לא רק ספיר ושניר: האחים והאחיות המפורסמים שהסתכסכו

ספיר ושניר "האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
ספיר ושניר "האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

ספיר ושניר בורגיל לא מפסיקים להתלכלך מאז ימיהם בבית "האח הגדול" ועד עצם היום הזה, והם לא לבד בקלחת. אילו עוד אחים מפורסמים הסתכסכו עד זוב טראש? רשימת הסכסוכים הכי כואבים בתעשייה

88 שיתופים | 132 צפיות

כשאתה מפורסם נדמה כאילו כל הכביסה המלוכלכת שלך מכובסת בחוץ, וכן, גם אם מדובר בסכסוכים עם האנשים הכי קרובים לך, כמו למשל האחים שלך. ספיר ושניר בורגיל לא הפסיקו להסתכסך ולהתלכלך אחד על השנייה לאורך כל הדרך בימיהם העליזים בבית "האח הגדול", וגם מחוצה לו המצב לא פיקניק. בימים האחרונים הווליום של המריבות שלהם שובר את הרשת, וזה מזכיר לנו עוד כמה אחים ואחיות מוכרים שהיחסים ביניהם עכורים וכואבים.

>> שומרת אחותי: יולי שגיא נכנסת לנעליה של אחותה, הדוגמנית קורל סימנוביץ'

בריטני ספירס

זה לא סוד שמאז ילדותה, חייה של כוכבת הפופ היו הכל חוץ מנורמליים. הוריה מעולם לא הסתדרו אף כי לקח להם יותר משני עשורים להתגרש באופן רשמי. לפי הדיווחים היה אלים ושיכור, ולמרות זאת בית המשפט חשב שהוא האדם המתאים להיות האפוטרופוס שלה במשך יותר מעשור ולמעשה לשלוט בחייה באופן כמעט מוחלט אחרי התמוטטות העצבים שלה ב- 2008. הסיוט הזה הסתיים לפני כשנתיים כשבית המשפט שחרר אותה מכבליו אומנם, אבל הדרמה בחייה של בריטני (41) לא שככה לרגע. מרגע השחרור בריטני טענה שעברה התעללות נפשית ופיזית קשה על ידי משפחתה, והצהירה שמקומם בכלא. הקשר שלה עם אחותה הקטנה ג'יימי לין (32) בכי רע כבר שנים ארוכות, כשהשתיים מחליפות מהלומות ברשת ובשאר פרסומים ומאשימות האחת את השנייה בניכור, אנוכיות, אכזריות ושקרים. גם הקשר שלה עם אחיה הבכור בריאן (46) בן המשפחה הפחות מוכר, אינו סוגה בשושנים, כשספירס האשימה גם אותו ביחס מנצל וחוסר תמיכה לאורך השנים ולא הזמינה אותו לחתונתה לפני כשנה. גם מערכת היחסים המנוכרת שלה עם שני בניה המתבגרים היא טרגדיה מכמירת לב בפני עצמה עד שמתחשק לפעמים רק לזעוק: #savebritney

בריטני ספירס | צילום: Shutterstock
בריטני ספירס | צילום: Shutterstock

מייגן מרקל

 מרקל (41) נכנסה לבית המלוכה הבריטי בדלת האחורית כשהצליחה לכבוש את ליבו של הכבש השחור במשפחה הנסיך הארי (38), שלמרות שליטרלי נולד עם חבל טבור מזהב, לא גדל במשפחה שאפשר לכנותה נורמטיבית וזה בלשון המעטה. גם מרקל עצמה מגיעה ממשפחה לא מאוד מתפקדת, כשבארסנל יש לה שני חצאי אחים מנישואים קודמים של אביה – סמנת'ה (58) ותומאס מרקל ג'וניור (56) שאת שניהם היא שונאת ומחרימה, וכמובן את אביה, תומאס (78) שגם איתו היא לא נמצאת בקשר.

גם אחיה ואחותה למחצה של מרקל יכולים ליצור סדרה לחוד וביחד. אחותה למחצה מסוכסכת גם עם אימה ובקושי בקשר עם שניים מתוך שלושת ילדיה שאומצו על ידי סבם וסבתם מצד האב, וזאת בנוסף לכך שהיא משותקת בצידו השמאלי של גופה ועיוורת בעין אחת כתוצאה מתאונה וסובלת גם מטרשת נפוצה. אחיה גם הוא תיבת פנדורה מהלכת עם רקורד של מעצרים על אלימות וחיבה עזה לאלכוהול. מייגן כמובן לא הזמינה אף אחד מהם לחתונה המלכותית שלה עם הארי או ללידת ילדיה והשלושה מדברים אחד על השני רעות בראיונות. בראיונות וסרטי דוקו חושפניים משלהם  אחיה התעקשו שהיא אישה אופורטוניסטית, תאבת בצע, אכזרית, אנוכית וכפויית טובה שכל מה שעומד לנגד עיניה זו היא, ועל הדרך כמובן גם גזרו קופון שמן על כל הלכלוך שהסכימו לחשוף, כשסמנת'ה גם תבעה את מייגן  על הוצאת דיבה ופרסומים שקריים בהמשך לראיון הסנסציוני של מייגן והארי לאופרה וינפרי בשנת 2021.

מייגן מרקל | צילום: Chris Jackson/Getty Images
מייגן מרקל | צילום: Chris Jackson/Getty Images

 הנסיכים הארי וויליאם

כן, הם נסיכים וגדלו במציאות לא פשוטה במשפחה בלתי מתפקדת בעליל וללא אימם הנסיכה המנוחה דיאנה, שהייתה עוגן השפיות שחיבר ביניהם, אבל די. הבנו שאתם רבים למי יש יותר גדול (אנחנו מתכוונים כמובן לתכשיטים המלכותיים) וכן, ויליאם, זה נורא קל להאשים את מייגן מרקל שהעמיקה את רגשי הנחיתות/כעס/מרמור שלך על הארי (38)  אבל אתה יודע משהו ויליאם? גם אתה לא בסדר, וגם אתה וקייט, למרות התדמית החלבית, דואגים לזרוק לצהובונים חכה עם פיתיונות עסיסיים, שלא באמת עוזרים לכם בדרך לחתימה על הסכם שלום משותף. אינף איז אינף. תנו לסבתא שלכם המלכה אליזבת' עליה השלום לנוח, תקבעו מפגש אחים בפאב, תשתו הרבה בירה, ותוציאו את כל המטען שצברתם אחד על השני במשך השנים. מחכים לסרט שובר הקופות. צ'ירז.

הנסיכים הארי וויליאם | צילום: Gettyimages
הנסיכים הארי וויליאם | צילום: Gettyimages

ארון וניק קרטר

במקרה של האחים לבית קרטר למרבה הצער זה נגמר בטרגדיה גדולה. ניק (43) הוא האח הגדול מבין השניים. הוא זה שבנות רצו לתלוש לו את השיערות הבלונדיניות כשהיה הכוכב המוביל בלהקת הבנים בקסטריט בויז, וכשהוא גדל במעט, פרגן לאחיו ארון וצירף אותו מדי פעם להופעות של הלהקה, כך ששני האחים נהנו מסטטוס של אלילי נוער/כוכבי פופ  עוד בטרם יכלו בכלל להרים כוסית לחיים. הבעיה הייתה עם הצד האפל ששניהם באופן מצער נשאבו אליו. ארון פיתח התמכרות לחומרים מסוכנים כשסמים ואלכוהול הפכו לחבריו הטובים ובנוסף סבל גם מסכיזופרניה, חרדה אקוטית, ריבוי זהויות והפרעה דו קוטבית. בשנת 2019 ניק הוציא צו הרחקה נגד אחיו הצעיר, בטענה שאיים להרוג את אישתו ההרה, טענה שארון הכחיש. גם אחותו התאומה אנג'ל הוציאה נגדו צו הרחקה בטענה שאיים עליה,על בעלה ועל בתה. ארון מצידו טען שאחותם המנוחה לסלי שמתה ממנת יתר לפני יותר מעשור התעללה בו מינית כשהיה ילד, והאשים את ניק באונס והתנהגות מינית לא הולמת כלפי נשים ואף כינה אותו "אנס סדרתי". בשנה שעברה הטרגדיה המשפחתית התעצמה, כשארון נמצא מת בגיל 34 באמבטיה. אף שלפי הדיווחים מותו נגרם ממנת יתר שניטלה בטעות, אימם של האחים מתעקשת כי ארון נפל קורבן לרצח שקשור לעסקת סמים שהשתבשה. למרות היחסים העכורים ביניהם, ניק ספד לאחיו ברשת, ביכה את מותו גם על הבמה והקדיש לו שיר שכתב אחרי מותו כשכל העת הוא מקפיד להבהיר כי למרות מערכת היחסים הרגישה והמורכבת של השניים, אהב אותו מאוד וקיווה תמיד שיצליח להתאושש ולהבריא.

ארון וניק קרטר | צילום: Shutterstock
ארון וניק קרטר | צילום: Shutterstock

ג'ואן פונטיין ואוליביה דה הבילנד

אל תתנו לשמות המשפחה השונים לבלבל אתכם. מדובר באחיות ביולוגיות על מלא מבטן ומלידה. אוליביה הבכורה וג'ואן הצעירה נולדו בהפרש של 15 חודשים האחת מהשנייה. שם המשפחה השונה אגב הוא לא מנישואים, אלא נעשה כאקט הצהרה/מחאה מצד ג'ואן שאימצה את שם משפחתו של אביה החורג כדי לבדל את עצמה מאחותה הבכורה אותה לא ממש חיבבה לאורך חייה. עד כמה היחסים בין שתי האחיות היו מורכבים/דרמטיים? תחשבו על לתקוע אצבעות בשקע חשמל כשאתם גם יחפים ודורכים על רצפה רטובה, מדובר בחתיכת פיצוץ. רצה הגורל ושתי האחיות הפכו לשחקניות מבוקשות כבר מגיל צעיר, ולמעשה התחרו על התהילה והצומי כל חייהן. 

אוליביה מוכרת בעיקר מ"חלום ליל קיץ","הרפתקאות רובין הוד" ו"חלף עם הרוח", ושיא הקריירה של ג'ואן הגיע עם זכייתה בפרס האוסקר בשנת 1942 עבור תפקידה בסרט "חשד". אממה? לגורל חוש הומור קצת אכזרי, ומי שהתמודדה מולה בטקס על הסלון היוקרתי הייתה אחותה אוליביה, שהייתה מועמדת עבור תפקידה בסרט "עכבו בעד השחר". ג'ואן זכתה והאות לנתק שנמשך עשורים ארוכים בין השתיים ניתן. אוליביה אגב עקפה בסוף בספירה את אחותה הצעירה, לקחה 2 פסלי אוסקר לביתה וגם הייתה מועמדת יותר פעמים ממנה (חמש לעומת שלוש). למרות זאת, היא לא שכחה כנראה את הכאב הצורם שבהפסד הראשון לאחותה, וכשג'ואן ניגשה לברך אותה מאחורי הקלעים לאחר זכייתה בפרס בפעם הראשונה בשנת 1946, אוליביה הפנתה לה את גבה והתרחקה בהפגנתיות. ג'ואן אף מספרת כי כשאוליביה הייתה בת תשע, זו קיבלה מבית הספר מטלה במסגרתה הייתה צריכה לכתוב מה הייתה מורישה לאחד ממכריה. לפי ג'ואן אוליביה כתבה בחיבורה שהיא "מורישה את כל היופי שלי לאחותי ג'ואן, מכיוון שאין לה כזה כלל”. לדבריה היחסים העכורים לא היו מוגבלים רק לעלבונות, אלא כללו גם תקיפות פיזיות שכללו משיכות בשיער וקריעת בגדים כשאוליביה אפילו שברה את עצם הבריח של ג'ואן כשזו הייתה בת 16 כשדחפה אותה בבריכה וקפצה עליה. ב-1955 אוליביה עברה בעקבות בעלה השני לצרפת וזה קנה לאחיות כמה שנים של יחסים סמי קורקטיים, עד למות אימן בשנת 1975. אז ניצת הפיצוץ מחדש ובעוצמה מרובה. "היא לביאה ואני נמרה. חיות שלא מסתדרות", הגדירה ג'ואן את היחסים ביניהן. "אפשר להתגרש מאחיות בדיוק כמו מבעלים. אני לא בקשר איתה וגם לא מתכוונת להיות", הכריזה, ואכן השתיים לא יישרו את ההדורים עד מותה של ג'ואן בגיל 96 בשנת 2013. אוליביה נפטרה בשנת 2020 בגיל 104.

ג'ואן פונטיין ואוליביה דה הבילנד | צילום: Gettyimages
ג'ואן פונטיין ואוליביה דה הבילנד | צילום: Gettyimages

 נואל וליאם גלאגר

נואל (56) וליאם גלאגר (50). שני בריטים מחוספסים, אחים, רוקרים מוכשרים אבל מתוסבכים ועם פה מלוכלך. ליאם הוא זה שהקים בשנת 1991 את אואזיס (שנקראה במקור הגשם טרם הצטרפותו של נואל), הלהקה שבזכותה הם הפכו לאגדה בעולם הרוק ונחשב לפנים ולקול של הלהקה, ואילו נואל היה זה שנחשב למוח הגאוני מאחורי להיטיה המצליחים. על הבמה הם היו דינמיט, אבל לא ידעו לנטרל את הפתיל גם מאחורי הקלעים. מה שהחל בהתנצחויות עצבניות, מסוממות ולעיתים אלימות כבני נוער, הלך והתעצם במהלך השנים כשלעיתים הפיוזים היו כה לוהטים עד כי היה זה רק כצעד מהתפוצצות מוחלטת גם על הבמה.  

בשנת 2009, הדגל השחור בעולם הרוק הונף כשנואל גלאגר הכריז באופן דרמטי באתר הלהקה כי הוא פורש: "עם כל הצער ועם הרבה הקלה אני מודיע על עזיבת אואזיס", כתב  ומאוחר יותר הסביר: "אנשים יכולים להגיד או לכתוב מה שהם רוצים, אבל לא יכולתי להמשיך לעבוד עם ליאם אפילו יום אחד נוסף. הוא מתנהל כמו אדם עם מזלג בעולם של מרק". מאז ולמרות ניסיונות הפיוס בין השניים ותפילות המעריצים לאיחוד הלהקה כולל השמועות מהתקופה האחרונה על סיכוי של ממש הפעם לאיחוד, השניים היו עסוקים בעיקר בעבודה עצמאית, חתונות, גירושים, פרובוקציות, וכמובן טינוף הדדי.

נואל וליאם גלאגר | צילום: Gettyimges
נואל וליאם גלאגר | צילום: Gettyimges

מריה קארי

נקודת הפתיחה של קארי בת ה-46 כילדה לא הייתה פשוטה. כילדה לאב אפרו אמריקאי ואם לבנה, היא נחשפה כבר מגיל צעיר לגילויי גזענות קשים. נישואים הוריה לא שרדו את מבחן הזמן וכשהייתה בת 3 התגרשו. היא עברה לגור עם אימה, ואחיה הבכור מורגן (63) ואחותה אליסון (60) נותרו בחזקת האב. היחסים בין האחים מעולם לא היו קרובים וגם בתוך המשפחה עצמה גילויי אלימות, שכרות וסמים היו אורחים קבועים. בשנת 2020, הרבה אחרי שכבר הייתה דיווה עתירת ממון ונחשבה לאחת הזמרות הרווחיות והמצליחות בעולם, קארי החליטה לכבס את הכביסה המלוכלכת ואיך נאמר זאת בעדינות? ריח של שושנים לא היה לזה. באוטוביוגרפיה שפרסמה, The Meaning of Mariah Carey, קארי לא חסכה בתיאורים קשים על כל בני משפחתה אך במיוחד על אחיה ואחותה. בין היתר, קארי טענה כי אליסון סיממה אותה בעודה בת 12 בלבד, גרמה לה לכוויות מדרגה שלישית וסרסרה בה. אליסון עצמה נכנסה להיריון בגיל 15, נדבקה באיידס, הייתה מכורה לסמים, חוותה פגיעה מוחית כתוצאה משוד אלים, עבדה כפרוצה ובסופו של דבר גם הפכה להומלסית. גם אחיה של קארי, מורגן, מתואר באוטוביוגרפיה כאדם מתוסבך בעל נטייה להתמכרויות ואלימות. קארי מספרת כי הוא החליף מהלומות עם אביהם ואף היכה את אימם. בנוסף טענה כי הוא היה מוכן לעשות הכל בשביל כסף, כולל להסכים להפוך לרוצח שכיר עבור אישה שביקשה ממנו לרצוח את בעלה, ולא ביצע בסוף. שני האחים תבעו את מריה שמתעקשת לכנות אותם כ"אחיה לשעבר" בסכום של יותר ממיליון דולר על "עוגמת נפש" וטענו כי הספר כולו הוא גיבוב של שקרים, המצאות והגזמות שהסבו להם נזק נפשי וכלכלי כאחד. שניהם אגב הפסידו. גם היחסים עם אימה ידעו עליות ומורדות לאורך השנים, כשמריה אמרה שהיא סולחת לאימה אבל אין לה כל כוונה להפוך אותה לבת בית בחייה או לחבק אותה באהבה.

מריה קארי | צילום: Shutterstock
מריה קארי | צילום: Shutterstock