השיטה המפתיעה לשחרר את הראש במיטה

מיינדפולנס בסקס | איור: gettyimages
מיינדפולנס בסקס | איור: gettyimages

עבודה, ילדים, מטלות, החיים – איך אפשר ליהנות מסקס סוער כשהראש מוצף בכל כך הרבה בלגן? פשוט לתרגל מיינדפולנס במיטה

88 שיתופים | 132 צפיות

מדיטציה ומיינדפולנס (בעברית: "מודעות קשובה"), לרוב אינם נושאים המתקשרים לסקס לוהט. הרי מדיטציה לרוב מתורגלת לבד בישיבה שקטה ללא תזוזה, ושונה מאוד במהות שלה מסקס, אך מתברר שהשניים קשורים זה לזה יותר ממה שחשבנו – ושסקס על טהרת המיינדפולנס הוא אחד מהטרנדים הבוערים שמתהווים במיטה שלנו בתקופה האחרונה.

בין הראשונים לזהות את הקשר בין השניים נמנית גורו המיינדפולנס אמילי פלטשר, שהעבירה לראשונה הרצאה בנושא ב־2015. "אף אחת לא מתקשרת לחברה שלה ואומרת: 'אחותי, את לא מבינה איזה סקס עשיתי אתמול בלילה. הוא היה לא מרוכז ולא הסתכל עליי אפילו'. אנחנו מלאים בלחץ, לא רק בעבודה אלא גם במיטה", היא מסבירה לקהל. "כשאנחנו חווים לחץ, הגוף שלנו מתכונן לאיום וגורם לסדרה של פעולות כימיות: פעילות מערכת העיכול שלנו מואטת, פעילות כלי הדם משתנה, יש צורך עז ללכת לשירותים, שדה הראייה שלנו קטן. הפעולות הכימיות האלה מצוינות אם טורף מגיע לצוד אותך, אבל לא אם עומדים לשכב עם מישהו. כמו שמדיטציה עוזרת להגיע לכל מפגש בחיים במודעות ונוכחות, היא צריכה לעזור לכם גם להרגיש נוכחים במיטה".

לורי מינץ, מחברת הספר "המדריך לסקס תשוקתי לאישה העייפה": "כאשר את מתרכזת במה שקורה בהווה, את בעצם שמה את עצמך בהלך רוח אורגזמי"

 

המטרה העיקרית של המדיטציה היא לאמן את עצמנו להיות נוכחים ברגע, להיות בהקשבה מלאה למה שקורה בכאן ועכשיו, וכל זאת ברוגע וללא הסחות דעת, גם בפעולות יומיומיות כמו אכילה, הליכה ועבודה. באופן טבעי, אנו נוטים לחשוב כי תשומת הלב שלנו בזמן אקט מיני מושקעת במאה אחוז בפרטנר/ית שלנו ובאקט עצמו – אך מי מאיתנו לא נדדה במחשבות על רשימת הקניות השבועית או על דדליין לחוץ בעבודה בזמן הסקס? על פי אמונת זרם המיינדפולנס המיני, הדרך לסקס טוב עוברת בנוכחות ובהתרכזות בתחושה שאנו חוות ברגע נתון, ולאו דווקא במטרה הסופית של אורגזמה.

"מחקרים מציעים כי אותו חלק במוח שלנו ש'נסגר' בזמן חוויית אורגזמה והופך אותה לחוויה כל כך מיוחדת ושונה, כמעט לא אמיתית, הוא אותו חלק במוח ש'נסגר' בזמן מדיטציה – ומעניק את תחושת ה'ריחוף' שמתרגלי מדיטציה מעידים עליה", אמרה לורי מינץ, פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת פלורידה ומחברת הספר "המדריך לסקס תשוקתי לאישה העייפה", בראיונות בנושא ל־"Oprah Daily" ולמגזין הלייף סטייל Furthermore"". "בשניהם יש ריכוז אינטנסיבי והקשבה לרגע. כאשר את מתרכזת במה שקורה בהווה, את בעצם שמה את עצמך בהלך רוח אורגזמי".

גורו המיינדפולנס אמילי פלטשר: "אף אחת לא מתקשרת לחברה שלה ואומרת: 'אחותי, את לא מבינה איזה סקס עשיתי אתמול בלילה. הוא היה לא מרוכז ולא הסתכל עליי אפילו'. אנחנו מלאים בלחץ, לא רק בעבודה אלא גם במיטה"

 

אז איך מתרגלים מדיטציה מינית?

1. התחילי בקטן: בדומה לתרגול מיינדפולנס ביומיום, קחי כמה דקות ביום בשביל לנתח באופן מודע פעולה שאת עושה באופן יומיומי מבלי לשים לב כמעט. למשל, מקלחת. נסי להתעכב בראשך על התחושות: המים על העור, שיערך הרטוב שנופל על הכתפיים, הריח של הסבון. נסי לפרק כל חלק בחוויה וכל תחושה שאת יכולה לחשוב עליה. זה אמנם יכול להיות קצת טרחני בהתחלה, אבל תרגול יומיומי יכול להפוך גם פעולות פשוטות ו"משעממות" למודעות ומהנות הרבה יותר.

2. הציבי מטרות: לפני שאת מתחילה לתרגל, נסי להבין מה את רוצה להשיג דרך יחסי המין עם הפרטנר/ית שלך. יכול להיות שאת מעוניינת להיות מחוברת יותר לגוף שלך, שאת רוצה להרגיש סקסית, שבא לך להוריד מהלחץ באורח חייך או שאת בכלל רוצה ליצור חיבור עמוק יותר ואינטימי עם הפרטנר/ית שלך. אם עוברות לך מחשבות בראש בזמן האקט, כמו "זה לוקח יותר מדי זמן" או "רק שהילדים לא ייכנסו באמצע", הזכירי לעצמך מיד, ובאופן מודע, כי יחסי המין צריכים לשרת גם את הצרכים שלך. זה אמנם ידרוש ממך להיות בהקשבה וריכוז גדולים יותר מהרגיל, אך זה יעזור לך "להחזיר את עצמך למשחק" ויגביר את החשק המיני שלך.

3. סריקת גוף: אחת השיטות המוכרות ביותר לתרגול מדיטציה, שגם עשתה את המעבר לתרגול מדיטציה מינית, היא סריקת גוף. בזמן שהמתרגל יושב או שוכב ללא תזוזה, הוא מתחיל למפות כל איבר ואיבר בגוף שלו (מהקודקוד עד כפות הרגליים) תוך התעכבות על כל תחושה, נעימה או לא נעימה, בכל אזור ואזור בגוף. האם יש אזור תפוס או משוחרר? האם יש לך תחושת עקצוץ? השיטה הזאת עוזרת להשתחרר ממחשבות שעלולות להפריע לתרגול. הדעה הרווחת היא שכדי לתרגל מדיטציה צריך "לנקות את הראש ממחשבות". זוהי תפיסה לא נכונה מכיוון שאי אפשר לפקוד על המוח להפסיק לחשוב. במקום לנקות את הראש, צריך להזין אותו במחשבות המתאימות לתרגול ולמטרות שאת מעוניינת להשיג.

4. תרגול נשימות: בעזרת תרגילי נשימה נכונים תוכלי להגיע לאורגזמה באופן מהיר יותר משחשבת. שבי או שכבי ברוגע במקום נוח. הניחי יד אחת על אזור הבטן התחתונה ויד שנייה על החזה. נשמי עמוק והרגישי את גופך מתרחב תוך כדי נשימה. כשאת נושפת, נסי "לכוון את האנרגיה" של הנשימה לכיוון האגן שלך, בזמן שאת מדמיינת בראשך אנרגיה שנעה מאזור הלב שלך לכל גופך. יכול להיות שבאופן טבעי תתחילי לנשום יותר בכבדות. נסי בכל הוצאת אוויר להזיז את שרירי האגן ולהזרים דם לאזור הוואגינה. השיטה הזאת אמורה לעזור לך להגיע לאורגזמה ביתר קלות. אם את בעניין של תרגול נשימות עם הפרטנר/ית שלך, אפשר לסנכרן נשימות בזמן האקט עצמו או במשחק המקדים. זה עוזר ליצור תחושה משותפת של שחרור לחץ וקרבה.

5. אוננות ומיינדפולנס: כמו שאת ודאי יודעת, את לאו דווקא חייבת פרטנר/ית בשביל ליהנות ממין – את גם יכולה לקיים אותו עם עצמך. אוננות היא דרך נפלאה ליישם את הכלים של מיינדפולנס מיני. נסי להשתמש בתרגול נשימות, סריקת גוף או ניתוח של כל תחושה ותחושה בזמן שאת מאוננת. שיטות אלה יכולות לעזור לך להבין מה את אוהבת יותר במיטה, ולהתחבר לגוף שלך ולתחושות שאת חווה בזמן מגע מיני.