מיינדפולנס ורשתות חברתיות: כך תמקסמי את ההנאה מהמיניות

למצוא את הדרך לשחרור במיניות שלך | צילום: shutterstock
למצוא את הדרך לשחרור במיניות שלך | צילום: shutterstock

למה נשים לא באמת מתחברות למיניות שלהן ואיך אפשר לפתור את זה בכמה צעדים פשוטים. ענת בירן פרוסט, מטפלת מינית, עם כל התשובות

88 שיתופים | 132 צפיות

"כשאנחנו ילדות מתחיל המסלול של התפקידים שלנו", כך מספרת ענת בירן-פוסט, דוגמנית ומטפלת מינית לנרקיס אלון מצוות באמבל ישראל. פרוסט, שמקבלת נשים רבות בקליניקה שלה ומלווה אותן בתהליכים הקשורים באינטימיות. היא מסבירה איך נשים יכולות להתחבר לעצמן יותר בשביל למקסם את ההנאה ממיניות. היא נתקלת ביותר ויותר נשים שלא לוקחות את המושכות על העונג שלהן ומסבירה מדוע זה קורה: "מבחינה חברתית הרבה נשים נמצאות בתפקידים טיפוליים אז כל הקשב שלהן מופנה החוצה, אם אני עם הקשב החוצה, אני לא בקשב פנימה, אני לא יכולה לזהות מה נכון לי ומה מתאים לי, אני פועלת באוטומט כי יש תפקיד שנכנסתי אליו ואני מאבדת הקשבה לצרכים של עצמי".

איך נשים יכולות להיות יותר עם הקשבה פנימה ולהתחבר לגוף שלהן?
"מיינדפולנס למשל, תפס מאוד חזק גם אצל המטפלים הכי קלאסיים בעולם. יש לנו גוף ולגוף הזה יש חושים, ומי שלא מחוברת למיניות שלה שתעזוב את המיניות ותתחבר לחושים: מה אני מריחה, שומעת, טועמת… אפשר לתרגל את זה גם על אוכל אבל כדי לקחת את המושכות לידיים, צריך שתהיה לנו הרשאה לדמיין, לאפשר לעצמנו להיות הכל. אם למשל מישהי כרגע מכינה אוכל היא יכולה להסתכל עליו ולראות את הצבעים שלו ולראות מה זה גורם לה להרגיש, אם היא מטגנת היא יכולה לשמוע את הצלילים של הטיגון, אם היא טועמת ברור שהיא מרגישה משהו. זה בפעולות יומיומיות".

>> לוותר על הבושה: הדרך אל העונג המיני מתחילה בתוכך

מה זה בשבילך עונג? איך היית מגדירה את הדבר הזה?
"זה קודם כל: 'אפשר ומותר', עונג יש בו משהו טריקי טיפה כי הוא מיד לוקח אותנו בראש למקום רך ועדין אבל עונג יכול להיות גם תוך כדי משהו תוקפני, אנחנו גם בסופו של דבר בעלי חיים. למשל, רטט. יש רטט שהוא יותר חם ועדין ואינטימי ברמה של רוך וקרבה, ויש את הצד המנוגד שלו, הפראי, לצחוק ולהוציא חלקים גם  פחות ייצוגיים, ועדיין אפשר לחוות רטט בשתי הדרכים. וכך גם המיניות, גם של האישה וגם של הגבר יכולה להיות גם עם קולות, גם עם חלקים יפים וגם עם חלקים מכוערים. יש שם חגיגה. עונג זה שפע".

"כשעושות את הצעד הראשון צריך להרגיש שאנחנו לא עושות את זה לבד, אלא עם להקה שלמה של נשים שיחד איתנו, שאומרות לנו: 'כפרה את בסדר, הכל טוב, מקסימום שיגיד לא, מה קרה?' אבל לא לוותר כי מיניות זו אנרגיית חיים"

ענת בירן פרוסט | צילום: ליאת שליט
ענת בירן פרוסט | צילום: ליאת שליט

את רואה הבדל בקליניקה בין נשים שעונג הוא חלק מהחיים שלהן לבין נשים שלא?
"עם הזמן נהיה לי רדאר, הרבה פעמים אני משערת וצודקת. יש שני טיפוסים שעולים לי כרגע בראש: הסוג הראשון אלו נשים שהן באהבה אך יש בהן משהו נורא נורא רך ולא זועק את זה שהן רוצות ליהנות מהמיניות, והסוג השני זה אולי קצת מהצד השני של הסקאלה. נשים שהן כל כך רוצות להנות מהמיניות שלהן עד שהגוף עושה את הפעולה ההפוכה ולא פתוח לזה. יכולות לבוא אלי נשים מעולם הספורט או הריקוד, שאמורות להיות מחוברות לגוף שלהן, אבל יש משהו מאוד מוחזק. אם כל הגוף מוחזק זה מקשה על האישה להיות בעונג".

>> פאולה רוזנברג: "יש קשר בין תיאבון מיני לתיאבון תזונתי"

אם נשים רוצות לעשות את הצעד הראשון ולקחת את המושכות על העונג שלהן והאינטימיות שלהן, איך הן יכולות להתחיל?
"לקחת אחריות על הביטחון העצמי שלהן, להסכים לקחת מקום במרחב, לקחת השראה מנשים שאומרות: 'אני כאן, בכל צבע, בכל מקום, בכל גיל'. להיכנס למגרש המשחקים בכיף, לקחת השראה מהרשתות החברתיות, אפילו אם אנחנו בתוך האפליקציה ואנחנו רוצות לפנות למישהו ומרגישות את הנסיגה או את הפחד, זה בסדר. אפשר לקחת השראה מאחת הנשים שאנחנו עוקבת אחריהן, וכשעושות את הצעד הראשון להרגיש שאנחנו לא עושות את זה לבד, אלא עם להקה שלמה של נשים שיחד איתנו, שאומרות לנו: 'כפרה את בסדר, הכל טוב, מקסימום שיגיד לא, מה קרה?' אבל לא לוותר כי מיניות זו אנרגיית חיים".

לשיחה המלאה בין נרקיס לענת הכנסו לכאן:

 

הכתבה היא חלק משיתוף פעולה בין מגזין "את" לבאמבל, אפליקציית היכרויות בה נשים עושות את הצעד הראשון. המשימה של באמבל היא לעזור לאנשים להתחבר ולבנות מערכות יחסים זוגיות מחזקות ושיוויוניות וליצור אינטרנט בטוח לנשים. באפליקציה יש אלגוריתמים שמורידים הטרדות מיניות ומעודדים את כל המשתמשים שלה להוביל את מסע הדייטינג שלהם באופן בטוח. להורדת האפליקציה לחצי כאן.