קייט מידלטון בת 40: 5 דברים שלמדנו ממנה על אימהוּת

הנסיכה שרלוט וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages
הנסיכה שרלוט וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages

איך היא מגדלת את הילדים, מה למדה מסבתה ומה הדבר שהכי הפתיע אותנו בקשר אליה? 5 תובנות שלמדנו מקייט מידלטון על לידה, הורות והחיים בכלל

88 שיתופים | 132 צפיות

פעם היינו ידועות כמי שקופצות באוויר עם פונפונים עבור טים מייגן והרבה פחות עבור קייט מידלטון. המידלטון תמיד נראתה לנו מיס מידל כזו, אם לצטט את כוורת, "היא לא צעירה מדי, לא גבוהה מדי, לא נמוכה מדי, ככה היא באמצע. לא חכמה מדי, לא טיפשה מדי, היא כל מה שרציתי לפי המידה". ולפי המידה זה לפעמים משעמם, אפילו עולם היופי זונח את המידות ה"נכונות" לטובת גיוון. אבל אי שם בתחילת 2020, כשהקורונה רק עשתה את צעדיה הראשונים בעולם, השתתפה מידלטון בפודקאסט הורות ששמו "Happy Mum, Happy Baby". היא עשתה זאת כדי לקדם את הקרן המלכותית שלה, EARLY YEARS, ששמה דגש על השנים הראשונות של הילד ומקדישה משאבים לטיפול האולטימטיבי בילדים בגיל הרך.על מנת שיגדלו להיות מבוגרים נפלאים ובינוניים. הדברים שאמרה שם נשארו רלוונטיים עבורנו,

>> מיכל הקטנה צריכה לשים זין על מה שאומרים לה

,

"וויליאם לא עמד שם ושר לי שירים. זו הייתה ההחלטה שלי. ראיתי את הכוח שיש במדיטציה ובנשימות העמוקות ובעצם הבנתי שזה היה בשליטתי המלאה לאורך כל הלידה, זה היה חזק מאוד"

זאת לא (רק) הכמות, זאת האיכות

"דבר חשוב הוא איכות מערכות היחסים עם הילדים, הזמן שאת מבלה עם האנשים שקרובים אלייך. אני זוכרת את זה מהילדות שלי", מספרת הדוכסית, "הייתה לי סבתא מדהימה שהקדישה לנו הרבה זמן, שיחקה איתנו, עשתה איתנו עבודות יצירה, טיפחנו צמחים בחממה, עבדנו בגינה ובישלנו יחד. אלה מסוג החוויות שאני מנסה להנחיל גם לילדים שלי כשאנחנו מבלים זמן יחד". אמנם מידלטון מציינת כאן את המובן מאליו, אבל בקולה המושלם ובחיתוך הדיבור האלגנטי וחמים שלה – זה בדיוק מה שזה – היא מצליחה לגרום לזה להישמע כאילו היא הסופר נני המושלמת, מלטפת ביד רכה את ראשי ההורים החבוטים ומדרבנת אותם להרכיב עוד פאזל עם הילדים, להרכיב עוד מכונית כיבוי אש של לגו, לצבוע עוד דף בחוברת הצביעה של "מפרץ ההרפתקאות".

לגדל ילדים בלי הסחות דעת

"גם הסביבה בה גדלים הילדים חשובה מאוד", ממשיכה מידלטון, " הבית צריך להיות בית שמח ובטוח. כילדים בילינו הרבה זמן מחוץ לבית וזה משהו שהוא ממש בדמי. אני חושבת שזה חשוב מאוד לבריאות הגוף והנפש, ולהנחת יסודות התפתחותיים נאותים. זה נהדר לבלות זמן ככה, בלי ההפרעות של 'אוי, סליחה, אני צריכה לבשל' ו'אני צריכה לעשות את זה ואת זה'. ולמעשה זה כל כך פשוט". נכון שקייטי ככל הנראה מערפלת אותנו עם מסך עשן שהיא נושפת לתוך עינינו, כי מין הסתם יש לה צוות של שלוש מבשלות שמכינות עבורה את הדייסה הדלילה שהיא אוכלת לארוחת בוקר, או את הנקניקיות החבוטות לצד שעועית אדומה שהיא והילדים מרביצים בצוהריים. אבל כן, בהחלט, מידלטון היא טיפוס ספורטיבי, אנחנו יודעות את זה מהפעמים הרבות בהן הגיעה לאירועי ספורט בסניקרס ופאסון מצומצם למינימום, ואנחנו מעריכות אותה על כך.

גם דוכסיות חשות אשמה

הפרט הכי מרגש שגילינו, הוא, שכן, גם דוכסיות חשות אשמה על כך שלא תמיד הן לוקחות את הילדים לבית הספר. "אני חווה אשמה תמיד, כמו כולן, מי שתגיד שלא משקרת", מגלה הדוכסית בת ה-40, ומספרת שאפילו בבוקר הקלטת הפודקאסט שאלו אותה ילדיה מדוע היא אינה לוקחת אותם לבית הספר. "זה אתגר תמידי. את תמיד מפקפקת בשיקול דעתך ובהחלטות שלך מהרגע שהתינוק נולד".

 

אפידורל – אאוט, מדיטציה – אין

התובנה הנ"ל אינה עוסקת בהורות, אלא בשלב המקדים לכך, שהוא חשוב, שלא לומר כואב, לא פחות. למרות ההיריון הראשון עם הנסיך ג'ורג', שהיה היריון קשה ומלווה בבחילות, כדרכם של הריונות ראשונים, מידלטון החליטה ללדת בלידה טבעית. אתן ודאי זוכרות את כותרות העיתונים שהכריזו "not to posh to push", ובתרגום חופשי: "לא סנובית מדי כדי לדחוף". היא החליטה ללדת בלידה טבעית באמצעות היפנוזה, שזה אומר לפשוטות העם כמונו: בלי אפידורל. ואיך זה עבד? האם גם הנסיך וויליאם התהפנט כדי לשאת בעול? "וויליאם לא עמד שם ושר לי שירים מרגיעים, בפירוש לא. זו הייתה ההחלטה שלי כי כך רציתי לעבור את זה. ראיתי את הכוח שיש בזה, המדיטציה והנשימות העווקות ובעצם הבנתי שזה היה בשליטתי המלאה לאורך כל הלידה, זה היה חזק מאוד".

>> כל השקרים מספרים לך על לידה

>> המעיל של קייט מילדטון משגע את הרשת

את הכי יפה כשאת עושה מה שמתאים לך

מידלטון נודעה בכך שכמה שעות אחרי כל לידה ארזה את הרך או הרכה הנולד/ת ויצאה אל מול המצלמות לנופף ביורשי העצר. היא אפילו בחרה בשמלת תכלת מנוקדת של המעצבת ג'ני פקהאם (האהובה עליה מאוד) שמרפררת למה שלבשה חמותה אותה לא הכירה מעולם, הנסיכה דיאנה, כאשר יצאה מבית החולים אחרי לידת הנסיך וויליאם. היא זכתה על כך לשבחים אך גם לביקורת, שטענה שהיא מהווה דוגמה לא אפשרית עבור נשים רבות שלא מרגישות יכולת או צורך להיראות ייצוגיות כמה שעות אחרי לידה, ושבעובדה שעשתה כך מחקה את הצורך הנשי לשכב, לנוח, לדמם בנוחות מקסימלית בחדר היולדות במקום לדגמן שיער גולש וחיוך זוהר. הנושא עלה שוב לדיון כשמייגן מרקל סירבה להצטלם לתמונה המסורתית על מדרגות בית החולים ושחררה תמונה ראשונה רק כמה ימים לאחר הלידה. "זה אכן היה מפחיד להציג את ג'ורג' לעולם על מדרגות בית החולים", אמרה מידלטון, "וויליאם ואני ידענו שזה אירוע שכולם מחכים לו ומתרגשים ואנחנו מעריכים מאוד את התמיכה מהציבור הרחב. בעצם העובדה שאנחנו יכולים לחלוק את האושר שלנו עם הציבור הרגשתי חשובה ואהובה מאוד".

>> קייט לובשת זארה