"בתאוות כסף וחמדנות הן לוקחות אותנו לבערות וחושך". קמפיין הנידה מסעיר את הרשת

יעל בר זוהר בשמלה של דניאלה חג'ג'. צילום: יח"צ
יעל בר זוהר בשמלה של דניאלה חג'ג'. צילום: יח"צ

החשיפה של גיא פינס (קשת 12) על כך שיעל בר זוהר, מיכל אנסקי, שי מיקה ואחרות קיבלו תשלום כדי לקדם שמירת נידה, הביאה את הרשת לנקודת רתיחה מלאה בזעם, וגם כמה בדיחות טובות

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים האחרונים עלה ריאיון של שי מיקה, זוכת האח הגדול לשעבר, לערוץ היוטיוב של יעל בר זוהר. בריאיון טוענת מיקה שלבעלה יש בעיה עם העובדה שהיא שומרת נידה. "אני פעם ראשונה החודש בנידה. למאור מאוד קשה, אז אתמול הוא הודיע לי בספה 'זאת פעם אחרונה שאת שומרת נידה'". התגובות של הגולשים לא איחרו להגיע והשאלה המרכזית שעלתה, היא סביב הצורך לשתף עם העולם את יחסיה האישות שלה ושל בעלה. אתמול (שלישי) חשפה מערכת "ערב טוב עם גיא פינס" כי מדובר בקמפיין ממומן שמאחוריו עומדת היזמת ואשת העסקים רותי לבייב-יליזרוב, בתו של המילארדר לב לבייב, שהקימה מיזם חדש בשם "שעשני אישה", המקדם את טהרת המשפחה.

במערכת "ערב טוב" חשפו שלטובת קידום הקמפיין ניתן תשלום לכוכבות כמו מיכל אנסקי, יעל בר זוהר, מירי כהן ושי מיקה, כדי שיקדמו את המסר המעודד שמירת נידה. הן מצידן לא חשפו שמדובר בקמפיין ממומן. לבייב-ילזרוב אמרה ל"ערב טוב": "כל מה שקורה היום מתחיל מכוכבות רשת. זה לא משנה אם זה מוצר, או יוגורט או כל דבר אחר. שילמנו להן, כמו שאמורים לשלם במשק".

נרי ליבנה: "מדובר בהלכות דתיות מהחשוכות והנחשלות שיש"

 

חשיפת הקמפיין עוררה גל של זעם ברשתות. כך למשל כתבה עיתונאית "הארץ" נרי ליבנה בדף הפייסבוק שלה, בפוסט שגרף מאות לייקים ותגובות:
"אתמול פגשתי את מיכל אנסקי ברחוב. אני מכירה את מיכל מאז שהיתה ילדונת מלבבת בת ארבע ושלא כמקובל אני מאוד מעריכה אותה ואת השגיה, את היותה אישה עצמאית וחופשייה… עכשיו ראיתי אותה אצל גיא פינס משתתפת, תמורת כסף, בקמפיין הממומן על ידי בתו של לבייב, שמטרתו לעודד נשים לשמור על נידה, כלומר להתנזר מכל מגע עם גבר במשך שבועיים בחודש על מנת שלא לטמא את הגבר. כי אנחנו, כידוע, טמאות ומטמאות מעצם היותנו נשים. מדובר בהלכות דתיות מהחשוכות והנחשלות שיש. אין לי בעיה עם זה שנשים יתנזרו מגברים להנאתן שלהן או משום שהן מנהלות מלחמת ליזיסטראטה. אבל יש לי בעיה גדולה עם נשים שמחליטות, תמורת פרסום וכסף ( אנסקי קיבלה עשרות אלפי שקלים תמורת השתתפותה) לשתף פעולה עם חשכת ימי הביניים או בשמה הידוע "ההלכה" שהיא המוקש העיקרי בדרך לשיוויון מגדרי. לאיזה עוד קמפיינים אפשר לגייס אותה ועוד "משפיעניות רשת" כמותה, יעל בר זוהר ושאר נשים סתומות? (מיכל ממש איננה סתומה וזה מה שכואב לי אישית) עונש מוות, סקילת נשים בוגדות, חוקי חמורבי? איסור הפלות? ומה עם מילת נשים? האם בכלל יש איזשהם קווים אדומים לנשים שכאלה. איזה יאוש".

#זה_היום_שלך לעשות סקס מעולה: סקס במחזור זה לוהט

מרינה קיגל, עיתונאית ומקימת קהילת "הרוסים על הרוסים" כתבה אמש בפייסבוק: "הלכתי לישון מוקדם אתמול ובינתיים הבנתי ששמירת נידה הפכה לסוג הכנסה פאסיבית".
היום היא הוסיפה בפוסט נפרד כמה מילים יותר רציניות בנושא: "מנהג הנידה, ככל שמוגדר ביהדות כאחד ששומר על טהרת הגבר, בסופו של דבר נועד במקור לשמור על האישה ולתת לה זמן "מנוחה" בחודש, כמו כן, לאזן במצבים בהם בזוגיות יש לכל אחד מבני הזוג כמות שונה של אנרגיה מינית. מנהג שיכול להיות באמת מקסים ומועל, כשמדובר במשפחות ששומרות על המסורת, כולל ההתרגשות והציפיה וכד'. עם זאת, לעשות קמפיין רשת לשמירת נידה בתשלום בקרב משפיעניות חילוניות בכוונה – זו עוד דרך לייצר פילוג, סכסוך והרחקה בין המגזרים השונים. להציג מגזר אחד כחשוך ומגזר אחר כמטומטם? איזה יופי. ודבר אחרון ממש: עד כמה מיכל אנסקי ויב"ז רעבות ללחם שהן מוכנות לעשות קמפיינים כאלה תמורת כמה עשרות אלפי שקלים? עזבו את מירי כהן ואת שי מיקה, שם באמת אין לי ציפייה, החמודות האלה הגיעו לתחום בדיוק בשביל דברים כאלה, אבל מאנסקי ומיב"ז עוד הייתה לי ציפייה".

מיכל אנסקי | צילום: שי פרנקו, סטיילינג: אלין זידקוב ל־Artbook, איפור: מורן סטויצקי, שיער: קובי קלדרון
מיכל אנסקי | צילום: שי פרנקו, סטיילינג: אלין זידקוב ל־Artbook, איפור: מורן סטויצקי, שיער: קובי קלדרון

סיגל עזריהו כתבה פוסט ביקורתי ובין היתר נכתב בו:
"…מה לא נכון בתמונה הזו? הלכתי לפינה בשקט בחושך למולל את שער ראשי ולחשוב. מה רע בקצת מסורת ובאידישקייט? מה רע בלהיות טהורה לבועל? כי מפרסומת לתחתונים עם דם על הידיים, אוי גוועלד על התחתונים, לשמירת נידה המרחק קצר מאד.
המסרים הסמויים הם הבעייתיים ביותר. אישה טמאה כי גילויי הנשיות שלה הם טמאים, לכן רחמנא לצלן, פות, ציצים, ישבן עגול ונאה הם סכנה לבחורי ישיבות צעירים שהולכים להם לתומם ברחוב ועל כן אנחנו חייבות לעזור להם, רצוי אף למנוע ארקציה וללכת חסודות, כי מה שווה אישה אם היא לא בהיריון תמידי? רק כך היא תוריד את סף חרמנותם-אמנותם של בחורי ישיבות פוחזים.
אישה היא לילית, טמאה, מעלה את יצריו האפלים ביותר של הגבר הטהור, לכן אני מציעה שכולנו, (טוב אני לא, חוגגת עוד מעט 60 והביולוגיה אמרה את דברה), נסתובב עם שלטים בתקופת הווסת, אני בנידה!, כך לא יתגרו מיוחמי הכוילל ממראה אישה ברחוב.
הקמפיין הזה הוא ביזיון בהגדרתו. שתי נשים משפיעות, בהחלט חכמות שעשו דבר או שניים בחיים לוקחות את כולנו אחורה אלפי שנים לבערות וחושך, בתאוות הכסף והחמדנות הן לא מבינות שמשתמשים בהן כמי שהיו שאווישיות שימושיות של אג׳נדה מסוכנת שהן אלה שעוזרות לקבע בחברה הישראלית…"

עיתונאית "כאן", אורית נבון, סיפרה בפוסט על הניסיון האישי שלה ובין היתר כתבה: "פעם כשהייתי שומעת מישהי אומרת שזה גורם לה להרגיש טהורה ונקייה, מאוד קינאתי. רציתי להרגיש ככה גם ולא הצלחתי, לצערי אפילו להפך. כשאני הלכתי למקווה – במשך שנים, ולא בשביל כסף – זה העיק עליי באופן שאין לתאר. הכי היה לי קשוח לעמוד בעירום מול אישה זרה שבוחנת אותי, זה ממש הציק לי נפשית ולפעמים גם תהיתי באשר לשפיות הסיטואציה, במיוחד עם בלנית אחת ספציפית שהייתה מתעכבת על כל פרט, סוחטת עד הסוף את המבוכה. לפעמים הייתה לי הרגשה שהיא קצת נהנית לראות אותי מכווצת, ואולי זה רק היה נדמה לי ומבחינתה היא פשוט הייתה פרפקציוניסטית שעושה את עבודתה".

הקומיקאית אפרת אברמוב לקחה את זה לאקסטרים בפוסט עם הבדיחה הבאה:
"היי רוצה לשתף במשהו שהתחלנו לעשות בשנה האחרונה בבית ושומר מאוד על הלהט של הזוגיות. מילת דגדגן. אני מאוד ממליצה לעוקבות שלי. לפני המילה (איזו מילה יפה – מילה) הרגשתי טמאה, מרוכזת בעצמי מחללת שבת קודש או שלישי, תלוי באיזה יום היינו מחללים. אחרי המילה אני מרגישה נקייה במובן הנקי של המילה ויכולה להתרכז במה שחשוב באמת – ההנאה שלו ורשימת הקניות באמזון שאני מריצה תוך כדי חילול. ממליצה לקהילה המדהימה שלי, זכרו – אני כאן בזכותכן בלעדיכן זה לא היה קורה * לא תוכן ממומן עם האמירויות".

וזה מה שקרה בטוויטר בעקבות החשיפה:

 

יש מדינות שמחלקות טמפונים בחינם ונותנות ימי חופש במחזור, אז למה לא בישראל?