השיער שלך לא מפסיק לנשור? כנראה שזוהי הסיבה

נשירת שיער בעקבות המלחמה | צילום: GettyImages
נשירת שיער בעקבות המלחמה | צילום: GettyImages

כאילו אנחנו לא מספיק בסטרס גם ככה, עכשיו גם נושר לנו השיער כתוצאה מכך. כיצד משפיע על כך המתח בעקבות המלחמה ואיך מטפלות בתופעה המעצבנת? שאלנו את ד"ר מוניקה אלמן ממכבי אסתטיקה

88 שיתופים | 132 צפיות

מלחמת חרבות ברזל משפיעה רבות על כולנו ומכניסה אותנו ללחץ. יש לכך השפעות על העור שלנו, על התזונה שלנו וגם על השיער שלנו. נשים רבות חוות בתקופה זו נשירת שיער, ועל כן נעזרנו בד"ר מוניקה אלמן, המנהלת הרפואית של מכבי אסתטיקה, שמסבירה לנו למה הנשירה בכלל מתרחשת, וחשוב יותר, איך מטפלות בה.

>> ויטמין סי לנשמה: 4 דרכים טבעיות לשיפור מצב הרוח

מה הקשר בין סטרס לנשירה?

בימים אלה רובנו סובלות בוודאי מלחץ נפשי, המתבטא בין היתר בשינויים הורמונליים. למשל, ישנה עלייה ברמות הקורטיזול, הורמון הסטרס שיכול להשפיע על צמיחת השיער. כמו כן, הלחץ הנפשי יכול להוביל לדלקתיות, שמזיקה לזקיקי השיער ועלולה לגרום לנשירה.

בנוסף, אם בימים אלה את חווה לחץ נפשי גדול, עלולה להתרחש אצלך ירידה בזרימת הדם לעור הקרקפת. זרימה ירודה של דם עלולה להקשות על הגוף לספק לזקיקי השיער את החומרים המזינים, הדרושים לשיערות כדי לצמוח. הנשירה יכולה גם היא, להתבטא בכל מיני מקומות בגוף, כולל הקרקפת.

תופעה טבעית שיכולה לקרות אף יותר בזמן המלחמה | צילום: shutterstock
תופעה טבעית שיכולה לקרות אף יותר בזמן המלחמה | צילום: shutterstock

אז איך מטפלות?

תזונה בריאה לגוף בריא
בימים אלה אנחנו יכולות פחות לשים לב למה שאנחנו מכניסות לגוף שלנו. אם תקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת, תוכלו לשמור על השיער שלכן יותר. תזונה בריאה מספקת לגוף את כל החומרים המזינים הדרושים לו כדי להצמיח שיער בריא.

עישון ואלכוהול? לא בבית ספרנו
תתפלאו, אבל צריכת אלכוהול ועישון מוגבר יכולים לגרום להיחלשותו של השיער ולנשירתו. מומלץ להימנע מצריכה מוגזמת.

>> דווקא עכשיו: אם שופינג לריפוי הנפש – אז של מעצבים ישראלים

פעילות גופנית ושגרת שינה
פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית לחץ ולשפר את זרימת הדם לגוף, ולעור הקרקפת בפרט. שלבו פעילות גופנית קבועה בשגרת היומיום שלכן, ולאחריה בלילה, הקפידו על שינה מספקת של בין שבע לתשע שעות. שינה מספקת חיונית לבריאות הכללית של השיער. זכרו שאם הגוף חלש מחוסר שינה – השיער שלכן חלש גם כן.

תזונה בריאה יכולה לחזק את עור הקרקפת | צילום: shutterstock
תזונה בריאה יכולה לחזק את עור הקרקפת | צילום: shutterstock

טיפול לנפש ולנשמה
חשוב להדגיש שטיפול בנשירת שיער הנגרמת מלחץ נפשי, מתחיל בטיפול בלחץ הנפשי עצמו. טיפולים פסיכולוגיים יכולים לעזור להפחית את רמות הלחץ והחרדה, ובכך להפחית את נשירת השיער, וכן, גם טיפול תרופתי. זוהי לא בושה ללכת לרופא/ה שלכן ולבקש טיפול תרופתי מותאם אישית.

ד"ר מוניקה אלמן | צילום: קרדיט: סם יצחקוב
ד"ר מוניקה אלמן | צילום: קרדיט: סם יצחקוב

>> משהו טוב אחד ביום: האירי את יומך עם קורס איפור חינמי ברשת

חשוב לזכור שהשפעתה של מלחמת חרבות ברזל על השיער שלנו יכולה להיות משמעותית מכפי שאנו מדמיינות או חושבות. לחץ נפשי רב יכול להוביל לנשירת שיער מוגברת, אך זמנית. אם אתן חוות נשירת שיער בתקופה מתוחה זו, זה לאו דווקא מצביע על בעיה רפואית חמורה, אלא פשוט על כך שאתן בסטרס. עם זאת, אם אתן חוות נשירת שיער משמעותית, חשוב לפנות לרופא/ת המשפחה או לרופא/ת עור כדי לקבל אבחון וטיפול מתאימים.