רינה פושקרנה: "הכל אצלי עדיין טבעי. חשוב לי להזדקן בכבוד"

רינה פושקרנה | צילום: שירן כרמל
רינה פושקרנה | צילום: שירן כרמל

היא מכינה מסכות פנים מכורכום וקמח עדשים, אומרת לא לניתוחים ומסרבת לנעול עקבים. רינה פושקרנה מגלה איך היא נראית כל כך חיונית בגיל 61 ומעניקה טיפ לחיים: אל תפסיקו לעבוד

88 שיתופים | 132 צפיות

רינה פושקרנה, 61, מסעדנית, בעלת רשת "טנדורי". נשואה, אם לשניים וסבתא לחמישה

>> שירז טל: "יש לי קצת שיער שיבה, אבל לא רק שזה לא מפריע לי – זה מקסים בעיניי"

שגרת טיפוח

"יש לי סוג עור רגיל. כולם מסביבי שואלים אותי איך אני נראית כל כך הרבה שנים אותו דבר, ואני עונה שפשוט אין לי זמן להזדקן. האמת היא שלהודים יש לרוב עור טוב. אני קמה בבוקר, ועוד לפני כוס התה אני יוצאת לגינה שלי שיש בה שפע צמחים. באווירה הפסטורלית הזאת אני עושה 10 דקות מדיטציה, דרך נפלאה להתחיל את היום. אחרי האמבטיה היומית אני מתחילה בשגרת הטיפוח: לא שמה אף פעם סבון על הפנים, מנקה אותם עם תרחיץ פנים עדין של LIFE מהסופר פארם שעברתי אליו אחרי שנים של שימוש במי הפנים היקרים של שיסיידו – וגיליתי שגם הוא עושה עבודה טובה, בהרבה פחות כסף. קרם הפנים שלי הוא LIFTACTIV SUPREME של וישי, וגם קרם העיניים הוא שלהם. בערב, אחרי ניקוי הפנים אני מורחת ויטמין E של סולגאר. אחת לשבוע, בשבת בבוקר, אני רוקחת לעצמי מסכת פילינג לפנים ולגוף, הכוללת יוגורט, דבש, כורכום מי ורדים וקמח עדשים. מומלצת ביותר".

קוסמטיקאית

"כבר 30 שנה, מאז שהגעתי להרצליה פיתוח, אני מגיעה אחת לחודש לאתי וולף, שהיא מומחית גדולה בתחום והיא קובעת את הפרוטוקול של הטיפול שלי על פי מצב העור. כמובן שבשנים האחרונות היא משלבת הרבה מיכשור, כולל לייזר וגלי רדיו, ואני סומכת עליה לגמרי".

קרם יום VICHY LIFTACTIV SUPREME. מחיר: 189 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם יום VICHY LIFTACTIV SUPREME. מחיר: 189 ש"ח | צילום: יח"צ

אנטי אייג'ינג

"הכל אצלי עדיין טבעי. אני לא נגד טיפולים והזרקות, אבל התמזל מזלי. אני כבר מתחילה לראות את הקמטים במצח ואולי יום אחד אעשה בוטוקס והזרקת חומצה היאלורונית. ניתוח לא בא בחשבון מבחינתי. יש לי פחד בלב. אני רואה הרבה שעשו ואיבדו את הבעות הפנים שלהן. אני לא אעשה דבר שעלול לשנות את תווי הפנים הטבעיים שלי, חשוב לי להזדקן בכבוד".

איפור

"אני אוהבת לאפר את עצמי לבד, גם כשמזמינים אותי להתארח בטלוויזיה. אני תמיד מעדיפה להישאר רינה, ולא להיראות כמו מישהי אחרת בגלל האיפור. חזרתי בשבוע שעבר מהודו וקניתי שם כמה מוצרים מקומיים שאני אוהבת: למשל קז'אל – צבע למריחה בתוך העין, ושפתונים וצלליות של חברה מקומית בשם LAKME, שעושה מגוון צבעים לעור כהה שאין בשום מקום ומאוד בזול. המייקאפ שלי כבר כמה שנים הוא של איל מקיאג', גם הסומק בגוון ברונז-פינק והקונסילר הם שלהם. המסקרה והאייליינר שלי הם של דיור".

שיער

"במקור יש לי תלתלים גדולים אבל היום תמיד יראו אותי בשיער חלק. יש לי אחות תאומה, וכל אחת מאיתנו קיבלה דברים אחרים. היא קיבלה את השיער החלק של אבא ואת מבנה הגוף המלא מאימא, ואני את השיער הגלי מהצד העיראקי של אימא ואת הגוף הרזה מהצד של אבא. כבר 30 שנה אני אצל אותו ספר, אילן דניאל בהרצליה פיתוח. אני מגיעה אליו לפן אחת לשבוע וכל שלושה שבועות עושה טאץ' אפ כי מגיל 40 התחילו לבצבץ אצלי שיערות לבנות. בבית אני משתמשת במוצרים של מורוקן אויל, כולל שמפו מרכך ומסכה".

שמפו של Moroccanoil. מחיר: 99 ש"ח ל־250 מ"ל | צילום: יח"צ
שמפו של Moroccanoil. מחיר: 99 ש"ח ל־250 מ"ל | צילום: יח"צ

בושם

"כבר שנים אני נאמנה לאותו בושם – POEME או דה פרפיום של לנקום. הוא מעט מתקתק ואוריינטלי , פרחוני וחושני, והוא מזוהה איתי כבר שנים ואני לא מחליפה אותו".

גבות

"אחת לעשרה חודשים בממוצע, הקוסמטיקאית שלי אתי וולף עושה לי מיקרובליידינג וזה נראה טבעי לגמרי. בגיל שלי, האני מאמין שלי הוא להיות כמה שיותר טבעית ובפשטות".

מני פדי

"אני עושה אחת לשבועיים אצל בלה במספרה של אילן דניאל, אבל רק עיצוב וצבע. לק ג'ל מרגיש לי כבד ואני רוצה להסיר אותו מיד. במשך שנים שמתי צבע לבן בהיר, אבל היום, כשאני פחות במטבחים של המסעדות שלי, אני יותר בוורודים ובחומים בהירים. אין סיכוי שיראו אותי עם כחול או ירוק. זה לא אני".

מסקרה Diorshow Iconic Overcurle של דיור. מחיר: 172 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה Diorshow Iconic Overcurle של דיור. מחיר: 172 ש"ח | צילום: יח"צ

כושר

"אני מגיעה פעמיים בשבוע למכון הפילאטיס של רג'ול ורדי. כמו המספרה והקוסמטיקאית, הכל מרוכז אצלי בסביבת המסעדה שלי ברחוב משכית, ואני מגיעה למטפלים שלי ברגל – וזו כבר התחלה של כושר. בעבר עשיתי יוגה, אבל על פי המבטים סביבי הרגשתי שמחשיבים אותי, בגלל הרקע שלי, לגורו של יוגה וזה ממש לא היה שם. עזבתי והיום הפילאטיס זו האהבה שלי".

תזונה

"אני רזה באופן טבעי. אף פעם לא עשיתי דיאטה, אבל אני אוכלת במינונים וכבר 15 שנה אני צמחונית. זה קרה בעקבות מותו של אבי בהודו. הוריי, אגב, מעולם לא עלו לישראל. אבא קבור שם ואימא נקברה בישראל. אחרי מות אבא, איש צבא בעברו שהיה צמחוני, בחרתי לזכרו בצמחונות והפכתי את זה לדרך חיים. אני מבשלת בשר במסעדות ובבית למשפחה, אבל טועמת רק את הרוטב. עם הניסיון שלי, רק לפי הרוטב אני יודעת אם חסר משהו ומה להוסיף. בבוקר אני שותה מיץ תפוזים שאני סוחטת ואוכלת הרבה ירקות. אני מסיימת בתה עם עלי למון גראס וזה מנקה היטב את הגוף. את ארוחת הצהריים אני אוכלת במסעדה – כל יום אני אוכלת תרד ומרקים של ירקות או מרק עדשים. בערב אני אוכלת אורז ויוגורט. הפינוקים שלי הם מתוקים למיניהם. אני אוהבת גלידות, עוגות, שוקולד ואת הקינוח ההודי המופלא – גולאב ג'מון, שזה עיגולי גבינה בדבש. אני מקפידה על קצת מכל דבר".

תיק איפור של רינה פושקרנה | בושם POEME של לנקום | צילום: יח"צ
תיק איפור של רינה פושקרנה | בושם POEME של לנקום | צילום: יח"צ

הטיפ שלי #1

"מצאתי בעבודה שלי את המשמעות הגדולה לחיי. למרות שכבר יכולתי לשבת רגל על רגל אני בוחרת להמשיך לעבוד, כי העבודה לא נותנת לנו להזדקן ומשאירה אותנו חיוניות. אני אומרת כל יום תודה לאלוהים שיש לי לאן ללכת, ואני מקווה לעבוד במסעדה עד יומי האחרון. עם הגיל באות כל מיני תובנות: אל תחשבי אף פעם שמגיע לך, כי לא מגיע לך, תשיגי הכל בעבודה קשה וברצון טוב. אני אומרת לעובדים שלי כל הזמן – תשאירו את האגו בבית ותישארו רק עם החיוך ותמיד בגובה העיניים. מי שמכיר אותי יודע שחיוך הוא אחד הסמלים המסחריים שלי. לבוא תמיד מאהבה, בגלל זה גם יש לי אורחים קבועים במסעדה של עשרות שנים. פעם הם היו באים עם ההורים, היום הם באים עם הילדים שלהם ומרגישים בבית. עליתי לישראל בגיל 22. למרות שאני חיה כאן הרבה שנים, אני מרגישה כאן שגרירה של הודו. הנקודה האדומה שעל המצח שלי היא הכוח שלי, ואני מלמדת באהבה גדולה את הישראלים לאכול אוכל הודי במדינה שלי, בישראל".

הטיפ שלי #2

"תלמדי לחיות יותר בשאנטי, בפשטות. הורדתי את נעלי העקב, בשם הנוחות, ועברתי מסארי עם כל הזהב והקשקושים לבגד הודי נוח יותר שנקרא סלוואר קמיז, שזה מכנסיים, שמלה ושאל. במישור האישי – בשיא היו לי שמונה מסעדות ומפעל אוכל, היום יש לי שתי מסעדות ואני שמחה איתן. סוד האושר הוא בזוגיות טובה. המשפחה שלי מפוזרת – אחותי התאומה חיה בניו יורק, יש לי אחות באוסטרליה והייתה לי אחות נוספת שנפטרה לאחרונה. הבן שלי, קונאל, חי בישראל ועובד איתנו במסעדה, הבת שלי סרינה חיה בסינגפור ועובדת אצל מרים אדלסון, ואני חיה עם הבעל שלי, וינוד, לבד בבית. הוא החבר הכי טוב שלי. הכרנו בשידוך בגיל 16 וכבר 47 שנים אנחנו יחד. למרות שזוגיות היא עבודה יומיומית קשה שלא נגמרת, אם משכילים לשמור על החברות – הכל מסתדר. גם אם הוא הרגיז אותי ויצאתי מהבית למסעדה, אני חוזרת הביתה תמיד בשלום ואהבה".

>> "האסתטיקה היא ערך עליון": מה למדה משי קליינשטיין מאימא ריטה?