קפה עם השכנה המפונה: התופעה הכי חמודה בתל אביב

מורן חוביאן | צילום: אלבום פרטי
מורן חוביאן | צילום: אלבום פרטי

"אני מצליחה להיות טינדר של נשים למען נשים. הלוואי שיהיו שלוחות בכל הארץ כי הפגת הבדידות מאריכה חיים". הכירו את היוזמה המשגעת של מורן חוביאן מתל אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

במחקרים שנעשו על אודות גורמים המשפיעים על תוחלת החיים, בדידות תופסת מקום גבוה בטור השלילי בטבלה. היא מחלישה את מערכת החיסון, פוגעת באיכות השינה, מאיצה את הזדקנות המוח ומקצרת משמעותית את משך החיים. בזמן מלחמה כל מצב קיצון נעשה קיצוני עוד יותר – על אף השבטיות וה"יחד ננצח", רבים ורבות סובלים מבדידות ולא תמיד מדווחים על כך. יוזמה פרטית, שעד כה דאגה לשדך בין תל אביביות צעירות למבוגרות, נרתמת לטובת מפונות מהעוטף והצפון, בתקווה שאחווה נשית תעזור להפיג מעט את תחושת הזרות הכפויה.

>> הישראלית היפה: אביבה בת ה-63 מתקנת דלתות ממ"ד בהתנדבות

קבוצת הפייסבוק "קפה עם השכנה" הוקמה לפני כשנה במקרה – מורן חוביאן, שותפה בסטארט אפ ותושבת לב העיר, ירדה לטייל עם הכלב ופגשה אישה מבוגרת שמתגוררת בסמוך. "היא נראתה מאוד בודדה. דיברנו קצת על הכלב ואז היא הציעה לי להיכנס לקפה. הסכמתי כי ראיתי שהיא צריכה חברה ומאז כמעט שאימצתי אותה. אנחנו נפגשות על בסיס שבועי והיא ממש נעשתה חברה שלי, אישה בת 87". היא סיפרה לחברות שהתלהבו ורצו גם, וכיום מונה הקבוצה מעל 830 נשים.