עזרת נשים: 5 דרכים פשוטות לייצר שיח פמיניסטי

שושקה במחאת הנשים 2018 | צילום: דין אהרוני רולנד
שושקה במחאת הנשים 2018 | צילום: דין אהרוני רולנד

ארבעה דברים שאנחנו חייבות להוציא מהסיסטם, ודבר אחד שאנחנו חייבות להכניס. עזרת נשים - כל הדרכים לחזק נשים בכל יום בשנה (ולא רק ביום האישה). פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

שפה מעצבת מציאות, שפה מעצבת תודעה. למילים שאנחנו משתמשות בהן בהודעות טקסט, בפוסטים, בסטוריז ובדיבור היומיומי יש משקל, וכך גם לפעולה קטנה וכמעט אוטומטית במציאות של היום, כמו לייק או שיתוף. אז אם הלב שלך נמצא במקום הנכון, רק תוודאי שאתם מדברים באותם שפה.

01

צרי שיח ברשת

תראו, אנחנו לא נאיביות. אנחנו לא חושבות שאם תתכסחו עם איזה דוש רנדומלי בפייסבוק הוא ישנה את דעתו ויהפוך לפמיניסט להוט שמשתתף במעגלי שיח על השלכות הפטריארכיה. אבל אנחנו כן חושבות שהרשתות החברתיות הן זירה חשובה, שהשיח בה משקף את הלך הרוח הציבורי וכמו כל זירה ציבורית, ניתן לרתום אותה לשינוי חברתי. נכון, שינויים בשיח ובתודעה מחלחלים לאט לאט, השינוי זולג באיטיות במורד הפיד, מפוסט לפוסט, מתגובה לתגובה, ומטפטף בעקשנות ובהתמדה כמו מזגן תל אביבי שממוקם בדיוק מעל תחנת אוטובוס, אבל הוא קורה, ואתן יכולות לקחת בו חלק. אפשר להצטרף לעמודי פייסבוק פמיניסטיים ובהם להתעדכן במחאות ובחדשות חשובות, להעלות סוגיות לדיון, להביע את דעתך בתגובות והכי חשוב – לשתף. מוזמנת לגלול את דרכך אל "שיח פמיניסטי", הקבוצה הכי חמה לדיונים אידיאולוגיים ולשיתוף אישי; "הלובי למלחמה באלימות מינית", למלחמה באלימות מינית וקידום זכויות נפגעים/ות; "תודה שהסגברת", שנלחמת בתופעה המרגיזה של גברים שמסבירים לך בהתנשאות משהו שאת מבינה יותר טוב מהם; ו"כולן פמיניסטיות – המערב הפרוע" לתמיכה והתייעצות בנושאי פמיניזם.

Social Network Facebook GIF - Find & Share on GIPHY

02

אל תתני יד לסלאט שיימינג

ובסלאט שיימינג אנחנו מתכוונות לכל אקט שמבזה אישה אחרת, וכן, גם לייק זה מיותר.

Embarrassed Shame GIF - Find & Share on GIPHY

03

גנזי מהלקסיקון שלך את המילים "חמודה" ו"מתוקה", אלא אם הן מיועדות לחבר הגיי שלך

Fab 5 Netflix GIF by Queer Eye - Find & Share on GIPHY

04

באותה הזדמנות הוציאי משם את המילים "זונה", "כלבה", "שרמוטה" ו"שרלילה"

כי אין שרליל, אין שרמוט ואין זונה ממין זכר. נכון שיש בני זונות בעולם, ואפילו הרבה מהם, אבל גם הקללה הזאת חוטאת לעניין. בקיצור, הבנת.

Beyonce Bitch Please GIF - Find & Share on GIPHY

05

ובואי נסכים פעם אחת ולמיד ש"רזית" זו לא מחמאה

Judgement GIF - Find & Share on GIPHY

>> עזרת נשים: כל הדרכים לחזק נשים כל יום בשנה – הפרויקט המלא