ממשלת הגזלייטינג וההסגברה: מאי גולן היא השרה לקידום מעמד האישה

ח"כ מאי גולן | צילום: כפיר זיו, מתוך ויקיפדיה CC BY-SA 4.0
ח"כ מאי גולן | צילום: כפיר זיו, מתוך ויקיפדיה CC BY-SA 4.0

נאנסת? הותקפת? ח"כ מאי גולן היא לא הכתובת. היא עושה רק מה שגברים אומרים לה לעשות כדי לשמור על הקואליציה שלא תתפרק, ובכל זאת היא השרה החדשה לקידום מעמד האישה

88 שיתופים | 132 צפיות

ממשלת הגזלייטינג וההסגברה ממשיכה בכל הכוח: אחרי שהסגבירו לנו שריסוק הרשות השופטת הוא בעצם חיזוק הדמוקרטיה, אחרי שהפילו הצעת חוק לאיזוק אלקטרוני ובן גביר קשקש בלי להניד עפעף שהוא רוצה להביא חוק יותר טוב לנשים, אחרי שבמקום המשוריין לנשים נכנסה מגינת האנסים, טלי גוטליב, האישה שהיא -פשוט כמשמעו – פרקליטתו של השטן, אחרי שלקחו את האישה עם הפה הכי מטונף בטוויטר והפכו אותה לשרת ההסברה, עכשיו הממשלה מנסה לעשות לנו עוד מהלך גזלייטינג מובהק וכאקט של פינק וואשינג – תמונה אישה לתפקיד שרה למעמד האישה.

ח"כ טלי גוטליב | צילום מסך, רשת 13
ח"כ טלי גוטליב | צילום מסך, רשת 13

>> כמה נשים צריכות להירצח כדי שהממשלה תפעל?

מדובר בתפקיד שלא היה בו צורך עד כה, ועכשיו הממשלה משיקה אותו לעולם. האם זה אומר שבממשלה האנטי נשית הזו נזכרו פתאום לפעול למען ערך השוויון? יותר הגיוני שהמוטיבציה היא לנסות ולנפח באופן מלאכותי את חלקן האפסי של נשים בממשלה, בעיקר לאחר הביקורת הקטלנית על מינוי אפס נשים לתפקידי מנכ"ליות משרדי הממשלה, או – יותר סביר – כדי לתת לראש הממשלה קצת שקט מכיוונה של אחת מהנשים היותר קולניות בליכוד. מאי גולן לא תרמה אף הצעת חוק או מהלך בעל ערך לקידום נשות ישראל, אבל היא בנתה את הונה הפוליטי מאמירות נגד העובדים הזרים שהתקבצו בדרום תל אביב – בעיה אמיתית וקשה עבור תושבי העיר הדרומיים, שהאחראי היחידי על כך שהיא נוצרה ומאז הלכה והתעצמה הוא ראש הממשלה בכמעט 15 השנה האחרונות (מלבד להפסקה קצרה בת שנה וחצי).

נאנסת? הותקפת? גולן היא לא הכתובת. היא עושה רק מה שגברים מיזוגנים אומרים לה כדי לשמור על הקואליציה שלא תתפרק

 

ראש הממשלה דאג לא לפתור את הבעיה הזו בכוונה. גם כי בסדרי העדיפויות שלו בשנים האחרונות עלו נושאים חשובים יותר מבחינתו, כמו להגן על עצמו בבית המשפט ולהיבחר מחדש, וגם כי הקושי ההולך וגובר של תושבי דרום תל אביב זו דרך נהדרת עבור נתניהו להעצים את השנאה והכעס של תושבי העיר המסכנים. על השנאה הזו הוא יוכל לרכב כל הדרך לעוד כהונה ולעוד ריסוק מכוון של בג"צ, כך שיתאפשר לו לשלוט על השופטים בישראל ולבטל את משפטו. בדרך לשם הוא צריך לשלם כל מיני חובות, ואחד החובות הוא למאי גולן שעכשיו פורעת את מחיר הנאמנות שלה.

נזכיר שגולן, יחד עם שאר חברי הליכוד (מלבד גילה גמליאל שנעדרה מההצבעה והתקזזה עם האופוזיציה) הצביעה בעד ביטול חוק האזיק האלקטרוני, שאמור להגן על חייהן של נשים המאוימות באלימות. אבל למרות ששמונה נשים נרצחו כבר מתחילת השנה, זה לא הספיק לקואליציה כדי לעשות משהו אקטיבי בשביל להגן עליהן. לבן גביר היה חשוב "לאזן" את ההצעה, כדי שתגן על הגברים המכים ותיתן להם את החירות להסתובב ברחובות ללא קושי ולרצוח את נשותיהן לפני שהם נאזקים. לפי הפרסומים בן גביר שואף לאשר איזוק רק אחרי שתי (!!) הרשעות קודמות של הגבר בתקיפת האישה. גולן תמכה בתועבה הזו כמו כל הקואליציה הזו. זה רק ממשיך את הקו האנטי נשי שלה: בעבר היא גם הצביעה נגד שמירת דגימות מנפגעי עבירות מין ללא הגבלת זמן. במילים אחרות: נאנסת? הותקפת? גולן היא לא הכתובת. היא עושה רק מה שגברים אומרים לה לעשות כדי לשמור על הקואליציה שלא תתפרק.

גלית דיסטאל אטבריאן | צילום מסך מערוץ היוטיוב של כאן
גלית דיסטאל אטבריאן | צילום מסך מערוץ היוטיוב של כאן

מרגע היווסדה ברור שהממשלה הזו היא אויבת לנשים בישראל. זה התחיל מכך שחברות בה שתי מפלגות שלא מאפשרות לנשים להיבחר. העובדה שהאנומליה הזו עדיין קיימת בישראל כבר מספיקה כדי להוכיח שאנחנו לא באמת דמוקרטיה. איך זה יכול להיות שבשנת 2023 זה עדיין חוקי לרוץ לכנסת למרות שאתה מפלה 51 אחוז מהאוכלוסיה? על זו צריכה להיות הרפורמה האמיתית.

המפלגה השלישית שחברה בקואליציה הזו, תחת השם הפשיסטי "עוצמה יהודית", מכילה גברים שהצהירו שהם בעד איסור הפלות, בעד ביטול של שירות נשים בצה"ל, בעד שנשים לא יצאו לבר עם מי שהוא לא בעלן (כדי למנוע מקרי אונס) ואף הכניסו להסכמים הקואליציוניים את האפשרות לא לתת שירותים על רקע אידאולוגי. במילים אחרות: שרופא יוכל לא לעשות הפלה, שרוקח יוכל לסרב למכור לך פוסטינור או שבעל הבית יוכל לסרב להשכיר לנו את הדירה אם לא עברנו לשם עם בעל מהוגן.

הליכוד, לכאורה מפלגה ליברלית שבה אמורים להסתתר כיסים של פמיניזם, התגלתה כאויבת נשים גדולה לא פחות. על הכיסא המשוריין לנשים הם הושיבו את טלי גוטליב, סניגורית פלילית שבנתה את שמה בהגנה על אנסים ובעיקר בחקירות משפילות, מטרידות וטראומטיות לקורבנות אונס. בתפקיד האישה הכי בכירה נמצאת מירי רגב, האישה שאמרה "בלי כאבי בטן לנפגעות אונס" כשצריך היה להתנגד לממשלה הקודמת ומבחינתה כל מחיר שווה את המלחמה הפוליטית הזו.

בליכוד מיהרו להתחייב בפני השותפות על הרחבת סמכויות בתי הדין הרבני – מקום בו נשים אינן יכולות להשתתף כדיינות, והן גם פסולות למתן עדות. שוב, שמישהו יסביר לי איך זה חוקי? ולמה על זה מפלגת הליכוד לא מובילה רפורמה מקיפה כדי להגן על חיי נשים במדינה דמוקרטית? כדי לשאוף לשוויון אמיתי ולא רק הסיסמאות השקריות שהם מציפים? הסיבה שהם לא עושים את זה היא שלא אכפת להם מאיתנו בכלל. הממשלה הזו היא כל כולה גבריות רעילה מהזן שחשבנו שכבר עבר מהעולם אבל מתפוצץ לנו בפרצוף כל פעם מחדש.

עד עכשיו ובמשך 12 שבועות רצופים יצאתי מכל הפגנה עם תקווה כנה במקום הזה, בישראלים ובאפשרות לחיות כאן. היום חזרתי הביתה,…

Posted by Shay Segal on Monday, March 27, 2023

הנציגים שלה בשטח מסתובבים עם דגלי לה פמיליה וצועקים על מפגינות: "אני אאנוס אותך", גם כשהן בנות 13 ופחות. הנציגים שלהם בממשלה לוקחים אישה שלפני רגע הצביעה נגד ביטחונן האישי של מאות אלפי ישראליות שחיות באלימות, והופכים אותה לשרה לקידום מעמד האישה. כי בעולם של גבריות רעילה- גזלייטינג והסגברה הן השפה המדוברת. למאי גולן יש הזדמנות עכשיו להוכיח לנו שהיא דוברת שפה אחרת, שהיא לא רק יושבת בכסא כדי לצבור לעצמה כוח אלא שהיא אחות על מלא שדואגת ל-51 אחוז מהאוכלוסיה. אם גם היא תמשיך לדבר הסגברה שוטפת, התואר המכובד לא יציל אותה. ההיסטוריה תשפוט אותה כמשת"פית שסייעה לשונאי הנשים הכי חשוכים שמסתובבים פה.