והרי החדשות: נינט טייב היא לא חיית השעשועים שלכם

נינט טייב בהשקת מותג התיקים החדש NUTOPA | צילום: רפי דלויה
נינט טייב בהשקת מותג התיקים החדש NUTOPA | צילום: רפי דלויה

נינט טייב הפכה מזמן מהמאמי הלאומית לשק החבטות הלאומי, והתגובות להשקת קולקציית התיקים שלה מוכיחות זאת מחדש

88 שיתופים | 132 צפיות

הקורונה משתוללת, הבורסה צונחת, התיירות מתה, עוד לא ברור איך ומתי תהיה לנו ממשלה, אבל היי, עצרו הכול – נינט טייב, שק החבטות הלאומי שלנו, נמצאת בארץ, הידד! נינט הגיעה למסעדה תל אביבית בשביל להשיק את קולקציית התיקים החדשה של המותג הישראלי Nutopa, אליו נכנסה כשותפה. ראיינו אותה עיתונאים מכל כלי תקשורת אפשרי, כולל מגזין "את", הדריל הקבוע של אירוע השקה על טהרת היד רוחצת יד, לייק רוחץ לייק – מושא הריאיון מקבל הזדמנות לקדם משהו, כלי התקשורת מקבל נתח מחייו האישיים. ככה הטנגו הזה עובד משכבר הימים, אבל כידוע, לטנגו צריך שניים.

>> זה מה שנינט סיפרה לנו על קולקציית התיקים החדשה

אז כן, גם אני צפיתי בריאיון המצולם של נינט למאקו, כן, בזה שזכה לכותרת "ריאיון הבלהות של נינט טייב". נינט הואשמה בחוסר סבלנות, בחוסר קואפרטיביות ובזה שהיא "כנראה פחות אוהבת את איך שהדברים עובדים", לאחר שנמנעה מלהשיב על שאלות שנוגעות לחייה האישיים. לצורך העניין, שאלות על החיים בלוס אנג'לס, על החתונה הקרבה של אחותה, על ההרכב המשפחתי שעמו הגיעה לארץ ועל תוכניות הרבייה העתידיות שלה עכשיו כשאמיליה בתה בת 5. בכתבה נטען שנינט הגיבה בחוסר סבלנות גם לשאלות שנוגעות לשיתוף הפעולה עם מעצבת התיקים שרון מורגנשטרן, מה שכאמור, לווה ב"הוכחה" בדמות אותו ריאיון מצולם.

נינט טייב ושרון מורגנשטרן בהשקת הקולקציה של Nutopa | צילום: רפי דלויה
נינט טייב ושרון מורגנשטרן בהשקת הקולקציה של Nutopa | צילום: רפי דלויה

כתבת מאקו, רומי גיאור, שצילמה וראיינה את נינט, הגיבה בסטורי שלה אחרי פרסום הכתבה. "כל בן אדם שיודע ומבין משהו על ריאיונות בתחום יוצא מנקודת הנחה שחייו האישיים של המרואיין הם הבסיס המרכזי בכתבה", היא כתבה, "מיותר לציין שאני נתונה להחלטות של מערכת שמייעדים את הראיונות שלי לנושאים מסוימים, אחד מהם היה החיים של נינט מעבר לים. פגשתי אותה הבוקר לריאיון קצר עם שאלות לגיטימיות לחלוטין, לא בשונה משום כלי תקשורת שהיה נוכח באירוע ויותר מזה, קיבלו ממנה תשובות נפלאות וכנות. פעם ראשונה שנתקלתי ביחס מזלזל ולא מזמין ממרואיין, במיוחד ממישהי שנמצאת שנים בתעשיית הבידור ויודעת איך הדברים מתנהלים. התחושות שלי בריאיון היו קשות. ראיינתי כבר עשרות אנשים בתקופה הזו, אבל זו פעם ראשונה שהרגשתי אי נוחות באופן אישי מתוקף תפקידי במערכת הייתי מצפה ממנה להתנהלות אחרת מולי".

| צילום מסך מתוך האינסטגרם של רומי גיאור
| צילום מסך מתוך האינסטגרם של רומי גיאור

אני לא מתיימרת להיתמם או להתחסד. כולנו קרניבורים, כולנו ניזונים מליטרת הבשר של אחרים, בין אם כעיתונאים, בין אם כצרכני תקשורת, בין אם כיצורים אנושיים שמחפשים משמעות בפיד, או לפחות משהו שיעביר לנו את הזמן. נכון שכתבת מאקו בסך הכל עשתה את העבודה שלה, ומנגד, נינט היא שועלת ראיונות משופשפת שבהחלט יודעת איך הביזנס הזה עובד, אבל לא צריך להיות מומחה בשפת גוף בשביל לקרוא את סימני המצוקה שעולים בריאיון הזה: החיוכים הנבוכים, המבטים המתחמקים, המתח בפנים. כרוניקה ידועה מראש שמתחילה בפתיחת מצלמה ונגמרת בלינץ', כי הרי כשמסרבים לרקוד לפי החליל התקשורתי מסתכנים בכך שבסוף ירקדו לך על הדם. במובן הזה, זוהי לא אשמתה של כתבת מאקו, כמו שפשוט האירוע הזה מונף בקטע רע.

כי באופן אירוני לאללה, כשמאחוריה מתנוסס הכיתוב Stop trying to make everyone happy, You’re not tequila, התבקשה נינט להיות בדיוק זה – מזור אלכוהולי ליובש שלנו, חיית השעשועים הפרטית שלנו. כי בתור מי שיצאה מהרחם של עמישראל לפני 17 שנה, אי שם בניצנים, נינט חייבת לנו – היא חייבת להכניס אותנו לרחם שלה, היא חייבת לספק את ליטרת הבשר מבשרה שלה, היא חייבת לפתוח בפנינו את נבכי חייה האישיים במסגרת חמש הדקות שמוקצבות לכל ריאיון ועוד לומר לנו תודה "כי יאללה מי היא בכלל", כלשון התגובה החביבה על המטקבקים.

אז זהו שממש, אבל ממש ממש לא. נינט לא חייבת לנו שיט. לא היא ולא כל סלב אחר, ע"ע לוסי אהריש ומחאת "צאו לי מהרחם" או מיכל הקטנה ש"העזה" לצאת למסעדה 16 שעות אחרי שילדה. אנחנו לא יכולים להלל מצד אחד את האותנטיות ולקלס אותה כשהיא לא מתאימה לנו, אנחנו לא באמת יכולים להעריץ את גישת הדונ'ט גיב אה פאק אבל להתבאס כשהאצבע המשולשת מופנית אלינו. בקיצור, כפי שנינט ניסחה זאת בעצמה בתום הריאיון למאקו: "באימא, יאללה, בואו נתקדם".

>> אפשר להרגיש מחוללת גם בלי שידחפו לך ידיים