שרה ג'סיקה פרקר החמיצה את ההזדמנות לעשות מתיחת פנים

שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gotham/GC Images
שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gotham/GC Images

עד איזה גיל אפשר לעשות מתיחת פנים, מה האלטרנטיבות והאם יש ניתוח שהאפקט שלו שורד לנצח? שאלנו את ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, בעקבות ההווידוי המפתיע של שרה ג'סיקה פרקר

88 שיתופים | 132 צפיות

שרה ג'סיקה פרקר, לנצח קארי בראדשו בשבילנו, חגגה יום הולדת 58 במרץ האחרון. גם היא, כמו רבות מנשות הוליווד, מתמודדת עם סימני הגיל. בהמשך לעליית העונה השנייה של "פשוט ככה" (Just Like That), העניקה פרקר ראיון למגזין "ווג" בו דיברה על חוויית ההזדקנות שלה, והכריזה כי החמיצה את ההזדמנות למתיחת פנים וכעת היא מרגישה שאיחרה את הרכבת. "אני יודעת איך אני נראית, אין לי ברירה, מה אני הולכת לעשות בנידון? להפסיק להזדקן? פספסתי את מתיחת הפנים המסורתית הטובה שנהוג לעשות בגיל 44", הצהירה.  

>> "פשוט ככה" עונה 2: החבורה הזאת כבר מעייפת אותנו 

בכל זאת הודתה פרקר שהיא לא מוותרת על טיפולים בגירסתם הפחות פולשנית – הזרקות בוטוקס ופילינגים כימיים על מנת להשיג מראה זוהר לפניה. "אני מבינה בהחלט למה נשים עושות את הבחירה של ניתוח, אני כל הזמן תוהה אם מאוחר מדי עבורי לעבור מתיחת פנים", הודתה באותו ראיון.

שרה ג'סיקה פארקר | צילום: James Devaney/GC Images
שרה ג'סיקה פארקר | צילום: James Devaney/GC Images

עקב ההתבטאות של פרקר, תהינו: האמנם יש גיל שהוא מאוחר מדי לניתוח מתיחת פנים? הפנינו את השאלה אל ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, המתמחה במתיחות פנים ומיני-מתיחות אשר ניתח בעבר גם את רותי ברודו. "מבחינה אסתטית בכל גיל אפשר לנתח אבל כשמבצעים את הניתוח בגיל צעיר יותר, השינוי החיצוני לא מאוד גדול, הצלקות פחות קשות, ההחלמה יותר קלה והתוצאות מחזיקות זמן רב יותר. ההמלצה היא להתחיל מוקדם ככל שניתן כי ככל שהעור עבה יותר הוא מחזיק את המתיחה יותר זמן ויותר חזק. אפשר לעשות ניתוח מתיחת פנים גם בשנות השלושים המאוחרות", הוא מסביר. 

לאישה בגילה של שרה ג'סיקה פרקר תמליץ לעשות ניתוח כזה בבחינת "יותר טוב מאוחר מאשר לעולם לא"?
"בהחלט הייתי ממליץ לה לעשות ניתוח מתיחת פנים עם הרמת עפעפיים ומצח, שיתנו לה מראה צעיר יותר והתוצאה תהיה טבעית. לכל אחת יש סוג עור אחר ותהליך התבגרות אינדיבידואלי, למרות שאפשר לומר בגדול שניתוח שיעשה בגיל צעיר יותר – יחזיק חמש שנים יותר".

ואם מישהי חוששת מהרדמה מלאה וסכין, מה האלטרנטיבות ולאיזה שיפור היא תוכל להגיע?
"אם לא ניתוח, אמליץ להמשיך להתבגר עם פה ושם טיפולי הזרקות מינימליסטיים, כי אין טיפול אחר שיוכל בשלב זה להציע לה שיפור משמעותית כמו זה של מתיחת פנים".  

אז בסוף זה או ניתוח או להיראות זקנה?
"תחום הניתוחים מאד התפתח. בעבר חשבו שגיל 60 הוא האידיאלי לניתוח אבל היום מבינים שכשהעור עדיין אלסטי וחזק הוא יכול להחזיק יותר את המתיחה של ההליך. בגיל מאוחר יותר יש כבר פחות קולגן ואלבסטין ולכן קשה יותר לשמור על התוצאה לאורך זמן. לצד מתיחת הפנים המסורתית המלאה יש ניתוח מיני פייסליפט שכובש היום בסערה את נשות הוליווד וגם את הגברים. המעצב מארק ג'ייקובס עשה אותו, למשל, עם שביעות רצון עצומה. זוהי גרסה קלילה יותר של מתיחת פנים – מטפלים בעור הרפוי בשליש התחתון של הפנים כדי להרים מעט את הצוואר ואת קו הלסת באופן מעודן יותר בהשוואה לצלקת שהייתה נהוגה בניתוח המסורתי. הפרוצדורה היא קצרה ומהירה, המטופלים נראים צעירים יותר במינימום כאב וזמן החלמה". 

מארק ג'ייקובס | צילום: gettyimages
מארק ג'ייקובס | צילום: gettyimages

>> הטיפולים והניתוחים שעשו כוכבות "סקס העיר הגדולה" בפניהן 

כמה זמן אחרי ניתוח מומלץ להתחיל בטיפולים כדי לשמר את התוצאה לאורך זמן?
"כשנה אחרי הניתוח אני ממליץ על הזרקות של ביו סימולטורים כמו סקולפטרה, לצד בוטוקס ועד מכשור לתחזוק התוצאה ומקסום המראה".  

אפשר לעשות כמה ניתוחים בפנים? זה לא מסוכן?
"הפנים שלנו יכולים לשאת ניתוחים רבים אבל עדיף שיהיו במרווחים של שנה. יש לא מעט מקרים בארץ של נשים שעשו בין ארבעה לשישה ניתוחי מתיחת פנים".

יש איבר בפנים שניתוח בו הוא לנצח?
"אם עושים עפעפיים תחתונות בגיל צעיר יחסית, התוצאה תישאר לתמיד".