רותי רודנר מגנה על לאה שנירר: "אנשים שולחים לי הודעות מכפישות"

רותי רודנר בהקרנת בכורה חגיגית לסרט "ז׳ה טם, רונית אלקבץ" בתמיכת פקטורי 54 | צילום: לנס הפקות
רותי רודנר בהקרנת בכורה חגיגית לסרט "ז׳ה טם, רונית אלקבץ" בתמיכת פקטורי 54 | צילום: לנס הפקות

ישראל עדיין לא נרגעת מהלוק הנועז של לאה שנירר בחגיגות ה-65 שלה. חברתה רותי רודנר באה להרגיע את המצקצקים ואת הנזעקים, וחושפת למה העליהום הזה כל כך מטלטל אותה

88 שיתופים | 132 צפיות

ישראל עדיין לא נרגעת מחגיגות יום ההולדת של לאה שנירר, שחגגה בתחילת השבוע את יום הולדת ה-65 במסיבה מטורפת שהמילה "מקסימום" לא מתקרבת בכלל בשביל להתחיל לתאר. שנירר נתנה הצגה אמיתית בלוק ששבר את הרשת – שמלת רשת שקופה לחלוטין שחשפה מתחת את גופה החטוב והעירום כמעט לחלוטין של מלכת הפילאטיס הבלתי מעורערת. הלוק הנועז של שנירר עורר סערה, בעיקר בטענות חוזרות ונשנות ברשת כי הוא "לא מתאים לגילה", ועכשיו חברתה רותי רודנר יוצאת להגנתה.

>> מעיין אדם: "הקרב על ההנקה השאיר אותי פצועה, מדממת וכואבת"

"כן, הייתי ביומולדת של לאה שנירר, ויש לי המון תמונות שלי ושל רבות וטובות מפזזות בבגדי ים על הסיפון של אוניית הרטרו לידו בטבריה, אבל אני דווקא רוצה לדבר על מה שמאחורי זה", כותבת רודנר בפייסבוק, "כשהוקפצתי לברך את לאה בספונטניות במיקרופון באוטובוס, אמרתי לה שפעם היה נורא מקובל להסתיר את הגיל, שזה כמעט נחשב צו חברתי בקרב נשים ושאני דווקא מאד מעריכה נשים שמשוויצות את הגיל שלהן. בעיקר בתרבות שכל כך מקדשת פילטרים, הסתרות ובחירות מניפולטיביות של פריימים.

"בהמשך למחשבה הזאת, כשראיתי את גלי הזעזוע וההתחסדות אל מול ההחלטה של לאה להיחשף במינימום הלבוש האפשרי, הגעתי למסקנה שהסיבה העיקרית שזה כל כך מטלטל אנשים זה הגיל שלה", אומרת רודנר, "אף אחד לא זוקף גבה כשצעירה עושה את זה, אבל אנשים שולחים לי הודעות מכפישות בפרטי כשאישה בגיל השלישי עושה את זה. מה שמביא אותי לראות בהתפשטות של לאה, סליחה על הפאתוס, כמעט שליחות. שליחות מהסוג הקליל והאינטואיטיבי, שאחריתה איפשור ופתיחת צוהרי תודעה שהופכים את מה שנראה בלתי ניתן להעלות על הדעת לאפשרי.

"ביממה שהעברנו ביחד הבנתי על איזה אזימוט לאה חיה – אימא תאומת מנגלה שמפירורי האפר הקימה משפחה, אבא מאושוויץ שהיה איש צבא מיום עלייתו לארץ, ובנסיבות המשפחתיות לא רק פירנס אלא גם גידל את לאה ואחיה. מכירים שילדה הופכת בטרם עת להיות אימא של אימא שלה? אתם יכולים לדמיין כמה בסיטואציה הזאת כאב, סבל, מצוקה סובייקטיבית נראים כמעט תמיד זניחים אל מול הזוועה שאימא עברה? רואים איך מתוך זה יכולה לקום תפיסת עולם של מקסימום-פאן, שנורא קל לפסול כהדוניסיטית ומופרזת, אבל יש בה גם הרבה – תבלעו רוק, כי הפאתוס חוזר – שואה ותקומה? כשהיא מדברת על עצמה היא תמיד אומרת 'לאה'לה', ואני פשוט שומעת אותה נלחמת על הזכות הכי טבעית: להיות ילדה.

"מוסיפה עוד קמצוץ פסיכולוגיה בגרוש משלי: לאה חגגה 65, הגיל שבו במפתיע לגמרי נפטר אביה, וכל מי שאיבד פה הורה בגיל צעיר יודע שאין משוכה מפחידה מהשנה הזאת בחייך שבו אתה מגיע לגיל הזה הנורא.

אז תצקצקו כאוות נפשכם, אני את האישה הזאת אוהבת ומעריכה על החיות, התעוזה, על שמחת החיים ועל הנדיבות העצומה".