תפדלי, וולקאם: רק שעת טיסה, ואת בריזורט מפואר בשארם א-שיח'

חופשה בשארם. פור סיזנס | צילום יח"צ
חופשה בשארם. פור סיזנס | צילום יח"צ

מלון "פור סיזנס" בשארם א-שיח' הוא גן עדן של נופש, מלא בגינות קסומות, צופה לים צלול, מעוצב ביוקרה שקטה ומלא ב-900 אנשי צוות שכל רצונם הוא שתתענגי על כל הטוב הזה - במרחק של שעת טיסה

88 שיתופים | 132 צפיות

עם הנחיתה בשארם אל-שיח', הדרך הקצרה משדה התעופה החדש למלון ה"פור סיזנס" לא מרמזת על העתיד לבוא. הכניסה רצופה כוונות טובות: נוף מדברי דרמטי, רוח כדים נעימה ושדרת דקלים ארוכה שמביאה אותנו באלגנטיות למתחם של הריזורט העצום הזה. ריזורט, כי לקרוא לו מלון זה אנדרסטייטמנט. התחושה באיזור הלובי היא של כניסה לארמון בסגנון אלף לילה ולילה. התקרה בגובה שבעה מטרים, נברשות ענק מרחפות בתקרה וסידור פרחים עצום תופס את מרכז החלל, נוף משוגע שצופה אל הים וסוללת אנשי צוות אדיבים ומחויכים מקבלים את פני האורחים: תפדלו, וולקאם. הם כבר יודעים: הגענו לגן עדן.

>> אם לראות ולמות אז ככה: יין, פחמימות ונוף עוצר נשימה בנאפולי

Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
אוירת אלף לילה ולילה. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
אוירת אלף לילה ולילה. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ

רושם ראשוני

הריזורט ממוקם במפרץ שנקרא Sharks bay בנקודה הצפונית ביותר של שארם, על שטח עצום של כ-300 דונם, עם רצועת חוף פרטי מטופח במיוחד. גינות מוריקות (אין שעה ביום בה לא הבחנו בגננים שמטפלים ביופי הזה), מזרקות בעיצוב אקזוטי ומפלי קיר מרשימים מתחת לגשרים חמודים, שיחי פרחים בכל הצבעים, שבילים מסומנים בין המדשאות ונוף מטורף של הים. אם לא די באלה, ממוקם מול הספוט הזה אי קטן בשם טיראן שאינו מיושב – אבל מוסיף נופך דרמטי למראה הנשקף מכל פינה במלון (למקרה שלא הספיקה לכן הדרמה של חשש מביטול הטיסות הישירות לסיני).

Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ

שיטוט בריזורט

בשיטוט רגלי או בנסיעה עם הבאגי שעומד לרשות האורחים, מתגלות עוד ועוד פינות נסתרות וקסומות עם נקודות תצפית נהדרות לים ולהרים. בכל מקום אנשי ונשות צוות שרק מחכים לבקשה הכי קטנה – ומיד ניגשים למלא אותה. 900 אנשי צוות מתפעלים את מלון ה"פור סינזס", מה שמבטיח את זמינות ואיכות השירות בכל רגע נתון. הגינה הקטנה שאליה מובילות מדרגות מתעקלות מעל הים היא ספוט מושלם לארוחת ערב רומנטית, מסאג' זוגי פרטי או הצעת נישואין – כולם אירועים קטנים ואינטימיים שהמלון מספק על פי דרישה בקלי קלות.

ספוטים עוצרי נשימה. Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
ספוטים עוצרי נשימה. Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
פינות חמד קסומות בכל מקום. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
פינות חמד קסומות בכל מקום. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ

>> חופשת הכל כלול באלפים הצרפתיים? בקיץ? ובכן, כן

הסוויטות והחדרים

289 סוויטות וחדרים (גדולים במיוחד) יש במלון, מתוכם כ-90 באגף החדש. עין לא מיומנת לא תבחין בהבדל בין האגף הישן לחדש, משום שהעיצוב החיצוני זהה לגמרי: מבנים בצבעי חמרה עם חלונות מקושתים, צריחים בגג והמון המון ירוק. החדרים באגף הרגיל מעוצבים בסגנון אותנטי; יוקרה אוריינטלית המתבטאת בטקסטיל ובחומרים. הנוף זהה, גם הגודל של החדרים והסוויטות, וגם רמת האבזור. ביקרנו בסוויטת "פאלאס", וילה מטורפת באמצע הריזורט, מוקפת גן פרטי, בריכה מפנקת, חניה פרטית וחללים עצומים ומפוארים כמו לסולטנים – לא פחות מ-565 מ"ר של פאר. הסוויטה כוללת שלושה חדרי שינה, חדר אוכל, חדר כושר, בריכה, חדר הלבשה עצום ואולם אמבטיה ומקלחת עם סאונה וכל פינוק אפשרי. הוילה מתאימה לאירוח של 10 אנשים ומחירה כ-35,000$ ללילה. סוויטה נוספת שביקרנו בה ה"רויאל סוויט", 490 מ"ר של פאר אוריינטלי: ריפודי משי ופתשן, נברשות ענק, מדשאה ענקית מול הים וכמובן – בריכה פרטית. יש מטבח ענקי עם כניסה נפרדת לצוות (אם במקרה תזמינו את השף הפרטי שלכם לחופשה) במחיר של 15,000$ ללילה. יש גם סוויטות צנועות יותר, כמו סוויטת "סי וויו" באגף החדש, 156 מ"ר של פאר ונוחות ומחירה הוא 1500$ ללילה. עבור מי מכן שפחות בקטע של סוויטות רחבות ידיים ומתעניינות במציאות, נספר שהחדר הזול ביותר ממוקם באגף הותיק של המלון. "סופיריור פאלם וויו" הוא חדר בגודל 70 מ"ר, עם נוף לגנים ומחירו 310$ ללילה.

סוויטת רויאל. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
סוויטת רויאל. Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
אחת מסוויטות השינה בוילת 'פאלאס'. Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
אחת מסוויטות השינה בוילת 'פאלאס'. Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ

החדר בו התארחנו: פרמייר סי וויו

התארחנו באגף החדש, חדר של 79 מ"ר במפלס העליון שמשקיף לנוף הפתוח של הים. המבנה טובע בירוק ושולי הגג שלו מדורגים, כמו במבצר. החדר הוא התגלמות המושג "יוקרה שקטה", מעוצב בצבעי חול המתמזגים בכחול ים וחמרה. מאווררי תקרה שקטים ומזגן נעים קידמו את פנינו. על השולחן חיכו קעריות קריסטל עם מיני פיצוחים טריים, פירות יבשים שלצידם מפיות תחרה רקומות ובקבוקי מים ממותגים עם תמונה שלנו (מהאינסטגרם הפרטי!), בכיתוב "ברוכים הבאים" – בהחלט התחלה מבטיחה. העיצוב מודרני עם נגיעות ערבסק, ומבחינה פרקטית, חדר הארונות מרווח ומכיל כל מה שצריך: שקיות בד לכביסה, מגהץ, קרש גיהוץ וגאדג'טים של צחצוח נעליים. חדר הרחצה מפנק במיוחד: אמבט אליפטי ענקי, חלונות מקושתים מראה עם פיתוחים מוזהבים הפכו את חוויית הרחצה למענגת. העיצוב מוקפד ויעיל: טריקת דלתות שקטה, חשמל חכם, פריטי אומנות (אפילו באמבטיה), בדי ריפוד משובחים ושטיח מודרני רך, שחלילה לא ישרוט לנו בכפות הרגליים. היציאה למרפסת מהפנטת. בערב, בשעות בין ערביים, מתחילה לנשוב רוח נעימה מול נוף יפהפה של צידו האחר של המפרץ.


Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ

המיטה

המיטה עצומה בגודלה, גבוהה במיוחד, שממש הצריכה טיפוס. מצעי כותנה מצרית (אלא מה) מעומלנים וצחים, רקומים בזהב עם לוגו העלה של "פור סיזנס", שישה כרים ברמות שונות של פלאפיות. מה נגיד, מיטה של מלכים.

חדר האמבטיה

אנחנו עדיין בחדר, כן? הרגשנו צורך לציין גם את חדר האמבטיה כאן, שהוא לא פחות מ-25 מ"ר של פאר ופינוק. על הקירות חיפוי אבן טרוורטין עם מוטיב חוזר מאיזור הכניסה, פסיפס משגע של צורות אליפטיות, מקלחת עצומה עם ראש גשם וספסל משיש, מוצרי טיפוח ורחצה בריח ממכר, חלוקי פיקה מפנקים והמון מגבות רכות וריחניות. יש גם משקל, למי ששכחה שהיא בחופשה ובכל זאת מתעקשת לבדוק את מחיר הארוחות על הסילואט.

Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ

>> גן עדן יוקרתי ולא יקר: חופשה חלומית בריברייה הטורקית

בריכה וים

אנשי הצוות של "פור סיזנס" עושים הכל כדי שהאורחים יתענגו במקסימום בכל רגע נתון על כל מתקן ואיזור ברחבי המלון והאמת חייבת להיאמר: אין שום סיבה לצאת ממנו. ברחבי הריזורט, מחכות לאורחים ולאורחות שתי בריכות ענקיות עם מיטות נוחות ואנשי בריכה שממהרים להגיש בקבוקי מים קפואים ולפרוש מגבות שמנעימות את השהייה בשמש כי בכל זאת, 37 מעלות. ה"פור סיזנס" גם מציע שני חופים פרטיים שבהם זולות רביצה מוצלות, מיטות שיזוף נוחות ופינוקי אוכל ושתיה. למי שחפצה בכל זאת במעט תזוזה, מרכז ספורט ימי מעניק את כל השירותים והציוד כדי לצלול אל הריף המתוק של המלון, בו עשרות מיני דגים צבעוניים.

Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ

ארוחת הבוקר

ידוע שמושג הזמן בסיני הוא נזיל. מה שאומר בדרך כלל תזמיני עכשיו, תקבלי בשאנטי שלהם עוד שעתיים ועד אז תתפוצצי מרעב. העניין הוא שב"פור סיזנס" מספיק עפעוף או מבט כדי שמייד יגשו לשולחן שלושה מלצרים ויענו לכל בקשה במהירות הבזק. ארוחת בוקר מהסרטים מוגשת עד השעה 11:00, למאחרות הקום באחת משתי מסעדות לבחירת האורחים, "זיתוני" האלגנטית באגף החדש או "ערבסק" האותנטית עם המזרקה, באגף הותיק מול הים. בשתיהן החגיגה מושלמת: הכל מכל טוב, בשפע, אבל לא בעומס. רשימה חלקית בלבד של מה שמוגש שם: מיץ מנגו עם חתיכות פרי ומיץ מתות שהרגע נחתך, בלינצ'סים וקרפים במילויים שונים, חמישה סוגי חלווה, זיתים וחמוצים בכל סגנון שניתן לדמיין, מיני קומפוטים עם תיבול מיוחד, חדר מתוקים הכולל כל סוג קרואסון שיש, ברד פודינג, דונאטס וכמובן, קפה שווה. בקשות מיוחדות כמו מאכלים נטולי גלוטן או צמחוניים נענות בברכה ועבור מי מעדיפה יציקות, יש עמדה של חומוס, פול ושקשוקה מעולה וחריפה.

מסעדות בריזורט

בסך הכל קיימות 13 מסעדות בריזורט, כולן מעולות (כן, דגמנו את רובן). חומרי הגלם מעולים, רמת הביצוע גבוהה, ושלא לדבר על הטעמים והשירות. "זיתוני" משנה את פניה בערב למסעדה לבנונית אסלית, טעימה בטירוף. אהבנו במיוחד את LUNA, הממוקמת על שפת הבריכה ומגישה מנות בסגנון דרום אמריקאי. זה חלומי לעלות מבילוי בחוף הים, לטבול בבריכה להצטננות ומיד להתיישב ולבלוס. YATAI האסיאתית, המעוצבת לעילא, היתה מעולה גם כן. בערב נוסף דגמנו דגים שהרגע שחו בים במסעדת REEF, הממוקמת על מצוק ממש מול הים ואהבנו מאוד. המחירים הם אמנם לא מחירי סיני שהתרגלנו אליהם מהחושות, אבל הם סבירים ביותר; מחיר ממוצע במסעדות המלון לארוחה זוגית מלאה יהיה בסביבות 400 ש"ח, כולל יין וקינוח.

Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort שארם | צילום: יח"צ

ילדים

לאלה הבאים לנפוש עם ילדים קטנים (אנחנו פחות) – יש מועדון עם פעילויות מותאמות גיל ובייביסיטר.

Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
Four Seasons Resort Sharm El Sheih | צילום: יח"צ

אטרקציות מחוץ למלון

החיים מתחילים בשארם אחרי 19:00 בערב, לקראת שקיעה, אחרי הצלילה והשנ"צ. לפני כן חם עד מאוד ואנשים נמנעים מלצאת לטייל בחוץ. ממש ליד המלון ממוקם ה-SOHO, מרכז קניות פתוח בסגנון ווגאס, עם מלא אורות וניאונים. יש בו עשרות מסעדות, בתי קפה, חנויות מזכרות, סופר מרקט, חנויות תכשיטים וגם מגרשי טניס וכדורסל מוארים. ה-Old Market (לא כזה אולד, כולה נבנה בשנות ה- 80') שווה הגעה: המוני חנויות, של תבלינים, תכשיטים וחיקויים וגם מסעדות שרק מחכות לתיירים, אז אל תתביישו להתמקח. יש גם מרכז קניות קטן במפרץ נעמה, בווייב של אילת ב-70', אפשר לוותר. אם כבר החלטתן לצאת בערב לדרינק ונשנוש, לכו ל-Farsha Cafe, ביץ' בר מגניב עם קהל כיפי ומוסיקה מעולה', כ 20 ד'ק נסיעה מהמלון.

אם בא לכן על טיולי ג'יפים במדבר, משחק במגרשי גולף, ביקור במוזיאון שארם או אתרי צלילה מרהיבים כמו ראס מוחמד וראס ג'מילה, הקונסיירז' יסדר עבורכן את הפעילויות ויתן גם טיפים שווים.

.Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
.Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
Sharm El Sheih | צילום: יח"צ
Sharm El Sheih | צילום: יח"צ

הכי אהבנו

שהמלון מבטיח ומקיים. ריזורט מפואר ומפנק עם שירות יוצא דופן והכנסת אורחים ברמה אחרת. במחיר של לילה במלון רגיל לגמרי בתל אביב, ה"פור סיזנס" מהווה בהחלט יעד לשאוף אליו.

פחות אהבנו

שזה נגמר.

מחירים לדוגמא בחודש יולי: חדר סופירייר קינג עם נוף לפאלם, אמצע השבוע לזוג כולל ארוחת בוקר:  2090 ש"ח.

להזמנת מקום במלון Four Seasons Resort שארם