"חיבוק וחיזוק": האישה שהקימה סיירת מתנדבים לניחום אבלים

הלוויתו של תום גודו שנרצח על ידי חמאס | צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images
הלוויתו של תום גודו שנרצח על ידי חמאס | צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images

סיון גפן עזבה את חדר כושר שהיא מנהלת בשביל להקים את "סיירת חיבוק וחיזוק": קבוצת מתנדבות ומתנדבים המבקרים בלוויות ושבעות כדי לתמוך במשפחות ברגעים הקשים ביותר

88 שיתופים | 132 צפיות

במהלך השגרה, תושבת פלורנטין סיון גפן מנהלת את חדר הכושר הולמס פלייס. אבל שום דבר לא שגרתי עכשיו, ולכן בימים אלה גפן הקימה את "סיירת חיבוק וחיזוק" – סיירת אבל של מתנדבים מכל רחבי הארץ הפוקדים לוויות ושבעות של אנשים זרים, כדי לא להשאיר אף אחד לבד בשעתו הקשה.

>> גל גדות פורצת בדמעות: "לאן נעלמה האנושיות?"

כמו ישראלים כל כך רבים, גם גפן רצתה לתת כתף, אך גילתה שמקומות רבים פשוט לא צריכים עוד מתנדבים. לעומת זאת, היא כן ראתה איפה כן צריך אנשים – היא נתקלה במספר פוסטים שקוראים לציבור הרחב להגיע ללוויה או לשבעה, משום שהמשפחה במהלך אסון גדול שכזה, יש סיכוי שמשפחות יתאבלו לבדם. לכן החליטה להקים קבוצת וואטסאפ שתרכז אנשים שמוכנים ללוות את המשפחות ברגעיהם האחרונים עם אהוביהם, או לפות לבקר אותם במהלך השבעה. כדי שאף אחד לא ישאר לבד.

בקבוצת הוואסטפ של סיירת חיבוק וחיזוק חברים נכון לשעה זו 360 משתתפים. הם מודיעים על לוויה שעלולה להיות דלילה בנוכחות – אולי היא מתקיימת מאוחר, אולי מדובר במשפחת עולים חדשים, אולי ישוב פקוד אסון – ומיד ישנה התארגנות לשם הגעה משותפת של כל מי שיכול. במקרה של שבעות, מעדכנים בקבוצה אם יש גם צורך באוכל ושתייה.

>> למענה: המשאלה האחרונה של ליבנת קוץ ז"ל לפני שנרצחה

שאלנו כיצד הגיבו המשפחות לאנשים זרים שמגיעים לשבעה, וגפן הסבירה שחברי הסיירת מציגים את עצמם בהתחלה, ועד כה המשפחות הגיבו בהתרגשות אדירה למחווה, והעריכו את הרצון לחבק אותם בשעתם הקשה. סולידריות. בימים האחרונים ניתן לראות בקבוצה גם קריאה להצטרף ולשבת יחד עם משפות החטופים בקפלן, ולדאוג להם לאוכל ומים. ״גם ככה האבל הכבד מורגש", אומרת גפן על המיזם עצמו. "יש חשיבות לשים שם ופנים מאחוריו״.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר טיים אאוט