כתבה

סורי נוט סורי: המפורסמות שבחרו לא להביא ילדים לעולם

ג'ניפר קולידג' | צילום: Shutterstock
ג'ניפר קולידג' | צילום: Shutterstock

אומרות שילדים זו שמחה? אז אומרות. יש מי שבחרו לא להביא ילדים לעולם ויודו לכם אם תואילו בטובכם לצאת להן מהרחם. רשימה מתעדכנת

88 שיתופים | 132 צפיות

במדינה המשדלת לילודה כמו ישראל, להיות אישה ללא ילדים זו בחירה נועזת, אשר עלולה להביא עמה לא פעם תגובות בלתי נסבלות מהסביבה. אולי לכן אנו פונות להוליווד הזוהרת, על מנת לשאוב מעט השראה ועידוד מרשימת הנשים המהממת הזאת, שהחליטו להיות קשובות לצו ליבן ולחיות את חייהן תוך בחירה חופשית באי אימהות, על אף ההשלכות. רשימה מתעדכנת לפניכן:

>> מורן אטיאס: "לפעמים לקחתי את גלולת הבוקר שאחרי, כי רציתי לבחור להיות אימא"

ג'ניפר קולידג'
בעשור השביעי לחייה ובשיא הצלחתה המקצועית, ג'ניפר קולידג', כוכבת "הלוטוס הלבן" חשפה לאחרונה בראיון למגזין GQ הבריטי כי הסיבה שלא הביאה ילדים לעולם נעוצה באופיה הילדותי שהיה מחייב אותה להתבגר לו הייתה בוחרת להפוך לאם. קולידג' (61) סיפרה בריאיון כי חברים הציעו לה לאמץ ילדים אך היא תמיד חשבה שתתאים יותר בתפקיד האם החורגת ולא הביולוגית. "אני מאוד מאוד לא בוגרת", העידה על עצמה בכנות כוכבת "אמריקן פאי" ו"לא רק בלונדינית". "אני מאמינה שזה מה שמנע ממני להביא ילדים לעולם בגלל שאני סוג של ילדה בעצמי. אם הייתי מביאה ילדים לעולם, זה היה מחייב אותי להתבגר", אמרה. קולידג', שדיברה בעבר בפתיחות גם על הקשיים שלה במציאת זוגיות יציבה, הוסיפה ואמרה כי לדעתה העובדה שיצאה עם גברים מאוד דומיננטיים היוותה גורם שהיה לו חלק משמעותי באופן בו התעצבו חייה כאל הורית. "מעולם לא היה לי בן זוג רגוע שהיה מלא שמחה ונינוח", סיפרה. "מישהו שצוחק על כל החסרונות שלך. זה אף פעם לא מי שאני בוחרת עבור עצמי", הודתה השחקנית זוכת האמי, גלובוס הזהב ופרס גילדת השחקנים. 

ג'ניפר קולידג' | צילום: Shutterstock
ג'ניפר קולידג' | צילום: Shutterstock

מיילי סיירוס
הזמרת בת ה-30 שנמצאת באור הזרקורים כבר מילדותה, דווקא גדלה עם לא מעט אחים (וחצאי אחים ואחיות) אבל מבחינתה הטייטל מאמי סיירוס הוא לא משהו שהיא חושקת בו, לפחות לא בעתיד הקרוב. סיירוס, שהייתה נשואה לשחקן ליאם המסוורת' בין השנים 2018 ל-2020 והתגרשה ברעש גדול, סיפרה בעבר על הרציונל מאחורי ההחלטה לא להפוך בשנים הקרובות לאמא. "קיבלנו את כדור הארץ במצב מזעזע ואני מסרבת להוריש את זה לילדיי. עד שלא ארגיש שהילד שלי יוכל לחיות על פלנטה שיש בה דגים במים אין לי כל כוונה להביא אדם אחר לעולם להתמודד עם זה", אמרה בראיון למגזין אל בשנת 2019.

מיילי סיירוס | צילום: Gettyimages
מיילי סיירוס | צילום: Gettyimages

קים קטרל
כוכבת "סקס והעיר הגדולה" בת ה-66 הייתה נשואה שלוש פעמים ומתחזקת מזה כשבע שנים זוגיות עם ראסל תומאס, טכנאי קול בריטי הצעיר ממנה ביותר מעשור. לאורך השנים נשאלה לא פעם בראיונות האם היא מתחרטת שלא הביאה ילדים לעולם והשיבה כי בעיניה יש הרבה דרכים להיות אמא. "אני משמשת כמנטורית להרבה שחקנים ושחקניות צעירים והאחיינים שלי צריכים המון אהבה", אמרה בראיון לגרדיאן הבריטי בשנת 2013. "אני חושבת מה היה קורה אם", הודתה, "אבל זה המסלול שאני בחרתי ללכת בו ואני לא מצטערת אפילו לרגע", הבהירה לבסוף. עוד הוסיפה כי היא מנסה לא להקשיב לקולות הרקע ולשקוע בלחץ הסביבתי לרצות את כולם. "אני מאמינה שכל התשובות בסופו של דבר נמצאות בתוכנו", אמרה בראיון למגזין O של אופרה וינפרי בשנת 2003. "כשהשבתי לשאלות על אמהות, הבנתי שהרבה מהלחץ שישי בנושא הגיע מגורמים חיצוניים ואני ידעתי שאני לא מוכנה לקחת את הצעד הזה", אמרה. "אני נהנית מילדים, אבל לא לתקופות ארוכות," הצהירה בראיון למגזין אדבוקט. "אני חושבת שהם מקסימים, מצחיקים ומתוקים, ואז אני חוטפת כאב ראש", סיכמה.

קים קטרל | צילום: Gettyimages
קים קטרל | צילום: Gettyimages

בטי ווייט
השחקנית שנפטרה בגיל 99 לפני כשנתיים הייתה נשואה שלוש פעמים אך בחרה בכל אחת מהן שלא להביא ילדים לעולם. "לא, אני לא מתחרטת על כך ומעולם לא התחרטתי על כך", הצהירה בנחרצות בראיון לתוכנית הבוקר של CBS בשנת 2011. "אני אדם מאוד כפייתי באופיי, ואני יודעת שאם הייתי נכנסת להיריון זה היה הופך להיות הפוקוס היחיד שלי", אמרה. "בחרתי לא להביא ילדים לעולם בגלל שאני ממוקדת בקריירה שלי ואני לא חושבת שעם הכפייתיות שלי הייתה יכולה להתמודד עם שני הדברים."

בטי וייט | צילום: Shutterstock
בטי וייט | צילום: Shutterstock

צ'לסי הנדלר
השחקנית, המפיקה, הסופרת והמנחה היהודיה שלא דופקת חשבון או דוגלת בפוליטיקלי קורקט, חשפה בראיונות עבר כי בתור אמא היא לא חושבת שהיא הייתה אָ גְרוֹייסֵע מְצִיאֶה ולכן החליטה שלא תהפוך לכזו. "אני לא חושבת שהייתי יכולה להיות אמא טובה", אמרה הנדלר (48) בראיון לטוק שואו The Conversation בשנת 2013. "אני לא רוצה להביא ילד לעולם רק כדי שהאומנת תגדל אותו. לי אין זמן לגדל ילד", סיכמה.

צ'לסי הנדלר | צילום: Shutterstock
צ'לסי הנדלר | צילום: Shutterstock

פורשיה דה רוסי ואלן דג'נרס
השחקנית בת ה-50 ("אלי מקביל", "משפחה בהפרעה", "סקנדל") נישאה לשחקנית ומנחת הטוק-שואו זוכת האמי בת ה-65 ב-2008 בטקס אינטימי, אבל מבחינת בנות הזוג שם נגמרה המסורת. ב־2011 דג'נרס הוציאה לאור את ספרה "ברצינות, אני צוחקת," בו חשפה בין היתר את הלחץ החברתי שמופעל עליה ועל דה רוסי להקמת משפחה. "אנשים לא מפסיקים לשאול אותי ואת פורשיה אם הולכים להיות לנו ילדים," כתבה. "חשבנו על זה. אנחנו אוהבות להיות ליד ילדים אחרי שמאכילים אותם ורוחצים אותם, אבל בסופו של דבר החלטנו שאנחנו לא רוצות ילדים משלנו. יש יותר מדי דברי זכוכית בבית שלנו", התבדחה כשבין השורות היה ברור שהיא דווקא רצינית ונחושה. "באמצע גיל 30 את מתחילה להרגיש את הלחץ ואת חושבת לעצמך "האם אביא ילדים לעולם כדי שלא אפספס משהו שנראה שאנשים אחרים ממש אוהבים או האם אני באמת רוצה לעשות את זה ממקום אמיתי ובלב שלם?", הוסיפה דה רוסי על ההחלטה של השתיים לא להביא ילדים לעולם בראיון למגזין Out בשנת 2013. "לא הרגשתי שהתשובה שלי היא כן לשאלה השנייה", הודתה. "אתם צריכים ממש לרצות ילדים ושתינו לא רצינו".

פורשיה דה רוסי ואלן דג'נרס | צילום: gettyimages
פורשיה דה רוסי ואלן דג'נרס | צילום: gettyimages

רנה זלווגר
מי שלעולם תזכר כברידג'יט ג'ונס, הרווקה המבולבלת שלא ידעה באיזה גבר לבחור ובסוף מצאה אהבה ואפילו זכתה להביא ילד לעולם, בחרה להשאיר את הבצקות, הבחילות וההורמונים על סט הצילומים. "אימהות מעולם לא הייתה שאיפה שלי. אני פשוט לא חושבת בצורה הזאת", אמרה  זלווגר (48) בראיון לדיוויד לטרמן כשנשאלה על הנושא. "אני לא צריכה ילדים כדי להיות מאושרת", הצהירה בראיון למגזין Extra ונשארה נאמנה עד עצם היום הזה להחלטתה.

רנה זלווגר | צילום: Amy Sussman/Getty Images
רנה זלווגר | צילום: Amy Sussman/Getty Images

הלן מירן
השחקנית הבריטית זוכת פרסי האוסקר, האמי והטוני בת ה-77 נשואה כבר 26 שנים לבמאי זוכה האוסקר טיילור הקפורד, אך השניים בחרו שלא להביא ילדים משותפים לעולם ולגדל את שני בניו של הקפורד מנישואיו הקודמים. "זה לא היה הייעוד שלי. תמיד חשבתי שזה יהיה, חיכיתי שזה יקרה וזה לא קרה, אבל לא ממש היה לי אכפת ממה שאנשים אומרים", סיפרה מירן בראיון למגזין ווג בשנת 2013. מירן הוסיפה וסיפרה כי כשהייתה נערה בחטיבת הביניים נחשפה לסרט תיעודי המתאר לידה ומאז התקשתה להשתחרר מהמראות אליהם נחשפה בסרט. "אני נשבעת שאני סובלת מטראומה עד היום," אמרה בראיון לאתר הטיימס. "לא ילדתי ילדים ואני לא יכולה להסתכל על שום דבר שקשור ללידה. זה פשוט מגעיל אותי ואין לי שום אינסטינקט אימהי," אמרה. הפעם היחידה בה חשה סוג של חרטה על ההחלטה, כך סיפרה, הייתה אחרי שצפתה בסרט Parenthood. "אחרי שצפיתי בסרט ייבבתי בערך 20 דקות", אמרה בראיון לצהובון הבריטי המירור. "הבנתי שלעולם לא אחווה את זה ואז בכיתי עשרים דקות על האבדן הזה ועל כך שמעולם לא חוויתי אמהות".

הלן מירן בטקס פרסי גילדת השחקנים | צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for WarnerMedia
הלן מירן בטקס פרסי גילדת השחקנים | צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images for WarnerMedia

אופרה ווינפרי
חייה של האישה שכיום היא מעצמה תקשורתית ומייצגת את העוצמה הנשית האולטימטיבית שנבנתה בעשר אצבעות של ניפוץ תקרות זכוכית, לא היו פשוטים בכלל. בילדותה וינפרי בת ה-69 חוותה התעללות מינית ובגיל 14 אף נכנסה להריון לא רצוי עקב כך. התינוק שנולד לה סבל מבעיות רפואיות חמורות ומת כעבור מספר שבועות. "אם היו לי ילדים, הם היו שונאים אותי," אמרה בראיון למגזין הוליווד ריפורטר. "הם היו מגיעים לתוכנית חושפנית בסגנון התוכנית שלי והיו מדברים עליי. ההצלחה בחיי הייתה צריכה לבוא על חשבון משהו ומן הסתם זה היה הם", אמרה. ווינפרי, המתחזקת זוגיות יציבה עם בן זוגה סטדמן גרהאם כבר 37 שנים התראיינה ב-2011 לתוכניתו של פירס מורגן הבריטי ולא הותירה ספק שאימהות היא לא בשבילה. "כשנכנסתי להיריון הרגשתי שחיי נגמרו," סיפרה על ההיריון הטראומטי שחוותה בגיל 14, "אבל אחרי שהתינוק שלי מת ידעתי שקיבלתי הזדמנות שנייה. יכולתי לחזור לבית הספר, להיבחר למועצת תלמידים, להשתתף בקונגרס לנוער בבית הלבן. כל הדברים הללו לא היו קורים אם הייתי אמא, והחיים שלי היו נראים אחרת לגמרי".

אופרה ווינפרי | צילום: GettyImages / Rachel Luna
אופרה ווינפרי | צילום: GettyImages / Rachel Luna

והנציגה הישראלית: רותי ברודו
בראיון לאתר מאקו בשנת 2020 נדרשה שופטת הריאליטי והמסעדנית המצליחה רותי ברודו (61) לסוגיית הבאת ילדים לעולם וכיצד החלטותיה העסקיות הובילו לכך שבסופו של דבר לא הביאה ילדים לעולם. "החלטה להביא ילדים בגיל מבוגר זה טמטום. היו שנים שהילדים שלי היו העסקים שלי", הצהירה. "הייתי פעמיים בהריון ופעמיים עשיתי הפלה. בפעם השנייה יצאתי מההפלה ואמרתי לעצמי, 'זהו, לא יהיו לי ילדים. זה עונש בגלל שהתעסקתי רק עם עצמי'. אולי בגלל הבית הדתי שלי אני מאמינה שיש שכר ועונש. לא הצלחתי להביא ילדים מאוחר יותר בגלל שהענשתי את עצמי על זה שבאיזה שלב בחיים שלי העדפתי את עצמי. נתתי לעצמי מקום ראשון. אתה אף פעם לא אמור להיות במקום הראשון. בתקופה ההיא חשבתי שאני צריכה להתעסק עם עצמי. זו לא הייתה טעות, זה מה שהייתי זקוקה לו אז, אבל בעיניים שלי יש לזה מחיר. בתור נערה פנטזתי על משפחה עם וילונות עפים ברוח וצלחת שניצלים. לא חשבתי בחיים שלא יהיו לי ילדים".

בראיון נוסף לאתר ישראל היום סיפרה ברודו על החרטה שהצליחה בכל זאת להתגנב לליבה: "גם זה שאין לי ילדים היה סוג של כישלון, והיום כבר לא. הרגשתי שנכשלתי כשמתי (בעלה לשעבר) הפך לאבא, וכשאחותי ילדה את עמיחי, אבל אני לא יכולה להחזיר את הגלגל". בראיון בשנת 2022 עם עליית העונה של "מטבח מנצח VIP" התייחסה ברודו שוב להחלטה שקיבלה להתרכז בקריירה שלה ולא להביא ילדים לעולם. ברודו אמרה כי מה שנתפס בעיני רבים כחובה, היה עבורה רצון פנימי שמעולם לא היה לה. "הדודא הזאת שהייתה לכן לא הייתה לי, כי אם הייתה לי – היו לי ילדים. אני עשיתי דברים אחרים". מאידך, בראיון לאתר "את" באותה השנה ברודו שיתפה שוב בוויתור המודע שהיא ובן זוגה באותה התקופה קיבלו. "אם הייתי חוזרת אחורה, הייתי הופכת להיות אימא בת 21 ומסיימת בגיל צעיר את תקופת ההורות האינטנסיבית. זו הטעות שלי. ידעתי שלפני שאהפוך להורה, אני צריכה קודם להיות שלמה עם עצמי ולאהוב את עצמי ולא הייתי במקום הזה. הייתי מלאת רגשי נחיתות ובין מתי וביני הייתה הבטחה שהעסק הוא הבייבי שלנו. יחד ויתרנו על ילדים, ויתור הדדי".

רותי ברודו | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: חומי פולק, איפור: אליאב ממן ל־Artbook, שיער: קובי קלדרון, חולצה: רג'לה לבוטיק ורנר, מכנסיים: אקנה לבוטיק ורנר, תכשיטים: קרן וולף
רותי ברודו | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: חומי פולק, איפור: אליאב ממן ל־Artbook, שיער: קובי קלדרון, חולצה: רג'לה לבוטיק ורנר, מכנסיים: אקנה לבוטיק ורנר, תכשיטים: קרן וולף