בר כהן

"התייסרתי כשעשיתי משהו לא בסדר, לא הייתי ישנה עד שלא ביקשתי סליחה"

בר כהן | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, סריג ומכנסיים: Emanuel
בר כהן | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, סריג ומכנסיים: Emanuel

המוות במשפחה שערער אותה, הלב שנשבר כשהייתה בהיריון ומה בדיוק קרה שם עם אליאב. אחרי שהגיעה למקום השני בגמר "האח הגדול" ברשת 13, בר כהן מדברת על הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

אפשר להגיד שאפילו בר כהן (32) לא האמינה שתגיע לגמר "האח הגדול" (רשת 13). היא בטח לא חשבה שתגיע למקום השני, אחרי הזוכה טליה עובדיה. מודה, גם אני שליוויתי את 24 הנאהבים והמופרעים בשלושת החודשים האחרונים בסקירה השבועית של פרקי בית האח, לא ראיתי את זה בא. לפרקים, גם לא ממש פיללתי לרגע הזה (אבל שיניתי את דעתי ביג טיים). עד רגעי ההכרזה האחרונים, הפנים הכה-אקספרסיביות שהפכו לסימן ההיכר שלה לאורך כל העונה – לא השאירו שום מחשבה לעצמן. אבל בדיעבד, זה בדיוק מה שסלל לה את הדרך לכמעט ניצחון.

כהן הירושלמית ואני מתיישבות בבית קפה תל אביבי כמובן, אבל לא מהסוג המפונפן, אלא כזה הממוקם בשכונה תעשייתית שמעולם לא ידעה ימים נוצצים. בכל זאת, הייתי צריכה משהו להזדהות איתו מול האישה שהזדכתה על פרטיותה בן לילה. חרף התפאורה האפרורית והעייפה, זה מיד הרגיש כמו לשבת איתה על הספה שבחצר הבית המפורסם במדינה. רק הבריכה של נווה אילן חסרה או כמה צעקות של קאזם בשביל האתנחתא הקומית. אז למי ששואלת, כן – היא בדיוק כמו בבית.

"אני יודעת שאף אחד לא אוהב אותי על ההתחלה. צריך להכיר אותי, לעבור איתי תהליך, לאהוב את הרע ואז את הטוב. זה הכי קל לאהוב בן אדם שהוא רק טוב, רך ומחייך. הגדולה היא לחבק בן אדם שחשף משהו מורכב בעצמו"

 

"הייתי בטוחה שאני בכלל עפה אחרי חודש", היא אומרת, ומיד עוברת אורח קוטעת את רצף המחשבות עם מחמאות ותעופה על המפורסמת הטרייה. "יש אנשים שלא יכולים לסבול את הטונים שלי או המימיקות שלי. אני בן אדם תיאטרלי. אני מדברת עם ידיים, הפרצוף שלי זז כשאני מדברת. כשהייתי קמה בבוקר, דינה הייתה שואלת אותי למה אני עצובה או כועסת ואמרתי לה: 'זה הפרצוף שלי'. כשמצחיק אני צוחקת, כשאני כועסת רואים. רואים את הרגשות שלי וזה מגיע לקיצון. כשעמדתי מול אליאב בהדחה כבר הכנתי את עצמי לקום וללכת. לאורך כל התוכנית לא התעסקתי בשאלה אם אוהבים אותי או לא, ואני עדיין מופתעת מהאהבה הזו. היא גדולה והיא אמיתית".

ועכשיו, כשכל דקה מעריצים מפריעים לנו לדבר, את עדיין מופתעת?
"ידעתי שבסוף הצופים יכירו אותי – ואז הם יאהבו אותי. אני יודעת שאף אחד לא אוהב אותי על ההתחלה. צריך להכיר אותי, לעבור איתי תהליך, לאהוב את הרע ואז לאהוב את הטוב ממקום אמיתי. זה הכי קל לאהוב בן אדם שהוא רק טוב, רך ומחייך. הגדולה היא לחבק בן אדם שחשף משהו מורכב בעצמו. את חושבת שזה קל לעמוד על טאבלט בישיבת תקציב ולספוג את הכעס של כולם? להילחם מלחמות של אחרים? זה לא פחות קשה מלהיות בשקט".

דמות תיאטרלית. "האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

אז את מוכנה להתמודד עם הריאיון של טליה ב"ישראל היום"? כי היא טוענת שהיא לא מאמינה שהגעת לגמר.
"אני לא מגיבה לזה. אני מתעסקת בעצמי ואני לא צריכה להסביר לאף אחד למה הגעתי לגמר. מגניב שמתעסקים בי".

היא גם טענה שהדיירים בודדו אותה.
"מעולם לא היה חרם על אף דייר. להפך, חיבקו אותה וריחמו עליה. גם כשאני נכנסתי לאח הגדול הייתי לבד המון, אבל אני יודעת לדבר ולהיות חלק מסיטואציות ושיחות אז לא עברתי על המסך בתור בן אדם בודד. עם זאת, בית האח הגדול זה המקום הכי בודד שהייתי בו בחיים. כי זה לא משנה עם כמה אנשים תשבי בספסל, יש געגוע לחיים שבחוץ. יש חוסר וריקנות שגורמים לך להרגיש בדידות. אבל אני יודעת להיות לבד, וידעתי לאן אני נכנסת".

"אני לא חושבת שיש משהו שהתחרטתי עליו ולא התנצלתי. התייסרתי כשעשיתי משהו לא בסדר, ולא היה אכפת לי אם זה שודר או לא. לא הייתי ישנה יומיים עד שלא ביקשתי סליחה. מי שהרגיש לי מזויף יודע גם מחוץ לתוכנית מה דעתי עליו"

 

היא גם אמרה שהיו קטעים שאת ודיאן השפלתן אותה וזה לא שודר.
"הראו את הקטע הזה אינספור פעמים, ועם כל הכבוד זה גם הקטע שגרם לקהל להבין מי היא בכלל. בדיעבד הביזוי שלנו עשה לה שירות מצוין. אני התנצלתי על זה, ולא כי זו טליה. נכנסנו לשיח שלא צריך להתנהל. בכנות, אין לי מושג מה קורה בחוץ. אני מתעסקת כרגע באיך להרים את עצמי בתור אישה חזקה ואימא שצריכה פרנסה. אין לי מי שידאג לי, וזה מה שמוביל אותי כרגע".

עם מי היה לך את השיח הכי עמוק בבית?
"עם אופק. לא היה לי פשוט איתו בהתחלה, עברנו התקרבות והתרחקות ולקראת הסוף כבר החזקנו אחד את השנייה. בסופו של דבר אופק ילד בן 20 – אבל זה מטורף כמה הוא חכם ושנון. היו שיחות שלא שודרו, אבל הוא הדייר היחידי שהצלחתי לפתוח מולו את הקישקע שלי ולהזיל דמעות".

המסע המפותל היה קשור למערכת היחסים שכמעט הייתה לו בבית עם טליה?
"ממש לא. אם הייתי חושבת שמתפתחת שם זוגיות או משהו שקשור לזה, הייתי סופר מפרגנת. אבל האינטואיציות שלי לא טעו וידעתי שזה יעשה לו לא טוב – וצדקתי".

ועדיין דאגת לה בישיבות תקציב. את רבת עם דיאן ונתנאל בשבילה.
"אני לא דאגתי לאנשים רק כי הם חברים שלי. באותה מידה זו יכלה להיות דיאן או קאזם. הייתה לי רגישות מאוד גבוהה לקושי שלה עם תקציב ולדברים שהיא אוכלת. כשראיתי שניסו לגעת לה באוכל, הבנתי שזה לא קורה במשמרת שלי. אני רגילה לזה. תמיד נלחמתי מלחמות שהן לא שלי, והרגשתי שאני צריכה להילחם עבור דיירים שמוותרים כדי שיאהבו אותם".

אז איך הגעת למצב שאת מוותרת על אוכל בשביל סיגריות לעצמך?
"עייפתי כבר אחרי 90 יום להסביר כל שבוע למה אני צריכה את זה – אני מעשנת. חצי מדינה מעשנת, וברור לי שמגניב להעלות את הדיון הזה בטלוויזיה. אבל אני כבר מיציתי. לא היה לי כוח שוב לנסות לשכנע".

ציפית לתגובה אחרת מהדיירים?
"היה לי קשה עם זה כי אף אחד לא קם. לא חיכיתי שיילחמו בשבילי בחזרה, אבל הייתי צריכה חיבוק והזדהות באותו רגע. יש לי ילד בחוץ, יש לו חברים ויש להם הורים בגן וברור לי איך המלחמות האלה מצטיירות בחוץ".

המלחמה הזאת הוציאה תגובות גם מנופר מור, דיירת העבר ב"האח הגודל".
"תקשיבי, אני יכולה להגיד לך שמאז שאני בת 22, לכל מקום שהלכתי אמרו לי שאני חייבת ללכת לאח הגדול כי אני כמו נופר מור. היא הייתה הפייבוריטית שלי אז זה מאוד החמיא לי. הבנתי שהיא אמרה דברים נגדי בגלל דברים שכתבתי עליה בפייסבוק לפני שנים, אבל ציפיתי ממנה, בתור מישהי שיודעת מה זה להיות אימפולסיבית וחסרת מעצורים והייתה בדיוק במצב שלי בתוכנית, שתדע שזה סתם משהו שכתבתי ושכחתי ממנו. כשהיא שאלה אותי על זה מאוד התבאסתי, כי אני אוהבת אותה ושום דבר לא אישי. הבנתי שהיא סגרה את האינסטגרם לשלושה ימים ואמרה שיש לה משהו עליי, אנשים כבר חשבו שיש לה איזה משהו ענק בידיים ובסוף לא היה לה כלום. ועדיין, אני שרופה עליה".

"מאז שאני בת 22, לכל מקום שהלכתי אמרו לי שאני חייבת ללכת לאח הגדול כי אני כמו נופר מור. הבנתי שהיא אמרה שיש לה משהו עליי, אנשים כבר חשבו שיש לה איזה משהו ענק בידיים, ובסוף לא היה לה כלום. ועדיין, אני שרופה עליה"

 

נופר מור  | צילום: לנס הפקות לפקטורי 54
נופר מור  | צילום: לנס הפקות לפקטורי 54

לאורך כל העונה השוו בינכן, ואצל קובי מחט היא שאלה למה אכפת לך ממה שחושבים עלייך.
"מצחיק אותי שדיירי עבר – ספציפית אנשים שהיו בסיטואציה מאוד, אבל מאוד דומה לשלי – שואלים אותי איך ולמה אכפת לי. רק אחר כך הבנתי שהיא כבר פחות מחבבת אותי. זה בסדר להעביר ביקורת, ובכל זאת, אנחנו בעונה 11, ויודעות יפה מאוד איך הדברים יכולים להצטייר. אני פשוט הודיתי בזה שאני מודעת לעובדה שאני בבית מרושת מצלמות, ועדיין, מעולם לא התחמקתי מסיטואציה שלא נוחה לי או שיחה שעלולה להוציא אותי רע".

ומה המצב עם שי חי? גם עליו לא חסכת בטובקבקים.
"אין מישהו שיבין את האמוציות שלי יותר ממנו ואני עומדת מאחורי דברים שיוצאים לי מהפה. אבל בואו, זה דברים שכתבתי בפייסבוק בגיל 20 ושכחתי מהם אחרי חמש דקות. גם עליי כותבים דברים כל הזמן וזה בסדר גמור. אני מאוד אוהבת אותו, הוא בעצמו אמר לי שתניה מתה עליי. שי חי הוא בדיוק כמוני, זו דמות שלקח לצופים זמן לאהוב, אבל כשהתחברו אליו זה היה הכי חזק שיש".

אין בכל זאת משהו שאת מתחרטת עליו מהימים בתוכנית?
"אני לא חושבת שיש משהו שהתחרטתי עליו ולא התנצלתי. נכנסתי לבית בתור בר, שגם בחוץ הייתה מבינה מתי היא ירדה לפסים לא נעימים. התייסרתי כשעשיתי משהו לא בסדר, ולא היה אכפת לי אם זה שודר או לא. לא הייתי ישנה יומיים עד שלא ביקשתי סליחה. מי שהרגיש לי מזויף יודע גם מחוץ לתוכנית מה דעתי עליו. אין דייר באח הגדול שלא יודע מה אני חושבת עליו, ויחסית לדמות הממש קולנית שלי, נראה לי שרובם עוקבים אחריי באינסטגרם ושולחים לי הודעות".

הרומן שלא היה

כהן, שהייתה בתחילת העונה הצלע השלישית בציר האגרסיבי של דיאן-נתנאל-בר, היא טעם נרכש, אבל ברגע שלקחת את הביס הנכון – את הכי לא מבינה איך פספסת את זה קודם. היא יודעת את זה, הצופות והצופים ידעו את זה והדיירים בבית הכי ידעו את זה. חוץ מאחד, אליאב טעטי שנקלע יחד איתה אל הרומן הראשון שנרקם בבית, ותוך ימים ספורים נתפר גם לנרטיב של טליה עובדיה – המנצחת בהווה והאקסית שלו בעבר. חרף ניסיונות ההפקה לתבל את הרומן הזה עם קצת דרמה בסגנון טורקי, דווקא הקהל הוא זה שהחליט לקטוע את הסיפור בטרם עת, ולהחזיר את אליאב הביתה.

טליה עובדיה ואליאב טעטי, "האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
טליה עובדיה ואליאב טעטי, "האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

בואי נוריד את זה מהשולחן, כשאליאב הודח הוא אמר שאתם רק ידידים.
"ידעתי את זה רק כשיצאתי. חשוב להבין שמעולם לא הגדרנו משהו בבית. לא דיברנו על הסטטוס שלי ועל ליאו (בנה בן ה-4, ד"א). נתתי לעצמי להרגיש והגענו לרמה אמוציונלית מאוד גבוהה כי הפרידה בינינו חומה. באיזה עולם אני מקבלת מגבר מסוק בזמן שאני יושבת בבית סגור? זה מוקצן, זה כמו בסרטים. אני חושבת שאליאב יצא ולקח לו כמה ימים להבין איפה זה עומד. אני יכולה להגיד שהוא ישר פנה למשפחה שלי ובילה בירושלים יותר מאצלו בבית, אבל אני לא כועסת על שום דבר. אני יודעת שהוא עשה כמה דברים בחוץ שהם פחות אני".

כמו מה?
"לעשות פרסומת על בר מים נניח. אני הכי מבינה ומפרגנת לאנשים שיוצאים מבית האח וזה מושך אותם, אבל אני יותר פרטית, לא מחפשת לראות ולהיראות. אני רוצה שאליאב יקח את הדבר הזה למקום של פרנסה, הרי אתה לא מקבל שום דבר מלהיות בכל מסיבה ואירוע. העבודה היא האנשים שאוהבים אותך ברשת, להם אתה חייב כי הם האנשים שבזכותם אתה עובד. אני אימא במשרה מלאה שקמה בבוקר ולוקחת את הילד שלי לגן, גני שעשועים. אני בר הפשוטה שלא מכירה את חיי הזוהר בתל אביב, וממש רוצה להישאר כזאת. אני עפה על זה שאני רחוקה מהצהוב".

"זוגיות בבית האח הגדול זה אתגר. בחוץ את לא ישנה עם 24 דיירים ולא מחבקת גבר מול האקסית שלו. זה לא בריא. אליאב ואני נפגשנו בחוץ, אנחנו בודקים רגע מה אנחנו מרגישים ואיך אנחנו רוצים לעשות את זה. הוא עוד לא פגש את הילד שלי"

 

אז איפה הדברים בינך ובין אליאב עומדים? קבעתם כבר דייט?
"זה לא ממש קל לקבוע, אבל נפגשנו ואנחנו מדברים המון. אנחנו בודקים רגע מה אנחנו מרגישים ואיך אנחנו רוצים לעשות את זה. הוא לא פגש את הילד שלי לצורך העניין. זאת התחלה של מערכת יחסים שאנחנו בוחנים בחוץ".

את ממליצה על זוגיות בבית האח?
"זוגיות בבית האח הגדול זה אתגר. הסיטואציות שקורות שם, קורות גם במציאות. אנחנו פוגעות, מדברות לא יפה ורבות. ספציפית בבית האח זה יותר קשה כי אנחנו נמצאים בסיר לחץ. בחוץ את לא ישנה עם 24 דיירים ולא מחבקת גבר מול האקסית שלו. זה לא בריא, אבל גם בחוץ יש לי אגרסיות".

בר כהן | צילום: רונן פדידה, חליפה: Helga Design
בר כהן | צילום: רונן פדידה, חליפה: Helga Design

אני לא קונצנזוס

אגרסיות הן ללא ספק הלחם, החמאה והטבק של תוכניות כמו האח הגדול. אך נדמה שהעונה הנוכחית הייתה ללא ספק תשדיר השירות האולטימטיבי בכל מה שקשור לסדנאות שליטה בכעסים – אגרטלים נשברו, קציצות נתחבו, ידיים הונפו והאזהרות חולקו למכביר כמעט לכל הדיירים. גם מבחוץ הרוחות התלהטו, המבקרים של טליה (כולל כותבת שורות אלו) זכו לאיומים, ההתבטאויות של דיאן שוורץ אולי עוד יעלו לה בקריירה ועמוד האינסטגרם של כתב הרכילות ערן סויסה הפך לזירת התכתשות שהציבה את כהן בלב הסערה בעקבות פרק החזרה הביתה ששודר בתחילת השבוע, ובו נדרשה להתמודד עם לא מעט תקריות וביקורת שהוטחה לכיוונה.

מה קרה שם השבוע?
"אני יכולה לדבר רק בשם עצמי ואני חושבת שמהרגע שיצאתי מהבית, אמרתי שאני שמחה שאישה ניצחה. אני מפרגנת לה על הזכייה ואני מאחלת לה מזל טוב והצלחה גדולה. אבל בואו, אל תצפו ממני להיות משהו שאני לא. טליה ואני לא היינו חברות, לא בבית ולא בחוץ. אני מבינה שיש רצון להמשיך את הוויכוח הזה בחוץ, אבל מה שקרה בבית ומה שקורה בחיים שבחוץ זה שונה לחלוטין. יאללה, התקדמתי".

"אני אוהבת שרואים בי דמות חזקה, אבל את לא יכולה להיות חזקה אם לא שרטו אותך והיית בקרקעית. אבא של ליאו עזב אותי לבד, לא כי הוא בן אדם רע, אלא כי זה לא עבד ולא הסתדרנו. הלב שלי נשבר, לקחתי את הכאב והתחזקתי ממנו"

 

לא רק לך היו אגרסיות.
"גם הריבים של דיאן ונתנאל היו קורים בחוץ. זו האמת שלהם וזה למה אהבתי אותם. הם לא חיפשו לצייר את זה יפה. כשהם רצו לריב, הם רבו. אבל הזוגיות בבית מביאה אותך לתהומות נפשיים שמתישים אותך. זה לקחת את כל המשא של הבית עלייך פלוס זוגיות. לא האמנתי שזה יקרה לי ולא חשבתי שזה יגיע לגבהים האלה. ואני חושבת שכשאליאב יצא, זה שבר אותי אבל הוציא ממני את הצד הרגיש שלי, הכואב והמחבק. אני אוהבת שרואים בי דמות חזקה. אבל את לא יכולה להיות חזקה אם לא היית במקום שבור. את לא יכולה להיות חזקה אם לא שרטו אותך והיית בקרקעית".

מה זה אומר מבחינתך ששברו אותך?
"עזבו אותי. אבא של ליאו עזב אותי לבד, לא כי הוא בן אדם רע, אלא כי זה לא עבד ולא הסתדרנו. הלב שלי נשבר, לקחתי את הכאב והתחזקתי ממנו. אני חושבת שרק כשאנשים שמגיעים למצב שהם מכירים כאב וחולשה ומתגברים על זה, הם מוצאים את החוזק".

בר כהן ובנה ליאו | צילום: באדיבות המצולמת
בר כהן ובנה ליאו | צילום: באדיבות המצולמת

גם רגע לפני הגמר אבא של ליאו הוציא סרטון די מתגונן שמדבר על האבהות שלו.
"לא הפתיע אותי שהגיעו אליו אנשים שפחות אוהבים אותי בחוץ, וניסו להוציא ממנו לכלוך. גם התגובה שלו לא הפתיעה אותי. הוא בן אדם עם כבוד וראש על הכתפיים שאמר עליי רק דברים טובים, ואני מבינה שחשוב לו להוכיח את האבהות שלו. את מה שקורה בינינו ובחיים של ליאו אני משאירה לעצמי, אבל היה לי ברור שהוא יעמוד מאחוריי ואני מעריכה את זה. בסוף ההצלחה שלי זה ההצלחה של הבן שלו, והוא יודע את זה".

כשנכנסת לבית לקחת בחשבון את האפשרות שלא יאהבו אותך?
"אני דיירת שעמדה להמון הדחות והיה לי ברור שזה מה שיקרה. אני לא קונצנזוס. יש אנשים שאוהבים אותי וכאלה שלא, אני רגילה לזה. גם היה בי משהו שהבין שלצאת זה בסדר. הרי אני יוצאת לבית, לילד, למשפחה ולחיים. אבל אם אני נשארת, איזה כיף. אוהבים אותי".

חיה את הרחוב ואת החיים עצמם

ממלעיזים חמוצים ועד מעריצים נלהבים מדי, רבות דובר על העונה האחרונה של האח הגדול ששינתה כמה רכיבים, החליפה מתכון ורקחה טעם שקלע בול למציאות של עולם שמכיר את הקונספט של סגר ביתי. נכון, היה לנו נטפליקס ונותרנו פשוטות בדיוק כמו בהתחלה ובכל זאת, קשה שלא לתהות מה קורה לשפיות של הדיירים החופשיים בבוקר שאחרי.

בר כהן | צילום: רונן פדידה. חולצה: Cos, מכנסיים: Emanuel, חגורה: Helga Design, תכשיטים: Keren Wolf
בר כהן | צילום: רונן פדידה. חולצה: Cos, מכנסיים: Emanuel, חגורה: Helga Design, תכשיטים: Keren Wolf

"משהו בסגר הזה גורם לך להסתבך עם שעות שינה, אפילו עם אוכל. אני בסטרס, אבל הוא טוב", היא אומרת, "בסופו של דבר אנחנו אנשים אנונימיים שיוצאים מהבית ומקבלים כמות מטורפת של אהבה. הרשת והרחוב זה דברים שונים לחלוטין. ברשת יש דברים לא כל כך נחמדים אבל ברחוב אין תגובות רעות".

יש תגובה לא נחמדה שאת זוכרת במיוחד?
"המשפחה שלי ארגנה לי מסיבה עם כל התומכים בבר בירושלים ומישהו הגיב שאני אימא…תשלימי לבד. או שבמקום ללכת לילד שלי הלכתי לחגוג כדי לקבל… את יודעת. אבל הם לא יודעים שגם אם לא הייתי חוגגת, כנראה שהייתי מנשקת את ליאו, אבל לא מעירה אותו באמצע הלילה כי הוא פעוט".

את חושבת שאם היית אבא, התגובות שהיית מקבלת היו אחרות?
"לא. אני גם לא באתי עם דגל של האימהות החד הוריות או שאני אישה. אני אוהבת ותומכת בנשים וכיף לי שאישה ניצחה. אין לי בעיה עם ביקורת, אבל אין לי את הפריבילגיה להתעסק בזה. אני אימא. סיימתי מקום שני וכשאני קמה בבוקר אני רק חושבת איזו תועלת אני מפיקה מהדבר הזה כדי לקדם את עצמי, לייצר פרנסה ולשפר את החיים שלי ושל הבן שלי. אין לי עניין להתעסק במה שלא מוביל אותי לפרנסה".

"לא באתי עם דגל של האימהות החד הוריות או שאני אישה. אני אוהבת ותומכת בנשים וכיף לי שאישה ניצחה. אין לי בעיה עם ביקורת, אבל אין לי את הפריבילגיה להתעסק בזה. אני אימא. אין לי עניין להתעסק במה שלא מוביל אותי לפרנסה"

 

איך החיים המקצועיים שלך נראו לפני התוכנית?
"למדתי מדעי החברה ואחרי שסבא שלי נפטר עזבתי הכל. טסתי לארצות הברית, חוזרת לעבודות מזדמנות במשרדים ומבינה שזה לא בשבילי. אני לא בן אדם של שמונה עד חמש במשרד. אני צריכה אנשים, לדבר ולהוציא אנרגיה. גם את העבודה כמעצבת גבות לא ראיתי כמקצוע, אבל התחלתי וראיתי שנורא כיף לי. קיבלתי תגובות טובות, בנות התחילו לבוא לדירה שלי מפה לאוזן ואני מתה על זה".

אז את הולכת להיות מושיק טקו הבא?
"לא, כי אני בר כהן. אני חושבת על לפתוח מקום משלי, להגדיל את זה ואפילו להוציא מוצר. אבל כרגע אני נזהרת מאוד לדבר כי הכל טרי ואני עוד חושבת לאן אני רוצה לקחת את זה".

בר כהן | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, סריג ומכנסיים: Emanuel
בר כהן | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, סריג ומכנסיים: Emanuel

את חושבת שאם היית אבא, התגובות שהיית מקבלת היו אחרות?
"לא. אני גם לא באתי עם דגל של האימהות החד הוריות או שאני אישה. אני אוהבת ותומכת בנשים וכיף לי שאישה ניצחה. זה לא מורכב. גם אמרתי כמה פעמים על נתנאל שהוא גבר והוא ראוי מאוד. אם בן אדם צועק עד הסוף – אני מעריכה את זה. אם בן אדם שלא קם לשולחן שבת ונשאר במיטה, לא מחפש תשומת לב אלא מבקש שקט – אני מעריכה את זה. אני חושבת שכל מי שישב בבית היה ראוי, גם הגברים וגם הנשים".

יש דיבור שאת אייקון פמיניסטי חדש. זה מדבר אלייך?
"אני לא יוצאת באמירות גדולות. לאורך כל העונה אמרתי שאני לא מבינה כלום בפוליטיקה, ולא מדברת על נושאים שאני לא מבינה בהם כמו שצריך. אבל זאת אני, לא כי אני אישה. אני חיה את הרחוב ואת החיים עצמם. אני לא חושבת שאישה צריכה לקבל יותר כסף מגבר כי היא אישה – אלא כי זה לא פייר שהיא תקבל פחות בגלל זה. צריך להיות שוויון ושמי שמוכשר ירוויח בהתאם, לא משנה אם הוא גבר או אישה".

שברון לב טראנס אטלנטי

נדמה שאבק הכוכבים תמיד היה בכיס של כהן. היא נולדה וגדלה בירושלים, למדה במגמת תיאטרון, רקדה בלהקה עירונית ותפקדה כאחות בכורה לשחר ויובל. לאורך כל השיחה היא מתארת משפחה גדולה, חמה ועמוסה באהבה, חיבור עמוק לסבא וסבתא והורים שהקריבו הכל למען המשפחה. אולי אפילו יותר מדי.

אז ממי ירשת את הפלפליות?
"האמת היא שעד גיל חמש הייתי ילדה מאוד שקטה. הייתי יושבת לקפל כביסה עם סבתא ועם הזמן גיבשתי את האישיות שלי. בחנתי לא מעט גבולות אבל תמיד הייתי ילדה משפחתית שמחוברת להורים, לסבתא ולסבא".

לקראת סוף התוכנית סיפרת שסבא וסבתא שלך הם מי שלמעשה גידלו אותך.
"ההורים שלי היו מאוד צעירים. אבא היה עובד מהבוקר עד הלילה ואימא החזיקה את הבית. הם ידעו שאם נהיה אצל סבא וסבתא אחרי בית הספר, זה לשים אותנו בידיים טובות. אהבנו להיות שם, נקשרנו אליהם ועם הזמן אני והאחיות שלי הפכנו להיות המשענת שלהם. הייתי עם סבא שלי חודש בבית החולים עד שהוא נפטר וכשזה קרה הייתי במשבר פסיכי. הפסקתי ללמוד, התנתקתי מהעולם וטסתי לאמריקה כדי להתמודד".

"המילה הפלה עלתה, וזה בסדר. זו אפשרות שהיא לגיטימית, אבל לא יכולתי לעשות את זה. לא הייתי נכנסת לבית האח הגדול אם לא הייתי אמא של ליאו. הכוח שלי, מהבטן, באוסול זה ליאו. זה מה שהחזיק אותי"

 

ההורים שלך התגרשו כשהיית בת 18, איך זה השפיע עלייך?
"אני חושבת שההורים שלי נשארו יחד המון שנים בשביל המשפחה ואני מעריכה את זה, אבל אני פחות מאמינה בזה. אם הם היו נפרדים בזמן, זה היה עושה לכולם יותר טוב. הניסיון לשמור על הילדים פוגע בהם. לפעמים עדיף להפריד כוחות, להיות מאושרים בנפרד ולחסוך מהילדים מריבות. בגלל שאני הבכורה זה מאוד השפיע עליי גם במערכות יחסים".

איפה זה עיכב אותך?
"בעיקר במה שקשור לאמון במערכות יחסים, לא ממקום של בגידות, אלא מתוך ההאמונה שמישהו יהיה שם בשבילי תמיד לא משנה מה. באתי למערכות יחסים עם המטען הזה והוא השפיע, אבל אני עדיין משוכנעת שלהישאר בשביל ילדים זו טעות".

ומאיפה הגיע השם נועה, שהוספת לעצמך כשם אמצעי?
"האמת שזו תוספת שאפילו לא הכנסתי לתעודת הזהות. הייתי פעם אצל רב בתקופה לא פשוטה שהייתה לי, והוא המליץ לי להוסיף את השם. אומרים שזה יביא מזל, נראה לי שזה הביא, לא?".

אנשים מגיעים לריאליטי מכל מיני סיבות. חלקם רוצים לקדם את העסקים שלהם, יש מי שרוצה להירפא מנטל אנונימיותו ולפעמים הם סתם נקלעו למשבר אמצעי החיים שטיול ארוך בחו"ל כבר לא יתקן. במקרה של כהן, אישה שמסדרת לא מעט גבות בתוך הבית ומחוצה לו לפרנסתה, המטרה הייתה ברורה, המניע היה כלכלי והיא מעולם לא התנצלה על זה. נכון, זה קשור לסיפור טראנס אטלנטי, לב שבור וילד מתוק.

בואי נדבר על אמריקה.
"קודם כל אני רוצה להבהיר, לא גרתי במרתף. זו הייתה יחידת דיור גדולה ששייכת לדוד שלי. מגיל 22 אני טסה וחוזרת לארצות הברית. בפעם האחרונה שטסתי לשם, הכרתי את האבא של הילד שלי".

התאהבת באנגלית?
"הוא היה מאוד שונה מהטיפוס הישראלי, לא האמנתי שהוא בכלל ירצה אותי. הוקסמתי, התאהבתי, לא ראיתי ימינה ושמאלה. התקשורת בינינו הייתה מאוד טובה בהתחלה, ואחרי כמה חודשים נכנסתי להיריון. זה היה מאוד מאוד קשה, גם בהתחלה וגם לאורך כל ההיריון".

הייתה לך התלבטות?
"המילה הפלה עלתה, וזה בסדר. זו אפשרות שהיא לגיטימית, אבל לא יכולתי לעשות את זה. אבא שלו קיבל את זה והחלטנו להמשיך, אבל זו לא הייתה הדרך הנכונה. ידעתי שהאחריות תהיה עליי לא משנה מה יקרה, ואין מאושרת ממני. לא הייתי נכנסת לבית האח הגדול אם לא הייתי אמא של ליאו. הכוח שלי, מהבטן, באוסול זה ליאו. זה מה שהחזיק אותי".

"לנשים קשה לדבר על טיפולים קוסמטיים אבל אני לא מתביישת בזה. אישה צריכה לעשות כל מה שגורם לה להרגיש טוב עם עצמה בכל גיל, עם מזרק או בלי. עשיתי קצת במצח ובשפתיים, ואני לא מבינה מה העניין בלא לדבר על זה"

 

את אישה צעירה בת 28, בארץ אחרת, עם לב שבור ותינוק בבטן. איזה פחדים עברו לך בראש?
"איך תסתדרי? מה תעשי? מה יגידו עלייך? הפחדים שלי נבעו בעיקר מהשאלה של מה החוסר יכול לעשות לילד שלי – ועם זה אני חיה. אני עושה הכל כדי שהוא לעולם לא ירגיש שמשהו חסר לו".

ואיך הנפש הייתה במצב הזה?
"הייתי שבר כלי. בחודש תשיעי הראיתי לכולם שאני נורא חזקה אבל בפנים הייתי גמורה. אם היו אומרים לבר הצעירה שהייתה בהריון ולא ידעה מה יהיה איתה, שהייתה במקום שחור, קר ובודד, שתוך שלוש וחצי שנים היא תהיה בגמר של האח הגדול, שאנשים יאהבו אותה ויקראו לה לביאה וחזקה – לא הייתי מאמינה".

אבא שלו היה נוכח בלידה?
"הוא לא היה בלידה, וזה מאוד קשה לחוות לידה בלי חיבוק של האדם שיצר אותו איתך. אימא שלי הייתה איתי והשתדלתי לא להתעסק במה אין, כי ידעתי שזה רק יפגע בי. התפקיד שלי הוא לגדל אותו ואין לי פריבילגיה להישבר. זו הסיבה שיצאתי מהבית והחלטתי לא להתעסק בסחלה. אני מתעסקת רק באיך אני משפרת את החיים של הילד שלי. נקודה".

אז את חוזרת לגבות?
"אחרי החגים כמובן. אבל אני רוצה לפתח את זה, להגדיל את זה. לשווק דברים, לייצר עבודה באינסטגרם. לא משנה תגובות רעות או לא – אני חושבת שאי אפשר להגיד שאני לא אמיתית. אני משדרת כנות ולויאליות, ונראה לי שאנשים ישמחו לשמוע מה אני חושבת על דברים. אני אמינה וזה מוכר".

מעניין אותך להיות מפורסמת?
"מעניין אותי איך אני מתחילה לעבוד ואיפה אני הולכת לעשות את הבוטוקס הבא במצח", היא צוחקת, "לנשים קשה לדבר על טיפולים קוסמטיים אבל אני לא מתביישת בזה. אישה צריכה לעשות כל מה שגורם לה להרגיש טוב עם עצמה בכל גיל, עם מזרק או בלי. עשיתי קצת במצח ובשפתיים, ואני לא מבינה מה העניין בלא לדבר על זה. אגב, עם איפור אני לא מסתדרת. לפני הכניסה לבית סבתא שלי קנתה לי מייקאפ של אסתי לאודר, אני חושבת שעדיין לא פתחתי אותו".

ומה לגבי פרסום משקפי שמש? לא הפסיקו לדבר על המשקפיים שלך בחוץ.
"אני מבינה שהייתה סנסציה לגבי המשקפיים שלי, שהיו מאוד זולות יש לציין. אני כל הזמן מאבדת דברים אז כואב לי הלב על משקפיים יקרות. גם על בגדים אני חולה, אבל אני אומרת שטעם טוב לא קונות בכסף. אני מתה על מותגי על אבל אין לי כסף לקנות אותם, אז אני אחפש את הדבר שהכי דומה, מחמיא ומחטב. אני בר הפשוטה. עם ג'ינס וטישרט. הכי מתחברת לקז'ואל בקלאס ומעולם לא לבשתי שמלה. אני אוהבת לראות את זה על נשים אחרות אבל עליי זה מרגיש אחרת. תמיד אמרתי שאני אתחתן עם אוברול".

בר כהן, שער אוקטובר 2022 | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, חליפה: Helga Design
בר כהן, שער אוקטובר 2022 | צילום: רונן פדידה, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלכס גידרון, איפור: אדיר פימה, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, חליפה: Helga Design

צילום רונן פדידה, ניהול קריאייטיב טל קליינבורט, סטיילינג אלכס גידרון, איפור אדיר פימה, שיער דניאל איקו ל־Artbook

>> הגילוי המטלטל של רנא רסלאן: "פתאום אמרו לי תכירי, זה אחיך היהודי"