שי לי שינדלר מצטרפת למחאה נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה

שי לי שינדלר בגאלת התערוכה "אלבר אלבז: מפעל החלומות" במוזיאון העיצוב חולון | צילום: לנס הפקות
שי לי שינדלר בגאלת התערוכה "אלבר אלבז: מפעל החלומות" במוזיאון העיצוב חולון | צילום: לנס הפקות

שי לי שינדלר, ענת הראל, איה כורם ואחרות קוראות למחאת נשים כנגד ההפיכה המשפטית של הקואליציה. הן קראו לעוקבות להגיע להפגנה הקרובה במוצ"ש כדי למנוע פגיעה בזכויות נשים

88 שיתופים | 132 צפיות

כבר כמה שבועות שהארץ סוערת נגד הרפורמה המשפטית שהממשלה הנוכחית מתכננת בישראל: שינוי פסקת ההתגברות, שינוי בוועדה לבחירת שופטים וצעדים נוספים שיפגעו קשות בעצמאותה של מערכת המשפט ובזכויות האדם בישראל. וכאשר זכויות אדם נפגעות – הראשונות להיפגע הן הנשים, שמעמדן מראש פגיע יותר מגברים בישראל.
שורה של מחאות כבר נרשמה נגד הצעדים הללו, שעלולים לרוקן מתוכן את הדמוקרטיה הישראלית: צמרת הכלכלנים בישראל חתמה על עצומה כנגד המהלך, ראשי האוניברסיטאות יצאו כנגדה, נגיד בנק ישראל הזהיר מפני הסכנה בירידת האשראי של ישראל, בכירי ההייטק בישראל קראו לעצור את הרפורמה ואף יזמו שביתה בת שעה השבוע. הבוקר הכריזה עינת גז, מנכ"לית ומייסדת "פאפאיה גלובל" ואולי האישה הישראלית הבכירה בעולם ההייטק, כי החברה תוציא את כל כספיה מישראל בשל הרפורמה. בעקבות ההכרזה הזו עוד שתי קרנות הון סיכון הודיעו הבוקר כי לא יחזיקו יותר כספים בבנקים בישראל.

בחודש האחרון נערכות מדי מוצ"ש הפגנות ענק כנגד ההפיכה המשפטית בכיכר הבימה וברחוב קפלן בתל אביב. בין היתר משתתפות בהפגנות קבוצת "בונות אלטרנטיבה", שגם הנהיגה גיבוש קואליציה של ארגוני נשים, ברגע שהתברר האחוז הכמעט אפסי של נשים בקואליציה הנוכחית וכי חברים בה גם אנשי מפלגת נעם, מפלגה שבחזונה ישנן מטרות מובהקות שמשמעותן צמצום זכויות הנשים והלהט"ב בישראל.

>>> שני כהן מצטרפת למחאת הסלבס נגד סגירת התאגיד: "מנסים לייצר פה פאניקה ובריונות"

בשבת הקרובה הנוכחות של "בונות אלטרנטיבה" עולה שלב בהפגנות, והן קוראות לכל נשות ישראל להצטרף כדי להגן על זכויות הנשים שנמצאות בסכנה ממשית כרגע בישראל: "הממשלה החדשה מנסה להתערב בצורה גסה באורח החיים שלנו, בעצמאות שלנו, בבחירות שלנו כנשים, במאבק על החופש שלנו", כתבו בקריאה שלהן והוסיפו: "חשוב להשמיע קול ברור: אני לא אתן שיחליטו איפה הבת שלי תשרת. אני לא אתן שיחליטו עבורי האם ואיך ללדת. אני לא אתן שיחליטו עבורי האם להתגרש, איפה לשחות, איך להתלבש, ואיזה מיקום לתפוס באוטובוס. הקול שלנו חייב להישמע. עכשיו. לפני שיהיה מאוחר מדי ונמצא את עצמנו במדינה עם אפליה מעוגנת בחוק, שתחזיר אותנו אחורה. שבת הקרובה 18:30 ברחוב קפלן 24 תל אביב. בואי לבושה באדום".

>>> איראן זה כאן, עוד רגע. תקשיבו למי שהצליחה להימלט משם בזמן

אל המסר הזה הצטרפו גם לא מעט סלבס ומשפיעניות רשת שהביעו דאגה מהצעדים שמובילים בדורסנות נתניהו ויריב לוין. כך למשל המגישות שי לי שינדלר וענת הראל העלו את הקריאה להצטרף להפגנה עם המסר של מחאת הנשים:

גם איה כורם ומשפיעניות נוספות העלו סטוריז דומים וקראו להצטרף להפגנה בשבת, כדי למנוע את הפגיעה בזכויות נשים:

מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה, מסכמת: "אני שמחה שמחאת הנשים מתרחבת. זה השבוע השלישי שאנו יוצאות להפגין ולהשמיע את הקול שלנו. אנחנו לא ניתן שיקחו אותנו אחורה. אין מקום במדינת ישראל לאפליה והדרה בחסות החוק. אנחנו כאן כדי להגן על הזכויות שלנו".