נועה קירל פרובוקטיבית או מתוחכמת? כל התשובות נכונות

נועה קירל | צילום: אינסטגרם noakirel@
נועה קירל | צילום: אינסטגרם noakirel@

עם קריצה למיילי סיירוס, סטיילינג מפתיע והמון ביטחון, נועה קירל משחררת את שיר הגאווה "פרובוקטיבית". ה"פרובוקציה" גרמה לשחר בן ימיני להרגיש כמו מלכה, והיא מאמינה שגם אתן תרגישו כמוה

88 שיתופים | 132 צפיות

חודש הגאווה בפתח ואיתו מיטב השירים הגנריים להחריד ששומעים אותם פעם אחת ודי. ואז הגיעה נועה קירל עם הסינגל החדש שלה "פרובוקטיבית" ששוחרר הבוקר – ת'אמת? שאני לא רואה איפה הפרובוקציה – כי אשכרה מדובר פה בחתיכת שיר שיכול להפוך ללהיט, ועוד כזה שלצד הגאווה הלהט"בית, גם לגמרי יכול לתפוס כשיר גאווה והעצמה לנשים.

>> אנה זק, אנא ממך, אל תעשי מאיתנו מטומטמות

הסינגל, ששוחרר יחד עם מועדון הפוראבר בתל אביב שיש בו ליינים של הקהילה הגאה, נפתח כבר בבום מרגע התחלתו. "זה בדוק, בודק לי את הלוק, תגיד אתה דפוק, את מי אתה שופט", והפזמון – אוהו הפזמון, שמעתי את השיר פעם אחת וכבר רציתי לצרוח בעצמי: "כשמשתיקים אותי אני רוצה לצרוח, אם לא נותנים לי אז אני אקח בכוח, לאט לאט זה יכנס לכם במוח". גם אתן רואות עכשיו במוח חבורת בנות במועדון עפות על עצמן וצורחות את השורות או שזו רק אני?

מילות השיר לא סתם ככה פרו-נשים באופן כל כך מובהק, אלא גם נכתבו על ידי מאי ספדיה וקירל עצמה, מה שמצדיק את הטענה החוזרת ונשנית – ברגע ששיר נכתב על ידי יוצרות, זה מורגש, וכשלא – גם זה מורגש היטב ולא עובר חלק. יריית הפתיחה המצוינת של השיר ומילותיו זה כאמור רק הסיפתח, כי בהמשך ישנה גם קריצה לאירוויזיון עם המילים "דוז פואה, אני לא מבקשת, גם ככה כל אירופה כבר נפלה אצלי ברשת, כולם פה יודעים שאני באה לטרוף". קירל ואנשיה מצאו את הנוסחה המושלמת לאיך לשים אותה בספוט, כי בכל זאת את נועה קירל, ייצגת אותנו באירוויזיון ואת סופרסטאר – אך בדרך לשלוח חתיכת זריקת עידוד לכל הנשים, וכאחת ששמעה אותו מהצד וישר רקדה בכיסא – זה שיר שמרגיש כמו שלוק של מים קרים ברגע הכי מתיש של המרתון.

 

דווקא העובדה שיחד עם השיר הכל כך צבעוני וחזק הזה קירל מככבת ברובו על מסך שחור – היא עוד יותר עוצמתית. סוף סוף רואים אישה, הכוכבת הכי גדולה במדינת ישראל, עומדת ושרה מילים כאלה – ועליהן הפוקוס! זו החלטה חכמה ולא מובנת אליה לצלם את קירל על רקע מסך שחור, לבושה מעיל עור בלוק לא פרובוקטיבי בכלל, כאילו אומרת 'כן, אני באה לטרוף, טורפת, ועומדת לגמרי בזכות עצמי'. ישנה גם הקריצה לקליפ הפרובוקטיבי של מיילי סיירוס, Wrecking Ball בו קירל מתנדנדת על כדור, אבל בניגוד לסיירוס, היא שרה את המילים כשהיא לבושה לגמרי.

אני יודעת שזה אמור כביכול למכור קודם כל כשיר גאווה, אבל סורי, העיניים שלי היו רק על נועה והשפתיים כבר מלמלו 'אני באה לטרוף אה אה ומי שלא מתאים לו – תגידי לא'. קירל, כמו תמיד, באה לטרוף. ככה עושים את זה נכון, ככה משרישים פה כוכבת פופ צעירה שמהווה השראה לנשים צעירות על עבודה קשה, נחישות והישגיות. ככה יוצרים פה דור שלם של נשים שבאות למסיבה בשביל לשמוע שאף אחד לא ישפוט לא אותן ולא את הלוק, בתקווה, שככה הן גם יצעדו בגאווה בחזרה מהמסיבה, ולאורך כל חייהן.