תתחדשו! קייט מידלטון קיצרה את השיער לכבוד מעבר הנסיכים לבית הספר החדש. מה בלו"ז?

קייט מידלטון והנסיך וויליאם | צילום: DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images
קייט מידלטון והנסיך וויליאם | צילום: DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images

ההורים בבית הספר הפרטי החדש והיקר של הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי דואגים מהתוספת המלכותית החדשה. מה עומד מאחורי המעבר לכפר, למה קייט לא יוצאת מהשטאנץ ומי לא יבואו לתת חיבוק בשער?

88 שיתופים | 132 צפיות

בזמן שחיכיתן במתח לראות האם היום הכי מצופה בשנה, הלא הוא ה-1 בספטמבר, בכלל קורה, זוג הורים אחר, בחצי אי אחר, פרקו ארגזים והכינו את שלושת ילדיהם למעבר לבית ספר חדש. אנחנו כמובן מתכוונות לדוכסים מקיימברידג', הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, שעברו בשבוע האחרון של אוגוסט מלונדון לאדלייד קוטג' על יד טירת ווינדזור – קוטג' קטן וצנוע ובו רק ארבעה חדרים, שנבנה ב-1813 עבור המלכה. במסגרת המעבר, שלושת ילדיהם, הנסיך ג'ורג' (9) והנסיכה שרלוט (7) עזבו את בית הספר הציבורי בו למדו בלונדון, ויתחילו היום (חמישי) בבית ספר פרטי חדש "למברוק" בברקשייר יחד עם הנסיכון לואי (4). זאת תהיה שנת הלימודים החמישית של הנסיך ג'ורג', שנתה השלישית של הנסיכה שרלוט ושנתו השנייה של הנסיך לואי, במערכת חינוך שמתחילה מגיל 3.

>> למי קראתם צבועה? מייגן מרקל משדרת עסקים כרגיל בלוק קז'ואלי הורס

הסיבה הרשמית למעבר היא שוויל וקייט "רוצים להעניק לילדיהם חיים נורמליים ככל האפשר", כך על פי גורם רשמי בארמון קנזינגטון, ולאפשר להם יותר חופש משהיה להם כשגרו בלונדון. בית הספר החדש נמצא במרחק 15 דקות נסיעה מאדלייד קוטג', משכן המשפחה החדש, שזו בשורה טובה לאבא וויליאם שאוהב להקפיץ את הילדים לבית ספר. במידה רבה מדובר בהחלטה שאכן שמה את הילדים שלהם במרכז, כי הנסיך וויליאם וקייט ימשיכו לעבוד מלונדון, 45 דקות נסיעה ברכב. ואם את קייט מידלטון, קחי בחשבון שכשתעשי סיבוב בשכונה ליד הבית החדש, התקשורת הבריטית האובסס עלייך (לא שופטות, גם אנחנו) תעשה הכל כדי להשיג תיעוד נדיר של הרגע ההיסטרי.

>> אלוהים נצור את המלכה: בריטניה כולה מתפללת לשלום המלכה אליזבת

מי שמתכננים קבלת פנים צוננת יותר, ולא בקטע בריטי, הם ההורים בלמברוק, בית הספר החדש. מבחינתם, המשמעות של תלמידים בפרופיל כל כך גבוה כוללת קציני אבטחה מלכותיים חמושים, מסתובבים במתחם המשתרע על כ-210 דונם, וסוכנים חשאיים שמתחבאים בו בכל רגע נתון. ההורים "חוששים שהאווירה והאופי של בית הספר ישתנו עם כל האבטחה הנדרשת. זה כבר לא יהיה בית ספר רגוע ונעים. הורים מדמיינים שוטרים חמושים מתחבאים בעצים או מסתובבים במסדרונות ואנחנו לא רוצים שהילדים שלנו ייחשפו לזה", טינפה אימא מודאגת לסאנדיי מירור.  

הם לא לגמרי טועים; לפני כשנתיים תומך דאעש קרא לפגוע במטרות הכוללות את בית הספר של הנסיך ג'ורג', וב-2017 אישה זרה ואנונימית גרמה לבהלה בממלכה כאשר נכנסה לשטח בית הספר בו למד הנסיך ג'ורג' ללא כל בעיה. שני האירועים האלה הובילו להגברת האבטחה בבית הספר הקודם של הנסיך ג'ורג' והנסיכה שרלוט. 

אפשר להבין את ההורים האלה, בסך הכל הם משלמים סכום לא מבוטל כדי להעניק לילדים שלהם השכלה יוקרתית בבית ספר פרטי של 620 תלמידים – 21 אלף פאונד בשנה (כ-83 אלף שקל). למי שיש שלושה ילדים באותו בית הספר, כמו הדוכסים מקיימברידג', כנראה מקבל הנחה, אבל עדיין צריך לפתוח ארנק ולהתכונן לנזק של יותר מ-50 אלף פאונד בשנה – שזה בערך 200 אלף שקל בחישוב זריז. לא רוצות לחשוב בכמה יזנק שכר לימוד אחרי שבית הספר יצרף לשורותיו את הנסיכים המפורסמים בעולם (אם כי הם לא בני המלוכה הראשונים ברשימת התלמידים, בעבר שני נכדיה של המלכה ויקטוריה למדו בו). 

ומה יקבלו ההנסיכים בעבור חופן של 50 אלף פאונד? לימודי אנגלית, מתמטיקה, צרפתית, יוונית, היסטוריה, גיאוגרפיה, דרמה, אמנות, תקשורת, עיצוב וטכנולוגיה, שחייה, משחקים, יצירת פודקאסטים, צלילה, גולף ועוד. בשונה מאחותו, הנסיך ג'ורג' ילמד גם בימי שבת ויתחיל בלימודי הלטינית שלו, אתן יודעות, כמו כל ילד נורמלי בן 9.  

אז מה הסיפור עם המעבר? הרי בית ספר פרטי בעלות כל כך גבוהה עם שיעורים שלא מביישים אוניברסיטה הם הדבר הכי רחוק מ"נקודת פתיחה נורמלית לחיים", כפי שטענו וויל וקייט. בתקשורת הבריטית עלתה טענה שאחת הסיבות לעזיבה את לונדון לפרבר, נעשתה במטרה להתקרב גיאוגרפית להוד מעלתה המלכה אליזבת', שלאחרונה מגלה קושי להתנייד וגם מופיעה פומבית פחות ופחות. אגב היא לא קרובת המשפחה היחידה שיוכלו להשאיל ממנה כוס סוכר –  במשכנם החדש והצנוע הם יוכלו לקפוץ לתה וסקונס אצל הנסיכה יוג'יני, הבת של הנסיך אנדרו הזכור לשמצה.

>> "אני, אני ואני": מייגן מרקל רק חזרה לחיינו, והיא כבר מעצבנת

ואם כבר קרובים רחוקים, מי כנראה לא יבוא לתת חיבוק בכניסה לבית ספר? נכון מאוד, הדוכסים לשעבר מסאסקס, הנסיך הארי ומייגן מרקל שקפצו השבוע לביקור פילנתרופי בממלכה, אבל הדיבור הוא שאף אחד מהמשפחה לא רוצה לפגוש אותם וכנראה יקח זמן עד שיבואו לבקר שוב. עזבו שמכרכר סביבם נונסטופ צוות צילום של נטפליקס עבור הדוקו שהם מצטלמים אליו, זה לא רק זה. חצי דקה לפני הביקור, מייגן שוב פתחה על כמה המשפחה של בעלה קשה בריאיון שער למגזין "דה קאט": היא סיפרה שהארי מרגיש שנזנח על ידי אביו הנסיך צ'ארלס, וגם טענה שלמרות היחס הלא מלכותי שקיבלו, אנגלים רבים ראו חשיבות גדולה בהצטרפות שלה למשפחה. עד כדי כך, לדבריה, שבהשקה של "מלך האריות" בלונדון ניגש אליה מישהו מהקאסט שהינו ממוצא דרום אפריקני, ואמר שבחתונה שלה רקדו בדרום אפריקה כמו כשנלסון מנדלה השתחרר מהכלא. לנו זאת נשמעת אנקדוטה קצת מונפצת, מהסוג ששמור לדודה המוזרה והגוזמנית שמפליגה בסיפורים. 

ועכשיו לסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו: מי לבשה מה. שני יורשי העצר הצעירים, הנסיך ג'ורג' והנסיך לואי לבשו מדי בית ספר הכוללים חולצה מכופתרת בדוגמה משובצת, מכנסי ברמודה כחולים, גרביים עד מעל לקרסול ונעלי אוקפורד. הנסיכה שרלוט לבשה שמלה משובצת תכלכלה, והנסיך וויליאם הלך על חליפה כחולה וחולצה לבנה מתחת. הדובדבן שבכתר, קייט מידלטון, הוכיחה שוב שיש לה מודעות אקולוגית גבוהה, במובן הזה שהיא מחזרה שוב את לוק שמלת הנקודות. לאישה יש פשוט שמלת נקודות בכל צבע וגוון אפשריים! הפעם הופיעה מידלטון בשמלת ויסקוזה של ריקסו בצבע נחושת עם נקודות לבנות, בעלות של 305 דולר, שכבר סולד אאוט באתר, לחובבות הז'אנר. בנוסף היא חנכה תספורת סתיו חדשה – בקיץ השיער שלה היה ארוך והגיע כמעט עד אמצע הגב, ואילו הבוקר ניכר שהורידה קצוות עם תספורת מדורגת באורך שמגיע מעט אחרי הכתפיים (יכולות לבחון את זה מקרוב בסרטון שלמעלה). סתם ככה שתדעו מה לומר לספר בסשן הבא שלכן.

>> 25 שנה למות הנסיכה דיאנה: 8 סיבות שהפכו אותה לאייקון