בתה של יסמין לוקץ' על הריאליטי בכיכובה: "אימא לא הייתה מחזיקה מעמד שם יום"

מיליארד דולר בייבי. שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון
מיליארד דולר בייבי. שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון

לשירה לוקץ' יש ייחוס משפחתי מפואר מפה ועד אמריקה, אבל יורשת המיליארדים בת ה-23 היא בחיים לא מה שדמיינתן. בריאיון חשוף היא מספרת למה הופתעה כשהציעו לה לדגמן בגדי ים, על היחסים המיוחדים עם אימא יסמין לוקץ' ומה קרה בינה ובין מאור יוסף ב"פקין אקספרס"

88 שיתופים | 132 צפיות

השבוע חגגה שירה לוקץ' יום הולדת 23 בדירת השותפים המרכז תל-אביבית שבה היא גרה בשכירות. במסיבה נכחו קומץ חברים קרובים ובתוכנית האמנותית: צפייה בתוכנית הריאליטי "פקין אקספרס", בה היא מככבת לצד מאור יוסף, אליו שודכה לצורך התוכנית מבלי שהכירו קודם כמו שאר המשתתפים. הצילומים אמנם הסתיימו כבר לפני שנה, אבל גם הוא הגיע להרים כוסית.

>> יסמין לוקץ' מ"הכרישים" מגלה מה הדבר שהיא עושה שמשגע את הסובבים אותה

לכאורה, מגורים בדירת שותפים בגילה כדי לחסוך בהוצאות, זה די טריוויאלי. בכל זאת בחורה צעירה שמגששת את דרכה בתחילת חייה העצמאיים בעיר הגדולה. אבל אצל לוקץ' זה קצת שונה. הרבה שונה. כי לא רק שיש לה אימא בשם יסמין לוקץ' – אשת עסקים, עורכת דין, כלכלנית, יזמית חברתית, משקיעת הון סיכון, כרישה אמיתית והאישה היחידה בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים", מייסדת ומנכ"לית מיזם ICON ואחת הנשים היותר משפיעות בעמק הסיליקון – יש לה גם סבתא בשם מרים אדלסון. כן, אלמנתו של המיליארדר שלדון אדלסון, וגם רופאה ואשת עסקים ממולחת בעצמה. על פי "פורבס", הונה מוערך במעל 33 מיליארד דולר, והיא נחשבת לאישה הישראלית העשירה בעולם, אז אחרי הכל מותר להניח שלוקץ' ג'וניור יכולה הייתה בקלות לחיות אחרת.

"מה זה לחיות אחרת?", היא אומרת בתגובה, "אני גרה עם החברים הכי טובים שלי. כיף לי בשותפות הזאת, שהיא חברות של שנים, וכיף לא להיות לבד גם. אם לפעמים כועסים על מישהו שהשאיר כלים בכיור".

אבל חכו שתשמעו מה יש ללוקץ' להגיד על הייחוס, ובכלל על החיים שלה. היא מדברת בפתיחות, בשפה קולחת ועם אותטיות נדירה, בלי פילטרים ובלי לעשות לעצמה שום הנחות. הכנות שלה מהלכת קסם.

"הוא היה כמו סבא לכל דבר". שלדון ומרים אדלסון | צילום: Gettyimages
"הוא היה כמו סבא לכל דבר". שלדון ומרים אדלסון | צילום: Gettyimages

בטח זורקים לך הרבה הערות על הייחוס המשפחתי. זה מעצבן שחושבים שהגעת לאן שהגעת רק בזכות זה?
"אני לא חושבת שזה לא נכון. זה מצב נתון. כולנו נולדנו למשפחה מסוימת – וגם אני – ובסופו של דבר הכסף והמשפחה קשורים. אבל כשאמרו 'שירה המיליארדרית', דחפתי את זה לפינה במוח ולא נגעתי בזה הרבה זמן. אני לא רוצה להיות לא מוכשרת ופריבילגית, ולכן חשוב לי ללמוד לתואר שאבחר בו. כסף לא יעשה אותי יותר מאושרת ואני משתדלת להיות צנועה. זה ערך מאוד חשוב. מה גם שאימא שלי וסבתא שלי עושות דברים מדהימים למען הקהילה, ואני מנסה ללכת קצת בעקבותיהן".

עם שלדון אדלסון, בן זוגה של סבתא, היה לך קשר טוב?
"הוא היה כמו סבא לכל דבר. אמנם סבא שונה, עסוק וקרייריסט, אבל הוא שם את המשפחה בעדיפות גבוהה. היו לנו ארוחות ערב איתו ויצאנו ביחד לטיולים. אנחנו גרנו בקליפורניה וסבתא והוא גרו בלאס וגאס. הוא נפטר לפני שנתיים וסבתא עדיין גרה שם, אבל באה הרבה לבקר ולעבוד כאן".

יש סיכוי שתהיי דור ההמשך של אימא שלך?
"לא. אני כרגע עובדת על הגשת מועמדות ללימודי קולנוע. לא התקבלתי לסם שפיגל, אבל העולם היצירתי ועולם הקולנוע מאוד מושכים אותי. אולי יום אחד אעשה סרט, על סיפור אהבה ורגש ברמה העמוקה שלהם, ואוציא את ה'תינוק' שלי לאור".

"חשבתי שזה נחמד לעשות משהו משלי ולהרוויח כסף". שירה לוקץ' ורומי פרנקל מאחורי הקלעים של קמפיין בגדי הים של fix | צילום: רומי רוט
"חשבתי שזה נחמד לעשות משהו משלי ולהרוויח כסף". שירה לוקץ' ורומי פרנקל מאחורי הקלעים של קמפיין בגדי הים של fix | צילום: רומי רוט

תפתרי לנו את החידה בבקשה, מה קורה בינך ובין מאור יוסף?
"לא היה בינינו רומן. מיום וחצי של צילום רואים חמש דקות על המסך, אז לא הכל יוצא מדויק לגמרי. היה לנו חיבור טוב ויש לנו חסרונות דומים, כמו הנואשות שלנו, אז מול הדברים הטובים היה גם משהו מעיק ומעצבן, ועדיין יש בינינו אהבה גדולה".

יש לך מישהו אחר?
"אני רווקה ועדיין לא הייתי בזוגיות אמיתית עד היום. חוויתי שברונות לב והיה שברון לב אחד שהשאיר אותי די ממוטטת, אבל הרמתי את עצמי ויצאתי מחוזקת. למדתי איפה אני לא מוכנה לשים את עצמי. אני רוצה להכיר אנשים טובים, יפים וחמודים, כי אני מאוד אוהבת אנשים".

בתחילת התוכנית, בעודכם נוסעים ברכב, אמרת למאור שלא די שאת הבת של… את גם הנכדה של…. והוא לא ידע על מי את מדברת.
"באתי ממוקדת ורציתי לשחרר מעצמי את העול הזה של המשפחה שלי. ידעתי שזה יעלה אז אמרתי לעצמי שאגיד את זה פעם אחת ואז יניחו לי".

למה החלטת ללכת לתוכנית טלוויזיה מאתגרת שכזאת?
"הלכתי כדי לצפות בעצמי וללמוד מזה משהו. אני בן אדם מאוד ביקורתי כלפי עצמו. שנים הקטנתי את עצמי, ומה שניהל אותי במערכות יחסים עם חברים, בקשרים רומנטיים ובעבודה, היה הסרט שרץ לי בראש. תפסתי את עצמי כמו שחשבתי שאחרים תופסים אותי, והכנסתי את עצמי לסטרס ולחצים מתוך חוסר ביטחון. רציתי להשתחרר ולחוות דברים שידחפו אותי אל הקצה, וחשבתי שזה יעזור לי כי ברגעי משבר אפשר לראות דברים אמיתיים".

שירה לוקץ' ומאור יוסף ב"פקין אקספרס" | צילום מסך, רשת 13
שירה לוקץ' ומאור יוסף ב"פקין אקספרס" | צילום מסך, רשת 13

צריך אומץ בשביל ללכת לתוכנית טלוויזיה עם בן זוג שאינך מכירה ואת נפגשת איתו לראשונה בשדה התעופה בקמבודיה.
"זה התחיל כבדיחה. גם כשלוהקתי לא חשבתי ללכת. בהתחלה חשבתי ללכת ל'המרוץ למיליון' יחד עם אימא שלי, ללכת על ליהוק של אימא ובת. חשבתי שזו יכולה להיות חוויה שנוכל לעבור ביחד. יש לנו משקעים משלנו ועדיין אנחנו חברות טובות, אבל לא היה 'המרוץ' ואז שמענו על 'פקין אקספרס' ברשת 13. אבל אימא היא טלאנטית של קשת 12, אז היא לא יכולה הייתה להצטרף".

היו לך רגעי שבירה?
"כן. התנאים היו מאוד קשים. זה לא כמו ב'המרוץ למיליון', שם יש אוכל ובית מלון. אימא לא הייתה מחזיקה מעמד שם יום. אבל גם כשהיו נקודות שבירה ידעתי שלא אוותר לעצמי".

אמרת שיצאת להרפתקה הזאת כדי ללמוד על עצמך. מה למדת?
"שאני בוכה המון. אצלי בכי זה להוציא תסכול ועצב, ולמדתי שזה לא מוריד ממני. אני מרגישה שהשתניתי כי אני מפיקה לקחים ומתייחסת היום לדברים בקור רוח. היום יש לי את הגב של עצמי ואני יכולה להיות החברה הטובה של עצמי, ובעבר זה היה ההפך. פעם הייתי הבוסית שחיפשה לתפוס אותי בדברים. 23 שנה את מדברת על עצמך בצורה מסוימת, ודפוסי ההתנהגות שלך מונעים ממך לחיות את החיים שאת רוצה לחיות – וזה מעייף ומאתגר. היום, בתקופה הקשה שאנחנו עוברים במדינה, אני מצליחה לחבק רגעים טובים".

את מטופלת?
"כן. זה גם עוזר לי ונותן לי גישה שונה לחיים, ובעיקר זה מאפשר לי לבוא ממקום של רגש וכנות מול עצמי".

"לקחתי את עצמי בידיים והיום אני מקפידה על תזונה בריאה". שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון
"לקחתי את עצמי בידיים והיום אני מקפידה על תזונה בריאה". שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון

"לא חשבתי שאני ראויה לקמפיין"

שירה היא הבכורה מארבעה. יש לה שלושה אחים צעירים ממנה: עומר החייל (20), איתי (14) ואורי (10). אימה ואביה, אורן לוקץ', בעברו עורך דין וכיום אמן וצלם המציג בתערוכות, עזבו את ישראל כששירה הייתה בת שלוש. כשהיא הייתה בת 17 הם נפרדו, "אבל נשארו חברים טובים" כדבריה.

היא למדה בבתי ספר יהודיים. "בכיתה ח' למדנו שנה שלמה על השואה", היא מספרת, ואת החופשות בילתה בישראל בבתים של המשפחה. את גיל 16 היא מתייקת כתקופה מאד בעייתית. "הייתי פלוס 20 קילו אז הלכתי על תפריט קשוח שהוביל לדיסמורפיה, ראייה מעוותת שלי את עצמי, והמשקל שלי היה כמו יויו במשך תקופה", היא מספרת. "לא הגעתי לאשפוז, לקחתי את עצמי בידיים והיום אני מקפידה על תזונה בריאה".

עכשיו לוקץ' מובילה את קמפיין בגדי הים החדש של רשת FIX הישראלית, יחד עם הדוגמנית רומי פרנקל. "הקמפיין הפתיע אותי בקטע הכי טוב", היא אומרת, "זמן קצר לפני זה הלכתי עם חברה לקניות בסנטר, והיא המליצה לי על הלבשה תחתונה של פיקס. קניתי תחתונים וחזיות וממש הרגיש לי טוב איתם, אבל קמפיין? מי חשב על זה בכלל? לא דמיינתי בחיים שאני ראויה. חשבתי שאני מכוערת מדי, ואיך אני יכולה למכור?".

אז איך זה קרה?
"הציעו לי לעשות את זה דרך הסוכנות שלי 'בולד', וחשבתי שזה נחמד לעשות משהו שהוא שלי ולהרוויח כסף. זו הייתה חוויה מדהימה".

"אני כמו ספר פתוח". שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון
"אני כמו ספר פתוח". שירה לוקץ' בקמפיין בגדי הים של fix | צילום: אור דנון

אגב, כשהגיעה לוקץ' לגיל 18, היא עלתה לארץ לבד במסגרת גרעין צבר כדי להתגייס לצה"ל בתור חיילת בודדה. "הבנתי שאני רוצה להיות חלק מהמקום שבו נולדתי, ושאני רוצה לתרום את חלקי ולהתגייס", היא מספרת. "שירתתי כמפקדת טירונים, ובעקבותיי כל המשפחה עלתה. אני אמריקאית-ישראלית אבל אני מרגישה יותר ישראלית".

הזכרת קודם אישיוז שהיו לך עם אימא.
"אימא מבחינתי היא דמות להשראה, אבל אנחנו שונות בהתמודדות הרגשית שלנו. אימא יותר איתנה וחסינה ממני. יש לה יכולת לעבור דברים עם עצמה ולהפנים, ואני רוצה לצעוק את הדברים ולבכות אותם. פעם הייתי שואלת את עצמי: 'שירה, למה? מה יש לך?'. היום אני אומרת – זאת אני, טייק איט אור ליב איט. אימא קוראת לי בשם החיבה 'לולי', ובסופו של דבר אני מי שאני בזכות הוריי. אני יודעת שלא משנה מה יקרה לי, טוב או רע, הם יהיו הראשונים לדעת".

היא מאוכזבת שאת לא הולכת בדרכה?
"אולי היא הייתה רוצה שאעשה זאת, אבל היא אומרת לי כל הזמן 'לולי, אני גאה בך', ובסוף היא רוצה שאעשה מה שטוב לי".

וסבתא?
"היא גאה בכל הנכדים. יש לי בני דודים צעירים ממני, שלושה מהם מנגנים בכינור. גם אחי שבצבא הוא מאוד חכם, אני מאמינה שהוא עוד יעשה דברים גדולים".

"אימא היא דמות להשראה". יסמין לוקץ' | צילום: עמית נעים
"אימא היא דמות להשראה". יסמין לוקץ' | צילום: עמית נעים

נראה אותך מעכשיו באירועים ובהשקות?
"לא יודעת עדיין. ברחוב כבר מזהים אותי, זה בעיקר מצחיק אותי ולא מפריע לי בכלל. למרות שזה מוזר לי לקבל מחמאות".

מה החלומות שלך?
"הכי חשוב לי להיות ראויה לעצמי ולסביבה שלי. אם אני אהיה רעה עם עצמי, זה גם יוריד את האנשים שאיתי למטה".

עם יד על הלב, יש לך גוצ'י בארון?
"יש לי תיק שסבתא שלי נתנה לי. היא נותנת לי גם בגדי וינטג' שלה. אני לא אוציא אלפים על תיק".

יש משהו שיפתיע לשמוע עליך?
"אני די ספר פתוח, נכון? אבל את יודעת מה, עשיתי טרפז בתיכון…".