בכל העולם סלבס משיקות מותגי ביוטי, אז למה לא בארץ?

ריהאנה | צילום: GettyImages/Aurelien Meunier
ריהאנה | צילום: GettyImages/Aurelien Meunier

ריהאנה, ליידי גאגא, מדונה, ויקטוריה בקהאם, היילי בולדווין וסרינה וויליאמס השיקו קולקציות איפור, אז למה נטע ברזילי לא?

88 שיתופים | 132 צפיות

נדמה שבימים אלה אי אפשר להשליך שימר נוזלי מבלי לפגוע בסלב שיש לה ליין קוסמטיקה משלה. אל אושיות כמו מדונה, ג'יזל וריהאנה, שליין הביוטי שלה פנטי מכר מוצרים בשווי 600 מיליון דולר ב־15 החודשים הראשונים להיווסדו (רק ב־2017), הצטרפו לאחרונה ליידי גאגא, מילי בובי בראון, סלינה גומז וסרינה וויליאמס שהודיעו שהן עומדות להשיק ליין ביוטי, כמו גם היילי בולדווין, ויקטוריה בקהאם וקארדי בי. שיתופי הפעולה בין חברות לסלבס הם דבר ידוע, אבל פה מדובר בסלבס שהבינו שיש כסף עצום בתחום הקוסמטיקה (ותודה לאחיות קרדשיאן ג'נר), ולמה לחלוק אותו עם חברות קוסמטיקה כשהן יכולות להיות חברות הקוסמטיקה בעצמן?

>> המהלך המטורף של סלינה גומז ונועה קירל

האם ההקשר הסלבריטאי הוא כל מה שצריך כדי למכור מוצרים? מקרה מעניין, המתואר בכתבה שכותרתה "The rise of the celebrity beauty brand" ופורסמה במגזין Vox, הוא זה של מותג הביוטי Florence by mills של השחקנית מילי בובי בראון (אילבן מ"דברים מוזרים").

View this post on Instagram

hometown love ♡ thx @bootsuk for the day of a lifetime!! x

A post shared by mills (@milliebobbybrown) on

בכתבה מתואר איך בתחילת ספטמבר העלתה השחקנית סטורי באינסטגרם בו היא מדגימה ניקוי פנים עם המוצרים החדשים שלה, אלא שהיא לא באמת השתמשה במוצרים בסרטון, רק עשתה כאילו היא משתמשת בהם. הגולשים זעמו, קראו לה צבועה, והיא מיהרה לפרסם התנצלות שבה הסבירה שהיא עדיין לומדת איך העניין עובד. מכך אפשר ללמוד ששמו של סלבריטאי אינו מספיק כשלעצמו ואותנטיות היא חלק חשוב מאוד במשחק הזה.

כשגווינת' פאלטרו, המזוהה עם אורח חיים בריא, מבקשת למכור קרם פנים טבעי, אנחנו מאמינות לה, כשריהאנה רוצה למכור מייק אפ ב־50 גוונים היא מקבלת על כך אות הוקרה בזכות פנייתה למגוון רחב של סוגי עור.

אבל בארץ, להוציא לייינים יעודיים ספורים כמו נועה קירל ל־MAC ואביבית בר זוהר לפלורמר, סלבס לא משיקים מותגי טיפוח או איפור. למה בעצם? נטע ברזילי, למשל, משתמשת באיפור ועיצוב שיער ככלי מרהיב לביטוי אישי אבל לדברי מנהליה "נטע מופיעה ויוצרת מוזיקה חדשה וכרגע זה לא משהו שעומד על הפרק".

לדברי הילה רהב, מנכ"לית רן רהב תקשורת ויח"צ, "שיתופי פעולה בין סלבריטאים למותגי קוסמטיקה הם קודם כל כלי שיווקי של המותג והחברה מצד אחד, ושל האישיות המקדמת מצד שני. שת"פים עם קמפיינים של חברות ענק הפונות לקהל בינלאומי מקבלים הד תקשורתי עצום בכל העולם. אם נסתכל בהשוואה לתהליכים דומים בישראל, היקף הפעילות האפשרית והפוטנציאל המסחרי והשיווקי קטן יותר. כדי שחברה או כל מותג בישראל יוכל לעשות שיתופי פעולה כאלה צריך להשקיע משאבים כספיים עצומים, שהם לא תמיד אפשריים ולא תמיד כלכליים".