מדונה חושפת קצת יותר מדי, וזה לא עניינכם

מדונה | צילום: Win McNamee/Getty Images
מדונה | צילום: Win McNamee/Getty Images

בזמן שבארץ מתווכחים באיזה אורך צריכים להיות מכנסונים "מכבדים", מדונה מעלה תמונה שלא משאירה הרבה מקום לדימיון ונותנת לנו שיעור חשוב

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו לא בשוק מזה שמדונה העלתה תמונה חושפנית, זה קרה לא מעט במהלך הקריירה ארוכת השנים שלה. אנחנו פשוט מתלהבות מהטיימינג. אחד הנושאים המדוברים ביותר בישראל בימים האחרונים הוא מחאת המכנסיים הקצרים. אחרי שכמה נערות הגיעו במכנסיים קצרים לבית הספר ולא הורשו להיכנס, מאות תלמידות ברחבי הארץ החליטו להביע תמיכה והרימו מחאה שמנסה לשנות את התפיסה הרווחת שלפיה רגליים של אישה מפריעות לגברים להתרכז. המסר שעולה מהמחאה הוא שהבנות יכולות ללבוש מה שהן רוצות, והבנים הם אלה שצריכים לדעת איך לשלוט בעצמם, איך להתנהג בחברה ולהתייחס בכבוד לחברות שלהם לכיתה. מדהים שעלו על זה רק ב-2020. עוד דורשות המוחות שאם יש קוד לבוש כלשהו, מן הראוי שייאכף על שני המינים בצורה שווה.

סלבס רבות הביעו תמיכה במחאה, לדוגמה, רותם סלע שכתבה: "כשמגיעות בנות לבית הספר במכנסיים קצרים או גופיות והנהלת בית הספר שולחת אותן הביתה בטענה כי בנות שלובשות מכנסיים קצרים וגופיות הן אינן צנועות והדבר מסיח את דעתם וריכוזם של בני הכיתה או המורים הגברים בבית הספר (כי הרי זו בעצם הבעיה) מה שהנהלת בית הספר אומרת במילים אחרות זה כך – אם חלילה וחס תוחפצי, תוטרדי מינית, או תיאנסי על ידי גבר – זו היא אשמתך. כי התלבשת בצורה שהזמינה את זה. לא פחות ולא יותר. זה לעניין האלימות. לעניין השוויון והכפייה – כפי שהיינו מתרעמים כולנו אם לתלמידים בנים מותר היה לשחק בהפסקה בחצר ותלמידות בנות היו נדרשות להישאר בהפסקה בכיתה, כך בדיוק עלינו להתרעם שמפלים בין תלבושת מותרת לבנים ואסורה לבנות".

ובחזרה למדונה.

אז זאת התמונה. כמו שאמרנו, היא לא משאירה הרבה מקום לדמיון, אבל התיאור הנלווה לתמונה שכתבה מדונה הוא זהב – כפי שמכונה היום כל דבר טוב באינטרנט. "לכל מי שמרגיש שהוא נפגע מהתמונה, אני רוצה שתדעו שסיימתי בהצטיינות את אוניברסיטת לא איכפת לי מה אתם חושבים, תודה שבאתם לטקס הסיום שלי", כתבה הזמרת בת ה-61, והניסוח בשפת המקור קצת יותר בוטה מזה ("I have successfully graduated from the University of Zero F*^ks Given"). התגובות התחלקו בין "איך אפשר להירשם למכללה הזאת?" (כולל שאוט אאוט מקייטי פרי ההריונית!) לבין "דאממ איזה גוף מטורף יש לה בגיל 60", וכמובן שהנעלבים המשיכו להיעלב, אבל כפי שאמרה מדונה ובצדק, היא לא שמה עליהם.

אז למה הטיימינג של התמונה כל כך טוב? כי מדונה נותנת שיעור ב"אני אלבש מה שבא לי ופשוט לא מעניין אותי מה אתם חושבים", כפי שכל אישה ב-2020 צריכה לעשות. בין אם אלה מכנסונים או שמלה ללא שרוולים. נקודה!