נינט משיקה קולקציית תיקים ונלחצת מהקורונה, אבל במידה

NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין
NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין

נינט משיקה קולקציית תיקים מעור ויש לה כבר תוכניות למקרה שהקורונה תתקע אותה בארץ והיא לא תוכל לחזור לאל.איי

88 שיתופים | 132 צפיות

החיבור של נינט טייב לאופנה תמיד היה כזה שהיכה גלים. גם אם בתחילת דרכה התפרסמה באהבתה לאימוניות פליס, מאוחר יותר, כשנלקחה תחת מטרייתו האופנתית של גדי אלימלך, הפך כל מה שלבשה לאיקוני, ובזה נכללות, כמובן, גם התספורות והתסרוקות שליוו אותה בדרכה. כיום, שלוש שנים וחצי אחרי שהעתיקה את מקום מגוריה ללוס אנג'לס, היא חוזרת ארצה ומשיקה קולקציה בהשראתה ושותפותה עם מותג התיקים Nutopa ("יאללה ביי", בפולנית). המותג קיים מאז שנת 2015, הקימה אותו המעצבת שרון מורגנשטרן כאשר פשוט רצתה תיק, לא מצאה מה שחיפשה והחליטה לתפור לעצמה.

אל האירוע שנערך במסעדת מיט קיטשן בנמל תל אביב הגיעה נינט באיחור של כ-40 דקות. בפנים מחכים סלבס כמו טילטיל, רונית יודקביץ' ושרי גבעתי. שיחת היום בין כתבות האופנה שנמצאות באירוע היא "האם ייערך בשבוע הבא שבוע האופנה הישראלי כמתוכנן או שמא יבוטל בגלל הקורונה?". ומה דעתן על התיקים? כתבת אופנה אחת אומרת שהם "חסרי השראה" ו"מיושנים". דעתי? מדובר בתיקי עור באווירת רוקנרול, לא משהו מפתיע או חדשני אבל איכותי ובהחלט מספק את מידת הקוליות הראויה למי שטעמה נעוץ בעולמות הרוחניים של הז'אנר.

בחוץ שרב אביבי מפתיע אבל נינט מגיעה בליווי צמוד של גדי אלימלך, לבושה במכנסי עור (או דמויי עור), מגפי עור שחורים בעלי פלטפורמה גבוהה מעולמות הגותיקה, קימונו צבעוני וטווסי פתוח, מחטב בצבע גוף, הרבה שרשראות וחגורה שחורה על המותן. שערה השחור מוחלק ובעל פסוקת במרכז הפדחת בדיוק. לכתבי הרכילות היא עונה בצחוק "כן, החיים מדהימים. אני מאושרת. עוד ילדים? ימים יגידו. אני זורמת, זה לא משנה היעד אלא מה אתה עושה". אחרי שנים רבות בעין התקשורת היא למדה למסמס את השאלות שעליהן היא לא רוצה לענות, ולהתייחס רק למה שבאמת בא לה לדבר עליו.

NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין
NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין

"החיבור ביני לבין שרון (מורגנשטרן. א"א) התחיל לפני שנים בחנות של לימקה", היא מספרת לקהל, "ראיתי שם תיק יפה ולימקה (לימקה אליעזר, מעצבת, סטייליסטית ובעלת בוטיק. א"א) סיפרה לי על המעצבת. התיק הזה עבר איתי לאל.איי, ויום אחד אני מקבלת טלפון מחברה שיש איזו מעצבת ממש מגניבה שכדאי לי להכיר, והיא רוצה לשלוח לי שני תיקים שלה. הסתכלתי על התיקים שלה, זה היה בוקר של אחרי הופעה, היה לי ממש קשה לבחור. בסוף הגיעו אליי התיקים והאריזה שלהם הפילה אותי: זה היה ארוז בבד קטיפה שחורה עם סרט סגול. התרגשתי מאוד מרמת העיצוב והגימור ואמרתי לשרון 'וואו, זה משהו אחר'. משם התחיל החיבור שלנו. רק אחרי שנתיים גיליתי שהתיק מלימקה הוא שלה".

>> מסלול ההתאזרחות של הקורונה בישראל

שרון מורגנשטרן: "לנינט ולי יש חיבור מסוים כמו קסם. נפגשנו באל. איי כל המשפחה ודיברנו, הייתה לנו שיחה עמוקה שבה הרגשתי שאני יכולה לומר הכול וחזרתי הביתה מרחפת, הרגשתי שקרה לי משהו מיוחד. ואז באתי לבקר אותה כשהיא הייתה בביקור בארץ, רציתי לשאול אותה אם היא רוצה שנעשה משהו יחד, היא לא נתנה לי לסיים את המשפט וישר אמרה לי 'כן'. יש לי תיק שקוראים לו נינה. אמרתי לה שאני רוצה לעצב לה תיק והיא אמרה לי להקשיב לאלבום של להקה בשם Khruangbin. הקשבתי לו, הוא דיבר על חופש ונסיעות, ובעקבותיו עוצב התיק".

שרון: "זו תחושה מוזרה, אני חיכיתי לרגע הזה המון זמן, זה ממש מרגיש כמו לידה, נורא רציתי כבר שזה יצא החוצה, כי העבודה וההשקעה היו גדולות, וכתבתי לנינט כמה פעמים 'אני רוצה שזה יתפוצץ כבר'  אבל עכשיו, כשהרגע הגיע, אני כאילו רוצה לקחת שני צעדים אחורה. זה כמו לידה שכמה שאת כבר בשלה ללדת ורוצה לראות את התינוק בחוץ יש בך משהו שכמה שהוא יישאר בפנים עוד קצת".

NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין
NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין

נינט: "אני גם מתרגשת מאוד אבל נכנסתי לתוך הדבר הזה אחרי שהיא כבר התחילה, זה שלה, אבל אנחנו עובדות על זה כבר שנה וחצי".

איך אתן עובדות? מעבר לזה שנינט שולחת לך אלבומים להקשיב להם? היא לא באה ואומרת לך 'אני רוצה תיק ורוד עם ניטים וזנב שועל'?
שרון:"לא, אבל היא אומרת מלא 'בא לי'".

נינט: "יש את זה, זה ברור. אני אומרת ואני גם לא מתאמצת הרבה כי זה בדיוק זה. אני כבר עליתי על המסלול ביחד איתה ויש רגעים שאני אומרת לה 'אפשר להוסיף את זה, ורוכסן. כאלה דברים'".

>> נינט מציגה: כך תיראי מלאת ביטחון גם כשאת לא

נינט, יש לך תיקי מעצבים? לואי ויטון, פראדה וכאלה? תוציאי 5,000 דולר על תיק?
"לא. אני כן יכולה להעריך יצירת אומנות ויש לי הרבה חברות ששמות את הסכום המטורף הזה על תיק, אבל אני לא. הסכומים שלנו הרבה הרבה פחות גבוהים".

NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין
NUTOPA | צילום: גיא כושי ויריב פיין

את צמחונית והתיקים מעור. איך זה עובד לך?
נינט: "אנחנו מדברות על זה. זה עניין".

שרון: "לי, כמעצבת, חשוב לבחור חומרים עמידים ואיכותיים ותיק זה לא משהו שקונים כל יום וחשוב לי שהלקוחות יאהבו וייהנו ללכת עם זה כל יום. ברור לנו שיהיו אנשים שזה לא יתאים להם, אבל כמו שלי כמעצבת יש את החופש לבחור גם להם יש את החופש לבחור. בכל מקרה אנחנו מודעות לזה, שתינו צמחוניות".

יש היום חומרים שהם תחליפי עור ראויים.
נינט: "כמו של סטלה מקרטני"

למשל.
שרון: "אני הולכת להיכנס בזה ולמצוא את החומר הנכון ואני ממש מקווה שבקולקציה הבאה יהיה לנו לפחות דגם אחד כזה".

נינט, מה יש לך בתיק בדרך כלל?
נינט: "אוזניות, אני תמיד עם אוזניות ממש גדולות ובגלל זה אני צריכה תיק ממש גדול, פלאפון, ארנק, מחברת כתיבה".

אז גם עט. מה עם הקורונה? את מפחדת?
"מה איתך?".

עד לפני יומיים הייתי ממש רגועה ועכשיו אני מתחילה להילחץ.
"זה מה שקרה לי לפני שבוע. אמרתי 'טוב, מה? למה להלחיץ?' ואז הבנתי שאנחנו בין המדינות היחידות שמתמודדות ומתנהגות לזה בהתאם. המקדם הגנה הזה טוב, אבל אפשר לוותר על מקדם הבהלה".

את לוחצת ידיים? מתחבקת? מתנשקת?
"כן, כן. אני מרגישה שזה בא להגיד לנו משהו הקורונה, זה בא ללמד אותנו משהו חשוב".

שרון: "אני מרגישה שהקורונה באה לקחת את העולם צעד אחד אחורה. שאנשים יבינו שאי אפשר לייצר את כל הדברים במקום אחד. שנחזור לקנות רק מה שאנחנו צריכים והכי בסטייל ותהיה לנו הערכה והעולם יחזור צעד אחד אחורה".

אבל נינט, אם הקורונה תתקע אותך בארץ, מה תעשי?
"שאלה נהדרת. זה לא שאני סובלת פה, זה הבית שלי, אבל החיים שם הם כרגע בהולד. תמיד זה ככה, כשאני פה החים שם בהולד, אני צריכה למצוא את הקצב הנכון. מה אני אעשה? אני אעשה מוזיקה, בכל מקום".

2,200-290 ש"ח ב-nutopa.com