ימות המשיח: קניה ווסט מתנצל בפני העם היהודי בעברית

קניה ווסט | צילום:  Marc Piasecki/GC Images via Getty Images
קניה ווסט | צילום: Marc Piasecki/GC Images via Getty Images

אנחנו מתקשות להאמין למה שעינינו רואות, ליטרלי, אבל קניה ווסט החליט להתנצל בעברית שבורה בפני העם היהודי על התנהגותו. אלו הדברים שאמר

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו משפשפות את עינינו שוב ושוב למראה הפוסט שהעלה קניה ווסט לפני דקות אחדות באינסטגרם, ובו הראפר מתנצל בעברית, כן, מה שקראתן, בפני העם היהודי.

>> קניה ווסט דפוק, אבל ההתעלמות ממעשיו דפוקה עוד יותר

בעברית קלוקלת, ככל הנראה בחסות גוגל טרנסלייט או תרגומון אחר, כתב הראפר (הטעויות במקור): "אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מתוכנת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי".

"זה לא היה כוונתי לפגוע או להורי מכבוד, ואני מתחרט מאוד על כל כאב שאולי גרמתי", כתב ווסט, "אני מחויב להתחיל עם עצמי וללמוד מהחוויה הזו כדי להבטיח רגישות והבנה גדולה יותר בעתיד. סליחתכם חשובה לי, ואני מחוייב לתיקון ולקדם אחדות".

הראפר הסתבך לראשונה כשאמר אמירות שערורייתיות ונבזיות כלפי העם היהודי, מה שבסופו של דבר גרם לחברות ענק להפסיק לעבוד עמו, בראשן אדידס. הקריאות לסיים את שיתוף הפעולה בין השניים, בארץ ובעולם, הגיעו אחרי שסלבס רבים הביעו זעזוע וסלידה מאמירותיו של ווסט והביעו הזדהות עם העם היהודי. זה כלל בין היתר את קלואי קרדשיאן, הקומיקאית איימי שומר, ואפילו ג'יג'י חדיד, דוגמנית העל בעלת השורשים הפלסטיניים שנוהגת למתוח ביקורת חריפה על ישראל בשגרה, והפעם הפתיעה את כולם בתגובתה.

"את ציונית, אה?": קים קרדשיאן תחת מתקפה פרו-פלסטינית

בשבועות האחרונים הוא הסתבך שוב כאשר שחרר את הסינגל החדש שלו "Vultures", בעל הטקסט האנטישמי המזעזע, שלא נחזור עליו כאן. ניקול ראידמן איימה עליו בתביעה בעקבות השיר, וגם ארגונים יהודיים יצאו כנגדו. למסיבת ההאזנה שהתקיימה לרגל שחרור השיר החדש שלו, לבש הראפר תלבושת המזכירה את הברדסים של הקו קלוקס קאן, ארגון הטרור הגזעני הפועל נגד מיעוטים, בין היתר נגד יהודים. מה נגיד ומה נאמר? יש לנו תחושה שזו לא המילה האחרונה.