"בסוף הכל צריך מיצוק": סודות הטיפוח של מיכל ינאי

מיכל ינאי לקמפיין סטנד אפ לוריאל פריז | צילום: אבישי מסטי
מיכל ינאי לקמפיין סטנד אפ לוריאל פריז | צילום: אבישי מסטי

מיכל ינאי שומרת בקנאות על הגבות שלה, מאמצת את הרגלי הטיפוח של בתה בת ב-13 וכמעט שלא מתאפרת. אז על מה היא בכל זאת לא תוותר בשגרת הטיפוח שלה?

88 שיתופים | 132 צפיות

מיכל ינאי, 51, שחקנית, יוצרת אפליקציית המיינדפולנס המובילה בישראל "MY MEDY" עם מעל 120 אלף מנויים. פרזנטורית של "אולווייז דיסקריט", ושל חברת נדל"ן ביוון "אסטראה". מצטלמת בימים אלה לסרט אמריקאי באתונה ולסדרה חדשה בארץ. מתגוררת עם בן זוגה בן מוסקל באתונה שביוון, שם היא עושה רילוקשיין, עם שלושת ילדיהם. 

>> סמדר קילצ'ינסקי: "היום אני הולכת לאודישנים ולא עוברת"

שגרת טיפוח

"יש לי עור מעורב, שמנוני בחלק ה-T של הפנים ויבש בשאר. הרבה שנים לא הייתה לי מודעות לטיפוח, הייתי מסיימת יום הופעות וצילומים של 12 שעות, מתרסקת למיטה וקמה למחרת עם האיפור של אתמול לעוד יום עבודה. עם הגיל הבנתי שהגיע הזמן לטפל בעור. אני מתחילה את שגרת הטיפוח במקלחת, ואחריה, מנקה את העור עם PURE CLEAN SCRUB של קיקו מילאנו. הקרם הראשון שאני שמה לפני כל דבר הוא קרם הגנה, ד"ר פישר 50 SPF. ככה עושה הבת שלי אלכס בת ה-13 שמאד מקפידה. מעל אני שמה שמן מרולה, שמחייה את הפנים ואני ממש מאוהבת בו. קרם הלחות שלי הוא קרם עיניים AGELESS של ג'נס, הוא מצוין לנפיחות בעיניים, במיוחד למישהי כמוני שלא שותה מספיק. בלילה אני שמה קרם לילה MEOVADIOL של וישי, ומשתעשעת עם אלכס הבת שלי עם כל מיני מסכות חד פעמיות לפנים עם אלוורה, יהלומים ומה לא. את האיפור אני מסירה עם המגבונים של MUMUSO, ומשתמשת בקרם גוף של לאוקסיטאן – MILK CONCENTRATE".

קרם הגנה של ד"ר פישר. 59.90 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם, השיווק, בתי המרקחת, בחנויות הנבחרות ובאתר ד"ר פישר | צילום: יח"צ
קרם הגנה של ד"ר פישר. 59.90 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם, השיווק, בתי המרקחת, בחנויות הנבחרות ובאתר ד"ר פישר | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"יש לי קוסמטיקאית שעושה לי בעיקר נעים: עיסוי פנים מפנק, החדרת לחות ומסכות ואני מגיעה אליה כל כמה חודשים".   

אנטי אייג'ינג

"אני מטופלת אצל ד"ר להבית אקרמן, עושה אצלה בוטוקס על פי הצורך, ועדיין המראה נשאר טבעי. הגילוי המדהים מבחינתי הוא המכשירים הרבים שיש אצלה לכל אזור בגוף – ואני אוהבת גאדג'טים. טופלתי בפנים במכשיר חדשני שנקרא 'סופווייב', הפועל בטכנולוגיה של אולטראסאונד על שטח נרחב, והטיפול הוא חד פעמי. למרות שיש ידית קירור שמקלה, יש מעט כאב, אבל זה ממש שווה את התוצאה. התוצאות נראות כעבור חודשיים-שלושה ואני כבר רואה עד כמה העור שלי מתוח ומוצק. זה ממש בולט באזור שמתחת לסנטר, הצרה של רבות. כשאני בארץ אני קופצת אליה לטיפולי שימור קלים. בסיום הטיפולים אני משתמשת בקרם שלה 'דרמה-עור', שהוא מרגיעון עור נפלא. עדיין לא התחלתי בטיפולי גוף אבל אני אתחיל. בסוף הכול צריך מיצוק". 

איפור

"אני לא מצטיינת בזה, וביומיום כמעט לא מתאפרת. אני משתמשת במייקאפ דאבל וור של אסתי לאודר, וכשאני רוצה מראה קליל אני מערבבת אותו עם משהו אחר. השפתונים שאני משתמשת בהם הם של אינגלוט ותמיד הם בהירים. הקונסילר שלי הוא של דיור, המסקרה היא BAMBI OVERSIZED EYE של לוריאל והסומק של בובי בראון".

קונסילר של דיור | צילום: יח"צ
קונסילר של דיור | צילום: יח"צ
מסקרה במבי אובר סייז XXL של לוריאל פריז. 59.90 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה במבי אובר סייז XXL של לוריאל פריז. 59.90 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"השיער שלי נוטה ליבש ועדיין אין לי שערה לבנה אחת. מעצב השיער מתן חליבה שומר לי עליו כבר הרבה שנים ולפעמים עושה לי גוונים כשאני מגיעה לארץ ל-24 שעות. אם המספרה סגורה, הוא פותח אותה בשבילי. אני חופפת את השיער בחורף אחת לשלושה-ארבעה ימים, וכשאני בארץ אני חופפת כל יומיים. אני משתמשת בשמפו ומסכה של לוריאל פרופשיונל METAL DETOX, שמנטרלים את המתכות בשיער ושומרים על הבלונד".

>> שלל הזרקות, טיפולים וכושר. דוד דביר "רוצה להיות צעיר לנצח" ועובד קשה בשביל זה

בושם

"אני אוהבת בשמים קלים שאין אחריהם שובל חזק של ריח ונותנים תחושה של פרשיות, כאילו שהרגע יצאתי מהמקלחת. המועדפים עליי הם דולצ'ה וגאבנה לייט בלו, ונרסיסו פור הר".

גבות

"פעם עשיתי שער ל'לאשה' ומרטו לי חצי מהגבות וראיתי את זה רק בבית. מושיק טקו עושה לי מיקרובליידינג בערך פעם בשנתיים, ומה שיפה אצלו זה שהוא לא עושה אותו עיצוב לכולן, אלא מה שמתאים למבנה הפנים של כל אחת. מעבר לזה אני לא נוגעת בהן".

מייק אפ דאבל וור של אסתי לאודר. 220 ש"ח | צילום: יח"צ
מייק אפ דאבל וור של אסתי לאודר. 220 ש"ח | צילום: יח"צ

מני פדי

"אני עושה אצל בנות חמודות באתונה הכי בסיסי, לא לק ג'ל. הן זריזות וחמודות ואני מגיעה אליהן פעם בשבוע לסידור וצבע, לפעמים הכי אדום ולפעמים בהיר".

>> דפנה דקל חוגגת 57 אביבים ומגלה את סודות הטיפוח שלה

כושר

"רוב הכושר שלי הוא הליכה ברגל. ניסיתי הרבה חדרי כושר ואמרו לי שבסוף אתמכר, אבל זה לא קרה. למזלי הכול באתונה זה עליות ומורדות, ואני הולכת הרבה ברגל גם לבד וגם עם המשפחה".

תזונה

"אני לא מאוד מקפידה, אבל התזונה שלי מאוד מאוזנת ואני שומרת לאורך השנים על משקל יציב. הארוחות שלי מאוד קטנות, בממוצע כל שלוש שעות. אני קמה בסביבות שש בבוקר ומתחילה עם קפה, ואז לקראת עשר, בן, שהוא גם הבשלן במשפחה, מביא לי קערת יוגורט עם גרנולה. בצהריים אנחנו אוכלים פסטה בבית או חוטפים משהו בחוץ. אני מאוד אוהבת את האוכל היווני, כולל פאבה, שזה סוג של פול, וסקורדליה, שזה תפוח אדמה עם שום טעים במיוחד. במהלך היום אני אוכלת ירקות והרבה אבוקדו, ואחר הצהריים אני אוכלת פירות: אבטיח, משמשים, תותים. בערב אנחנו אוכלים כל המשפחה ובן מפנק אותנו באוכל מקסיקני, איטלקי או יווני".

שמפו של לוריאל פרופסיונל לניקוי מתכות בשיער. 85 ש"ח | צילום: יח"צ
שמפו של לוריאל פרופסיונל לניקוי מתכות בשיער. 85 ש"ח | צילום: יח"צ

טיפ לחיים

"בסוף, כשאת מאושרת מבפנים – את יפה מבחוץ. לא יעזרו הטיפולים ולכמה קוסמטיקאיות תלכי, את צריכה בסיס פנימי איתן. התרגול של המיינדפולנס עזר לי להיות נינוחה ופחות בלחץ, וזה מורגש על כל מערכות הגוף. אני משתמשת בו כדי לעצור שנייה, להתבונן ולהבין. אנחנו חיים הרבה פעמים בניסיון לכבות שרפות, ושוכחים לעצור. אני בזרימה עם החיים. בחרנו כמשפחה להתמודד אחרת עם המשבר העולמי של הקורונה ולעשות מהלימון לימונדה ואנחנו באתונה.

"המעבר מאוד איחד אותנו. מצאנו את עצמנו המשפחה גרעינית, מתמודדים וחולמים יחד, ונמצאים שם יותר אחד בשביל השני. אני לא חושבת שכל אחד צריך לעבור מדינה כדי להשיג שקט פנימי, אבל אני חושבת שכל אחד צריך לאפשר לעצמו מסע אישי וללכת אחרי הלב. אני לא יודעת עד מתי זה ימשך אצלנו, אולי עד שנקום בוקר אחד ונרגיש שאנחנו רוצים משהו אחר. מי שאמיץ מכולנו הם הילדים, שיש להם היום את ההבנה איזו מתנה הם קיבלו. שלושתם לומדים בבית ספר אמריקאי והמפגש עם ילדים מכל העולם ועם תרבויות שונות, הוציא אותם מהקומפורט זון שלהם והם התמודדו עם ההסתגלות ולמדו. שלושתם מתרגלים מיינדפולנס, יהלי מבקש מהמורה לצאת מהכיתה, הוא מתרגל וחוזר לשיעור. יש הרבה דברים שבדיעבד הייתי עושה אחרת, אבל אני יודעת שמה שקרה הביא אותי למה שאני היום, ושגם לקשיים ולאתגרים הייתה מטרה".