פאולה רוזנברג: "יש קשר בין תיאבון מיני לתיאבון תזונתי"

פאולה רוזנברג | צילום: רן קושניר
פאולה רוזנברג | צילום: רן קושניר

היא חוקרת את הקשר בין עונג מיני לדימוי גוף, מתנערת מהרשתות החברתיות שמקדמות את מודל היופי והלייקים, ומשתפת מה למדה מגירושיה. פאולה רוזנברג בשיחה אישית ומעוררת מחשבה 

88 שיתופים | 132 צפיות

"הייתי בגיל צעיר נערה מאוד שאפתנית, הישגים היו מאוד חשובים לי, אני קוראת לזה בקורסים שאני מעבירה תסמונת הילדה המצטיינת, שהופכת להיות אישה מצטיינת. העולם מקדש את ההישגים האלה אבל כשאת נורא עסוקה בלהיות מצטיינת המקום של להיות חברה של הגוף הולך לאיבוד, כי אם הגוף שלי רוצה לישון אני אומרת לו 'לא יש לי משימות לעשות'". כך מספרת פאולה רוזנברג בשיחה אישית ומעוררת מחשבה עם נרקיס אלון מצוות באמבל ישראל.

רוזנברג, ילידת 1976, מגישת טלוויזיה, נטורפטית ופעילה בתחום דימוי הגוף, מספרת בשיחה בגילוי לב על הקריסה הפיזית שעברה: "לי זה קרה בגיל 27, הייתי עובדת 14 שעות ביום. אכלתי ג׳אנק, ויש לנו תחושה שלא משנה מה יקרה, הגוף ימשיך לשרת אותנו. אבל הוא הפסיק לשרת אותי, היו לי כאבי ראש והייתי עצובה והבנתי שמשהו לא עובד. ואז הגוף שלנו מאותת. אי אפשר לברוח ממנו, אנחנו תמיד איתו. וכשהתחלתי לבדוק מה אפשר לעשות, התחלתי לחפש שיטות של רפואה טבעית. הרבה אומרים לך 'תקשיבי לעצמך', אבל אם לא הקשבתי לעצמי כל השנים אז מאיפה מתחילים? אז שאלתי 'איפה כואב לי?', ושאלתי גם 'למה כואב לי?' כנראה משהו באיך שאני אוכלת, או ישנה, או מתעמלת לא טובים לגוף. ואז התחלתי להקשיב וזה אחד הדברים שאני הכי מאמינה בו, לשאול מה כן עושה טוב לגוף?".

 דיברת על הצורך שנשים ידברו על המיניות שלהן מתוך מקום מועצם שמסכים לקחת בעלות על עונג. איך הדרך לשם נראית לדעתך?
"זה נושא שאני חוקרת גם באקדמיה וגם באוניברסיטה וגם בעצמי. אני קוראת המון מחקרים שנעשים בעולם על הקשר בין דימוי גוף למיניות. ככל שאישה לא מחוברת ליכולת של הגוף שלה לחוות עונג או לתשוקות הטבעיות שלה אז גדל הסיכוי שהיא תחווה דימוי גוף עצמי נמוך. מחקרים מוכיחים שנשים שלא מחוברות למקום הזה של הגוף שלהן ככלי לעונג, יש יותר סיכוי שהן יהיו במערכת יחסים מתעללת, כי הן מתייחסות לגוף שלהן כחפץ, לכן יש להן יותר סיכוי לדיכאון ולחרדה, וזה ממש הגיוני, כי ברגע שהמיניות שלך הופכת להיות משהו שצריך לספק אחרים, אז הרצונות והתיאבון המיני שלך הוא לא רלוונטי. ופה אני מאוד מקשרת בין תיאבון מיני לתיאבון תזונתי, ברגע שאת אומרת שהסימנים שהגוף שלי אומר לי הם לא רלוונטיים אז זה ככה בכל מקום. כמו שנשים רבות חושבות שהתפקיד שלהן זה רק לספק צרכים של אחרים".

אגב,  דימוי גוף חיובי וקבלה עצמית, שרוזנברג מתייחסת אליהם, הם נושאים שמתחברים למסרים של לאפליקציית באמבל שאחד הפיצ׳רים שלה זו המדיניות שבה אסור לעשות בודי שיימינג באפליקציה ומי שעושה מורחק מהאפליקציה.
את השיחה המלאה עם רוזנברג תוכלו לראות כאן:

"היו לנו תקופות לא פשוטות במהלך הקשר, היה לנו משבר גדול לפני 3.5 שנים. יש משהו אחד שמאפיין את הקשר בינינו שלא משנה מה אנחנו לא מוותרים אחד על השני"

בחלק השני של השיחה דיברו רוזנברג ואלון על זוגיות, שם סיפרה רוזנברג: "בעלי הראשון בן אדם מדהים, חכם, מצחיק אבל לא הרגשתי מחוברת עד הסוף, וזה קורה להרבה נשים. כעסתי על עצמי שאני מפונקת וגרידית. הגוף שלי אמר לי שזה לא המקום המדויק לי ואמרתי לעצמי שלא אעשה את זה יותר. לוקח לנו זמן להבין שההחלטות שלנו הכי נכונות ולא מה שאחרים מייעצים לנו". כיום, בנישואיה הנוכחיים והמתוקשרים עם ליאון רוזנברג, סיפרה רוזנברג, שלמרות הקשיים הם בוחרים להישאר: "עכשיו שאנחנו ממרום 17 שנה ביחד, זה לא כל הזמן פיקניק. היו לנו תקופות לא פשוטות במהלך הקשר, היה לנו משבר גדול לפני 3.5 שנים. יש משהו אחד שמאפיין את הקשר בינינו שלא משנה מה אנחנו לא מוותרים אחד על השני, רבים ורוצים כל הזמן להוכיח לשני כי אכפת לנו אחד מהשני, ולא מטייחים כלום, כל האמת בפרצוף גם כשהיא קשה ומאוד קשה, ולא מוותרים וזה עובד לנו. לא תמיד זה קל, לא זוגיות קלה".
השיחה השלמה והמרתקת של פאולה ונרקיס על זוגיות – כאן:

הכתבה היא חלק משיתוף פעולה בין מגזין "את" לבאמבל, אפליקציית היכרויות בה נשים עושות את הצעד הראשון. המשימה של באמבל היא לעזור לאנשים להתחבר ולבנות מערכות יחסים זוגיות מחזקות ושיוויוניות וליצור אינטרנט בטוח לנשים. באפליקציה יש אלגוריתמים שמורידים הטרדות מיניות ומעודדים את כל המשתמשים שלה להוביל את מסע הדייטינג שלהם באופן בטוח. להורדת האפליקציה לחצי כאן.

> שמנה עם ציצי ענק? פאולה משיבה אש
> כך תדעי האם גם לך יש הפרעת אכילה כפייתית


פאולה רוזנברג ונרקיס אלון | צילום: רן קושניר