ריהאנה עושה היסטוריה על שער ווג

ריהאנה | צילום: GettyImages/Steven Ferdman
ריהאנה | צילום: GettyImages/Steven Ferdman

היא הפכה את שימת הזין לאומנות של ממש, לא מתביישת לעשות כסף ומקדישה את האינסטגרם שלה גם לענייני אג'נדה ולא רק לתמונות של עצמה. כל הסיבות המוצדקות להעריץ את ריהאנה

88 שיתופים | 132 צפיות

זמרת, אשת עסקים, אושיית אופנה והאישה השחורה עם הכי הרבה שערים על "ווג". ריהאנה ממשיכה לעשות היסטוריה עם שער שישי ל"ווג" האמריקאי, מה שהופך אותה לאישה השחורה עם הכי הרבה שערי סולו במגזין, כשהיא עוקפת בין היתר את נעמי קמפבל (שני שערים) וביונסה (שזכתה לארבעה שערים עד כה). בקיצור, עוד סיבה לנסות וללמוד משהו ממי ששדרגה את עצמה בשנים האחרונות מכוכבת פופ לאימפריה של אישה אחת. אז בואו בנות, עמדו תחת האמברלה (אלה-אלה) הזו ורשמו.

ריהאנה על שער ווג, נובמבר 2019
ריהאנה על שער ווג, נובמבר 2019

 

>> קולקציית הלנז'רי של ריהאנה היא הדבר הכי מחרמן בעולם

1. למדנו לשיר למעסיק שלנו את Bitch Better Have My Money. לא ברור מי הביץ' הזו וכמה כסף היא או הוא היו חייבים לריהאנה, האם מדובר בהלוואה שהתקבלה מהזמרת וטרם הוחזרה או סתם בלקוח שהחליט לשלם לה בשוטף פלוס שישים, אבל זה ברור שכל הביצ'ס בחייה שילמו לה, שהרי מדובר במוזיקאית (האישה, אלא מה) העשירה בעולם, על פי מגזין פורבס. בעוד מרביתנו מחונכות להתכווץ ברגע שבו אנחנו נדרשות לדבר על כסף, לבקש העלאת שכר או סתם לדרוש את מה שמגיע לנו, רירי מכבדת את הפטריארכיה באצבע משולשת, ומבקשת צ'ק.

לא מקבלת צ'קים דחויים. ריהאנה | צילום: GettyImages/Tim P. Whitby
לא מקבלת צ'קים דחויים. ריהאנה | צילום: GettyImages/Tim P. Whitby

2. ובכלל, אנחנו צריכות ללמוד שזה לגיטימי להיות ביזנס וומן לכל דבר ולא להתבייש לעשות כסף. כמה כסף? 600 מיליון זהו שווי הונה, על פי פורבס. מאיפה הכסף? בין השאר מקולקציית המייקאפים של ריהאנה תחת מותג הביוטי שלה Fenty. ב-2017 השיקה הזמרת 40 גוונים בתעשייה שבה הנורמה הייתה תריסר בלבד. הבחירה הזו לבעוט בכללים (ולא להניח שמייק אפ הוא עניין של נשים לבנות בעיקר), גרמה לחברות כמו דיור ורבלון ליישר קו ולהשיק אף הן 40 גוונים של מייק אפ, כולל גוונים לנשים בעלות עור כהה. ומה עשתה ריהאנה ברגע שהמותגים הגדולים יישרו קו? השיקה 50 גוונים, וכתבה באינסטגרם !When the foundation takeova ain’t ova (ובתרגום חופשי: תאכלו תחת).

כל עסקי הביוטי שלה מעלים את השאלה מה לגבי המוזיקה. "אני מנסה לחזור להקליט", היא מודה, "אבל זה לא שאני יכולה לנעול את עצמי באולפן לזמן רב כמו שפעם יכולתי. אני יודעת שיש לי הרבה מעריצים לא מרוצים שלא מבינים איך זה בדיוק עובד".

50 גוונים של מייק אפ. ריהאנה | צילום: GettyImages/Caroline McCredie
50 גוונים של מייק אפ. ריהאנה | צילום: GettyImages/Caroline McCredie

3. ולמרות שההון הזה הופך את החיים שלה למילקשייק תותים (במלתחה שלה תמצאו זוג גרביים של גוצ׳י ב-1,340 דולר, למשל), ריהאנה לא מרוכזת רק בחור התחת של עצמה, ומשחררת מיליוני דולרים לצדקה, בדגש על נשים וילדים במצוקה. עם הכוח באה האחריות, וגם במגרש הזה רירי לא נחה. היא מנצלת את המותגים שלה לא רק לצורכי קידום העו"ש, אלא גם לקידום אג'נדות.

4. למדנו שאפשר וצריך להתחיל לדבר על הוואגינה שלנו, גם אם זה קורה במסגרת ריאיון לאלן דג'נרס. "אין לי ממש חיים אישיים", אמרה רירי לדג'נרס ב־2012 כשנשאלה על חיי הדייטינג שלה. "זה לא כיף וזה לא טוב, לא לטווח הארוך, לא לי, ולא *לה*", הדגישה וכיוונה את המראיינת ואת הקהל האמריקאי הקפוץ לאיזור החלציים שלה. רגע יפה נוסף נרשם בהקשר הזה באותה השנה, כשריהאנה העלתה לאינסטגרם תמונה עם שיער מבולגן והבעה מבסוטה וכתבה ״הרגע הזדיינתי״. מלכת הפופ היא לחלוטין גם מלכת הפות. אגב, כל המודאגים ישמחו לשמוע שכרגע יש לה מערכת יחסים. "זה הולך ממש טוב ואני מאוד שמחה", היא סיפרה ל"ווג", ולשאלה האם היא רוצה ילדים היא ענתה "ללא ספק".

View this post on Instagram

@interviewmag

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

5. למדנו גם שזה בסדר לא להיראות בגיל 30 כפי שנראינו בגיל 20. קוראים לזה התבגרות, ואם לא נחבק את זה סופנו לחיות באומללות (ולפרנס היטב את חברות הקוסמטיקה והבוטוקס). מאז נשפה ריהאנה על 30 נרות היא לא מפסיקה לספוג בודי שיימינג, וזאת בחסות הטוקבקיסטים היקרים שמבקרים את מידות גופה ודנים בסוגיה המוכרת היטב גם לנו "תינוק או סביח?". הזמרת לא עפעפה, ולאחר אחת המתקפות הראשוניות העלתה לחשבון האינסטגרם שלה שתי תמונות של הראפר גוצ'י מאנה, הראשונה מ-2007 ובה הוא מציג לוק בשרני, והשנייה מ-2017 כשהוא חטוב. "אם אתם לא יכולים להתמודד איתי בלוק מ-2007, לא מגיע לכם את גרסת הגוצ'י מאנה שלי ב-2017", כתבה, וסתמה מיליוני פיות. ולא רק זה: בקולקציה שלה עם המותג שהושק בשנה שעברה Savage X Fenty היא הציגה לנז'רי בטווח מידות רחב, שמתפרש בין XS ל-XL3. בלי להשתמש בסלוגנים השחוקים והמבאסים על משקל "נשים אמיתיות", ריהאנה אתגרה את התפיסה הרווחת לפיה נשים לובשות לנז'רי בשביל מישהו אחר (שאינו הן עצמן), והמשיכה להוכיח שהיא כאן כדי לתפוס מקום במרחב.

>> ריהאנה כובשת את שבוע האופנה בניו יורק עם מותג ההלבשה התחתונה שלה
>> ריהאנה אוהבת את עצמה בכל מידה

רותחת בכל מידה. ריהאנה | צילום: GettyImages/John Sciulli
רותחת בכל מידה. ריהאנה | צילום: GettyImages/John Sciulli

6. למדנו שהרשתות החברתיות לא נועדו רק כדי להכיל את הסלפיז היפים שלנו. בסדר, כולנו יפות, כולנו נכונות, כולנו יודעות להכין קערות אסאי ולצלם אותן על שולחן עץ מהגוני או על רקע חופשה טרופית, אבל הלו, בואו גם נגיד משהו. וריהאנה, על כל 76.1 מיליון עוקביה, משלבת בין אסתטיקה, הומור, שיווק ואמירות נוקבות. אני מניחה שגם היא אוכלת אסאי מפעם לפעם, או נופשת על יאכטה, אבל גם מבינה שהחיים מורכבים מהרבה מעוד גוונים של אפור, שמרביתנו לא חיות ככה, ושיש הרבה מה לתרום לעולם מעבר ל(עוד) תמונה של ישבן שזוף.

7. למדנו לשים זין. באמת. אם יש משהו שאפשר ללמוד מרובין ריהאנה פנטי, זה שהצקצוקים של הזולת, גם אם הזולת מאוד מחבב אותך, לא צריכים למנוע הגשמה עצמית. ריהאנה הפכה את שימת הזין לאומנות של ממש. זה בא לידי ביטוי במוזיקה שלה, בבחירות האומנותיות שלה, בבחירות המלבושיות שלה ובבחירות העסקיות שלה. ריהאנה עושה את מה שהלב (והכיס) מורים לה, גם אם זה אומר לעצבן מיליונים של אנשים במשך שנים. דוגמאות? נו, באמת, אין מספיק מקום באינטרנט, אבל רק נציין שבריאיון בגיליון החדש של "ווג" היא קראה לדונלד טראמפ חולה נפש.

מתברר שלא כולם עפו על המחווה לאפיפיור במט גאלה. ריהאנה | צילום: GettyImages/Jason Kempin
מתברר שלא כולם עפו על המחווה לאפיפיור במט גאלה. ריהאנה | צילום: GettyImages/Jason Kempin

8. שמניקוריסטית טובה זה מאסט. האם מריה סלנדרה, מי שצמודה לציפורניים של ריהאנה בחמש השנים האחרונות, עתידה להעתיק את עיסוקיה לדיזנגוף סנטר? בואו נשמור על אופטימיות.

מלכת הציפורניים. ריהאנה | צילום: GettyImages/Aurelien Meunier
מלכת הציפורניים. ריהאנה | צילום: GettyImages/Aurelien Meunier
ומלכה בכלל. ריהאנה | צילום: GettyImages/Steven Ferdman
ומלכה בכלל. ריהאנה | צילום: GettyImages/Steven Ferdman