רנא רסלאן: "צריך לוותר לביבי על התיקים שלו ולהקים מפלגת נשים"

רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, אחפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטה כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam
רנא רסלאן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, אחפור: ענת רזמוביץ, שיער: דניאל איקו ל־Artbook, מחוך: וולבר, חצאית: אליזבטה כיכר המדינה, תכשיטים: Nizdiam

רסלאן קפצה ארצה מדובאי כדי להשתתף בשבוע האופנה קורנית תל אביב. בראיון היא מספרת איך למדה לחיות לבד אחרי הגירושין ומה היתה עושה כדי לשנות את המצב בארץ

88 שיתופים | 132 צפיות

את יום הולדתה ה-46 שחל בסוף השבוע שעבר בילתה מלכת היופי לשעבר ואשת העסקים רנא רסלאן במיטה בבית של אימא שלה, בוואדי ניסנס בחיפה. "לפעמים צריך לעצור את המרוץ ולהקשיב לגוף ולנשמה. מסביבי חברים רצו לחגוג, אבל אני הרגשתי שאני חייבת שקט. גם מהרעשים שיש אצלי בפנים וגם מכל רעשי הסביבה. מהכאוס הגדול בעקבות החוקים החדשים שהממשלה רוצה להביא עלינו ושעלולים לשנות את החיים שלנו. אני שומעת את נדב ארגמן ואחרים, וזה מפחיד. ממש טירלול, לאן נגיע?".

>>> רנא רסלאן חושפת את אחיה היהודי 

בגיל הזה, אומרת רסלאן, זה הזמן שלה לחשבון נפש. "זה הזמן שלי להחליט, כאישה לבד, לאן פניי מועדות, היכן יהיה הבסיס. מה אני רוצה לעשות למשל מבחינה עסקית, כשאני אחראית בלעדית לחיים שלי. אבל כרגע אני לא מצליחה לקבל החלטות כי הבלגן הפוליטי מפחיד אותי.

"גם הנשים הערביות של היום רוצות להתקדם. יש לי אחיינית בת 11 שכבר מדברת שלוש שפות וחולמת להיות מדענית. ההורים שלה רוצים שתתקדם, מי יעצור אותה?"

"תמיד אמרתי שישראל היא הבית". רנא רסלאן בתצוגה של Mother of all בשבוע האופנה 2023 | צילום: אורית פניני
"תמיד אמרתי שישראל היא הבית". רנא רסלאן בתצוגה של Mother of all בשבוע האופנה 2023 | צילום: אורית פניני

"אני ערביה ישראלית גאה. לאורך כל השנים, בכל מקום בעולם שהייתי בו, תמיד חזרתי ואמרתי שישראל היא הבית. היא המקום לחזור אליו. כאן השורשים, כאן המשפחה שלי. ראיתי עולם, חוויתי מקומות שונים, אבל תמיד אמרתי שישראל בשבילי היא הדמוקרטיה הכי חזקה במזרח התיכון. עכשיו מנסים להחזיר אותנו לאחור. אני לא פמיניסטית גדולה ועדיין – אני אשת קריירה, יש לי הרבה חברות עם משפחות שמשלבות קריירה עם משפחה. אז מה רוצים? להחזיר אותנו לימים שבהם אישה הייתה בבית, לבושה בסינר, בישלה וניקתה? זה לא יקרה.

"גם הנשים הערביות של היום רוצות להתקדם. יש לי אחיינית בת 11 שכבר מדברת שלוש שפות וחולמת להיות מדענית. ההורים שלה רוצים שתתקדם, מי יעצור אותה? המון ערביות לומדות באוניברסיטה, הן רוצות סיפוק אישי וגם להשפיע. מה שקורה היום מפחיד אותי כחלק ממיעוט כאן במדינה, אבל מפחיד אותי גם כאישה, כאדם שמאמין בטוב, שמאמין בשוויון. אני רואה שדברים שהיו ברורים לנו הולכים ומתרחקים".

>>> רנא רסלאן: "חטפתי פה ושם מכות בגלל התמימות שלי"

מה הכי מטלטל אותך בימים אלה?
"מקרי הרצח בחברה היהודית והערבית. נשים לא זוכות מספיק להגנה. מדברים כבר הרבה זמן על חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים ובן גביר דחה את זה. למה מחכים? לרצח הבא? למה נשים צריכות להמשיך לחיות בפחד וחלילה להירצח?".

לא תמיד קל להיות רנא רסלאן. "יש פער גדול בין מה שאני משדרת כלפי חוץ ובין רנא האמיתית. בעצם יש שתי רנות. בחיים האישיים נשארתי ביישנית, לא מאוד בטוחה בעצמי. אחת ששואלת הרבה שאלות ולא תמיד מוצאת תשובות. בחיים המקצועיים וכאשת עסקים אני רנא אחרת לגמרי. אני מלאת בטחון, אני יודעת מה אני רוצה מעצמי, אני מרימה ראש".

ממתי יש שתי רנות?
"אני חושבת שהגירושין שינו אותי. הייתי ילדה צעירה כשהתחתנתי עם השייח'. זכיתי לחיות עם איש טוב. כבת להורים גרושים הייתי בטוחה שאצלי זה יהיה לנצח. אבל אחרי 18 שנה בלי ילדים התגרשנו. לאורך שנים כנשואה לא היו לי התמודדות כלכליות. להפך, חייתי ברווחה גדולה. ניצלתי את הזמן, למדתי, יש לי ידע בכל מיני תחומים. ועדיין, הייתי אישה תלותית שרוצה לרצות את כולם.

"למדתי שהאושר של האדם לא תלוי בדברים חיצוניים ובחומר. כמי שלא גדלה בשפע כילדה, אני יודעת להסתגל לכל מציאות. אני שמחה שגיליתי את רנא מחדש"

 

פתאום, כאישה לבד, מצאתי את עצמי בהתמודדות חדשה לגמרי. יכולתי בקלות ליפול ולהפוך לאישה ממורמרת. נכון, לכולנו יש ימים קשים בחיים וגם לי, אבל אחרי הגירושין אזרתי כוחות ומתוך הקושי צמחתי והפכתי לאישה חזקה. אני לוקחת מכל דבר את הטוב שבו. הלבד חיזק אותי. פתאום אני אחראית לאחים שלי, וזו משימה בפני עצמה. אני מרימה ראש. עד היום אני לומדת גבולות, אבל אני כבר לא רוצה לרצות. אני עומדת על שלי ואני בהודיה על מה שיש".

את מתגעגעת לשנות האושר והעושר, בתים ברחבי העולם, מטוסים פרטיים?
"למדתי שהאושר של האדם לא תלוי בדברים חיצוניים ובחומר. מה כל זה שווה אם אין לך אושר פנימי? כמי שלא גדלה בשפע כילדה, אני יודעת להסתגל לכל מציאות. אני שמחה שגיליתי את רנא מחדש. אני לא פוחדת משום דבר כי אני שורדת. אני יודעת לדאוג לעצמי וגם לפרנס את עצמי. אני אומרת גם לאחרות: אל תוותרו לעצמכן, גם כשקשה. אחרי הקושי תמיד קורים דברים טובים. אנחנו רק צריכות לזמן אותם לעצמנו".

>>> לא אבדה תקוותינו: ליהיא לפיד מרגשת על המסלול בשבוע האופנה

האישה שבנשים

לישראל קפצה רסלאן ממקום מושבה בדובאי. היא הוזמנה על ידי מעצב האופנה גולן טאוב – בוגר שנקר שבעברו עיצב אצל טומי הילפיגר, ושותפתו נועה פסטרנק גבאי – שמגיעה מעולמות שוק ההון. בחמש השנים האחרונות הם שניהם הבעלים של Mother of all  – מותג אופנה מצליח שנקרא על שם חוה אימנו. המותג נמכר, בין השאר, בבלומינגדיילס, נורסדורם ורבולב בארה"ב ובסלפריג'ס באנגליה. קורטני קרדשיאן היא לקוחה ידועה.

רנא רסלאן בתצוגה של Mother of all | צילום: אורית פניני
רנא רסלאן בתצוגה של Mother of all | צילום: אורית פניני

רסלאן טופפה על המסלול בתצוגת האופנה שהם ערכו במסגרת שבוע האופנה קורנית תל אביב 2023, במחווה למלכות יופי מהעבר. לצידה צעדו מלכות יופי ותיקות מתקופות שונות: שביט ויזל, טיטי איינאו, תהילה לוי ומלכת היופי של קהילת הטראנס תאלין אבו חנא. עוד הופיעו שרון אדם, אימא של עומר, סתיו סטרשקו ודורין אדרי. לפני התצוגה הנחתה גלית גוטמן פאנל נשים בנושא גיל המעבר, שכמו התצוגה עצמה נערך בחסות סימידונה 6.5 מ״ג – תרופה ללא הורמונים המבוססת על מקור צמחי שמטרתה הקלה על תסמיני גיל המעבר.

"רגע לפני שיהיה כאן חורבן וכדי להציל את המדינה – אני חושבת שצריך לוותר לביבי על התיקים שלו בתנאי שיעזוב את הפוליטיקה. הדבר השני שצריך לעשות הוא להקים מפלגת נשים חזקה"

 

"רנא רסלאן היא בעיניי האישה שבנשים. היא סוג של מוזה", אומר מעצב האופנה גולן טאוב. "היא אישה חזקה, לא פראיירית. היא בדיוק הטיפוס של הלקוחות שלנו. יש לה ביטחון, היא סקסית, ומצד שני יש בה גם נשיות ורכות. השמלות שלנו יושבות היטב על הגוף הנשי שלה".

גולן מאמין בהעצמה נשית וכמוהו גם בן הזוג שלו, ד"ר מורדי תמיר, גניקולוג ממוצא סורי דמשקאי שעובד בבית חולים וולפסון. "אנחנו צוחקים על זה ששנינו תופרים, כל אחד בתחום שלו. שנינו בחרנו בסוג של עבודה שאנחנו רואים בה שליחות למען נשים", הוא אומר. "כשלקוחה שקנתה בגד אצלי (מחירי השמלות נעים בין 800 ל-2,000 שקלים, דב"א) ואומרת לי עד כמה הרגישה סקסית ובטוחה בעצמה, הסיפוק שלי הוא עצום".

>>> דרמה על המסלול: שבוע האופנה 2023 נפתח בבום

"קפצתי לישראל לטובת התצוגה אחרי שהתחברתי לבגדים ורכשתי מהם בביקור קודם שלי", מספרת רסלאן. "הם יושבים נהדר על כל גוף ומחמיאים לכל אישה. אני כבר לא רזה כמו שהייתי. כשזכיתי בתחרות מלכת היופי שקלתי 54 ק"ג והיום אני שוקלת 70 ק"ג. לצערי אני לא אוהבת ספורט ואוכל בעיניי הוא דבר מנחם. אבל אני מקבלת את עצמי ואם ארצה מאוד – אני ארד קצת".

לא אוהבת ספורט ואוכל הוא דבר מנחם. רנא רסלאן בטקס מלכת היופי 1999 | צילום: Gettyimages
לא אוהבת ספורט ואוכל הוא דבר מנחם. רנא רסלאן בטקס מלכת היופי 1999 | צילום: Gettyimages

בואי נחזור למצב בארץ. אם זה היה תלוי בך, מה היית עושה?
"כמה דברים: קודם כל, רגע לפני שיהיה כאן חורבן וכדי להציל את המדינה – אני חושבת שצריך לוותר לביבי על התיקים שלו בתנאי שיעזוב את הפוליטיקה. אני במרכז, עם לפיד וגנץ. הדבר השני שצריך לעשות הוא להקים מפלגת נשים חזקה. כשתהיה מפלגת נשים, העולם שלנו יהיה יותר סובלני ורחמן. לנשים יש פחות אגו והן יכולות להזכיר לנו שבסוף כולנו אחים".

ולעצמך, למה את מייחלת?
"אני מאמינה שיום אחד לא אהיה לבד. אמנם טוב לי גם בלבד שלי, אבל לא אני המצאתי את המשפט 'לא טוב היות האדם לבדו'".