זה הזמן לרכוש מותגים ישראליים, ולהניע בחזרה את הכלכלה

גלר | צילום: לירון ויסמן
גלר | צילום: לירון ויסמן

מעצבים, אמנים ומותגי נישה ישראלים נאבקים על הישרדותם הכלכלית. זו ההזדמנות שלנו לתת להם זריקת עידוד - וגם לעצמנו

88 שיתופים | 132 צפיות

בכל רגע נתון מאז השבעה באוקטובר, גלילה בפיד מספקת תמונת מצב מהימנה למדי של מצב הרוח הכללי, שבגדול ניתן להגדיר כנאחס. מדינה שלמה שרויה באבל, בחרדה ובסערת נפש חסרי תקדים והפוסטים, בהתאם, עוסקים כולם באופן כזה או אחר במלחמה, בהתמודדות עם הטראומה הקולקטיבית, בזעם על הסו-קולד מנהיגים, בקריאות להשבת החטופים וביוזמות סיוע למפונים ולתושבי הדרום.

>> התרגשנו: דיור החליפו את בלה חדיד בדוגמנית ישראלית

בין לבין, ובמינונים נמוכים בהרבה מהרגיל, פה ושם מטפטפים לפיד גם פוסטים של מותגי אופנה ולייף סטייל מקומיים ועצמאיים – את הטון השיווקי העולץ ומכוון-המטרה האופייני לז'אנר מחליפה כעת נימה מהוססת, מגששת, כמעט מתנצלת על עצם הסטת תשומת הלב מכותרות העיתונים אל עבר מחוזות השופינג האיזוטריים. אי הנוחות ברורה, אך האם אותם פוסטים מכירתיים מעידים על חוסר רגישות? אם תשאלו אותנו, חד משמעית לא. מדובר בניסיון לשרוד כלכלית, לאפשר את המשך קיומו של המותג ולהתפרנס בכבוד (מטרות שגם בימים רגילים נחשב בישראל למאתגרות במיוחד), מה גם ששופינג, ועל אחת כמה וכמה בזמנים קשים, הוא חלק בלתי נפרד מהמאבק שכולנו מנהלות – בינינו לבין עצמנו וכחברה – על השפיות. אנחנו כמהות לנורמליות, אנחנו זקוקות לנחמה, ואם כבר לקנות, אז שיהיה ממותג מקומי.

שתיים

במהלך עשר שנות קיומו הפכו קרן לוי ושרה רוחלטר-קסטן את "שתיים" (חפשו בגוגל "SHTAIM") ממותג אונליין לבגדי ילדים נוחים וכיפיים למותג בגדי נשים קזו'אליים, פרקטיים ועל-זמניים הנתפרים בארץ, יחד עם חנות משגעת בקינג ג'ורג' בתל אביב, המציעה בנוסף קולקציות של מעצבים מקומיים, אקססוריז ופריטי לייף סטייל. "החנות כרגע סגורה", אומרה שרה, "הלב שבור. אנחנו מחזיקות מעמד כי אין ברירה. יקח זמן ולאט לאט נתחיל להשתקם". עד אז, מוצעת קולקציית החורף החדשה של "שתיים" באתר המותג, ובהנחה.

הנחות מיוחדות. שתיים | צילום: שרון לוי
הנחות מיוחדות. שתיים | צילום: שרון לוי

אנג'לי

כבר 15 שנה מעצבת גילי רביד בגדי יוגה ופנאי לנשים ולגברים מבדים טבעיים ובגזרות מתחשבות, תוך הקפדה על על ערכי סחר וייצור הוגן. לצד קולקציות התרגול של המותג אנג'לי, מציעה המעצבת שמאחוריו בגדים ליומיום, המעוצבים אף הם על פי אותו קו מנחה – נוחות, נינוחות, פשטות ואיכות. כל אלה מעוצבים ומיוצרים על פי עקרונות מבריאי גוף ונפש הלקוחים מעולם היוגה כמו נשימה, האטה, נוכחות, נתינה וחיבור להוויה הטבעית, שאין לתאר עד כמה כולנו זקוקות להם. במהלך נובמבר יוענקו עד 50 אחוז הנחה על מבחר פריטים.

עד 50 אחוז הנחה. אנג'לי יוגה | צילום: ליאור קסון
עד 50 אחוז הנחה. אנג'לי יוגה | צילום: ליאור קסון

פנדה

"כולנו רוצים לישון טוב יותר בלילות", הוא המוטו של מותג מוצרי השינה הישראלי, שיותר מכלי שיווקי, מרגיש עכשיו כמו משאלת לב קולקטיבית. כך או כך, בפנדה מציעים את התפאורה האופטימלית – מיטות מעץ מלא, מזרוני איכות, כריות ארגונומיות, מצעים מבדים נושמים וטבעיים בגוונים מרגיעים ואפילו – מזרונים לכלבים. כל אלה נמכרים כעת ב-15 אחוזי הנחה, כאשר 5 אחוזים מכל רכישה באתר תועבר לסיוע לתושבי הדרום.

15 אחוז הנחה + 5 אחוז מהרווחים יועברו לסיוע לתושבי הדרום. פנדה | צילום: יח"צ
15 אחוז הנחה + 5 אחוז מהרווחים יועברו לסיוע לתושבי הדרום. פנדה | צילום: יח"צ

theydream

בימים בהם צריך לחפש אותה בזכוכית מגדלת, כל רמז לתקווה הוא משהו להיאחז בו, וקולקציית "סמלים של תקווה" של מותג התכשיטים theydream – אף מאפשרת את ענידתו. "תכשיט הוא הרבה מעבר לקישוט. הוא נושא בחובו אנרגיה ומעניק לנו ביטחון", אומרת אסנת עמבר, הבעלים והמעצבת. את הביטחון והתקווה שלכן תוכלו לשאוב משרשרת יופיטר (כוכב המקושר עם שפע, ריפוי, מזל טוב וניסים), מטבעת לב בשיבוץ יהלום או רובי, או משרשרת מגן דוד, שכל ההכנסות ממכירתה ייתרמו לתושבי העוטף.

שרשרת מגן דוד 420 ש"ח. theydream | צילום: אסנת עמבר
שרשרת מגן דוד 420 ש"ח. theydream | צילום: אסנת עמבר

אונ'נאוקו

בשונה משמו, הלקוח מהשפה היפנית (ופירושו "בנות"), כל אלמנט אחר במותג האופנה של נועה שדה ואיילה עשאל מעיד על חיבור לישראליות: החל ממיקום הסטודיו והחנות בקיבוץ מעגן מיכאל, דרך הבחירה בייצור מקומי וכלה בשפה העיצובית הנותנת מענה שיקי לאורח החיים הישראלי, או בקיצור – בגדים שאפשר לחרוש עליהם שנים. במהלך חודש נובמבר מוצעת קולקציית החורף (הכוללת גם לא מעט פריטי יוניסקס) בהנחה של 20-40 אחוז.

עד 40 אחוז הנחה. אונ'נאוקו | צילום: טלי רז
עד 40 אחוז הנחה. אונ'נאוקו | צילום: טלי רז

דקל חברוני

מה יותר מנחם מתזכורת צבעונית ואותנטית לחיי תרבות, הופעות ומוזיקה שאינה סאונד אזעקה עולה ויורד? הרזומה של המאייר דקל חברוני כולל, בין היתר, את עיצוב הפוסטרים לאינספור הופעות שהתקיימו בארץ בשנים האחרונות, כמו למשל סדרת "ג'אז זה מגניב" בבית רומנו, הפיקסיז באמפי קיסריה, הג'אזיסט טוני אלן בתדר, להקת הרוק האמריקאית ה-melvins בבארבי, הדי-ג'יי עומרי סמדר בפארק הירקון וההרכב מארש דונדורמה. את כל אלה (ועוד) הדפיס חברוני בעבודת יד במהדורות מוגבלות, וניתן להזמין אותם באתר או דרך האינסטגרם.

תזכורת צבעונית ומנחמת לחיי התרבות. דקל חברוני | צילום: דקל חברוני
תזכורת צבעונית ומנחמת לחיי התרבות. דקל חברוני | צילום: דקל חברוני

טולה

מיום הקמתו של המותג ב-2008, מעצבת דניאל מעוז, בוגרת שנקר, בגדי נשים מחמיאים, מלאי סטייל ושימושיים במידות שמתחילות מ-42. הבגדים, לדבריה "מקבלים אותנו בדיוק כפי שאנחנו בשלל מבני גוף, מידות, גבהים וגוונים", ומוכיחים שפלאס-סייז ממש אינו שם נרדף לאוהלים. קולקציות המותג מעוצבות בסטודיו של מעוז בעמק חפר ומיוצרות בארץ, וקולקציית החורף החדשה נמכרת כעת באתר המותג בהנחה של 20 אחוז (קולקציות קודמות נמכרות בהנחה של 50 אחוז).

20 אחוז הנחה על קולקציית החורף, עד 50 אחוז הנחה על עונות קודמות. טולה | צילום: הילה חן
20 אחוז הנחה על קולקציית החורף, עד 50 אחוז הנחה על עונות קודמות. טולה | צילום: הילה חן

Galler

כשהמעצבת נועה גלר מכריזה "לא תמצאו אצלנו דגם שצריך להכניס בשבילו את הבטן", כבר נהיה לנו קצת יותר נוח. האג'נדה העיצובית של גלר, האוחזת בבוטיק עצמאי במתחם בזל, גורסת כי גזרות מאפשרות ולבישות ובדים נעימים ואיכותיים הם חלק בלתי נפרד מהגדרת היופי של הבגד, בין אם מדובר בשמלה, מכנסיים, חולצה או מעיל. מתוך שאיפה לחזק את תעשיית האופנה המקומית – כל הקולקציות של המותג מיוצרות בישראל, ומתוך שאיפה להקל על החיים המסובכים גם ככה של כולנו – אין ב-galler הפרדה ברורה בין לבוש יום לערב, וכל הפריטים ניתנים ללבישה, בשינויים כאלה ואחרים, לאורך כל שעות היום.

בגדים שלא צריך להכניס את הבטן בשבילם. גלר | צילום: לירון ויסמן
בגדים שלא צריך להכניס את הבטן בשבילם. גלר | צילום: לירון ויסמן