תכירו את המעצבים הישראליים שהלבישו את קורטני קרדשיאן, ליידי גאגא ואירינה שייק

Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022 | צילום NOAM EKHAUS
Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022 | צילום NOAM EKHAUS

נעה פסטרנק עבדה בשוק ההון אבל החליטה לעזוב כדי להצטרף לגולן טאוב, בוגר שנקר, וביחד הם הקימו את Mother of all, מותג שחורך את הפיד עם הכוכבות הגדולות בעולם. כך הם עשו את זה

88 שיתופים | 132 צפיות

יום אחד בשלהי יוני האחרון, התיישב לו לרגע גולן טאוב, כדי לנוח קצת בחיק האינסטגרם, אחרי עוד יום עבודה בסטודיו. להפתעתו הוא נתקל בתמונה של קורטני קרדשיאן, לובשת את חצאית המיני ״ליזה״ שעיצב למותג Mother of all, אותו הקים יחד עם נעה פסטרנק. וקורטני היא ממש לא היחידה שמניעה את גלגלי הפיד של Mother – ליידי גאגא, אירינה שייק ואשלי בנסון, הן חלק מרשימת סלבס ארוכה שלבשו אותם, פלוס כמובן ידועניות ארצנו, מזהבה בן ועד יעל אבקסיס, לירז צ׳רכי ולאה שנירר. ״גם רותם סלע ונטלי דדון לבשו את חצאית ׳ליזה׳, וככה מבלי ששמנו לב, החצאית הזו הפכה להיות אייקון. זה משהו שלא צפינו אותו קורה״, מעידים טאוב ופסטרנק בראיון משותף שהתקיים בסטודיו בתל אביב.

הסיפור מאחורי החצאית המסחררת הזו, משקף את האסתטיקה של המותג כולו והדינמיקה הייחודית בין השניים. הם הקימו יחד את המותג ב-2018, טאוב (33), בוגר שנקר ופסטרנק (36) בוגרת שוק הון (שלשמחתנו לקחה פנייה חדה לעולם האופנה), וכבר מתחילת הדרך הכתיבו את האופי העיצובי מילות היסוד האלה: על-זמני, נשיות, צבע ותעוזה. ״אני מביא את השיגעון, את הצבע והגזרות והידע הטכני, ונעה מגיעה ממקום שהיא יודעת מה היא רוצה, והיא יחסית מינימליסטית בלבוש״, מספר טאוב, ״אני זוכר שהתפרענו עם ׳ליזה׳ ועשינו סקיצות. עיצבתי חצאית עמוסה, ואז נעה הורידה אלמנטים עיצוביים, ונשארנו עם משהו מאוד מדויק. זה החיבור שלנו. לא היינו מצליחים לעשות את המותג הזה בנפרד. השילוב ביננו הוא זה שהופך את המותג למה שהוא. היום אני מבין שעם כל הכבוד שאני מעצב שמעיז, אני עדיין לא אישה ואני לא יכול ללבוש את זה ולהבין איך זה מרגיש על גוף של אישה״.

"סטייליסטים בחו"ל שמלווים את הכוכבות בדרך כלל מאשרים אם הפריט שנשלח אליהם ילבש, אבל לא מודיעים מראש מתי, ואז קורה שאתה מופתע להיתקל בתמונה ברשתות״

שמלת ג׳יזל של Mother of all. מחיר: 1,190 ש״ח| צילום: יח״צ
שמלת ג׳יזל של Mother of all. מחיר: 1,190 ש״ח| צילום: יח״צ

אם מסתכלים אל מעבר לפיד, מוצאים דגש גדול על תכנון גזרות מדויקות, כדי שיישבו בצורה מחמיאה, נעימה ונוחה, וייצרו מראה מיוחד, אבל לא ״לבוש מדי״, כזה שנראה כאילו נוצר ללא מאמץ מיוחד. ״אין כאן ׳אובר-דיזיין׳, ולכן למשל אם שמלת מעטפה תגיע בצבע פוקסיה, לא יתווספו לה דיטליים עמוסים״, מסבירה פסטרנק. בימים אלה הם משיקים אתר בינלאומי חדש, זמן קצר אחרי שהציגו את קולקציית אביב-קיץ 2022, בשבוע האופנה האחרון בפריז ובשנחאי, בשיתוף עם שואורומים מקומיים. ״אנחנו עובדים עם משרדי יח״צ בחו״ל, והסטייליסטים שמלווים את הכוכבות בדרך כלל מאשרים אם הפריט שנשלח אליהם ילבש, אבל לא מודיעים מראש מתי, ואז קורה שאתה מופתע להיתקל בתמונה ברשתות והתיוג כבר עושה את שלו״, אומר טאוב.

 

ז׳קט סופי של Mother of all. מחיר: 1,190 ש״ח | צילום: יח״צ
ז׳קט סופי של Mother of all. מחיר: 1,190 ש״ח | צילום: יח״צ

״אי אפשר לשבת פה ולקטר״

בתחנת הקורונה של החיים, גם טאוב ופסטרנק נאלצו לעשות עצירת פתע. בבת אחת הרגל לחצה חזק על דוושת הברקס, והכל נעמד. ״הקורונה הביאה איתה דממת אלחוט. שלושה חודשים של שממה ואי ודאות מוחלטת״, מספרת פסטרנק, ״רשת ׳רזילי׳ שהייתה הפרטנר המרכזי שלנו למכירה בארץ, פשטה את הרגל, ולא התקיימו אירועים. היה מלחיץ. מסך שחור. אבל לא הפסקנו להגיד לעצמנו שזה זמני ושאי אפשר לשבת פה ולקטר. הרגשנו שאנחנו חייבים ליצור״. ״היינו מגיעים בבוקר לסטודיו ותופרים בעצמנו״, מוסיף טאוב, ״עשינו פרויקט נחמד של מסכות משי משאריות בדים, שלחנו אותן למובילות דעת קהל והרווחים עברו למשפחות נזקקות״.

>> מדריך הטרנדים המלא לסתיו חורף 2021-2022

השניים מעידים שמשהו בקורונה עזר להם לדייק יותר מה זה Mother of all, להסתכל יותר פנימה ולבנות תשתית בריאה, עם למידה של השווקים, וצמיחה אורגנית בקצב הדרגתי, כשההקפדה על טווח מחירים נוח יחסית לשוק בגדי הערב (בממוצע 990 ש״ח לשמלה), היא חלק חשוב מהאסטרטגיה העסקית של המותג עוד מיום היווסדו. ״מתחילת הדרך היה ברור שאנחנו מתפקסים על שיווק לחו״ל, ולכן עברנו לעצב קולקציות מסודרות לפי לוח השנה של עולם האופנה בחו״ל. אנחנו מציגים שתי קולקציות בשנה בשבועות האופנה. כרגע את העונה הבאה נציג בפריז ובסין. ובשאיפה גם בארה״ב, והאתר החדש הוא פלטפורמה ישראלית ובינלאומית״, אומר טאוב.

שמלת ליליאן של Mother of all מתוך קולקציית חורף 2021-22. מחיר: 1,490 ש״ח | צילום: רתם לבל
שמלת ליליאן של Mother of all מתוך קולקציית חורף 2021-22. מחיר: 1,490 ש״ח | צילום: רתם לבל
טופ לילי של Mother of all מתוך קולקציית חורף 2021-22. מחיר: 890 ש״ח | צילום: רתם לבל
טופ לילי של Mother of all מתוך קולקציית חורף 2021-22. מחיר: 890 ש״ח | צילום: רתם לבל
Mother of all קולקציית חורף 2021-22 | צילום: רתם לבל
Mother of all קולקציית חורף 2021-22 | צילום: רתם לבל

גזרות מעטפת לכל אשה, בכל מידה

קולקציית החורף הנמכרת בימים אלה, כוללת כ-30 דגמים, ונשלטת בעיקר על יד אלמנטים כמו לבבות, וסגנון גברי. השימוש בבדים מגוון, כך שאפשר למצוא שמלות קשירה צבעוניות מסאטן, לצד קאט אאוט בבד מחטב או בסקובה. כך למעשה, כל אחת בכל מידה, תוכל למצוא את עצמה בקולקציה. קל במיוחד להתאהב בגזרת המעטפה המנצחת, שמופיעה בכמה דגמים, ויוצרת מחשוף מחמיא ומראה אסוף של הגוף.

 

שמלת אלישבע של Mother of all מתוך קולקציית קיץ 2022 | צילום: NOAM EKHAUS
שמלת אלישבע של Mother of all מתוך קולקציית קיץ 2022 | צילום: NOAM EKHAUS
מתוך קולקציית קיץ 2022 של Mother of all | צילום: NOAM EKHAUS
מתוך קולקציית קיץ 2022 של Mother of all | צילום: NOAM EKHAUS

קולקציית הקיץ הבא, לעומת זאת, נבנתה בהשראת הזמרת האיטלקייה Mina (״ככה אני יכול להכתיר את הנשים שאני אוהב״), מוזה מהסיקסטיז, חובבת לוקים יחודיים ואנדרוגניים. את רוח התקופה שבה היא פעלה אפשר לראות בגזרות, ובאלמנטים שמזוהים עם התקופה, כמו מעויינים ומשולשים, חוטים עדינים שהבגד נתלה עליהם בגב, שסע מקדימה, וגם קצת מאלמנט הלב של עונת החורף (כולל שמלת לב שדרכו מציץ הטוסיק). את קמפיין הקיץ הבא, מובילות שלוש דוגמניות, ביניהן גם דורין אדרי, דוגמנית טרנסג׳נדרית. ״התרגשתי לראות את זה קורה ולשים את זה בפרונט״, אומר טאוב, ״אחרי שהלבשנו גם את ספיר ברמן ודנה אינטרנשיונל, עלה הרעיון המרגש שדורין תכנס לקמפיין. זה הופך את זה לנורמה וזה חשוב״.

Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022. דורין אדרי באמצע | צילום NOAM EKHAUS
Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022. דורין אדרי באמצע | צילום NOAM EKHAUS
Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022 | צילום NOAM EKHAUS
Mother Of All קמפיין אביב-קיץ 2022 | צילום NOAM EKHAUS

בהתאם לאסטרטגיה העסקית המושחזת של השניים, לא מתוכננת להיפתח חנות פיזית בקרוב בארץ (״חנות זה פול טיים, זה ישאב מאיתנו הכל״). את הקולקציות ניתן למצוא באתר הרשמי כמובן, ברשת רזילי, טוטסי במרכז שוסטר ברמת אביב, ובחנויות בלונדון, קייב ושנחאי.