מצאנו את ההאק של החיים: חופשה בריזורט סקי – דווקא בקיץ

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

ברחנו בשיא החום לחופשת הכל כלול בקלאב מד שבאלפים הצרפתיים, ויותר מכל מה שנכלל בתפריט, חווינו בעיקר מהמצרך הנדיר בישראל - שקט. אפשר לחזור?

88 שיתופים | 132 צפיות

למרות שחלפו כבר למעלה משבועיים מאז שחזרתי מחופשה בת חמישה ימים בקלאב מד ואל-דיזר שבאלפים הצרפתיים, אי אפשר לומר שלגמרי נחתי. פה ושם עולים בי פלאשבקים של פסגות מושלגות, מרבדי דשא אינסופיים, עדרי פרות ונהרות שוצפים מחד, ושל מצעים לבנים על מיטה זוגית, מרבדים רכים באדום וכחול, חדר אמבטיה מושלם ומיזנוני גבינות ומאפים מאידך. קל מאוד להתרגל לכל הטוב הזה. לי, למשל, זה לקח חצי שעה גג. נשאלתי לא אחת את השאלה "אלפים? בקיץ?! אבל מה עושים שם?", ובמידה רבה של צדק. כי בשונה מחופשת סקי, עבור רבים מהישראלים (החשדנים מטבעם) הקונספט של נופש קיצי בהרים עדיין לא מוכר ואפילו מסתורי.

>> קוראים לה "ברלין החדשה": המדריך לוויקנד מושלם בבלגרד

הקלאב בוואל-דיזר, שהוא גם הראשון מבין מועדוני הרשת באלפים הצרפתיים להתהדר בחמישה קילשונים (כוכבים בקלאב-מדית), מציע מגוון רחב של אפשרויות העומדות לרשות האורחים מרגע הצ'ק-אין וקבלת צמיד ה"הכל כלול". החל מבטן-גב על המרפסת ורביצה בג'אקוזי למי שמעדיפים את החופשה שלהם עצלה ומנומנמת, דרך שיעורי יוגה ופילאטיס המתקיימים מספר פעמים ביום, וכלה בפעילויות בגוון אקסטרימי כגון טיפוס הרים, טיולי אופניים, ראפטינג, שבילי ריצה וטיולים רגליים בטבע. הטבע, אגב, עוצר נשימה ומצדיק כל טיפת זיעה וכל שריר תפוס. בנוסף, כשמדי יום מוגשות שלוש ארוחות עשירות, מתקיימות שתי מסיבות קוקטייל וברביקיו, ובין לבין צצות ברחבי הקלאב עמדות נשנושים ופינוקים, אז ניתן גם להקדיש את החופשה לאכילה בלבד למי שמעוניינת.

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

הקלאב והחדרים

הקומפלקס בעל החזות הכפרית שוכן בעיירה העתיקה והציורית val d'isere ומוקף בנוף שהוא לבן לחלוטין בחורף וירוק בוהק בקיץ, שמבהיר מעל ומעבר לכל ספק שהאלפים הצרפתיים זה לא הסחנה. כך או כך, מדובר בתפאורה מרהיבה לחופשה בקלאב שהתואר 'מפנק' קטן עליו. בשנה שעברה, בהשקעה של כ-50 מיליון יורו, עבר הקלאב שיפוץ יסודי ושדרוג עיצובי, תוך שמירה על קו חמים ונינוח. הווייב הביתי המאפיין את חלליו הציבוריים של הקלאב מורגש היטב גם בכל אחד מ-216 החדרים בו, עם שטיחים מקיר לקיר, תאורה רכה, וילונות ארגמניים כבדים, מיטות עצומות ונוחות ומרפסות, הפונות להרים או לחצר פנימית המעוצבת כגינה יפנית. בחדר ישנו גם מיני-בר עם מגוון משקאות וחטיפים שנועדו לסתום רעב שאין סיכוי שיתעורר במהלך השהייה, ולחדר האמבטיה מצורפים מוצרי רחצה וטיפוח של מותג פריסאי בעל אפיל אקולוגי וניחוחות למות הנקרא Cinq Mondes.

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

השירות

ה-G.O's (ראשי תיבות של gentle organizers), המארחים הייחודיים לקלאב-מד, המהווים את אחד מסמליה המובהקים של הרשת, התגלו בוואל-דיזר כטיפוסים נעימים וידידותיים להפליא וכנותני שירות מצוין המשלב אדיבות, יעילות, נימוס וסחבקיות. באותה טבעיות שבה הם יסבירו לכן איך מגיעים לבריכה, הם ישבו אתכן לדרינק, ובאותה נימה בלתי פורמלית שבה יזמינו אתכן לרקוד (מסיבות במועדון נערכות מדי לילה), הם יניחו לפניכן מאפרה עוד לפני שביקשתן.

קולינריה

ארוחות הבוקר, הצהריים והערב מוגשות במתכונת בופה (מגוון אך לא עמוס מדי), הכולל תמיד אופציות טבעוניות, צמחוניות ונטולות גלוטן, לצד בשר, דגים ופירות ים, גבינות, נקניקים, ירקות טריים ומבושלים, פסטות, מאפים ושאר פחמימות נעימות. כמו כן ישנו מבחר של רטבים, ממרחים, פירות טריים וקינוחים משוכללים. לארוחות הצהריים והערב מוגש קודם אפריטיף ברחבה הקדמית, עם דרינקים, עמדות ברביקיו, מגשי גבינות ונקניקים ולחמים, שלכשעצמם יכולים לסגור ארוחה. את פרקי הזמן הקצרצרים הנותרים בין ארוחה לאפרטיף לארוחה, ניתן למלא בלעיסת מאקרונים-גלידות-ואפל בלגי על שיפוד-פופקורן-מרשמלו האורבים בפינות שונות ברחבי הקלאב.

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

פעילויות

בנוסף לבריכת שחיה ולמכון כושר, מדי יום מציב הקלאב בחירה לא פשוטה בכלל בין שיעורי פילאטיס ויוגה (המתקיימים במרפסת תחת כיפת השמיים – תענוג), טיולים רגליים בשלוש דרגות קושי, טיולי אופניים חצי חשמליים, ראפטינג, טיפוס הרים ועוד. כל אלה מתקיימים בקבוצות קטנות ובליווי מדריך מקומי, עם כל הציוד הדרוש – קסדות, מקלות טיפוס, חגורות הצלה וכיוצא באלה.

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

ההמצאה הגאונית של החופשה – המיני קלאב

איך שלא תסתכלו עליו, המיני-קלאב הוא המצאה מטורפת: מועדון לילדים בני 4 ומעלה עם מדריכים בעלי הכשרה רלוונטית, כשבאוגוסט המועדון אפילו מתוגבר במדריכים דוברי עברית, וגם ישנן פעילויות מותאמות גיל – טיולים בטבע, מדורות, פעילויות ספורט ויצירה, משחקים, תיאטרון בובות ועוד. להורים הוא מספק שקט ושלווה. מדובר במתכון מושלם לרוגע ולשנ"צ בטוח.

קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד
קלאב מד ואל דיזר | צילום: יחצ קלאב מד

שופינג לא בנמצא, אך גם לא חסר

הבוטיק שברחבת הכניסה לקלאב כולל את ההיצע המוכר של גרדרובת נופש מאופקת, צעצועים ומוצרי טיפוח והגנה מהשמש במחירים הרחוקים מלהיות אטרקטיביים, וגם וואל-דיזר הסמוכה אינה בדיוק בירת האופנה של האלפים. אם אתן לא יכולות לעמוד בדחף להוציא את הארנק – לכו על גבינות ונקניקים באחת החנויות המתמחות המקומיות.

הכתבת הייתה אורחת מטעם המלון.
לאתר של קלאב מד