חגית לבייב תומכת בקורבנות נוכל הטינדר ובקמפיין הנידה

איילין שרלוט, פרנילה אליזבת׳, חגית לבייב וססיליה פילהוי | צילום: יח"צ
איילין שרלוט, פרנילה אליזבת׳, חגית לבייב וססיליה פילהוי | צילום: יח"צ

חגית לבייב עיצבה צמיד שהרווח ממנו נועד לסייע לנפגעות נוכל הטינדר, סיימון לבייב. בריאיון מניו יורק היא מספרת איך השפיע הסיפור על משפחתה ומגנה על אחותה רותי לבייב, יוזמת קמפיין הנידה

88 שיתופים | 132 צפיות

הזמן: שבוע שעבר. המקום: מסעדת "מיסטר פרנץ'" במנהטן. האיוונט: אירוע נוצץ בכיכובן של ארבע נשים. שלוש מהן: פרנילה אליזבת׳, איילין שרלוט וססיליה פילהוי, קורבנותיו של "נוכל הטינדר", שמעון חיות הידוע בשם שאימץ לעצמו – סיימון לבייב. הרביעית היא יוזמת האירוע והרוח החיה שלו, חגית לבייב-סופייב, בתו של לב לבייב. המטרה: השקת צמיד זהב עם יהלומים שכל רווחיו יוקדשו למימון חובותיהן של נפגעות נוכל הטינדר, שהכניס אותן לבור כלכלי של מאות אלפי שקלים.

>> מורן אטיאס: "לפעמים לקחתי גלולת הבוקר שאחרי, כי רציתי לבחור"

למה בעצם עשית את זה? הרי רימו גם אתכם.
"בסרט 'נוכל הטינדר' שיצא בנטפליקס דיברו שלוש נפגעות, בפועל פנו אלינו עוד ארבע קורבנות שפוחדות לדבר. עם השלוש נוצר חיבור וקשר, והן התחננו שנעשה משהו. הביקורת כלפיהן הייתה שהן גולד-דיגריות, בעוד שלא רק שהן לא לקחו ממנו כסף, הן נתנו לו. לא מדובר בכאלה שיש להן, המצב הכלכלי שלהן הוא בכי רע בגללו עכשיו. הן בחובות כבדים, והן רוצות למצות איתו את הדין. כשזה קורה לנשים רבות – ברור שזה לא באשמתן, הן הולכו שולל ואני חשבתי שמגיעה להן תמיכה, עידוד וחיזוק. החלטתי לעזור".

שמעון חיות/סיימון לבייב | צילום מסך מעמוד האינסטגרם simon_leviev_official
שמעון חיות/סיימון לבייב | צילום מסך מעמוד האינסטגרם simon_leviev_official

"בארץ יש יותר נשות עסקים מאשר בארה"ב, אבל פה יש פחות נשים בעמדות מפתח", אומרת לבייב, המעורבת ופעילה מאוד בארגוני נשים בארצות הברית, "אני מעורבת בארגוני נשים מקומיים שנותנים כלים לנשים בדרך להצלחה. פניתי אל הנשים שנפגעו והצעתי להן שנעצב צמיד שיש בו סמליות. שיתפנו אותן בעיצוב יחד עם הצוות שלנו בשיחות זום שבועיות, הן היו מעורבות בתהליך".

ספרי קצת על התהליך.
"יצרנו צמיד מרשים מכסף בציפוי זהב, עם עיגולים שמסמלים שהעולם הוא עגול – על כל המשתמע מכך – ושני יהלומים. לצורך האירוע הנוצץ לקחנו מקום מגניב בעיר, הבאנו אותן לניו יורק, מימנו את הוצאות הטיסה שלהן ואת בית המלון. למקום הגיעה תקשורת ואנשים מהתעשייה, ובמהלך האירוע הן סיפרו על מעלליו של חיות. חשוב לי להדגיש שלאורך כמה שנים גם אנחנו היינו קורבנות שלו כמוהן. הן הפסידו כסף, אנחנו הפסדנו שם ובאנו כולנו יחד עם רצון לסגור מעגל".

אבא לב היה בעד העניין?
"כן. הוא חשב שזה רעיון מעולה לעזור להן בדרך הזו".

מכירת הצמיד כבר החלה?
"כן. הסרט עשה את הרעש שלו, מדובר בסרט הכי נצפה בנטפליקס והשיח סביבו מאוד גדול. מרגע שיצאנו עם המיזם, לא היה לי ספק שרבים ירצו לתמוך בבנות. הצמיד מהמם ומסובסד, יש לנו יכולת ייצור והוזלת עלויות במקסימום. הוא נמכר ב-160 דולר באתר שלנו ותוך ימים ספורים נמכרו כבר מאות צמידים. המכירה תרוץ כמה חודשים, ואני מקווה שהמכירות ילכו טוב ונצליח לעזור לבנות".

"התחלתי לקבל ד"שים מ-'אחי שבלונדון'. לא ייחסתי לזה חשיבות עד שאמרו לי את שם האח, סיימון. באותו זמן התחלנו לקבל פניות מרחבי אירופה לגבי חובות שלנו שלא שולמו ועל פיהן המנכ"ל שלנו, סיימון לבייב, חייב כסף"

 

חגית לבייב | צילום: באדיבות המצולמת
חגית לבייב | צילום: באדיבות המצולמת

חגית לבייב סופייב, 35, הבת של הטייקון לב לבייב ושל אולגה לבייב, מתגוררת כבר עשור בניו יורק ומנהלת את עסקי המשפחה בארצות הברית. היא נשואה לגרג, יהודי אמריקאי המנהל את עסקי היהלומים של לבייב בארצות הברית. יש להם שלוש בנות ובן, והם מתגוררים בקווינס. 

יום אחד בשנת 2017, גילתה לבייב כי נוסף לה אח חדש, העונה לשם סיימון לבייב. "אנחנו ארבע בנות וחמישה בנים, אף אחד מהבנים לא נקרא סיימון", היא מספרת. "התחלתי לקבל ד"שים מ-'אחי שבלונדון'. כיוון שיש סבירות שמישהו פגש את אחי בלונדון, לא ייחסתי לזה חשיבות עד שאמרו לי את שם האח, סיימון. באותו זמן התחלנו לקבל פניות מרחבי אירופה לגבי חובות שלנו שלא שולמו ועל פיהן המנכ"ל שלנו, סיימון לבייב, חייב כסף. מדובר היה בתשלומים עבור שכירת יאכטות, טיסות פרטיות, מכוניות יוקרה. בנוסף, פנו אלינו מישראל ואמרו שיש בן משפחה שרוצה להפקיד 350 אלף שקלים, אנחנו לא שלחנו צ'קים והתברר שהם מזויפים. מהר מאוד עלינו במשפחה על זה שמדובר במתחזה, נוכל, שגנב מאיתנו את הטייטל המשפחתי ומבצע על הגב שלנו פעולות מרמה ומנהל אורח חיים ראוותני בזכות הייחוס".

"הוא התלבש עלינו באופן בלתי מוסבר", היא ממשיכה, "במקביל פנו אליי בחורות שהוא יצא איתן כבן משפחת לבייב, אחרי שהן הכירו אותו בטינדר וחשבו שמדובר באח שלי. אחרי שהוא רכש את אמונן, הן נתנו לו כספים בסכומי עתק מבחינתן, מאות אלפים. כשהדברים היו ברורים, ניסינו לעצור את זה ככל שיכולנו ובשנת 2018 הגשנו תלונה במשטרה".  

חתיכת התמודדות.
"כן. עד שנת 2021 לא האמינו לנו שהוא לא בן משפחה. נכנסנו לעין הסערה בלי שהיה לנו שום קשר לכל מה שקורה. מדובר בנוכל ברמה גבוהה שנכנס חזק לדמות של בן למשפחת לבייב. התקשרו אלינו כתבים וטענו שאנחנו מסתירים אותו ושעשינו עליו איקס". 

איך הגבתם כשיצא הסרט בנטפליקס לפני מספר חודשים?
"לא היינו מופתעים או בהלם, מה שהפתיע אותנו היה שמדברים עלינו בסרט מבלי ששאלו אותנו דבר. הוא סיפר שהוא הכבשה השחורה במשפחה ולכן אנחנו לא בקשר טוב איתו. בחלק מהטיסות הוא נראה חובש כיפה, מה שכאב לי זה כמה רחוק הוא הגיע. התייעצנו עם עורכי דין, כנראה שבהפקה פחדו שנעצור את הסרט אז לא שיתפו אותנו. לפחות הסרט שם סוף למה שלא עשו המשטרה והתקשורת, אנחנו מרגישים הקלה".

איילין שרלוט. מכרה את הבגדים שלו באיביי, כנקמה. מתוך: "נוכל הטינדר" | צילום: באדיבות נטפליקס
איילין שרלוט. מכרה את הבגדים שלו באיביי, כנקמה. מתוך: "נוכל הטינדר" | צילום: באדיבות נטפליקס

היכן הדברים עומדים היום?
"אחרי שראינו שהמשטרה לא עושה עניין והוא מתהלך חופשי, פנינו לבית המשפט בארץ והגשנו קובלנה פרטית. השבוע היה צריך להיות דיון ראשון בנוכחות סיימון המתחזה, אבל הוא טען שיש לו קורונה והדיון נדחה ל-14 ביולי. אני אגיע לחלק מהדיונים, כאחת התובעות בשם המשפחה, ואני גם מנכ"לית החברה שהוא מעורב בזיופים דרכה".

שלוש הנשים שנחשפו יבואו להעיד?
"כן, ועוד עשרות עדים. אני מקווה שבקרוב יעשה סופסוף הצדק. דבר אחד בטוח – המסיבה שלו נגמרה".

"יש שלוש מצוות לנשים: נידה, הפרשת חלה והדלקת נרות. הפרזנטריות שהיא בחרה היו בעד הדלקת נרות והפרשת חלה, אז למה כשזה בא לנידה זה טאבו שלא מדברים עליו? נראה לך שהמשתתפות בקמפיין ישקרו בשביל כסף?"

 

השבוע עלה השם לבייב שוב לכותרות בישראל, הפעם בעקבות "סערת הנידה", הפרויקט שיזמה אחותך, רותי לבייב, לעידוד נידה בישראל באמצעות מפורסמות חילוניות שזכה לביקורות קשות. מה עמדתך?
"אני אשאל בפשטות: מי שמפרסם אזהרות לא לעשן, אז זה מגעיל? כל הנושא של טהרת המשפחה, נידה ומקווה, זה פרטי, כל אחת עושה את זה בדרכה שלה. יש שהולכות למקווה ולא נשמרות שבועיים. יעל בר זוהר ובעלה אולי לא מפרידים מיטות, יש כאלה שעושים קידוש ואז נוסעים, כל אחד ברמתו. רותי היא יועצת מינית וזוגית, והיא עשתה את הקמפיין הזה כשהמטרה הגדולה שעמדה לנגד עיניה היא לעורר מודעות ולעזור לזוגות לחיות בהרמוניה. מחצית מהזוגות היום מתגרשים, היא רואה את זה בקליניקה שלה, אבל אפשר לשמור על זוגיות בריאה לאורך שנים. אנחנו יהודים, יש לנו תורה והיא נותנת כלים איך לחיות. יש לי חברות שמספרות שהן לא יכולות להסתכל על הבעל – ורותי מנסה להראות איך התורה נותנת את ה'ספייס'. היא לא עושה את זה ממקום של הקטנה, וזה ממש לא פרימיטיבי כמו שחושבים, כי אין כמו התורה שמפרגנת לנשים ומלמדת איך להשאיר את הלהבה בוערת".

#זה_היום_שלך לעשות סקס מעולה: סקס במחזור זה לוהט

כתב חדשות 12 עמית סגל, איש דתי, אמר שזה מגעיל לקדם ערכים תמורת כסף.
"הקמפיין הזה עלה לרותי כסף, אבל זה קידום של דבר שהיא מאמינה בו. אנחנו אחיות מאוד קרובות, וראיתי כמה קשה היא עבדה עליו. יש שלוש מצוות לנשים: נידה, הפרשת חלה והדלקת נרות. הפרזנטריות שהיא בחרה היו בעד הדלקת נרות והפרשת חלה, אז למה כשזה בא לנידה זה טאבו שלא מדברים עליו? נראה לך שהמשתתפות בקמפיין ישקרו בשביל כסף?".

רותי לבייב יליזרוב וברכה שילת, השקת מיזם "שעשני אישה" | צילום: רפי דלויה
רותי לבייב יליזרוב וברכה שילת, השקת מיזם "שעשני אישה" | צילום: רפי דלויה

>> אלון קסטיאל חופשי: נדמה שוועדת השחרורים כבר התרגלה לירוק לנו בפנים