הדוגמנית מישל גרציג: "אני לא ארעיב את עצמי, הבריאות שלי מעל הכל"

מישל גרציג לקמפיין Fix | צילום: ערן לוי
מישל גרציג לקמפיין Fix | צילום: ערן לוי

היא בזוגיות עם אחד משוערי הכדורגל הכי מפורסמים בכל העולם, עברה בשבילו מאילת למדריד והיא לא מצטערת על שחזרה לעולם הדוגמנות למרות שזה גבה ממנה מחיר נפשי כבד. מישל גרציג בריאיון חשוף

88 שיתופים | 132 צפיות

באחוזה מרשימה רחבת ידיים, בשכונת היוקרה "בואדיאה דל מונטה" שמחוץ למדריד, מתגוררים באושר ועושר הדוגמנית הישראלית מישל גרציג ובן זוגה, שוער קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד, טיבו קורטואה הבלגי, אחד השוערים הגדולים בעולם כיום. היא בת 24, רווקה שביטלה אירוסין ארוכים לפני חתונה, הוא בן 29, רווק, אב לשני ילדים בני ארבע ושש, מקשר עבר שהיה לו עם צעירה ספרדייה. "הם ילדים מדהימים, קיבלו אותי כמו אימא שנייה ונותנים לי להרגיש חלק מהמשפחה", מספרת גרציג על ילדיו של בן זוגה. אל האחוזה מגיע מדי יום שף הבית הצמוד, כדי להכין לדיירים את ארוחותיהם בדגש על תזונה המותאמת לספורטאי מקצועי, וגם עוזרת שאחראית על הניקיון. בקיצור החיים הטובים ביג טיים. במדריד, כל צעד של הזוג גרציג וקורטואה מסוקר, אבל בימים אלה גרציג שוהה בארץ לצורך צילומים להלבשה התחתונה של "פיקס" כך שהם מדברים בטלפון בכל רגע פנוי ומקיימים שיחות וידאו יומיות.

ולמה במקום רק לפרגן, אני מתקוממת? אז זה למה: מישל גרציג היפהפייה נמצאת בינינו כבר כמה שנים. את קריירת הדוגמנות שלה היא התחילה בגיל 13 בקטן, אבל כבר בגיל 16 הוחתמה על ידי סוכנויות מובילות באירופה ובארצות הברית. עם 178 ס"מ ופנים מלאכיות, מאחוריה כבר הרבה קמפיינים בינלאומיים. היא צועדת דרך קבע על מסלולי שבועות האופנה הגדולים, הובילה את הקמפיין העולמי של המותג האמריקאי הנחשב GUESS וגם פתחה את תצוגות האופנה המסוקרות של החברה ושלטי חוצות שלה התנוססו בשדרה החמישית בניו יורק, אבל אנחנו כאן דילגנו עליה משום מה. רק עכשיו, פתאום, כשהיא יוצאת עם כוכב גדול, היא מתחילה לנצנץ לנו בעיניים, כמו מטאור. נקודה למחשבה. היא מצידה מודעת לעובדה הזאת, אבל מקלה בה ראש: "באתי מאילת, לא הלכתי לריאליטי, לא עשיתי שום ניסיון להתפרסם, לא הייתי מעורבת בשום שערורייה או במשהו צהוב, הייתי בזוגיות ארוכה, בגיל 18 העדפתי לעצור את הקריירה לשנתיים לטובת שרות משמעותי בצה"ל. כשהתחלתי להצליח בחו"ל לא קיבלתי כאן שום תגובות, זה קצת הכעיס אותי, ועכשיו? זה לא שפתאום נהייתי יותר יפה והנה יש כאן זוגיות פוטוגנית וכולם מתעניינים, ועדיין אני אומרת לעצמי על מה שהיה ועל מה שיש: מה ששלי- שלי".

מישל גרציג | צילום: ערן לוי
מישל גרציג | צילום: ערן לוי

גרציג וקורטואה הכירו לראשונה דרך האינסטגרם כשהוא הגיב לתמונה שלה והיא ענתה לו. התברר שיש להם חברים משותפים וכשהיא הגיעה לצילומים במדריד, הם נפגשו איתם במסעדה ואחר כך שמרו על ידידות. המפגשים עם החבורה נמשכו והעיתונות במדריד סיקרה אותם, לדבריה עוד לפני שהם הפכו לזוג: "נהיינו חברים נורא טובים, בילינו עם עוד חברים תקופה של כמה חודשים, וכשהקשר התהדק, אמרנו שניתן לזה הזדמנות. עוד לפני סיפור האהבה הכרתי את ילדיו, וזה זרם באופן טבעי ובקיץ הידידות הפכה לאהבה גדולה", מספרת גרציג. מאז, ההורים שלה כבר התארחו אצלם באחוזה, הם טיילו יחד, היא מאוהבת בילדים שלו אדריאנה וניקולאס שנמצאים אצלם כל סוף שבוע, הולכת לכל המשחקים של ריאל מדריד בעיר, ולפעמים מצטרפת אליו לנסיעות גם בספרד וגם ברחבי אירופה. היא אוהדת כדורגל עוד לפני שהכירו, אבל מאז שהם יחד היא הפכה לאוהדת מושבעת של ריאל מדריד.

מה את הכי אוהבת בו?
"עזבי שהוא חתיך הורס בגובה של שני מטרים, הוא קודם כל בן אדם מדהים, והוא החבר הכי טוב שלי והוא בכלל חבר אמיתי ועוזר ודוחף ותומך בכל מי שחבר שלו, הוא אבא מקסים שזה ממש ממיס את הלב. למרות הפרסום וההצלחה שום דבר לא מסנוור אותו, הוא עם שתי רגליים על הקרקע, הוא מדבר שוטף פלמית, ספרדית, צרפתית, ואנגלית, מבין פורטוגזית, גרמנית ואיטלקית ועכשיו הוא התחיל ללמוד עברית באפליקציה והוא אפילו מתחיל לקרוא לאט בעברית".

אם הוא יעזוב את הקבוצה, תעברי אחריו למקום הבא?
"המטרה שלו היא להישאר עם ריאל מדריד, הוא חתם איתם לאחרונה לחמש שנים. ואנחנו נזרום עם מה שהחיים יביאו. אנחנו נוסעים לביקורים בבלגיה אבל לא נראה שהוא יחזור לגור שם".

"הנפש שלי נסדקה וחוויתי התקפי חרדה שכללו לחץ חזק בחזה, כאילו חטפתי התקף לב"

 

מישל נולדה וגדלה באילת, בת שנייה במשפחה להורים שעלו מסיביר בגלל ציונות. האב נהג מונית, האם הייתה בעבר סוכנת נסיעות וגם הייתה אחראית על הקריירה של הבת וליוותה אותה לכל עבודה שלה בארץ ובעולם. יש לה אחות שמבוגרת ממנה ב-12 שנה, שחיה בגרמניה עם בעלה הגרמני ויש להם שני ילדים. היא לא תחזור לגור באילת אבל היא אוהבת את העיר, את הילדות הנהדרת, את הבילוי בים ואת אופנוע הים שהיה לה כבר בגיל 16: "הייתי תלמידה טובה אבל יצא לי להפסיד לימודים וגם טיולים שנתיים בגלל הדוגמנות, בית הספר תמך בי וסיימתי את הבגרות בהצטיינות", היא אומרת.

יש לך אישיו עם המשקל?
"לא. ככל שבגרתי הפכתי לעקשנית ודעתנית ולמישהי ששלמה עם עצמה. עשיתי ספורט, אכלתי נכון, ועד היום אני לא עולה על המשקל, אני מקפידה ועדיין אם מישהו חושב שהמידות שלי גדולות עליו, זה גם בסדר".

וכשהיית צעירה יותר?
"במהלך השירות הצבאי עליתי במשקל וגם במסת השריר, רציתי לחזור לעולם הדוגמנות הקשוח, והייתי צריכה להוכיח את עצמי מחדש. כתוצאה מכל המתח שלווה לזה, הנפש שלי נסדקה וחוויתי התקפי חרדה שכללו לחץ חזק בחזה, כאילו חטפתי התקף לב, היה לי נימול בראש, שחור בעיניים, רעידות. תקופה חשוכה בחיי. התחלתי לתרגל נשימות מיוחדות, הייתה לי תמיכה חזקה מהבית, אימי ליוותה אותי לכל מקום והתחזקתי בהדרגה. התקף החרדה שעברתי היה קשה ואני לא ארעיב את עצמי כי הבריאות הנפשית שלי היא מעל הכל, ומה שחשוב לי להראות הוא שאם את רוצה להצליח את לא צריכה להרעיב את עצמך עד כדי אנורקסיות ותגידי לעצמך 'אני מי שאני'".

>> אימוני נשימות הם דרך אפקטיבית (וטרנדית) להתמודד עם הלחץ והחרדה

לא חשבת לקדם את הקריירה שלך ולבקש להיות אמן פעיל בצבא?
"עשיתי מבחירה סטופ לקריירה. עצרתי חוזים מתוכננים. מסביב אמרו לי שאני עלולה להחמיץ קריירה בינלאומית אבל הייתי נחושה לתרום את חלקי לצה"ל. עניין של ערכים עליהם גדלתי. את השירות העברתי בתפקיד קשוח של ימאית גוררת בחיל הים, עברתי קורס מפקדים והייתי מפקדת ספינת חילוץ והצלה. סגרתי הרבה שבתות, שירות מעניין ומספק. כל כך נהניתי שהיו לי מחשבות אולי לחתום קבע אבל בסופו של דבר הדוגמנות ניצחה, אבל עד היום אני לא מצטערת על פסק הזמן של השנתיים. עולם הדוגמנות חיכה לי והרבה פרויקטים חדשים נפתחו לפני".

מישל גרציג | צילום: לין בוארון
מישל גרציג | צילום: לין בוארון

לא רק מחשבות על קבע הגיעו בצבא, אלא גם על חתונה. היא אומנם רק בת 24 אבל בעברה גרציג הייתה מאורסת לבחור אותו הכירה בשירות הצבאי. זוגיות שנמשכה למעלה מארבע שנים שכללה בין היתר אירוסין שנמשכו שנתיים, ולבסוף כל אחד המשיך לדרכו. לארץ היא הגיעה ממדריד לצורך הצילומים למותג ההלבשה התחתונה "פיקס", והלוקיישן שנבחר הוא הדירה שלה במרכז תל אביב אותה היא שומרת גם כשרוב הזמן היא נמצאת במדריד: "לא הייתי כאן שלושה חודשים, הכי כיף לי להגיע לארץ ולבית שלי", היא מספרת וממשיכה: "אין כמו חמימות של בית ואווירת צילום ביתית, עם צוות ישראלי והכל בעברית. אין לי בעיה עם צילומי הלבשה תחתונה. אני שלמה עם מי שאני וכבר הצטלמתי בעבר למותג הלבשה תחתונה בחו"ל. בקולקציה של 'פיקס' יש פריטי בייסיק נהדרים ומה שיפה בזה הוא שהם חוצי גילאים. הצבעים השולטים הם צבעי אופ וייט, ניוד ושחור, הבדים מאוד נעימים ובמיוחד אהבתי את הקולקציה עם בדי הריב שהם מאוד טרנדיים עכשיו. לגמרי אקח איתי חלק מהקולקציה למדריד".

להוריך שתי בנות שבחרו לחיות רחוק מהם ובני זוגם אינם יהודים. איך הם חיים עם זה?
"ההורים שלנו תומכים בבחירות שעשינו, ועוד יותר אחרי שהכירו את בני הזוג שלנו. לאחותי יש חיים טובים, הילדים שלה מדברים עברית. במקרה שלי, תמיד אמרתי שהבסיס שלי יהיה בישראל, אבל אנחנו עושים תוכניות ואלוהים צוחק ועכשיו אני מרגישה במדריד כמו בבית. אני עוזרת להורים כמה שאני יכולה. אחרי כל ההשקעה שלהם בי, זה המינימום שאני יכולה לעשות".

מישל גרציג לקמפיין Fix | צילום: לין בוארון
מישל גרציג לקמפיין Fix | צילום: לין בוארון

מהו החלום המקצועי שלך?
"לקטוף קמפיין למותג על כמו לואי ויטון, פראדה, קלווין קליין ושער ל'ווג' – ואני מכוונת לזה. ומחוץ לדוגמנות, מעניין אותי עולם המשחק. כבר ניסיתי לקדם את התחום ואני לא מרימה ידיים, מעניין אותי הנחייה, סדרה, סרט, וגם נושא אחר לגמרי: עיצוב פנים. עשיתי קורס בהום סטיילינג ואני מתנדבת בעמותה 'זהב לגיל הזהב' וחלק מצוות ההנהלה. העמותה משפצת ומשדרגת בהתנדבות בתים של קשישים וניצולי שואה שחיים בתת תנאים וחשוב לי להעלות מודעות בנושא החשוב הזה".

>> הדוגמנית נעם פרוסט: "לא ידעתי כמה תעשיית האופנה תשנה אותי"

את כבר מחכה להצעה?
"מה שצריך לקרות יקרה. בבטן אני מרגישה שמצאתי את המיסטר רייט שלי".

מישל גרציג | צילום: לין בוארון
מישל גרציג | צילום: לין בוארון

>> תכירו את המעצבים הישראליים שהלבישו את קורטני קרדשיאן, ליידי גאגא ואירינה שייק