רשת סטורי מעוררת בנו השראה בזכות המחויבות לאופנה ירוקה

אורי רייז, מנכ"ל סטורי ו-911 | צילום: אבי ולדמן
אורי רייז, מנכ"ל סטורי ו-911 | צילום: אבי ולדמן

הבחירה במותגים המעודדים סחר הוגן, התקן החדש ויגן פרינדלי והמחויבות לאופנה ירוקה ככל האפשר הם שהביאו אותנו לבחור ברשת סטורי כמעוררת השראה בתחום האופנה האקולוגית

88 שיתופים | 132 צפיות

זה לא נעים לגלות משהו שלילי לגבי עצמך, כמו למשל שהגעת אחרון בדירוג במקום העבודה ל"האדם שהכי היית שמח לפגוש במקרה מחוץ לעבודה". עולם האופנה נמצא כעת במקום הלא נעים הזה והוא נחשב לאחד המזהמים הגדולים של כדור הארץ. מיליוני טונות של בגדים מצטברים באפריקה ובאסיה, פועלים עובדים בלי תנאי העסקה הולמים ובתי אופנה מפסיקים להשתמש בפרוות ועוברים לתחליפים. אחד הנושאים הבוערים בעולם האופנה, ובכלל בעולם, הוא איך להפוך לצרכן מודע ולרכוש אופנה שאינה פוגעת בכדור הארץ ובכמות שאינה פוגעת בו. אלה הסיבות שבעטיין בחרנו ברשת סטורי לקבל את אות מעוררי ההשראה השנה. הרשת מחויבת לקדם ערכי אופנה אקולוגית וירוקה, סחר הוגן ואיכות הסביבה.

>> ומה לגבי חנויות יד שנייה?

View this post on Instagram

DENIM MOOD ???? PAPER >>>

A post shared by : Story (@story_online) on

"למותגים שלנו יש ערך מוסף והם מספרים את הסטורי, את הסיפור הגדול של הזמן הזה: מעבר לערכים אסתטיים, אנחנו מעבירים מסרים שהמקום שבו אנחנו חיים צריך להיות טוב יותר. יש הרבה יתרונות בחיים המודרניים והרבה נזקים שנגרמים כתוצאה מהם ואנחנו צריכים לעצור ולהבין את המשמעות של מה שאנחנו צורכים ומה שאנחנו אוכלים, וכשאנחנו רואים שיש פגיעה בצורה דורסנית, תפקידנו לעצור את זה". המילים האלה שייכות לאורי רייז, הבעלים והמנכ"ל של 911 אופנה ורשת החנויות המצליחה סטורי.

מבחינת רייז, הסיפור של התקופה הוא צרכנות אחראית, מודעת וערכית ורוב המותגים של החברה הם בעלי תפיסה כזו. "אנחנו מקדמים שלושה נושאים עיקריים ברשת: את התחום האקולוגי, למען איכות הסביבה, את התחום החברתי שאומר גם סחר הוגן קפדני בכל מה שקשור לשרשרת המוצר, בלי לפגוע באף אחד בדרך ובשילוב תרומה בחזרה לקהילה. חברת TOMS, למשל, מוסרת לצדקה זוג נעליים על כל זוג נעליים שנמכר וכך כבר מעל 100 מיליון זוגות נעליים הועברו לילדים נזקקים בעולם. הנושא השלישי הוא התחום הטבעוני שמדבר על אי־סבל בתהליכי הייצור אותו אנחנו מקדמים משמעותית". ראוי לציין שרשת סטורי הפכה להיות רשת האופנה הראשונה בארץ שקיבלה את התו של "ויגן פרינדלי", העמותה לקידום אורח חיים טבעוני, שהתנאי לקבלתו הוא שמעל 50% מהמוצרים לא מגיעים מהחי.

רייז לא הסתפק בכך והקים את "המכללה", פרויקט לשורדות זנות הכולל סדרת מפגשים שמעניקים לאותן נשים כלים להתמודד טוב יותר עם החיים. "לקראת השנה החדשה חברנו לארגונים ועמותות שפועלים לאותן מטרות כמונו כדי לעשות הכול מהמקום הכי בסיסי ואותנטי בשביל לשמור על כדור הארץ ועל כל מי שחי בו, בני אדם ובעלי חיים".

בסוף אתה גם עסק שצריך להרוויח.
"נכון, אנחנו מתנהלים בצורה מקצועית ורווחית אבל תוך כדי עשייה שאינה מתנכרת לסביבה וכחברה אחראית שעושה טוב בתוך כך. מבחינתי זה האתגר הגדול היום כי בסוף אנחנו מנסים להיות באיזון בריא. אני לא יכול להגיד שיש לנו שלמות פנאטית אבל רוב המוצרים שלנו משתייכים למותגים האחראיים והמגמה הולכת וגדלה לקראת צרכנות מודעת וערכית ומוצרי הליבה שלנו הם כאלה. אני אומר 'לא' למותגים שאינם מתכתבים עם הדרך שלנו ומה שמעניין אותם זה רק מכירות ומחיר ואנחנו לא משלימים עם מותגים שחיים תוך התעלמות מהדרך שלנו".

לא הבנו: פרווה אמיתית או סינתטית – מה יותר אקולוגי?

אתה מרגיש את הקשב הזה גם בקרב קהל הקונים?
"מתחילת הדרך אנחנו עוסקים בזיהוי של מגמות, קולות ומסרים וקשובים לרחשים מכל העולם. אנחנו שגרירים של תנועה. זה בדנ"א של החברה. מותג כמו "נודי ג'ינס", מהמותגים המובילים שלנו, הוא מוצר איכותי ירוק לגמרי שמחזיק לכל החיים ויש לנו שירות תיקונים חינם לכל החיים. המוטו הוא 'קנו יותר טוב וקנו פחות'. בשוק שלנו יש בשנים האחרונות מודעות גבוהה וביקוש חזק לדבר, לקוחות הליבה שלנו לא קונים בלי לדעת מה החומרים המעורבים במוצרים שהם קונים. אני לא בתפקיד המחנך אבל כן בתפקיד המסביר ויותר ויותר אנשים רוצים לשמוע.  אני מאמין שתוך כמה שנים המגמה תגדל עוד יותר. האני מאמין שלי הוא שכל אחד מאיתנו שפועל בעולם, כדאי לו לפעול נכון יותר, להקשיב ולהשתפר כדי לקחת חלק בהיבטים השונים של הצרכנות האחראית הזאת".

>> כך תהפכי לפאשניסטה מוסרית