיפוק והמנגנון הפיזיולוגי של האורגזמה הם דומים בין גברים לנשים, אבל יש הבדל אחד ברור: הגבר הממוצע רוצה למשוך את הזמן עד האורגזמה כמה שיותר, בעוד האישה תשאף להגיע במהירות לפורקן כי הוא לא מהווה סוף בשבילה, אלא רק התחלה, כי היא לעומתו יכולה להגיע למצב של אורגזמה ממושכת".

"בזמן האורגזמה נדלקים במוח יותר מ-30 אזורים שונים, המוח מקבל כמויות עצומות של חמצן ונרשמת פעילות בין חלקים במוח שאינם מתקשרים זה עם זה במצב רגיל"

 

הרבה נשים מדווחות על הנאה בעיקר מהמשחק המקדים, מתחושת האינטימיות. למה האורגזמה עצמה חשובה?
"האורגזמה משמרת את עלומי האישה. אישה שמסופקת מינית היא יותר שמחה, פרודוקטיבית ויצירתית, מערכת החיסון שלה חזקה יותר ובאופן כללי היא נראית טוב יותר. אישה שרוצה להיות במקום המיטבי שלה, מבחינה מינית, מבינה שהיא מקבלת מין או אפילו לוקחת לעצמה, אבל בוודאי לא 'נותנת פרס' לבן זוגה על התנהגות טובה. יחס בריא למיניות מגיע מתוך סקרנות ורצון לגילוי עצמי, שהוא אינסופי אצל נשים. לאורגזמה הנשית הרבה יתרונות. מבחינה רגשית, היא מתגמלת בהנאה עצומה. מבחינה פיזיולוגית, הכיווצים המתרחשים בזמן האורגזמה מחזקים את רצפת האגן וגם עוזרים לנשים הסובלות מתכיפות מתן שתן גבוהה. מבחינה נוירולוגית, בזמן האורגזמה נדלקים במוח יותר מ-30 אזורים שונים, המוח מקבל כמויות עצומות של חמצן ונרשמת פעילות בין חלקים במוח שאינם מתקשרים זה עם זה במצב רגיל. בשום פעילות אנושית אחרת לא נצפתה פעילות בכל כך הרבה חלקים במוח. מעבר לזה, לאורגזמה סגולות נפשיות רבות. היא מעבירה כאבי ראש ומתחים ומאפשרת תקשורת זוגית טובה יותר אחריה".

"מין זה לא פרס על התנהגות טובה". רוני ארז | צילום: אביגיל עוזי
"מין זה לא פרס על התנהגות טובה". רוני ארז | צילום: אביגיל עוזי

ארז מונה חמישה סוגי אורגזמה עיקריים: דגדגנית ("שלא כולן מצליחות לחוות, כי נדרשת סבלנות ויכולת דחיית סיפוקים מיידית"), נרתיקית ("היא מגיעה מהחלק הפנימי של הדגדגן בזמן החדירה כתוצאה מחיכוך האיבר הגברי בדפנותיו"), משולבת (שילוב של מגע בחלק בחיצוני והפנימי של הדגדגן באותו זמן), אורגזמת CUV ("מקורה בפנים הנרתיק. האזור שכולל את הדגדגן, השופכה, דופן הנרתיק, בלוטות, שרירים ועצבים"), ואורגזמת השפרצה ("מעין שפיכה נשית שבאה לידי ביטוי בהרטבה רבה").

>> בלי סקס עם האקס והרבה הצבת גבולות: המדריך ליזיזה המתחילה

שמתי לב שלא הזכרת את נקודת הג'י.
"היא לא קיימת. בעבר חשבו שיש נקודת ג'י (על שם הגניקולוג הגרמני ארנסט גרפנברג) ושהיא אזור קטן בגוף האישה הממוקם בדופן הקדמי של הנרתיק, מאחורי עצם הערווה וסביב השופכה. ב-1998 גילו חוקי מין את גודלו האמיתי של הדגדגן. נקודת ההנאה החיצונית הזאת היא רק קצהו של האיבר שהאורך הממוצע שלו הוא 15 ס"מ והוא בעצם מלופף כמו ספירלה בפנים הנרתיק. אם זה מזכיר את האיבר הגברי – זו לא טעות. בעקבות מחקרים רבים בנושא הגיעו להבנה שהרקמה אליה התייחסו כאל נקודת ג'י, היא למעשה חלק מהדגדגן הפנימי. חוקרים באוניברסיטת טור גראדה ברומא פסקו שהנקודה הזאת קיימת רק כמיתוס אבל הם הסכימו שתהליך החיפוש אחריה, היה בהחלט מהנה".

לעבור מאפס לשיא

ד"ר פאני בר-לוי, גניקולוגית העוסקת באסתטיקה וגינלית, מטפלת בין השאר בנשים שרוצות לחוות אורגזמה ביתר קלות או לשפר את איכות האורגזמות שלהן. "מגיעות אליי נשים שאומרות שבעבר הן היו מולטי אורגזמיות ובחלוף השנים, הלידות והשגרה, אין להן אורגזמות או שהאורגזמה שלהן חלשה – רק מתחילה ומיד מסתיימת – והן מחפשות פתרונות. חשוב להבין שככל שהנתונים הנרתיקיים יותר טובים, כלומר, אין יובש נרתיקי, ההידוק הפנימי טוב והנרתיק צר, הסיכוי ליהנות מאורגזמות גדול יותר".

פתרונות לאורגזמה שנחלשה בחלוף השנים. ד"ר פאני בר-לוי | צילום: אמיליה בראל
פתרונות לאורגזמה שנחלשה בחלוף השנים. ד"ר פאני בר-לוי | צילום: אמיליה בראל

לנשים שפונות אליה היא מציעה שלל פתרונות, כמו הזרקה של חומצה הילארונית לנרתיק, לטיפול ביובש, לעיבוי רירית הרחם וגם לעיצוב קוסמטי של השפתיים החיצוניות. טיפול בעזרת לייזר בנרתיק יכול להצר את הקוטר הפנימי ולשפר את האורגזמה ואת עוצמתה, וישנו גם טיפול הערפד – PRF – טכניקה שמוכרת מטיפולי פנים שבה לוקחים דם מהמטופלת, משביחים עם פלזמה עשירה בטסיות דם ומזריקים חזרה מסביב לדגדגן ולנרתיק, מה שמשפר את הרגישות באזור.

"היום אישה קונה חולצה, עושה מני-פדי וממשיכה משם לקנות ויברטור. ככה צריך"

 

איילת דוד קורן, בעלת חנות אביזרי המין הידידותיים לנשים "סיסטרס" בתל אביב, למדה אמנות במכון אבני ועסקה בניהול בתחום המלונאות לפני שפנתה ללימודי חינוך מיני לפני כ-18 שנה. "שינינו את התחום של חווית הסקס לנשים בארץ", היא מכריזה. "בעבר ההווי היה גברי מבחינת מבחר ועיצוב החנויות, הגישה הייתה סליזית ופורנוגרפית עם תאי צפייה וחומרי גלם לא בטוחים. לקחנו את התחום הזה צעד אחד קדימה והבאנו למצב שלנשים נוח להיכנס ונעים להישאר. נכון להיום אישה רוכשת חולצה, הולכת למני-פדי וממשיכה משם לקנות ויברטור בצורה טבעית לגמרי. ככה צריך".

לדבריה, אין דבר כזה אורגזמה יותר טובה. "אורגזמה זו הדרך, והוויברטורים מאפשרים לקבל אותה בקלות יחסית לעומת אוננות או מגע ידני או אוראלי, כי זה מתיש לעבור מאפס לשיא", היא מסבירה. "מבחינת האישה, להגיע לשיא דורש ממנה עבודה פיזית ומנטלית. הוויברטורים מציתים את העוררות המינית מאפס ל-60%, כי המיקוד על קצות העצבים יותר אינטנסיבי מאשר יד או לשון או חיכוך של חדירה. כך ניתן להגיע לאורגזמה עם פחות מאמץ ונשאר חשק וכוח לעוד אחת, כאשר תוך דקה או שתיים יכול לבוא שיא גבוה חזק מהקודם".

עולם היונקים. ויברטור Mr. Suction Duckie בחנות Sisters. מחיר: 152 ש"ח | צילום: יח"צ
עולם היונקים. ויברטור Mr. Suction Duckie בחנות Sisters. מחיר: 152 ש"ח | צילום: יח"צ

דברים מוזרים, אבל ממש: צעצועי המין הכי ביזאריים בעולם

הוויברטורים החדישים והפופולריים ביותר, היא מדווחת מהשטח, מתאפיינים בטכנולוגיה שמבצעת פעולת יניקה לדגדגן, שמבטיחה תחושה חדשה למי שהתרגלה לרטט. רוב הקהל של החנות הן נשים בגילאי 60-30, אבל דוד קורן מדווחת על קהל לא קטן של קשישות בנות 80 ומעלה. "זה יפה לראות שהן רוצות לחיות את החיים במלואם. תוחלת החיים עלתה, אנשים חיים שנים ארוכות בבריאות טובה והן רוצות לשמור על הליבידו. לא תמיד יש להן עם מי לחלוק את הליבידו הזה, ולוויברטור יש יכולת לשמר הנאה מינית בלי תלות בפרטנר. זה צריך להיות מוטו לחיים – את יכולה לענג ולהרגיע את עצמך לבד".