איך למרוח שפתון אדום בצורה מושלמת? ועוד טיפים מעולים

וולנטיין דיי. איפור ירין שחף | צילום: בן ליאון
וולנטיין דיי. איפור ירין שחף | צילום: בן ליאון

למי הוא מתאים ולמי פחות, מהו הסוד להשגת מראה מדויק ומה יעזור לאודם שלך להישאר על השפתיים בלי לזלוג? אמן האיפור ירין שחף עם כל מה שרצית לדעת על שפתון אדום ולא היה לך את מי לשאול

88 שיתופים | 132 צפיות

מעט מאוד פריטים קוסמטיים השאירו חותם כמו האודם האדום, שמלווה את עולם האופנה מאז ומעולם. הרבה קלישאות נשפכו על השפתיים האדומות וכמעט כולן נכונות – הגוון מקושר לעוצמה, אסרטיביות, ביטחון עצמי, עצמאות ובעיקר טעם אופנתי משובח. הוא מתאים לכל גיל, מצב רוח וסגנון, והוא מקפיץ כל אאוטפיט – החל מג'ינס פשוט וטי שירט ועד שמלת ערב מהודרת.

>> ג'ניפר אניסטון חוגגת 55. עלינו על סודות הטיפוח שלה

קבעת דייט לוהט, יש לך אירוע או שסתם בא לך לדפוק נוכחות? אחרי שבחרת אאוטפיט מושלם, כל מה שנותר הוא האיפור. אז איך ליצור לוק איפור מהמם בשילוב אודם אדום, כך ששאר הלוק לא יקח ממנו את הפוקוס? איך תבחרי נכון מתוך היצע ענקי של תתי גוונים וטקסטורות? כיצד תתאימי את הלוק והאודם למבנה הפנים שלך? ואיך תמרחי אותו כמו שצריך? כל הטיפים.

להעביר את הפוקוס מהעיניים לשפתיים

השפתון האדום מתאים כמעט לכולן, ומתיישב מצוין על עור בהיר וחיוור. אם את רוצה לתת לו את הפוקוס בלוק שלך, איפור מינימליסטי על העיניים והלחיים ישמש לו כתפאורת רקע נכונה. הנחת ליפסטיק אדום על השפתיים מחייבת איזון עם האיפור כולו, אז לכן כדאי לוותר על עיניים מודגשות, צלליות צבעוניות וסומק בוהק – כך השפתיים האדומות יהפכו לנקודת המיקוד ויעשו את העבודה.

איפור ירין שחף | צילום: בן ליאון
איפור ירין שחף | צילום: בן ליאון

אז איזו צללית כן מתאימה?

שילוב של צלליות בגוון שמפניה, וכן גם מתיחת פס אייליינר ומסקרה יצרו מראה זוהר וקלאסי. שימי לב ששכבות רבות של מסקרה יעצימו את המראה ויעניקו מראה עיניים פתוח, רענן ובעיקר לא צבעוני, שיגנוב פוקוס מנקודת המיקוד האדומה.

גבות – או לא להיות

כדי לתמוך במראה אלגנטי, יש להקפיד על גבות מעוצבות ומטופחות שיהוו מסגרת עליונה, כשהליפסטיק האדום משמש כדובדבן שבקצפת. סומק רך עם ברונזר אגב, רק יוסיפו.

איפור ירין שחף | צילום: שגב אורלב
איפור ירין שחף | צילום: שגב אורלב

למרוח בלי להימרח

כדי ליצור מראה שפתיים מושלם יש להיעזר בעיפרון תוחם שפתיים באותו גוון. מרקמו היבש ישמש מגן מפני נזילות של השפתון האדום, שעלולות לנדוד מבין חריצי השפתיים. בנוסף, התוחם מאפשר יכולת שרטוט מדויק ומוקפד. אל תסתפקי בתיחום חיצוני של השפתיים אלא מלאי אותן בעזרתו. כשהאודם יתעמעם, השעווה בעיפרון תגרום לצבע לשרוד יותר זמן.

לא אוהבת אדום דם? יש פיתרון

אם את חוששת מהגוון המדמם, נסי תתי גוונים שלו, כמו אדום טרקוטה, אדום אבטיח, אדום ענבים או אדום דובדבן בהיר. בנוסף, ניתן לעמעם כל אדום עם שכבה נוספת של ליפסטיק בצבע בז'. עדיין לא מוצא חן בעינייך? ותרי על מרקם מבריק לטובת מאט. גם שפתונים אדומים נוזליים הינם שקופים ויתנו מראה רך יותר.

>> "הבנתי שלאיפור יש כוח לשנות. תגובות השנאה לא מעניינות אותי"

איפור ירין שחף | צילום: ליאור טנדלר
איפור ירין שחף | צילום: ליאור טנדלר

>> מה שטוב לרותם סלע: הקוסמטיקאית הישראלית של כוכבת "חברים"

עניין של מבנה

נכון, אמרנו שהאודם האדום מתאים כמעט לכל אישה, בכל גיל ולכל מצב רוח וסגנון אופנתי. אבל, מצד שני, חייבים למדוד ולהתאים אותו למבנה השפתיים. הוא במפורש לא מתאים לשפתיים דקות (שיעניקו להן מראה דקיק ונוקשה), וגם פחות למי שניחנה בשפתיים לא סימטריות (שפה עליונה דקה ותחתונה עבה). במקרה של שפתיים מוזרקות או בשרניות במיוחד, אודם אדום עלול ליצור מראה מוגזם – אז לשיקולכן.

אלף גוונים של אדום. איפור ירין שחף | צילום: מריה סולוביוב
אלף גוונים של אדום. איפור ירין שחף | צילום: מריה סולוביוב

טכניקה, יד יציבה והתנסות

אלו מכן שתמיד רצו לשים אודם אדום אבל פחדו למרוח לא נכון, מוזמנות לטפוח מעט צבע על מרכז השפה העליונה והתחתונה. את החומר שנותר מהאודם מורחים בצדי השפתיים ועל ידי כך מעמעמים את הפיגמנט ומשתלבים עם צבע השפה הטבעי. טכניקה זו מתאימה לאלה שרוצות להתחיל, אך המראה הרשמי מרגיש להן כבד מדי. טריק נוסף כדי ליצור מראה קליל יותר, הוא לקחת את הליפסטיק האדום ובתנועה של הכתמה וטשטוש – ליצור סוג של שקיפות.

איפור ירין שחף | צילום: בן לאון
איפור ירין שחף | צילום: בן לאון

>> ארבע שעות כושר ביום?! השגרה האינטנסיבית של מאיה קיי

גם אדום יכול לבוא טבעי

כדי ליצור מראה בריא וטבעי, כאילו זה עתה חזרת מחדר הכושר, ותרי על הפעלת לחץ על הליפסטיק במגע עם השפתיים. עשי את ההפך: הכניסי הרבה אוויר בין השניים כדי שהמראה לא יהיה אטום. בעזרת האצבעות תטפחי בקלילות, תוך נגיעות קטנות. אותו דבר את יכולה לעשות גם בלחיים: מעט טפיחות וטשטוש, והתוצאה: לוק בריא וצעיר, כאילו חזרת מפעילות גופנית או שהייה בשמש, מראה מלא אנרגיות וחיוניות.