משווים אותה לבילי אייליש, ובינתיים היא שורפת את הרשת עם אבא. שירה אלתרמן בריאיון

שירה אלתרמן | צילום: נועה ניר
שירה אלתרמן | צילום: נועה ניר

היא רקדנית מחוננת, זמרת בתחילת דרכה ואי אפשר להוריד ממנה את העיניים. שירה אלתרמן הפכה לכוכבת טיקטוק עם הסרטונים בכיכובה ובכיכוב אביה, עידן אלתרמן. כעת היא חולמת להפוך לכוכבת, נקודה

88 שיתופים | 132 צפיות

שירה אלתרמן אוהבת מאוד את הביטלס. גם אבא שלה, השחקן והקומיקאי המוערך עידן אלתרמן, אוהב אותם. השניים אפילו עשו קעקוע אב ובת משורה של הביטלס שבתרגום לעברית אומרת: "אהבה היא מבוגרת, אהבה היא צעירה, אהבה היא הכל, אהבה היא אתה". למרות שבאנגלית, היא מתעקשת: "זה יושב טוב יותר".

>> לוהט פה: בנה של צופית גרנט מוריד את הבגדים ומשיק אלבום

הביטלס גם אחראיים ככל הנראה לשינוי שהיא החליטה לעשות לאחרונה בחייה. מי שהחלה לרקוד בגיל שלוש, וכולם ניבאו לה כי יום אחד היא תהיה בלרינה, התחילה לשיר – והבינה שזוהי ממשות חייה. "בזמן הקורונה אבא ואני העלינו סרטון עם שיר של הביטלס וזה תפס תאוצה – הגענו לחצי מיליון צפיות", מספרת שירה בת ה-19, "אנשים אהבו וראו שקיבלתי חינוך מוזיקלי טוב, עם שירים של דייויד בואי, סטיבי וונדר, ועוד קלאסיקות שאבא שלי גדל עליהן". הצמד הפך לטריו, כאשר אחיה הצעיר אורי הצטרף לחגיגה. "אחי הוא מוזיקאי מחונן, הוא ניגן בפסנתר, עבר לקלרינט וניגן איתנו".
לפני חצי שנה היא החלה ללמוד פיתוח קול והכיוון שלה הולך ומתבהר. "משילוב של משחק, שירה וריקוד, יוצא מחזות זמר. אני מרגישה שאני קצת מכל אלה, אז כנראה ששואוביז זה הכיוון".

@shiralterman

כשמחר אנחנו שומעים את השיר הזה בלייב ????????????>>

♬ original sound – sydney

עכשיו אלתרמן היא כבר כוכבת טיקטוק רשמית, יש לה שם כמעט 100 אלף עוקבות ועוקבים, בתוספת עוד 18 אלף עוקבות ועוקבים באינסטגרם – והמספרים רק עולים מרגע לרגע. הסרטונים המובילים שלה בטיקטוק עוברים את רף הרבע מיליון צפיות, ושם, לצד סרטונים מוזיקליים שהיא מעלה עם אהיה, אפשר לחזות בה שרה, רוקדת ועושה שטויות חינניות עם חבריה לבסיס הצבאי. היא מספרת ששיווק דיגיטלי מעניין אותה, שאלה מתבקשת אחרי הכל, ומגלה כי אכן התחילו לזרום אליה הצעות לשיתופי פעולה. למרות זאת, היא לא מתפתה בקלות. "פנו אליי מחברת ממתקים, אבל לא באמת אהבתי את הממתקים שלהם אז סירבתי", היא מסבירה, "חברות אמרו לי שהייתי צריכה לקחת, אבל אותי יותר מעניין איפור ובגדים. כבר עשיתי כמה דברים בטיקטוק, ואני מקווה להתפרנס גם מזה".

>> הילדות שגונבות לאימהות המפורסמות שלהן את ההצגה (ואת הלייקים)

ויתרת בקלות על הריקוד?
"ריקוד זה בטבע שלי, ובאמת לאורך השנים חלמתי להיות בלרינה בבוא היום. למדתי שנתיים במגמת מחול בתלמה ילין, ועוד שנתיים במגמת מחול בתיכון עירוני א' – אבל אחרי שסיימתי ללמוד הבנתי שריקוד זה לא ריאלי בשבילי. הדרישה מרקדניות בלט לא הייתה לי בריאה פיזית, הייתי עצובה, ואם את סובלת כדי להגיע למקום שהמורים שלך יהיו מרוצים – אז מה עשית? התשוקה לריקוד החלה לדעוך, וכשסיימתי את הלימודים התחלתי לעשות אודישנים למשחק. קיבלתי תפקיד ראשי בסרט קצר בשם 'סולו', אחרי זה קיבלתי תפקיד של גופה ב'העיר הזאת', והיום אני מנסה את עולם המשחק. גם בריקוד הכי אהבתי את הריקודים התיאטרליים, זה מה שהייתי טובה בו".

בקיצור, מולטי טאלנט.
"לא להגזים. יש לי עוד מה להוכיח. כרגע אני חיילת, עושה יומיות, ומקווה גם להתפתח בשואוביז. ככה הייתי רוצה להעביר את חיי".

אבא עוזר לך?
"הוא לא בא איתי לאודישנים אבל לפעמים עובד איתי קצת לפני, מכין אותי ונותן לי הנחיות, אבל בסוף אומר לי 'תעשי מה שאת מרגישה'. יש לי סוכנות, ואני הולכת מדי פעם לאודישנים. הבעיה שלי היא שאני נראית מאוד צעירה – כמו בת 15 – יש לי גם קול שנשמע יותר צעיר, ותוסיפי לזה שאני 158 ס"מ. אבל מצד שני, נועה קירל היא פחות גבוהה ממני, והיא פרפורמרית מדהימה וטורפת את העולם. אני מתמידה, וזה עוד יקרה".

>> התעלפנו: המייקאובר המדהים של נועה קירל מיום ללילה

את שומעת הערות סטייל זה שאת כאן גם בזכות אבא?
"אני שומעת ואני מסכימה עם זה, אבל זה מצחיק אותי, כי זה לא עניין של פרוטקציה. הוא אבי ואני מי שאני בזכותו. אבא לא דחף אותי, הוא רצה שאני אמשיך לרקוד ורצה לשמור ולהגן עליי. הוא הזהיר אותי שאודישנים זה עולם קשה. בטיקטוק יורדים עליי לפעמים, יש תגובות רעות שאני מגיעה לדברים רק בגלל שאני הבת של, אבל אני יודעת שאני מי שאני גם בזכות עצמי".

שירה ועידן אלתרמן | צילום: נועה ניר
שירה ועידן אלתרמן | צילום: נועה ניר

היא ילדה יפה, יש לה קול דק וילדי, והיא גדלה כל השנים בשכונת בבלי בתל אביב. אביה גר גם הוא בשכונה, במרחק הליכה של חמש דקות. גירושי הוריה לפני קצת יותר מארבע שנים הפתיעו אותה ואת אחיה מאוד.

"הכי לא ציפיתי לזה", היא משתפת, "כשהם ביקשו יום אחד לדבר איתי ועם אחי אורי, שהיה אז בן שמונה, חשבתי שהם עומדים להגיד לנו שהם בהיריון. גם אחי ואני לא הרגשנו שזה בא, ולכן זה היה הלם".

>> לא רק ספיר ושניר: האחים המפורסמים שהסתכסכו

"לזכות הוריי יאמר שהם עשו את זה בדרך הכי טובה", היא ממשיכה, "אני יכולה להגיד שמדובר בגירושים קלים, ובכל זאת פרידה של הורים משפיעה על ילדים. זו טלטלה רגשית, סוג של שוק. אבא עזב את הבית ויש בין ההורים משמורת משותפת. אח שלי גר גם עם אבא, אני הולכת אליו לבקר וחוזרת לאימא".

ניכר כי היא ואחיה קרובים מאוד. "מעבר לזה שהוא מוזיקלי מאוד, הוא מדהים וחכם בצורה שלא תיאמן", היא אומרת. "הוא פותר את הקובייה ההונגרית ב-12 שניות, וכשהוא היה בכיתה ו' ואני בי-ב' – הוא עזר לי במתמטיקה".

@shiralterman

מתגעגעת קצת לימים שבאמת השתמשתי בו

♬ bowie transformation – Ali Wood

"אני אוהבת את הבית בו גדלתי כל השנים, וקשה לי לישון במקום אחר", היא מסכמת, "לאבא יש חברה כבר שנתיים וגם לאימא יש חבר – והיחסים מעולים, אז סוף טוב הכל טוב".

יש מצב שתופיעי בקרוב עם אבא?
"יצא לי להופיע איתו בכל מיני אירועים מיוחדים, ואחי הופיע עם אבא בפסטיבל מוזיקה בירושלים. בינתיים אבא ואני נוסעים יחד להופעות חיות ולהצגות בלונדון. היינו גם במחזות זמר, זו תשוקה של שנינו. היינו בהופעה של בילי ג'ואל ואבא היה גם בהופעה של ברוס ספרינסטין, עמדנו לצאת להופעה של אלטון ג'ון לפני שפרש וזה התפספס, כי זה נפל בערב הגיוס שלי".

>> "קיבלתי מלא עירויים": אימאל'ה, מה קרה לאנה זק?

מה הטעם המוזיקלי שלך?
"האלילים שלי הם הביטלס ואני אוהבת מאוד את בילי אייליש. היא מדהימה ומושלמת בעיניי מבחינה מוזיקלית, אומרים לי שאנחנו דומות ואני מאושרת מזה, וגם מהעובדה שקיבלתי את צבע העיניים הכחול העמוק משני הוריי – אז תודה לגנטיקה. אני מאוד אוהבת את המוזיקה של סטיבי וונדר, אלטון ג'ון, בי ג'יז, דיוויד בואי והראפרים מק מילר וטיילר דה קריאייטור. בארץ אני אוהבת את גיא מזיג, אלון עדר וגם את כוורת. אני קצת מיושנת לפעמים בטעם שלי".

שירה אלתרמן | צילום: נועה ניר
שירה אלתרמן | צילום: נועה ניר

אהבה יש לך?
"כן. אני מאוהבת. הכרתי את החבר שלי, שון סירוטה, כשהייתי בי"ב – וכבר כמעט שנתיים אנחנו יחד. הוא לוחם בצה"ל ואנחנו טסים בקרוב לחופשה בסנטוריני, ואני מאוד מתרגשת".

מה החלומות שלך?
"אני רואה את עצמי נוסעת ללונדון, שם האפשרויות מאוד גדולות בתחום מחזות הזמר. אופס, אימא תהרוג אותי אם תשמע, אני קשורה אליה מאוד והיא לא תאהב שאתרחק ממנה".