כל התעשייה הכירה את אישיותו הסליזית של שי אביטל. למה כולם עדיין שותקים?

שי אביטל | צילום: אינסטגרם reshettv@
שי אביטל | צילום: אינסטגרם reshettv@

כל התעשייה מכירה מקרוב את אישיותו הסליזית, הנצמדת, הלוחשת, של שי אביטל. ועדיין, כל היח"צנים, מאפרים, צלמים וסטייליסטים מעדיפים לשתוק. טור אישי ממי שהייתה שם

88 שיתופים | 132 צפיות

נתחיל מהסיבה בגינה איני מעוניינת להיחשף: יצר נקמנות. את מה שאכתוב פה, יהיו רבים שלא יהיו מעוניינים לקרוא וירצו לדעת מי עומדת מאחורי המילים האלה. 

אני מכירה את שי מההתחלה שלי בתחום התקשורת. למעשה, שוחחנו זמן קצר מאוד לפני התפוצצות הפרשה, בענייני עבודה. את הסיפור כבר שמעתם: סוכן דוגמניות, הבעלים של סוכנות בשם עלית מודלס בישראל. כשחושבים על עולם הזוהר – היה אפשר למצוא אותו אצל שי. שי שאני מכירה היה צ'ארמר, גבר נאה לכל הדעות, מצליחן, עשיר, חי במגדלים, מוקף תמיד ביפיפיות, חלקן מיוצגות שלו.

הוא זרק הערות על החזה שלי, כל זה תוך כדי יום צילום כשכמה מטרים מאיתנו עומדת אסתי גינזבורג ועומד צלם וצוות איפור-שיער-סטיליינג וגם והלקוח

 

מההיכרות שלי איתו, ידעתי ששי החזיק בכמה תכונות בעייתיות: הוא היה Close Talker. לא יודעת איך זה לדבר איתו ממרחק רגיל, בלי שהכתף שלו מתחככת בשלי והוא לוחש לי באוזן, למרות שהיינו ביחסי עבודה.

מעבר לזה, הוא הרשה לעצמו לזרוק הערות על החזה שלי, כל זה תוך כדי יום צילום כשכמה מטרים מאיתנו עומדת אסתי גינזבורג ועומד צלם וצוות איפור-שיער-סטיליינג וגם והלקוח. בהתחלה הערכתי מאוד את עמדתו ורחשתי לו כבוד ולא אשקר, בגילי הצעיר זה לפעמים החמיא לי לקבל תשומת לב ממצליחן יפיוף שכזה.

>>> גם נשות מגזין "את" חטפו מהסליז של שי אביטל. על הסט היתה נטע אלחימיסטר

לא היה לו שום פחד לאבד את מה שהשיג. ושלא תחשבו ששי מגיע מבית אמיד: הוא בן למשפחה מאשדוד, אביו עבד בעירייה בעיר. שי הגיע לכל מה שהגיע בזכות עצמו.

בתרנגולות מטילות ביצי הזהב שלו, אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר, בר זומר, טיילור מלכוב, קורל סימנוביץ' ואחרות – הוא לא נגע. מכאן הגיעה הפרנסה שלו, הזוהר והקשרים. דמן של הנשים האחרות היה מותר, אלה שעוד לא הביאו לו את כל זה, ועליהן אנחנו שומעים בשנה האחרונה.

שי אביטל וקורל סימנוביץ' | צילום מסך: מתוך אינסטגרם coralsimanovich@
שי אביטל וקורל סימנוביץ' | צילום מסך: מתוך אינסטגרם coralsimanovich@

אני רוצה להלין על שני דברים אשר צורמים לי בכל הפרשה: האחד הוא תגובותיהן של המיוצגות שלו, כאילו עם גילוי הפרשה הן היו בהלם מוחלט. כשכל התעשייה מכירה את אופיו, את אישיותו הסליזית, הנצמדת, הלוחשת, אי אפשר להיות בשוק. לכל הפחות אפשר להזדעזע מחומרת המקרים. אי אפשר להגיד "לא ראיתי, לא שמעתי, לא ידעתי". אז כל הטהרניות הצדקניות שסבבו את שי – אין סיכוי שהתנהלותו חמקה מעיניכן היפות. סורי, לא קונה את זה, כי הייתי שם.

ונעבור לטהרנים מסוג אחר: כל אנשי התעשייה שסבבו את שי אביטל שנים, שסיפקו למיוצגות שלו עבודה, ביניהם אנשי יחסי ציבור שתמיד מוצאים מה להגיד על כל דבר, ולצידם מאות אנשים: מאפרים, סטייליסטים, מעצבי שיער, עיתונאים (להוציא את גיא לרר וחיים אתגר שנשאו את הדגל מתחילת הפרשה) צלמים, לקוחות ששילמו למיוצגות שלו עבור קמפיינים וסיפקו לו פרנסה – לאף אחד אין עמדה בנושא? אם אתם חברים שלו וממשיכים לתמוך בו, למה לא לבטא זאת? ואם יש לכם דברי ביקורת להשמיע כנגדו, 26 המתלוננות ישמחו לשמוע זאת. הן ישמחו לתמיכה. 

על פי ויקפדיה, גזלייטינג "כולל ניסיונות לערער את היציבות של הקורבן, ולשלול את הלגיטימיות של תפיסותיו ואמונותיו, באמצעות הכחשה, הטעיה, המעטת ערך, והסטת נושא השיחה. אנשים עלולים לנקוט סוג זה של הכחשה, במודע או באופן לא מודע, בשילוב עם מגוון טקטיקות מניפולטיביות או פוגעניות אחרות, כדי להדוף ביקורת, או להישאר בהכחשה של מעשיהם".

>>> לין פאר: "הטראומה משי אביטל חוזרת אלי כל הזמן. ניסיתי להתאבד"

כל שהקורבנות מבקשות – וגם אני שהייתי עדה למעשים כאלה או אחרים – אל תצמצמו אותן ואל תגרמו להן לחשוב שהן המציאו הכל, אל תשפטו אותן ובעיקר- ואל תשתקו. תשמיעו את קולכם, תגידו שראיתם את ההתנהגות הפסולה הזו במשך שנים ושתקתם, אולי לא הבנתם את חומרת המעשים בזמן אמת, אבל בדיעבד אתם יכולים וצריכים לגנות את מה שראיתם, להצטער ששתקתם ולא הבנתם, לא ניסיתם להבין מה בדיוק מה אתם רואים. 

אני מאחלת לשי שייקח אחריות על מעשיו ויפצה את הנשים בהן פגע (לכאורה, לאחר שתוכח אשמתו). ומאחלת לכל שאר החברה, לא לעמוד מנגד. מגיע לנשים האלה יותר מזה, לכל אישה נפגעת עבירת מין או הטרדה מינית. 


הכותבת עובדת בתחום התקשורת ושמה שמור במערכת