ממכנסי חיתול ועד לוגומאניה: כל הטרנדים הכעורים של העשור שנגמר

כל מה שצריך להיעלם מהעולם | צילום Graham Denholm gettyimages
כל מה שצריך להיעלם מהעולם | צילום Graham Denholm gettyimages

בהתחלה זה נראה לנו מכוער, אבל התרגלנו ופתאום מצאנו את עצמנו לבושות בג'ינס קרוע ולמותנינו פאוץ'. לא עוד! רגע לפני שנפרדים מהעשור אנחנו נפרדות מהטרנדים הכעורים ששלטו בו

88 שיתופים | 132 צפיות

2020, ברוך בואך. רגע לפני שאת פותחת עשור חדש אנחנו פונות אל הלב שלך: תהיי טובה אלינו. אלוהים עדנו שהיה זה עשור מטורלל מכל בחינה: פוליטיקה, התחממות גלובלית, הטרדות מיניות ואפילו במחוזות האופנה האסקפיסטיים לא מצאנו שקט. יותר מדי פעמים תפסנו הראש לנוכח טרנדים כעורים שלא הגיעו לנו. אז עם הפנים קדימה ועם תקווה לעתיד טוב, בכל מובן, זה הזמן להיזכר במגמות האופנתיות שנשמח להיפרד מהן. שלום.

>> היה גם הרבה יופי: 21 השמלות הכי יפות של העשור

זה המקום להזכיר שבסופו של דבר הכול עניין של העדפה, וכל אחת יכולה ללבוש מה שהיא רוצה מתי שהיא רוצה. משטרת האופנה לא באמת תבוא לעצור אתכן אם תצאו מהבית נעולות בקרוקס. יש לה דברים יותר חשובים להתעסק בהם.

קרוקס

רבות נכתב ונאמר על חזרתן של נעלי הקרוקס לפרונט באדיבות מותגים כבלנסיאגה וכריסטופר קיין, שטופפו על מסלולי התצוגות עם ורסיות מתפלפלות בתוספת פלטפורמות או אבני חן. גם האדון קניה ווסט תרם את חלקו לעניין כשהשיק השנה הכלאה מחוצפת בין קרוקס לנעלי ספורט. אבל חלאס. הגיע הזמן לטהר את המסלולים ולהחזיר את נעל הקצף הפונקציונלית אך כעורה למי שזקוק לה, ע"ע טבחים או עובדי בתי חולים.

>> לא קרוקס אבל מכוערות – קיילי ג'נר מציגה

פרנזים

אמצע העשור העלה לגדולות את טרנד הסבנטיז, שסירב לדעוך במשך מספר עונות. היו שם אלמנטים מבורכים כמו צבעי אדמה חמים, פרינטים גיאומטריים ושמלות רכות שנתנו לנו אוויר, אך בתפקיד מחרבי המסיבה נראתה מסה לא הגיונית של פרנזים מיותרים שהכבידו על ז'קטים, תיקים ומכנסיים. ב-2018 הם התקמבקו מכיוונים אחרים כמו טרנד האמריקנה או ציטוטים של צ'רלסטון וכולנו תקווה שאינאף איז אינאף ולא נפגוש אותם שוב בקרוב.

>> לא תאמינו מי חולה על פרנזים

פרנזים ברוח | צילום arturu holmes gettyimages
פרנזים ברוח | צילום arturu holmes gettyimages

שמלה על טישרט

השנה היא 2016 ושכונת מאה שערים כמרקחה: מדוע מסתובבות נשים חילוניות עם טישרט או גולף מתחת לשמלה? בהיעדר אילוצי צניעות, האם מדובר בבחירה חופשית לכער כל סליפ דרס רעננה? עם יד על הלב, מדובר בטרנד ניינטיז כפוי טובה. מי שחושפת זרועות בימים כתיקונם, אל לה להיות קורבן אופנה וללבוש שמלה על חולצה.

אולי מטעמי צניעות | צילום Francois Durand gettyimages
אולי מטעמי צניעות | צילום Francois Durand gettyimages

מכנסי חיתול

אולי הדחקתן, ובצדק, אבל הארכיון לא שוכח שב-2011 התבססו ברחבי הגלובוס מכנסי חיתול כפריט לג'יט, כחלק מעליית קרנה של היוגה. בשמם הפחות מנומס הם נקראים שקי קקי, והנה רגע של היסטוריה – מקורם בתחילת המאה ה-20 כחלק מעשייתו המוערכת של המעצב הצרפתי פול פוארה. גם סלבס פוחזים כג'סטין ביבר אימצו אותם בשמחה, למרות שראוי היה (ועדיין) להשאיר אותם לפעוטות שזוחלים בין מכשולים בגינה.

אפילו לא לתינוקות! | צילום Jason Koerner gettyimages
אפילו לא לתינוקות! | צילום Jason Koerner gettyimages

ג'ינס עם קרעים

יצאתן מהבית עם ג'ינס קרוע ולא שמעתן אף דודה או דוד מתלוצצים על חשבונכן? כל השאר זה בונוס. אבל עם יד על הלב, הרווחנו את ארסנל הבדיחות של 2012 על דלקת ברכיים והתופרת השכונתית ביושר. הרבה יותר אלגנטי ללבוש ג'ינס שלם, שמכיל בתוכו את הרגל כולה ולא משאיר ירך או ברך חשופה.

יש גרועים ממנו בהרבה. ג'ינס קרעים | צילום elizabeth and james via gettyimages
יש גרועים ממנו בהרבה. ג'ינס קרעים | צילום elizabeth and james via gettyimages

קרופ טופ

נכון, מבחינת פרופורציות קרופ טופ, שפעם סתם קראו לה חולצת בטן, הוא השידוך האולטימטיבי למכנסיים רחבים וחצאיות גבוהות, אבל מה עם הסטייל? מוטב להשאיר את חולצות הבטן לגיל בת מצווש ולקחת אחריות: אנחנו בוגרות, אנחנו מתוחכמות ולכן נבחר בגולף צמוד ומחמיא או חולצת כפתורים.

קרופ טופ | צילום Caroline McCredie gettyimages
קרופ טופ | צילום Caroline McCredie gettyimages

טייצים

אי שם בתחילת העשור קרה דבר מוזר: הטייצים התקבלו כפריט לבוש לגיטימי, כזה שמחליף מכנסיים אמיתיים. עם סוודר גדול מעל, עם בלייזר או רחמנא לצלן טוניקה – אין שום הצדקה לפריט הזה מחוץ לכתלי הסטודיו לפילאטיס. השנה שפשפנו עיניים בהשתאות כשחזינו בתופעה מקוממת אף יותר: טייצים באורך ברמודה שעלו לגדולות בחסות הקרדשיאנס והגיעו עד המתלבשות המחוננות (אתן יודעות מי אתן). בנות, אתן יכולות יותר, ומי שמרגישה שזה חזק ממנה – מוזמנת לעיין באמנת הטייץ שניסחנו כאן.

טייץ | צילום Arturo Holmes gettyimages
טייץ | צילום Arturo Holmes gettyimages

יוניקורן

יכול להיות שהדחקתן, אבל אנחנו לא סולחות ל-2016 על כך שהציפה אותנו בחדי קרן מכל כיוון. מכוס הקפה ועד פרוסת העוגה – העולם כולו לבש צבעוניות ריינבואו סכרינית עד בחילה שחלשה גם על זירת האופנה. בגדים מנצנצים וססגוניים, איפור מצועצע ותכשיטי פלסטיק ילדותיים – לא נתגעגע.

חליפות טריינינג

כמה פעמים שמעתן את הביטוי Athleisure בעשור האחרון? אם התשובה היא לא הרבה, כנראה שפשוט שכחתן: מדובר בשילוב המילים "אתלטיקה" ו"פנאי" באנגלית שמבטא את התמוססות ההבחנה בין פריטי אופנה לספורט (איתה מתכתבים המעצבים החשובים של העשור, בהם דמנה וואסליה וגושה רובצ'ינסקי). עם כובעי הבייסבול, ז'קטי הניאופרן ומכנסי הרשת אנחנו חיות בשלום, אבל חליפות הטריינינג שכבשו כל חלקה טובה לפני כשלוש שנים הן באסה שאפשר היה לפסוח עליה.

לוגומאניה

לבשתן מותג נחשב? איזה יופי, לא צריך לצרוח את זה. תופעת הלוגומאניה, שמקורה בניינטיז ועיקרה החצנה של השם אותו אנחנו לובשים, הבליחה לפני כשלוש שנים מחדש, עם כל החשודים המיידיים: גוצ'י, ורסאצ'ה, פנדי, מותג הקאלט מז'אנר הסטריט SUPREME ומותגי ספורט שונים. הרשימה עוד ארוכה, כן? אבל נשאיר את העבר בעבר. אנחנו מאמינות בצניעות ודיסקרטיות, כל כך נעים ללבוש איכות בשקט.

דאד שוז

שאוט אאוט לכל מי שהצליחה להתגבר על תסביך האב (האופנתי, כן?) ולא נכנעה לטרנד שפושה בנו בשנתיים האחרונות, והיד נטויה: סניקרס מגושמות וכעורות שנראות כאילו נשלפו מהארון של אבא. לא משנה לאן תסתכלו – בלנסיאגה, פראדה או מותגי מיינסטרים כנייקי ופילה – כל הנעליים נראות כאילו הגדילו אותן בשקל תשעים. להשמיד.

סניקרס על פלטפורמה

איפשהו ב-2010, וגם ב-2013 ולפני כשנתיים, הגיחו ברוב חוצפה נעלי סניקרס עם פלטפורמה בילט אין. אין דרך עדינה להגיד את זה, מדובר בקרציה אופנתית בלתי נסבלת. אבל הנה פאן פאקט על הדרך: הנעל האיומה צברה פופולריות בתחילת שנות ה-40 של המאה ה-20 בזכות דגם של המעצב האיטלקי סלבטורה פרגאמו. ובואו, שם זה אמור היה להיגמר.

VSCO GIRL

אז איפה הן הבחורות ההן עם הקוקו הגבוה, הסקרנצ'י, הטישרט הענקית, השורטס, נעלי ה-Vans ושרשרת הצדפים? אם אתן עוד לא מכירות את המונח VSCO GIRL, מדובר בטרנד שצמח ב-2019 במדיה החברתית, בחסות האפליקציה המוזיקלית TikTok ואפליקציית עריכת התמונות VSCO. הוא מדבר על אותה נערה מדור ה-Z שמעלה הרבה יותר מדי תמונות לאינסטגרם, ומקבלת מאיתנו נקודות רק בזכות בקבוק המים הרב פעמי והמודעות האקולוגית.

>> היינו הראשונות לזהות את טרנד הוסקו גירלס ולכתוב עליו

נורמקור

אי אפשר לסכם את העשור בלי להתייחס למלך מלכי המלכים של הטרנדים, הלא הוא הנורמקור. קצרה היריעה, אבל תזכורת במשפט: מדובר בטרנד שהתבסס ב-2014 וחותר תחת הצורך של כולנו לבדל את עצמנו, דרך הצעת סוג חדש של "קול": היצמדות לנון פאשן, לבגדים לא ייחודיים שבהפוך על הפוך גורמים לאישיות שלנו לבלוט. ולמה הוא נכנס לרשימה השחורה? בזכות היותו מעייף ומטרחן. כי בסופו של דבר, הנסיונות להתנער מאופנה ולהתעליין מעליה הם יריה ברגל: להוציא יחידי סגולה כמארק צוקרברג והטישרטים שלו, זו טקטיקה שחוטאת למטרה. ללבוש בגדים שנראים כאילו נשלפו מהארון של אבינו המזדקן ולחשוב שהאינדיבידואל שלנו זורח? לא. זה לא נראה מתוחכם ועמוק, זה נראה משועבד, מתאמץ ופתטי.

>> עוד כמה טרנדים כעורים שצריכים להיעלם