קסטרו באירוע השקה שלא היה כמותו שנים

רותם סלע ויעל גולדמן באירוע השקת קסטרו אביב 22 | צילום: לנס הפקות
רותם סלע ויעל גולדמן באירוע השקת קסטרו אביב 22 | צילום: לנס הפקות

גם שלומית מלכה ורותם סלע הגיעו להשקת קולקציית האביב: לא בטוח שקסטרו מתאימה לכל ארון בישראל, אבל לפי הקולקציה הנוכחית המותג עושה מאמץ לחזור למשחק. אנחנו כבר מפנטזות על חופשת הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

באירוע אופנה ראשון שקיימה מזה שנים, קסטרו הציגה היום קולקציית קיץ חדשה, שיצאה תחת ידיו של צוות מעצבים חדש דנדש. בלוגריות, עיתונאי אופנה ואנשי תקשורת, התחככו בפרזנטורים הוותיקים והחדשים ביניהם אלישע בנאי, רותם סלע ושלומית מלכה, במתחם ׳בית על הים׳ ביפו, כדי לחגוג את מה שנראה כמו סוף הקורונה וחזרתו של הלייף סטייל.

>> מה שטוב לקייט מידלטון: הפריט המושלם לחורף ולעונות מעבר

הנאומים הנרגשים של ראשי החברה הכריזו על ארגון מחדש של קסטרו, ואכן נראה שהצורך לצרף אל הצוות מארי קונדו וירטואלית, כדי שתסדר מחדש את המותג, היה עניין הכרחי. בראש הסטודיו החדש, המונה 30 מעצבים, עומדת נוי דרור בת ה-33, בוגרת שנקר, שבשש השנים האחרונות הייתה קניינית של פקטורי 54, וזה כנראה לא מקרי שהמעצבת הראשית נשלפה מעולמות מותגי העל. קסטרו מכוונים הכי למעלה, וזה ניכר בעיצובים החדשים.

>> להמציא את הסטייל של אנה: סודות הסטיילינג מאחורי הלהיט של נטפליקס

לפי קולקציית הקיץ שהוצגה במה שהוגדר ע״י המארחים כ״פורמט של תערוכה״ (ללא תצוגה), עושה רושם שקסטרו עשו קפיצת מדרגה מבחינת אופי הבגדים. הסגנון בוגר יותר (אבל לאו דווקא מבוגר), נטול גימיקים עיצוביים ועושה שימוש בבדי כותנה, שיפון ופשתן איכותיים יותר. הקולקציה תגרום לכן להרגיש לבושות יותר, בבגדים שנוטים יותר לכיוון הקלאסי. המעצבים הגדירו בקולקציה את התנאים שלהם לאופנתיות ואלגנטיות יומיומית, וזה אכן מורגש. דרור, שנראתה כמו האישה הכי קולית במתחם, הצהירה ש״אם אני רוצה ללבוש קסטרו זה צריך להיות בדמותי״, ולדעתנו לא שמענו אמירה אופטימית מזו בהקשר של קסטרו מזה זמן רב. הקולקציה לא מתחנפת לאף אחד ונראה שלא נעשו פה ניסיונות לנחש מה הקהל יאהב, אלא פשוט ללכת על מה שיפה.

קולקציה לא מתחנפת. הנבחרת של קסטרו בהשקת קולקציית האביב 22 | צילום: לנס הפקות
קולקציה לא מתחנפת. הנבחרת של קסטרו בהשקת קולקציית האביב 22 | צילום: לנס הפקות

חוקי העיצוב של קסטרו השתנו לטובה, והולידו לא מעט פריטים נחשקים בקולקציה, מה שאולי קשה לומר על דגמים מעונות קודמות שלרוב נראו מעט סתמיים ונטולי כל ייחוד. הוייב של הדגמים הנוכחיים הצליח לקחת אותנו לחופשת הקיץ הבאה שלנו, עם הרבה תשומת לב שהוענקה גם לעיצוב בגדי הים שמגיעים בגזרות חדשות באיכות הדפסים גבוהה. לצידם הושקה קולקציית פרימיום חדשה של ג׳ינסים, העשויים מאה אחוז כותנה, בשונה מדגמי הג’ינסים הקודמים העשויים מדנים עבה יותר. ״זה לא סקיני, אלא קצת יותר מתוחכם ומתחכם״, כמו שמגדירה את זה דרור.

לעומת קולקציית הנשים, זו של הגברים קצת פחות מלהיבה. רוב הפריטים נראים ״קסטרואים מסורתיים״, המנסים לקלוע לטעם של הגבר הישראלי הממוצע. אמנם נמצאו כמה פריטי ניינטיז מעוצבים ויפים, אבל לא משהו מיוחד כדי לכתוב עליו. יש לגברים של קסטרו עוד קצת דרך לעשות.

>> גברים, תלמדו ממנו: עפר שכטר בחליפת קטיפה הורסת

קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו
קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו

מבלי להכנס כאן לניתוח הדו"חות כספיים של קסטרו, נראה שמבחינה עיצובית ומיתוגית, קסטרו קצת מחפשים את המשבצת שלהם בשנים האחרונות, ולא בכדי הפרזנטציה האחרונה שהם עשו לקולקציה הייתה לפני כל כך הרבה שנים, עד שאיש כבר לא זוכר תאריך מדויק. הם לא מתמחים בהעתקות טרנדים כמו זארה, גם לא ששים להיקרא רשת אופנה מהירה, אלא פשוט מנסים לייצר אופנה ישראלית מקורית, והאתגר הזה הולך ונעשה קשה יותר ככל שעובר הזמן. אם תוסיפו לכל זה את העובדה שהרשת הצטרפה באיחור יחסי לעולם הדיגיטל, הרי שהאתגרים רק הולכים ונערמים, והשאלה ׳איזה ערך מוסף מביאה קסטרו אל שוק האופנה הישראלי?׳ עדיין עומדת תלויה באוויר. הנאומים הכריזו על קסטרו כעל מותג ״שנמצא בכל בית בישראל״, וכבר לא כל כל בטוח שהאמירה הזו שייכת להווה, אבל ניתן בהחלט לומר שלפי הקולקציה הנוכחית הם עושים כל מאמץ כדי לחזור אל המשחק. אנחנו נאחל להם בהצלחה ונמליץ לכם להגיע לקסטרו כדי לרכוש שמלת פשתן יפה לחופשת הקיץ הבאה שלכן באיטליה או מכנסי פסים לבנים קצרים לסופ״ש באי יווני. כי בסופו של יום קסטרו איתנו מ-1933 ואין כמו אופנה ישראלית. מחירים לדוגמה של קולקציית הקיץ: בגדי ים: 79.90-229ֿ ש״ח, מכנסיים קצרים: 99.90-190 ש״ח, שמלות: 99.90-399 ש״ח, חולצות אריג: 89.90-329 ש״ח

קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו
קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו
קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו
קסטרו קולקציית אביב קיץ 22 | צילום: שרבן לופו